1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533326 inlägg · 4126 ämnen

Lite info nu Bengan!

Sv: Lite info nu Bengan!
ModoAnte:

Ja, men det är ju därför JAG är här... ;)

Lumber Jack: Kanske dags att Herr Brithén testar honom i någon fler match... Kanske hans defensiva kvaliteér äntligen uppdagas...

Vad sägs om:

Enström - Wilde
Damgaard - Milo
Hedin - Lehtinen

JAG SKITER I ATT JOHANSSON HAR VARIT BRA PADDAN!!! (oj, vad aggressivt, men jag skojar bara).

Sen tror att Hedlund kan spela forward tillsammans med Söderberg, då blir det fart!

knaskamilla: Ok men titta på ditt inlägg först nåt är fel (gissa vad).;)

Wewillwintoday: Det har jag sagt hela tiden ge vår finske vän mer istid.

Wewillwintoday:

Inte Enström- Wilde hellre JOHANSSON, han känns stabilare.

Lumber Jack: Nog för att Martin har gått framåt oerhört mot hur han såg ut under fjolåret men att han skulle klara av att ensam ersätta två backar är väl ändå att ta i ;)

Paddan:

Du måste tänka klart och vara positiv, INGET är omöjligt. Fokusera.

alt. jag menar naturligtvis Enström - Johansson. Fast helst Timmander - Johnsson.

Lumber Jack: Helst skulle jag se Blake och Foote....
Enström och Johansson, ja, varför inte. Kan vara värt att prova någon match precis som jag fortfarande tycker att man borde testa Milo som center.

Lumber Jack: Finns nog inte så stor chans att han bänkar Damgaard eller Wilde. Han är ju lite småkåt på danskarna och Wilde, Brithén...

Wewillwintoday:

Damgaard ska inte heller bänkas han är som Dr. Alban skulle ha uttryckt det: "Stabil, stabil som fan".
Men Wilde är ingen gigant direkt utan bara hyfsad, både finnen och slovken borde ha en chans att få en chans på hans bekostnad.

Lumber Jack: Jag fattar ingenting. Är det inte bäst om hälften av de spelare som vi redan har gör en massa mål och andra hälften ser till att det inte blir några mål?

Frisco:

Bara om Högardh får vara med i målgörargänget...

Lumber Jack: Aha.. Hmm.. håller nog med angående finnen och "slovken".
Brithén skulle dock nog känna sig lite dum om han är tvungen att bänka Wilde som han fixade själv från NHL/AHL och allt.
Jag tror Wilden kommer, tar väl lite tid att anpassa sig till de enorma rinkarna...

Lumber Jack: Hittade en bild på två av Högardhs riktiga fans i Kempehallen. OBS Bilden kan verka stötande!!!!!
www.lbgk.mineline.se/frisco/hogardhfans.jpg

Frisco:

Vad faen...har de MIF-halsdukar på sig??

Wewillwintoday:

Det är väl en del av problemet med Brithén, att han har "sina" spelare som han favoriserar även om de inte visar framfötterna. Ta t.ex. fallet med Tobias/Hirsch i slutspelet ifjol (ja, hela säsongen egentligen) trots att han gav bort minst ett mål per match han stog fick han alltid nytt förtroende medan Tobbes självförtroende sjönk som en sten. Dåligt ledarskap är tyvärr även visar sig i år, dessutom på fler positioner än bara längst bak.

knaskamilla:

Jag skulle tippa på halsdukar från Veddige, men vad vet jag...

Lumber Jack: I fallet favoritspelare säger jag bara en sak: Warg. För mig är det en stor gåta varför han matchas så hårt när man ser hur lite han får uträttat under en match.

Lumber Jack: Där slog du huvudet på spiken.
Vet dock inte om det handlar om dåligt ledarskap. I vissa fall kan det ju handla om att han ger vissa spelare större förtroende för att de kämpar mer och det kanske räcker längre i längden...

Paddan: Ja, den pojken betvivlar jag om han någonsin kommer bli stabil elitseriespelare...

Paddan:

Med tanke på hur klent bestånd av forwards det har varit hittills i år med alla skador är det inte så konstigt. Nu när Jocke, Almtorp och P. Öberg är tillbaka och Stalle och Kanin, f´låt, Karlin på ingående så kommer han inte få spela. Inte Söderberg heller skulle jag tro och Green blir ÖSKare forever.

knaskamilla: Fattar inte hur din tanke kan få halsduken att likna en MIF- halsduk? www.lbgk.mineline.se/frisco/hogardh.jpg

Lumber Jack:
Om antos blir bänkad blir jag lite pissed, samtidigt får han vakna till och lukta på kaffet...

Lumber Jack: Tror för övrigt att vi får se ganska stora förändringar i matchen mot HV på torsdag.

Jag skulle tippa på att Wennerberg och Lindström får hoppa upp i andra eller första kedjan...

Frisco:

Den tjejen måste vara full...

Lumber Jack: Låter bra det. Tror du man kan få det skriftligt från Brithén att Warg nu kommer att få, i bästa fall, nöta filt. Söderberg skulle nog "må bra" av att bli bänkad. Han som tidigare varit en sån speedkula har nu helt tappat speeden och verkar fruktansvärt rädd för att överhuvudtaget närma sig målet. Green har väl aldrig riktigt sett bra ut i någon av de matcher han fått speltid i.

Wewillwintoday:

Vi får väl se, laguppställningen borde ju dyka upp i morgon. Men något måste ju hända, jag tycker Högarh och Öhman skulle behöva en ny tredje länk, vi får hoppas på Staal kanske.

Lumber Jack: Jo, det har varit ett djävla tjat om att han är på väg tillbaka hela tiden, men kommer han nånsin tillbaka????
(det står väl rygg nu också som skada istället för ljumske)

Wewillwintoday:

Han ska enligt uppgift ha tränat förfullt ett bra tag, så även Karlin, vi får väl skicka dit Frisco som utsänd från HS på någon träning.

Lumber Jack: Utmärkt idé, måste väl vara nån liten själ som kan alltid ge oss "det senaste".

Nä nu får man ta och säga adjö ett tag och göra lite nytta.
ppppppppppPPPPPPPPPPPppppppppp

Känner på mig att någon från Sveriges San Fransico snart dyker in på MoDos gästbok och gafflar nåt om var tionde, var tionde...

Lumber Jack:

Karlin och Staal har tränat med B-jun ett tag vet jag och det jag hört om Karlin är inte särskilt positivt, det sägs att han är otränad och dålig. En riktig "tjockis" var ett av orden...

Lumber Jack: Jag har bara varit på en träning denna säsong. Tycker faktiskt det är oerhört tråkigt att vara på träningar så räkna inte med mig på några såna.
Däremot tycker jag det är roligt att koka rød pølse.

Undrar om det beror på att jag sedan tidigt 80-tal har varit Hammarbyanhängare i fotboll att jag inte är det minsta orolig?

Lumber Jack: "San Fransico"? Frisco säger vi coola snubbar.

Vader: Ah en liten knubbis till i MODO gör inget(antydande på att Högardh faktiskt var lite halvt överviktig en gång i tiden)...

Frisco: Hammarby i fotboll är en annan synonym för "fågel eller fisk"...

Wewillwintoday:

Hehe det har du rätt i men han ska tydligen vara riktigt otränad!
Dålig dessutom...blev mycket besviken då jag hörde det. Hade hoppats mycket på Karlin, just nu kan man ju hoppas att min informationskälla har fel...även om jag inte tror det. tyvärr

Vader: Ah, din källa var inte en "kompis kompis kompis"??

Wewillwintoday:

Nä min källa är en av spelarna i B-jun som alltså tränat med Karlin några ggr.

Vader: Va faan. Det låter ju tamme fanken inte riktigt klokt...
Nu blev jag ännu mer ledsen...

Wewillwintoday: Hammarby är glädje till folket.

ZZZZZ Z z z z Z ZZ z z zzz

Frisco: Det är möjligt...

Tycker dock att det är lite knepigt hur Bajen kan vara så beroende av Hermansson, när han i själva verket är helt värdelös som aldrig lärt sig titta upp innan han skjuter...

Frisco:

Jag blev inte så glad när jag såg Hammarby - mest kall.

Frisco och LJ:

Om man klipper bort MoDomärket så...

Wewillwintoday:

Låt Frisco vara i fred. Även om jag nu är i ett vinnande lag så tycker jag det är olustigt att se hur man hackar på folk som ligger.

westerlind: Jo, det är sant. Okänsligt av mig och jag ber om ursäkt för min kommentar.

Dock var det enbart gällande Hermansson, Bajen har jag inte någonting alls emot.

Förresten, STORT grattis...

Wewillwintoday: Jaha, där ser man, Kanin har alltså inte bara levt på morötter där borta på andra sidan pölen.

Nä, dags att avveckla verksamheten för ett par timmar.

YYYYYYyyyyyyYYYYYYyyyyyyy

Wewillwintoday:

Det är fint att du bad om ursäkt, men du måste tänka på vad du säger. Nu sprang Frisco och gömde sig igen. Men det är en reko kille.

westerlind:

Historien bakom hur Gävle blev Sveriges S. F.

Inför World Cup gjorde TV4 ett repotage om vem som var snyggast i Tre Kronor. kvinnorna valde Susse medan Jean-Paul Barda uttryckte sig så här: Bögscenen skulle definitivt gå igång på Tommy Westlund...

Ödets ironi, vem av de två bor förnärvarande i S.F. ?

Lumber Jack: Mystiskt, var det ingen som tänkte på Peter Forsberg?

Lumber Jack:

Pärsk. Var är riara när man behöver henne??

« · 144216 · »