1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481802 inlägg · 4079 ämnen

MoDo - AIK 111125

1436476 · » Till forumet


Sv: MoDo - AIK 111125
Bad_Brett: Jag tyckte att han var klart sämsta back i JVM (även om han kanske var skadad då). När man ser honom så känns det som om Dallas skrev kontrakt med honom tack vare hans fysik och en förhoppning att han skulle få ordning på sin stora kropp, men han har knappast fått en utväxling de hoppats på. Just nu är hans enda tillgång kroppshyddan, men någon uppsida med klubbteknik, skridskoåkning och rörlighet har jag inte sett...
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125
Huge: nä det är du som har koll
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125
henkelainen:

Hoppas du har rätt. Själv fick jag igår en flashback från förra säsongen, när vi spelade som ett topplag i flera omgångar och hade chansen att ta ett ordentligt grepp om slutspelsplatsen hemma mot kaffekokarna. Det var bara tre dagar efter den magisk kvällen i Timrå! Vi ledde också tidigt med 2-0 sedan rasade allt, förlust med 4-2 och vi blev aldrig mer ett lag att räkna med. Men jag hoppas verkligen du har rätt!

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125

J F K:

Jag förstår inte hur Dallas kunde skriva kontrakt med honom. Jag tycker också att han är helt värdelös. Orörlig som få, usel i defensivt, ännu sämre offensivt. Det han lyckades med igår kommer vara höjdpunkten i hans karriär.

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125
arnio: Tja, eftersom vi nu diskuterar Nemeths ev talang så är det väl isf ett bevis på just talang att han presterat på juniornivå, spelar i J20-landslaget och dessutom är ordinarie i AIK.
Men vad vet Mårts om sånt, du har säkert bättre koll....
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125
Huge: haha ja visst han har presterat på juniornivå men han har inte gjort det på seniornivå direkt
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125

arnio: " Det är väl bara Huge i hela världen som sett hans talanger?"

Exakt.
Jag och tydligen Pelle Mårts.
Nemeth var iaf uttagen till ett juniorcamp i Lake Placid i somras och spelade även en 4-nationsturnering i Finland i mitten av november.
Beror säkert på att Mårts anser honom vara talanglös, eller vad tror du?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125

Äh, synd att Tellan släppte in några enkla mål och att backarna inte var riktigt med på markeringsspelet alla gånger.

Vi gjorde ändå 4 mål (Svensson med ett äkta "Timrå mål") på spöket Fasth. Modo spelade ju annars bättre än AIK den här matchen.. Ser fortfarande bra ut inför fortsättningen, slutspel känns inom räckhåll. Go Modo, Go!  

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125
J F K: överskattad? Det är väl bara Huge i hela världen som sett hans talanger?
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125
Huge: Nemeth är väl seriens mest överskattade. Han är ju riktigt kass i mina ögon.

Ska man kritisera någon så skadar det inte att tala sanning. FBK ville absolut ha kvar honom och det spel han visade igår var stundtals lysande. Bäst på banan.
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125
bj21: Kan nog nå ändå upp till Ångermanland också, skulle jag tro..   ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125
Huge:Må så vara men jag tror nog allt att 08-mentaliteten lätt når Uppland också!
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125
lawless: Jäkligt smart av AIK det var en taktisk manöver av Melin, plocka bort Dick!
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125
bj21: Danielsson är från Uppsala och således ingen nollåtta.
Rätt ska vara rätt.
I övrigt håller jag med: han själv försökte ex plocka bort Järnkrok med en jävligt ful armbåge, som han dessutom slapp bestraffning för.
Att i det läget sitta och gnälla över att Nemeth ev försöker plocka bort Axelsson är ju bara patetiskt att se.
Om nu Axelsson är så oerhört viktig för laget, varför ger han sig isf in i handgemäng med ES sämsta back och riskerar ett matchstraff som drabbar hela laget? Han hade nog behövts på isen istället, kanske hade räckt för att ni skulle vända på steken mot slutet.

Tycker isf att Salmonssons returpassning till Axelsson är klockren:

"Såg bra ut i dag glööbben, men trist att du blev nerkissad av en 92a",

Nemeth är en av ES intressantare yngre backar, Axelsson en av ES mer överskattade spelare.
Kanske finns en anledning till att den sistnämnde valsat runt i diverse topplag men aldrig fått nåt längre förtroende....
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125
bj21:Uhm, jag återkommer.
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125
73Sjöbba:Nämn En 08 som kan visa ödmjukhet!
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125

bj21: =)

Danielsson har lite bekymmer med ödmjukheten.

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125
73Sjöbba:Det där är väl ingen utveckling av kacklet? De citerar ju bara det första kacklet!
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125
digitalbath: Samuelsson försvarar jag absolut inte. Klart sämst av alla juniorer som kommit till spel i år. Klasser sämre än de övriga.
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125
J F K: Jo, han är bra, men jag saknade honom inte alls i de två bortamatcherna Modo vann. Han fick två assist men slår även bort många passningar helt i onödan. Samuelssons inhopp kan jag inte tolka som annat än ett hån mot Hari och övriga juniorer som kämpat på så otroligt fint.
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125

digitalbath: så kan man väl) som jag skrev inan matchen igår) inte våga hoppas på för mycket eftersom modo aldrig vinner dessa matcher.

Ytterst mediokert, detta var en match som modo förtjänade att vinna. man var bättre än aik på allt utom att göra mål, aik fick en hemsk utdelning och tellan bör få stå åt sidan ett tag nu till förmån för forsberg.  Samuelsson fick sin chans igår och han tog den inte, jag hade hoppats att han skulle komma in med lite självförtroende men jävlar vad fel jag hade, killen är ju talanglös i princip allt!?! USA måste ha ett jävligt taskigt ungdomslag om samuelsson anses som de större talangerna, personligen så skulle jag nog inte räkna in han i topp 5 i modos J18 lag ens, men men jag hoppas att man byter ut han till nästa match!

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125
digitalbath: Slröder gör sin kedja klasser bättre. Löjligt att gnälla på honom.!
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125
73Sjöbba: Tråkigt att inte domarna twittrar. Det hade varit intressant att läsa Volmer Edqvist ikväll.
Kommentera


Sv: MoDo - AIK 111125

MODOJohan:

Vi kan ju trots allt glädjas åt att Axelsson gjorde ett Gordie Howe Hatrick i sin återkomst. Fan det matchar ju nästan Crosby!

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125

När vi som bäst behöver en trepoängare så går vi och skiter på oss.. igen.

Vi är laget (Modo) som ALDRIG kan vinna en måste/viktig match

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125

digitalbath:

Skröder gör ändå två förstaassist idag och är inte inne på ett enda baklängesmål. Han må vara slö men han tillför detta laget något. Jag tror inte vi är bättre utan honom.

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125

lawless: Gillade när Dicken svarade på Wikegårds kommentar: 

dickaxelsson: bra sagt!

wikegard: Dick A fortsätter ta dåliga beslut.


Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125

Nicky D, skriver följande på Twitter; -

Trist att en av elitseriens sämsta backar går in och kastar handskarna mot våran bästa spelare och båda får matchstraff! Patetiskt!! 

Instämmer helt o hållet!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125
Tycker det är helt ofattbart hur man kan ändra ett vinnande lag. Tempot i skridkoåkningen skönk drastiskt i och med Skröder och Samuelssons intåg i laget. Någon mer än mig som inte saknat dessa två?
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125

bj21:"Så har man mutat sonen med godis och pizza och frun med vin. Nu drar jag på kvällens höjdpunkt!"

Att man aldrig lär sig! :-( Har sagt det förut men det borde nog vara dags att skaffa sig ett liv!

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125

Rytter:

Ska man ta med sig något positivt från denna match så är det Dicken. Med lite matchträning och flås kommer han bli viktig för oss. Såg fan mycket bättre ut idag än vad han gjort i de 10 matcherna han spelat tidigare. Med Dick i laget har vi tre kedjor som kan skapa framåt.

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125

NikkiNine:Nu cyklar du lite.... att släppa in mål är inte direkt kontentan av hur spelat var eller varit, i detta fall är iofs defensiven och backspelat sen stor del men tellan ensam får iaf ta på sig 2, kanske sista oxå som han borde ha brytit med klubban men som ändå är ett snabbt pass och stöt från aik)

Jag tycker många i modo gör en bra match, vissa är ruskigt bra, andra mindre bra. Ingen enskilld kan belastas för förlusten, tellan vbar svag bakåt, men skröder/danielsson var lika svag framåt att göra målen.

det känns ju grymt jävligt detta, men vi är nästan sist så det är bara att bryta ihop å gå vidare som våran käre timmy myntade!

Avslutningsvis så måste jag nog ta på mig detta!

Ni förstår att nu senaste 3 matcherna (ej denna inräknad) så har jag varit i lappland, i en guldgruva och jobbat så jag har varken hört radio, tidning eller tv sen en vecka tillbaka, men av det jag "nu hemmkommen" läst så har mod vunnit och spelat bra, denna match har jag sett i mitt hem, men på söndag åker jag åter bort till gruvan en vecka så det är väl upplagt för bra spel och segrar?! ;)

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125

Suck... Tycker ändå att man skapar tillräckligt för att kunna ta 3p denna match. Fan vi har 49 skott på mål och AIK 25.

Problemet ikväll är målvakten, Tellan spelade inte tillräckligt bra. 1-1 ska han ta. Ett skot från blå ända utifrån sargen, där måste han vara tätare. Sedan är det väl 2-4 direkt efter vårt 2-3 mål, det såg inte heller otagbart ut. 

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125
Atjoo91:Kan man hoppas på tredje raka i stockholm?
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125

så tråkigt när Edqvist ger Nemeth och Axelsson en 5+20 var.

Nemeth startar det hela med att trycka upp vantarna i nyllet på axel. Nemeth slår två slag utan vantar på händerna men ändå så får man samma straff.

Helt obegripligt!! Hur lågt kan nivån sjunka på ES-Domarna?

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125

Gustafsson:

Det tråkiga är att det har sett ut såhär ganska ofta de senaste säsongerna. I sina bästa stunder, har laget spelat som ett lag med chans på SM-guldet, men ska de ha någon chans att undvika Kvalserien, gäller det att ta poäng i de jämna matcherna också.

HS då? Han började helt okej och spelade enklare, men sedan urartade det. Alldeles för långa byten och höll i pucken för länge, -1 i matchen. In med Westin igen, tack.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125

Gör man fyra mål i en match borde man vinna den i dagens Elitserie. AIK får sjuk utdelning samtidigt som vissa spelare gör ganska släta insatser.

Dickens matchstraff känns ganska fånig, men jag är oklar på hur regeln ser ut. Han var på spelhumör idag vilket bådar gott.

Man ger det ändå ett ärligt försök i sista tycker jag, men det är självklart för dåligt att släppa in fem mål på hemmaplan efter halva matchen.

Mot Stockholm på tisdag. Ska bli intressant att se hur laget kommer tillbaka efter en sån här match.

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125

Berka: Helt ofattbart att man kan skapa så lite på en hel period med tre stycken PP, tragiskt.

Jaja, den här matchen var ändå avgjord för länge sedan. Det var en värdelös insats men de kan ju bättre och det behövs inte sparkas halva spelartruppen, bara att ta nya tag till nästa match.

Jag tror fortfarande på det här laget.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125

Gustafsson:Jaha... är de som de brukar?!........... yes tyvärr!!

Fan att modspelarna inte har psyket att vinna denna match!, så överlägsen igen i 3:e men ändå förlust.   Ikväll förtjänar modo verkligen 3 pinnar över 3 perioder, men tyvärr är åter våran 2:a för dålig och vi tappar där.

Förbannad man blir... men man är rätt van!

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125

Monno:

Den där regeln var de stenhårda med för några säsonger sedan, men nu tycks den vara som bortblåst.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125
Sawchuk: Helt otroligt vad ofarligt det känns.
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125

Sawchuk:

1min pp 6-4

Ändå känns det inte farligt, bevisa mig fel snälla Modo!

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125

Sawchuk:

1min pp 6-4

Ändå känns det inte farligt, bevisa mig fel snälla Modo!

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125

Gusse:

Vi tappar tempo i PP. Mer backskott.....på mål

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125
Sawchuk:Kom igen nu .Dags i PP igen.
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125

Sawchuk:

Ritola gör sin sämsta match i Modotröjan.

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125
Bissett_19: nemeth kastade ju handsken men dick får 5+20?
Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125

Bissett_19:

Nemeth slog ett par slag utan handskar, det gjorde aldrig Dick.

Domarna är tyvärr värdelösa som vanligt.

Kommentera

Sv: MoDo - AIK 111125
Monno:

Pinsam liga vi har,Dick och Nemeth står och kramas lite och får matchstraff.
PINSAMT!!
Kommentera

1436476 · »