1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481362 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Aik

« · 1937699 · » Till forumet


Sv: Modo - Aik
Gavelo: Precis MoDo har haft x antal tränare och ingen har lyckas och det är märkligt, det har även bytts ledning så vi kan inte skylla på dom heller! Ja det vette fan vad som är fel men precis som Hellkvist nämnde i någon intervju så måste MoDo arbeta bort självgodheteten (Har jag för mig?) och den resan har börjat sa han iaf.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Gavelo: Varför skulle det bli bättre om publiken stannar? Eller går för delen? Det är på isen det spelas.

Dagens citat:

”Bara för att man håller på ett lag kan man hoppas att ett annat lag ska vinna eftersom Jag tyckte dom var bättre, vad FN är det för konstigt med de?!”
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Rytter: men berätta vad som blir bättre av att dom 2600 stannar i 20 minuter till?

Bara för att man håller på ett lag kan man hoppas att ett annat lag ska vinna eftersom Jag tyckte dom var bättre, vad FN är det för konstigt med de?!
Jag sitter inte och tycker att Modo är världens bäst lag jämt bara för att jag håller på dom, det är ju bara blåögt!

Ska du hoppa på mig så kan du väl ändå skriva allt jag skrev ist för att plocka ut delar.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
atomragnar: Ja noll karaktär faktiskt. Wernblom/Sylwander/OP är dom enda som inte är genom tråkiga. Tobias Enström må vara våran bästa spelare men han verkar inte prestera i kaptensrollen direkt...

Björklund är väl en till som iallafall kan visa känslor.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Gavelo: Gnaget passar inte direkt Modo bra, ett boogie team helt klart. En sån här dag känner jag att kanske Säcken borde fått vara kvar trots allt. Kontinuitet saknas.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
wolper: ja hellqvist är speciell och har speciella ideer men gillar hellqvist ändå känns som han är den som kan ha de speciella ideerna att vända på modo! Kanske behövs någon vågar chansa. Även om det är rörigt är det ju ändå bättre än senaste två åren. Men skall modo vakna någon gång? Men kanske är så att som supporter kanske man borde släppa förväntningarna, kanske släpper då pressrn på modo och de har chans att bygga upp över år. Eller är det så att vi måste vänta på rätt år nä det släpper? Har ju dock sett bra ut i början varje år för att sedan rasa. Men måste ju ändå få någob lärdom av varje år. Men det ser då inte bra ut...
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Robin Ztorken L: lol hamnar detta lag i negativt kval åker de garanterat ut, snacka om 0 karaktär.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Rytter: Om inte AIK lägger ner nu så blir det 1- 15
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Axle San:
Och JA det är en fantastisk idé att markera att man vill ha en förändring, matchen är redan över och då är det perfekt att markera.

Hej då
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Axle San:

Ja det är ju så dumt så man häpnar vad skulle det lefa till, men det är ju samma skribent som hoppades att vi skulle förlora en match nyligen och att hanses åtal inte var nått, var ju bara en fyllegrej och inget att bry sig om.

Så egentligen ska man inte vara förvånad över kommentaren.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Gäsp: Inte hade Modo den mest orutinerade truppen när man startade serien, problemet är snarare att laget bara blivit sämre och sämre så vad har egentligen Hellkvist bidragit med?

Modo har absolut ingen trupp för att hota mot shl, men nog fan ska man kunna knäcka AIK på hemmaplan.
Modo är fullständigt överkörda, tennissiffror och då återstår 1/3 del av matchen.

Jag vet ärligt talat inte om vad som är fel, det enda man med säkerhet km säga är att oavsett trupp och tränare så underpresterar laget Modo varje säsong
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Gavelo: ”Hoppas verkligen publiken markerar starkt och lämnar arenan för detta är så långt ifrån okej som det bara går.”

Fantastisk ide’, det blir nog bättre då.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
J F K:

Det som stör är ju de grova missarna. Före 1-2 så slår en aikare en klubba som ligger på isen ner dit pucken och spelarna är sedan vänder spelet och aik gör 2-1 i efterföljande anfall. Detta är ju en solklar tvåa för mig, hur kan tre petsoner missa det.

Visst misstag händer och 1-2 går att vända. Men när sedan aik får ett billigt 5 mot 3 efter en förstärkning och en filmning är matchen körd då aik målar.

Vid vårt 5 mot 4 i första åker norlinder på en tripping som är rätt klar men vi får inte ett 5 mot 3 och chansen att ta tag i matchen.

Denna ojämna nivå är för dålig, klart domarna ska ha skit, skulke jag göra lika stora missar på 60 minuter på mitt jobb är det nog bara packa ihop och gå hem, eller så skulle det bli tydliga markeringar. Men dessa lever ju i en skyddad bubbla där inget ont ord får yppas då dom är i en så utsatt position och det är synd om dom.

Och kommenterar man dessa så kommer den vita riddaren kulltorp till deras försvar.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Gavelo: Tror du själv att Hellkvist är problemet? Kan det inte vara så enkelt att truppen är för dålig och orutinerade att den inte räcker till på toppnivå i allsvenskan?
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Gäsp: jodå Modo kan, för vi har gett upp denna säsong redan.
Eftersom vi inte tänker framåt nu då kan vi ju skicka Sundlöv för han tänker ju inte bidra mer nu
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Steken84: AIK är helt överlägsna mot oss i våran Borg, vad fan är det som händer, är Hellkvist helt jävla oförmögen att få ett lag att spela hockey när man möter ett topplag?!
Hoppas verkligen publiken markerar starkt och lämnar arenan för detta är så långt ifrån okej som det bara går.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Robin Ztorken L: herregud de går upp med alla fem o släpper friläge på friläge måste vara AIKs lättaste period någonsin, ja pinsamt är ett understatement, brukar sällan slå av tvn men nu räcker det för mig
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Robin Ztorken L: Jo, vi slutade spela vid 4-1. att lägga någon vikt vid detta efter det är rätt meningslöst.

Det blir liksom som att analysera en träningsmatch och på fullaste allvar tro att det är jätteviktigt.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Robin Ztorken L: Ja och det är ju precis vad det är! Det syns att orutinen lyser igenom och det går inte att lira med 6-7 juniorer i den här serien.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Steken84: varför hoppas du att alla lämnar arenan omgående? Märkligt
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Robin Ztorken L: All heder till er för det. Ni har en underbar back på G i Norlinder förresten.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
wolper: Ren och skär utklassning. Nej nu skiter jag i detta och går och tränar lite för att få ut lite negativ energi...
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Pinsamt!
Hoppas att alla lämnar arenan omgående.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
wolper: nu kan ju publiken gå hem... byt målvakt så inte lundin helt blir deppad med. MEN FAN va aik får slasha och haka hela matchen...nu kan björka gärna får sätta in en rejäl tackling... redan förlorat. Visa lite besvikelse. Fan cmore e ju k å t på aik. Gillar holm dock i intervju!!
Kommentera

Sv: Modo - Aik
J F K: Det är ett juniorlag som möter ett seniorlag, så inte så mycket att orda om.
Vi är så pinsamma att man skäms 😦😦😦
Kommentera

Sv: Modo - Aik
wolper: huva kunnat vara 1-10 nu men skämmigt som bara den o där kom sexan
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Fy fan, det är ju pojkar mot män...
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Rytter: Jag tycker att vi måste markera. de har spelat rätt fult hela matchen, men vi bara får emot tacklingar i rygg osv. Smäll på som fasen någon gång.

Wernblom gav där igen och gav en identisk interferenxe som modobacken fick tidigare. bara om man har vita tröjor får man tackla icke puckförande spelare.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
wolper: kan inte någon sätta in en rejäl tackling på Sandström? Haha 2600 pers drygt mot aik. Men är väll inte så konstigt. Skulle vara kul om vi hade flyt ett år
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Backarna i det här laget har verkligen ingen känsla för när dom ska gå på eller avvakta.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
J F K:

Du vet ju att detta är personen som endast vågar skiva denna kommentar här. När timråskribenterna klagar så vågar han inte påpeka detta.

Kul och se tik-aik i ett kval och höra hur det låter ifall nivån skulle vara som i början på andra.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
wolper: ne modo är som alla år i ha. Tokrasar lite hela tiden. Vad är felet?????? Verka ju inte spela roll vilka spelare eller tränare vi har. Måste sitta någon annanstans. Tar vi totalt fel spelare?
Kommentera

Sv: Modo - Aik
JohnnyKnoxville: Jo, men jag trodde att man skulle följa regelboken för att kasta handskarna.
förlåt.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Eller: timråiten som njuter när det går dåligt för modo. Troll haha. Hade det varit varit björklund som släppt handsken hade han åkt på matchstraff garanterat...
Kommentera

Sv: Modo - Aik
J F K: Fick han inte 2+10?
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Tarasov: Aik flyger på rören och vi har J Eriksson ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Aik
J F K: tror inte Hellkvist är nån taktiker, möter man ett så bra lag ska man kunna prioritera ett tight försvarsspel, Hellkvist har bara en väg o det är framåt framåt, finns ingen balans eller trygghet i försvarspelet, o Tim målar för Västervik....
Kommentera

Sv: Modo - Aik
wolper: japp, då var domare kulltorp här igen och drar igång domarsnacket, för vilken gång i ordningen?
Kommentera

Sv: Modo - Aik
kulltorp: Jag har klagat på domarna för att de gjort ett dåligt jobb, men endast någon klenbegåvad skulle nog tro att jag tycker att det är därför AIK leder.

Rätt att ge Dellert en femma.
Den är ju solklar för att han kastar handskarna. Eller vänta, reglerna gäller ju inte alla.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
J F K:
Vi lyckades inte förvalta våra PPn alls och tyvärr har vi skämt ut oss nu på hemmaplan. Oavsett om AIK är bättre så är 5-1 inte godkänt, på något plan. Vårt största glädjeämne är att en av deras spelare åker på misconduct....
Kommentera

Sv: Modo - Aik
kulltorp: Vi gör en extremt pinam insats men vi har i alla fall sex juniorer på isen.
Alltid något 😂😂😂
Kommentera

Sv: Modo - Aik
J F K: aiks första riktiga mål där då. Bara ge upp säsongen. Skit i denna match och utvecklas i nästa.ful aikaren...
Kommentera

Sv: Modo - Aik
J F K: Skamligt dåligt försvarsspel. uselt av Hedberg och vad fan gör andra backen? Lindholm har ingen vinkel, men ändå släpper man sin kille och bjuder på öppet mål.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
wolper: Japp, det är domarens fel ...igen. :-)
Kommentera

Sv: Modo - Aik
J F K:

AIK känns dock lite större när dom växlar upp. Finns nog några shl lag som kan få det svettigt över 7 matcher.

Känns väldigt homogena och mycket mer vuxna och noggranna i sitt spel. Sedan har dom en pp spets att nyttja, något vi saknar.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Domsjö: Vad som tydligen skulle vara vår största fördel i ett kval är att då är det fyra domare. Det skulle vara en jåttefördel mot AIK.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
wolper: nog för att modo haft passivt bp men tycker aik filma sig till alla utvisningar. Tråkigt när man skall förstärka och filma
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Steken84: Ja inte handlar det om tur inte iallafall.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Heyerdal: sjukt passivt bp...
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Steken84: ja verkligen fick ingen chans att byta heller o nu rasar Modo två utvisningar o 3 mot fem, blir storstryk igen , var väl 0-4 förra hemmamatchen o blir nog nåt liknande nu, tråkigt se hur Modo rasar ihop fullständigt
Kommentera

« · 1937699 · »