1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478702 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Almtuna 28 september 2022

2380273 · » Till forumet


Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
J F K: Sicket lyft vi fått till med våra tredje- och fjärdelinor. Vi städer av Almtuna rätt kontrollerat till slut och gör fantastiskt fina mål. Lätt att gnälla men första och andralinelirare gör ju poäng trots att vi fans tycker att de ska göra ännu fler.. (!)

Vi MoDofans är fan inte lätta att blidka, helt klart.. :-)
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
modomille:
Det glädjer mig, Jag har länge saknat starka pjäser i denna form.
En väldigt viktig detalj i båda zonerna.
Förlorar man dem i anfalllzon i PP så kan det betyda mellan 20 - 30 sekunder förlorade direkt.
Och omvänt i försvarszonen i BP, Man dödar direkt viktig tid vid vunnen tekning.
Tycker att man skall titta mer på den här styrkan när man värvar.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Bad_Brett:

Det är klart att det är baserat på förväntningar, men det tycker jag är fel. Jag fick ingen 5:a på mina universitetstentor då alla förväntade att jag skulle kugga men klarade mig precis.

Ska man ha ett betygsystem så måste det ju vara jämförbart, annars är det lite värde på betyg.

Jag säger inget om betygen på de spelare du nämner, det är mer att man ger 4:or på Theo, OP, Nygren som är det felaktiga, Så bra var de inte, inte ens sett till förväntningarna.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
snowden: måste säga att det varit två ganska konstiga matcher från Modo, mot aik var det bjudningar på bjudningar och en darrig målvakt och mot Almtuna var det alla insläppta i boxplay, känns inte som modo släppt in många mål pga motståndarna är bättre utan mer på eget slarv, många av utvisningarna igår var dumma

är inte så orolig för dickinson, woods, marenis än, tycker ändå det händer lite när dom har puck, är mer orolig men ändå inte jätteorolig för aagaard, karlsson, sveningsson som jag inte sett så mycket i matcherna än, men det är två matcher så det är klart at mycket kommer hända
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
snowden: intressant. Litet sample dock, men rakt motsatt mot vad man (jag) trodde. Var betydligt mer orolig för offensiven än defensiven. Undrar vad som felar i boxplay? Osynkat? Var väl hyfsat förra säsongen, borde man inte kunna bygga på förra säsongen?
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
jonsson: Lite intressanta siffror efter 2 matcher. (litet arbetsprov jag vet)

Offensivt är man bäst med 11 mål och högst skotteffektivitet 20%
Defensivt har man minst skott mot eget mål.

Det som sticker ut negativt är:

Sämst räddningsprocent med 75%
Sämst Boxplay: 33,3%
Powerplay: 10%

Dom tre sistnämnda kommer bli kraftigt bättre. Så 4p på 2 matcher få ses som bra ändå. Lägg fokus på bli tight defensivt så blir det här bra!
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Tarasov:

Helt klart👍

Men är riktigt orolig över vår tänkta förstemålvakt, såg inte första 1:a perioden men helt klart är att han besväras med nått.
Nygren gjorde det bra ska sägas också
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
dempa: Han provspelade för oss under försäsongen
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
dempa: Är inte orolig över tålamod, är däremot lite orolig när Marenis typ haltar av isen varje byte.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
modomille: jag hoppas man har tålamod med marenis. rätt vad det är så gör han 4 mål en match, sen är stenen i rullning. vi måste ha tålamod. orkar inte se honom bli en johan ryno i ett annat lag.

haha, kollade lite eliteprospects efteråt och han spelade visst aldrig för oss? minns han presenterades iaf och sen hamnade i leksand. lite samma era som den där patrick hersley, hårtskjutande back från malmö som vi värvade och gav ett par matcher sen skeppade iväg, blev stjärna i Leksand och sedan KHL..
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
modomille: En riktig skitmatch. Mot AIK var det i alla fall två bra perioder, men ingen period var egentligen bra idag även om tredje var en liten uppryckning.

Jag kan ändå glädjas över att vi gör så mycket mål. De vi släppt in bakåt är hyggligt enkelt åtgärdade genom att spela mer fokuserat, men att vi har fyra potentiellt farliga kedjor kan vara guld värt. Speciellt om de två första kan få lite fart på skridskorna...
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Bad_Brett: Lite skillnad i antalet tek 19 för Josh 7 för Theo..
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
modomille: Theo 71,43%...
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Josh fortsatt stark i tekningscirkeln 68,42% vunna idag.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Rytter:
Generellt lättare för rollspelare att få bättre betyg. Sen tycker jag Theo gör det bättre än Max men också lite mer potenta kedjekamrater så inte lika exponerad
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Bad_Brett: Svårt de här med Marenis, man vill ju att det ska gå bra för gubben då han verkar vara en härlig prick och det här är hans stora chans men det händer ju inte mycket alltså..
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Rytter: Marenis 2:a är väl rimligt. Han gjorde inte ett jota förrän assisten till målet. Sedan kom han igång lite på slutet när matchen redan var avgjord. Ser grymt trög ut. Påminner lite om när Axelsson var i MoDo.

Woods och Josh ska absolut inte få bättre än treor. De var inte bra.

Sedan tycker jag att fjärdekedjan återigen är riktigt bra och är de som håller uppe spelet i anfallszon när de tilltänkta stjärnorna laget sviker.

Jag tror man får se betygsättningen som relativ, dvs att Theo inte fick en 4:a för att han var bättre än Bernhardt, utan att Theo fick en 4:a för att Theo var bättre än man förväntar sig att Theo ska vara.

Man kan såklart diskutera huruvida detta är rättvist eller inte, men samtidigt blir det väldigt svårt att jämföra spelare som får komma in och gnugga i några minuter med spelare som mest får spela powerplay.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Man njuter lite extra ikväll när djurparken åker dit mot skitiga Kristianstad.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Tarasov:

Vet att man inte ska kolla på betygen i ÖA, men den som sätter dem är ett skämt.

Marenis är alltså en 2:a, Theo en 4:a, Nygren en 4:a., Bernhardt som får igång offensiven och är 1+1 är en trea. OP en 4:a, Woods en 3:a, josh en 3:a.

Nej det är tydligt att den som sätter betygen inte ser matchen utan slår fram betygen med en tärning.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Bad_Brett:
Ja om vi nu skall vara sådana så skrev jag när han värvades att jag inte ville ha honom och Woods i samma kedja.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Rytter: Almtuna har alltid varit en konstig match så länge som vi har huserat här i träsket. Ändå glad att det är klasskillnad när våra tilltänkta toppspelare faktiskt kommer igång. Synd att det ska sitta så långt inne än så länge och att special teams hackar (likt inledningen ifjol iofs).

54 seriematcher utan att ha förlorat två på raken nu va?
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Gavelo: Blir roligt att åka in till Östersund o se hur den matchen mot er artar sig! Ni kommer inte att få de lätt vad jag tror!😇😇😇
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Tarasov:

Konstig match. Tycker vi ändå har koll i 5 mot 5 och är bättre där, men BP är under all kritik idag.

Skönt ändå att vi levererar 6 mål trots att spelet hackar, och att de offensiva spelarna får komma igång med poäng.

Vi inledde trevande förra året med.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Bad_Brett: Såg också det i statistiken, men såg inte matchen. Härligt om han får lite medflyt!

Hur ser han ut ihop med Berg?
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Tarasov: Jag börjar bli full och är ledig till nästa vecka, jag är också nöjd 🫶
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Tarasov: Den satt fint den där segern för er ..grattis .
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Tarasov:
Seger då är man nöjd!
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Rytter:
Ja Norén är redan en favorit.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Rytter: Det förstod vi ju att när Wennerholm hyllade AIK och DIF förra omgången i textet "Nu lever Stockholmshockeyn igen", så visste ju alla som följt med i hans "hockeykunnande" att en förlust skulle komma som ett brev (förr kom) med posten.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Rytter: Ja, HA är ett jävla skit..
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Heyerdal: NEJ för helvete, håll andan!! 🥳
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Heyerdal: vågar man andas nu tro
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Rytter: Sågade Ingman +3 ikväll. Står fast vid att han kommer bli viktig.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
4 Öl + 2 Öl = 6 mål
Kommentera


Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
M Horava:

Välkommen till HA Djurgården.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Bad_Brett: Kristianstad serieledare! Skaplig skalp idag..
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Tarasov: Jo... har ju velat se honom med AP och Mannberg hela tiden. Södergran med Woods och Josh.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Rytter: trodde Modo fick utv pust
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Tarasov:

Jo han har mycket i sig. Var ju han som öppnade upp hela försvaret vid AP:s mål.

Tror han kommer bli värdefull över hela säsongen.

Du som gillade Hasa måste ju älska Norén. Duktig på att transportera upp puck och verkar kunna spela försvarsspel också till skillnad från Hasa.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Heyerdal: Nu var det lätt att se Mannbergs pass, men jag tycker att han varit bättre än väntat hittills sett till förväntningarna. Han hade en i stolpen tidigare och har överlag gått rakare mot målet än förra säsongen.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Tarasov:
Blev en assist, han skall ha en kedja som han kan få styra helt klart.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
ToddW: verkligen in gen utv nu tack
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Snyggt! AP!
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Tarasov: Modo känns så mjuka i egen zon. Sedan saknar jag verkligen Vignault som motor överlag.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
ToddW:
Marenis kommer bli bra skapar mkt, kommer lossna. Skulle inte förvåna mig om han sätter en idag.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Tarasov: Varför tar inte domarna för den tydliga slashingen på Joshs klubba så han inte fick iväg skottet? Väldigt märkligt.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Heyerdal:
8 bp 4 mål bakåt
34 skott emot 8 mål bakåt

Visserligen 2 matcher så skralt urval.
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Majbrasan: Jag har gått och hämtat 2…
Kommentera

Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
jonsson: Vad fan händer med vårat BP. Sämst i ligan just nu.
Kommentera

2380273 · »