1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480081 inlägg · 4078 ämnen

Modo - BIK Karlskoga 27/9

« · 1837479 Till forumet


Modo - BIK Karlskoga 27/9
Nu glömmer vi det gamla och hoppas på en ny gnetseger mot kanonlaget från Karlskoga!
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Tarasov: de gör säkert en "pangmatch" ;)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Eller: Dom kommer nog efter oss med det stora artilleriet!
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Confusius: låt det smälla på ordentligt nu😀
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Ben Perrault: Nu vill jag att man börjar matchen som om de vart skjuten ur en kanon. Det ska se ut som en klusterbomb slagit ner när man får se skottkartan efter första perioden.
Förhoppningsvis får vi jubla flertalet gånger åt Johan Erikssons Haubitz och Karlkvists Carl Gustav.

Nej det blev lite drygt det här att skriva med referenser till Bofors.
Dessutom så var jag väl sent in o skämtet redan dött ut.

Måste säga att Modo nog fått en av de svårare lottningarna. Man möter nästan bara lag som tippats på övre halvan i början. Men det kanske inte är så tokigt. Då har inget av lagen fått superordning på sitt spel.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
MorganaLefaey:
Johan E känns mer som en prickskytt:)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Då kör vi! Kom igen nu Modo!
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
ghostie: Perfekt hockeymål!
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
ghostie: Ser ju riktigt bra ut, so far...
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
ghostie: junisarna bjöd på en rejäl målchans. Men Modo kontrar med ett väl avvägt pass till Molin. :)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
MorganaLefaey: Första gången på åratal man ser passningar som sitter på bladen, inte i huvudhöjd.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Robin Ztorken L: Detta var ditt mest positiva inlägg på 2 år!

Stort grattis
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Robin Ztorken L:
Verkligen. Nu mår man lite bättre som MoDo-fanatiker. Några vinster till och fortsatt stabilt spel kommer att göra nytta för självförtroendet.

Kul, spännande, MoDo!
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Lite OT. Såg klippet på när Grossman gjorde mål för SSK. Kul för honom.
Men vilket jävla monster Grossman är! De andra spelarna ser ju ut som små pojkar i jämförelse. Inte så mycket på längden utan mer att han är 1,5ggr så bred! Sällan man ser nån som är så märkbart mkt större.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno: Marklund tar en 2min 3e matchen i rad. Inte ok det.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno: å än en gång ett kliniskt pass till Molin. :)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno: Molin har en bra kväll. Väntar bara på "Oves pojk"

Var det ett till skott i stolpen? Bra målvakter har tur!
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Robin Ztorken L:
Ja dessutom så släpper man in 2-3 mål när har sina sämre stunder...
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno: Molin is on fire!
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
modomille: Som Häggström spelar är det skit samma om han gör 0p till i år. Han är ändå grymt viktig och bra.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
modomille: Wow, helt klart en bra kväll!
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno:
Så länge Karlqvist gör mål så behöver han inte.... ;)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Tarasov: Hedman med kvällens tydligaste och nödvändigaste hakning!
Hedman tycker jag för övrigt ser ut som man hade förväntat sig ifjol.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Tarasov:
Karlskoga har inget emot att bli upphakade när de skall göra mål... ”den som fuskar mest vinner”
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno: Jag tycker att Hedman är mycket bättre än ifjol. Verkligen ingen stjärna, men han är där han ska och är precis som man förväntar sig.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
J F K: Kanske lite tidigt att säga, men när man har självförtroende så går allting lättare, tycker samtliga backar känns tryggare än i fjol.

Nu hoppas vi laget styr upp PP't till 22-25% så blir vi bra i alla spelmoment
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Gavelo: Läget känns väldigt stabilt. Men för det där extra för att gå långt skulle offensiven kanske behöva vässas. Men så länge det är såhär stabilt bör vi sitta lugnt i båten till deadline och hitta någon helst svensk/nordisk spets center då.

Men men, tidigt än.
Det är aldrig för sent att bli besviken.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
J F K:
Han känns mkt kvickare på skridskorna.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno: lyssnar på dialogen från hateful eight samtidigt som man ser matchen.

En kommentar som skulle kunna användas när det blir gruffig match:

John 'The Hangman' Ruth: Now Daisy, I want us to work out a signal system of communication. When I elbow you real hard in the face, that means "shut up"
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Tarasov: Alla backar spelar med ett otroligt lugn tycker jag.
Oerhört lite felbeslut p.g.a. stress och många gånger dom är otroligt coola på t.ex. offensiva blå.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno:
Smack! Andra målet ikv:)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Fantastiskt... Bara fantastiskt!
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Tarasov: Ser stabilt ut.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Tarasov: Återigen är vi bäst i 3dje perioden!
Det "supertränade" BIK "orkade" inte alls komma upp mot oss i sista utan vid arbetar ner dom och har fler målchanser än i de övriga perioden tillsammans typ.

Är vi säker på att Bäckström är kvar? Allt satt ju i fysiken? ;-)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno: känns som Modo knappt förlorat en närkamp. Är nog inte så, men känns oförskämt lugnt i kväll
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno: Tror att det är mest Särkijärvi som har pushat på fysträningen,läste att Särkijärvi & co ska införa minst ett tuffare skridskopass varje vecka också.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno: Man har tränat på ett annat sätt under sommaren. Mindre maraton, mer Usain Bolt. Enkelt förklarat.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
S-vikaren: Bra målvakt men inte speciellt mycket karisma.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
MorganaLefaey: Tur vi har så bra andrecenter som Emil Molin(6p på 3 matcher), när vi nu startat serien utan en 1:e..;)

Seriöst så är han RIKTIGT bra. Känns som det finns en hel del talang i det här laget.
Särki har verkligen gjort avtryck på defensiven, slarv och allt duttande med pucken är nästan helt borta.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno: kan någon berätta för mig när Modo hade + 9 i målstatistik senast? O dessutom 1 insläppt mål på tre matcher. Är det den första coach vi har haft på väldigt många år som förstår att vinnande lag ska byggas bakifrån?
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Ygge83:

Det vet jag inte men tydligen bästa starten på en säsong på 16 år.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Känns stabilt än så länge, trots svackor i matchen (speciellt i andra) och tryck mot oss så faller vi aldrig ihop som tidigare. Säcken har verkligen jobbat med försvaret och får backar som Hedman att se ut som en defensiv klippa precis som han ska vara.

Vi har inte en bländande offensiv, men genom att vi är täta bakåt så ger vi oss chansen att nöta ner motståndet. Tidigare år har vi ofta varit bra framåt men sedan när vi fått tryck på oss har vi släppt in en puck rätt lätt och tappat initiativet i matchen, nu undviker vi det och tar tillbaka initiativet istället.

Även spelvändningarna är bra än så länge, skapar betydligt mer spelvändningar för oss än emot oss, tidigare kändes det alltid som tvärtom. Kladdas fortfarande med puck i egenzon ibland, kan vi minimera detta kommer vi bli ännu farligare framåt med snabbare spelvändningar.

Hanses fick frågan om han hade bättre backar framför sig i år, svaret var "JA" men innehöll bland annat att man jobbade på ett bättre sätt, lugnare och med ett bättre system, ingen diss av AJ men tyckte man kunde ana att han var betydligt nöjdare med defensiven i år och det Säcken styrt upp. Säcken har gjort precis det man hoppades på än så länge och började med att prioritera försvaret.

BIK:s tränare nämner att dom är bra på utsidan men kommer inte in på kassen, dom får spela på utsidan hela tiden. Det är så man vill att motståndarna ska låta efter matchen då fungerar försvaret och man är tät i mitten där målen görs.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
modomille:
Nja inte infört utan snarare att han kör så, enligt Särki hade förra säsongens resultat inte så mkt med dålig fysträning att göra.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Rytter: alltså tack för referatet jobbade tyvärr ikväll men nästa gång de möter Bik ska jag absolut vara där när jag bor här neråt. En härlig känsla fortsätt att bygga på detta nu.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Ygge83: Jag måste säga att Sundlöv vet vad han gör och att det därför ser mycket bättre ut än på länge. Inget av nyförvärven har gjort mig besviken ännu och jag har vant mig att det brukar vara tvärt om.

Tycker dock det är för tidigt att säga att vi blir ett topplag ....men kan kosta på mig att tro att vi slutar på övre halvan iaf.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
mr_brasco: Är tudelad till Marklund än. Han gör vissa saker väldigt bra. Och att böka runt och grisa gör han riktigt bra.

Men ibland känns det lite lojt eller hur man ska säga. Han hamnade i ett monsterbyte ikväll helt p.g.a att han såsade på när han skulle byta sp han ju bli spelvändning innan han hann av isen.
Sen tar han en del onödiga utvisningar...
Men tycker nog uppsidan uppväger än så länge iaf. ;-)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Läge för fullsatt lya på lördag?
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno:

Är än så länge nöjd med honom. Han gör kedjan med Molin/Eriksson komplett, driver på kassen och går in i skiten och skapar ytor för Molin/Eriksson. Sedan överraska han faktiskt tekniskt, kolla förarbetet till läget han serverade Sellgren, riktigt bra åkning, fin teknik och bra pass där.

Det enda jag kan anmärka på är att han måste vara mer disciplinerad, tar rätt korkade utvisningar i frustration, innan den slashing utvisningen han tog fick han ju ganska hård uppvaktning och tänkte direkt "han kommer ge igen på någon och åka ut"

Men slipar han bort detta är jag väldigt nöjd med honom och hela den kedjan fungerar riktigt bra.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Rytter: det såg ut som om det hade kunnat gå riktigt illa för Marklund ca: 14:32 in i 2:a perioden, tacklingen var snudd på blindside.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Eller:

En annan spelare som det skrevs om innan säsongen var ju Marcus Oskarsson, vissa var lite oroliga där.

Tycker han varit stabil, känns som en uppgradering av Lindgren. Inte lika vek utan kan faktiskt spela försvarsspel och spela rätt hårt och tufft. Sedan har han bra uppspel och framförallt så får han igenom 9/10 skott jämfört med Lindgren som fick igenom typ 1/10. Lindgren är väl lite vassare offensivt men Oskarsson känns jämnare och bidrar även defensivt.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Gavelo: Beror väl på att det inte funnits så mycket positivt de senaste fem säsongerna, men ikväll var det bra,riktigt bra!
Ser verkligen stabilt ut. Hoppas på Säckeneffekten och det stabila försvarsspelet.
Mycket sargpass och enkla sarg ut, det var inte igår man såg det....

Känns bara bra.
Kommentera

« · 1837479