1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478702 inlägg · 4078 ämnen

Modo - BIK Karlskoga 8/11

1849848 · » Till forumet


Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Tarasov: Minns att vi hade en bra streak 13/14 åtta segrar eller något sånt,men då var alla inte under ordinarie speltid.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Monno: Vore viktigt och bra om det kunde lossna för Johan Eriksson igen, han jobbar på bra och levererar assist men det har blivit lite låst med målskyttet, tycker han tar lite för lite skott, kanske får han inte samma lägen som tidigare men där har man verkligen sparkapital i målskytte.
Kommentera


Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Monno:
Någon som orkar kolla upp när vi tog 4 raka vid full tid senast? Vi hade en svit under AFs första år men vill minnas att det var lite övertidssegrar som var där och störde.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Nucky: Om vi får spela "slutspel" i vår, alltså plats 3-8 (vilket är de förväntningar jaghar på laget i år iaf), eller för den delen 1-2, så snacka om att man kommer vara smått lyrisk över att få spela ett kvalspel/slutspel utan dödsångest. Kommer vara en ovan känsla.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Robin Ztorken L: Jag gillar läget man är i just nu.
Timrå får bära favoritstämpeln med den start de gjort på serien, samt namnkunniga värvningar. Leksand kommer också bli starka och väcka mest uppmärksamhet.
Modo kan ligga i bakvattnet och smyga med. Förväntningarna sänks en aning efter starten man gjorde. Det kan passa oss.
Få ordning på slarvfelen nu, och låt Särki upprätta en defensiv värd hans signatur så kanske vi får en rätt rolig vår trots allt.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
modomille: Första gången på minst 10 år vi inte bröt en svit.
Vår egen segerrad och BIK,s förlustsvit, normalt är de ju det vi lyckats bäst med genom åren.
Kanske var det vändningen...
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Rytter: med 3 raka vinster så borde publiksiffran ha varit högre,kan vara så att det tar ett tag nu innan folk som inte är så insatta ser att vi inte är som föregående år.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Rytter:
Denna säsongen skall vi förhoppningsvis klara budget vad det gäller publik som är 96000 på hela säs enligt Widebro. 29 500 hittills, 7 matcher till halvtid ink Björklöven. Vågar man hoppas på att AIK kan dra publik.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Zource:

Bäst = 3p samt att ekarv kedjan får producera.

Sämst = publiksiffran. Fortsätter detta får vi räkna med lägre spelarbudget kommande säsonger.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Gavelo: Viktigt med 3 poäng ikväll med flera spelare borta. Räknar inte med några poäng borta mot ett formstarkt Leksand.

Trots att Leksand släppte in 5 mål ikväll ;)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Nucky: Nya Aronsson har ingen bra kväll
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
MODO Hockey - BIK Karlskoga 5-3
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
J F K:
Kanske, men såg att inför säsongen så skulle regeln skärpas och att domarna skulle verkligen ta 2min för det...
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Gusse: I hear you! Får inte glömma att vi har väl nästan 2 femmor borta också.

Äntligen har Karlkvist fått kedjekamrater han förtjänar (var det jag försökte skriva i förra medd.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
hk:
Håller med dig, men hockeyspelare är inte unika...
Är själv tekniker inom motorsport och bara för att ta ett exempel:
Fast att en regeländring trätt ikraft 1/1 -16 så kommer det än idag förare som inte har en aning om att detta är ändrat..
Ingen som läser på reglerna inför säsongen!!!
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Jaca: så har det väl varit i massor av år?
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Jaca: Jo vet det, tycker att det är märkligt att spelarna inte har bättre koll. Borde i alla fall läsa regeländringarna..
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Nucky: nu påstår jag inte på något sätt att vi har tajt defensiv, men..
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Nucky: Jag hoppas du har rätt. Är nog mitt huvud som så gärna vill och tror att Modo ska vara bättre än vad dom är. Som sagt. Huvudsaken vi vinner.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
hk:
Ny regel inför 17/18
Andra felaktiga teckningen ger 2min utvisning..
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Gusse: Personligen tkr jag inte att det är så konstigt att modo hamnar under press emellanåt.
Modo spelar med mkt puckdrop i egen zon och fram till röd.
Motståndarna hinner ofta samla sig och slarvar man får man lätt tryck på sig. När det fungerar är det oerhört jobbigt för motståndet då det mest får åka skridskor för att ligga i rätt position.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Gusse: tycker ändå inte man behöver det.
Vi har såpass mycket talang när lägena väl kommer att den allt som oftast sitter.
Sundlöv var också inne på inför säsongen att vid ett eventuellt SHL-kval kommer vi förmodligen inte äga spelet, och att största chansen att ta hem en sån batalj är snortajt defensiv och vassa kontringar/effektiva avslut.

Ekarvs lina imponerar, de är precis vad detta laget behövde(38,18)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
hk: Jag hade inte heller koll på det. 2549 åskådare btw...
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Zource: "Va? Får man inte det?.. Har aldrig varit med om det förut.."
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Vad ska nästa utvisning bli för att bjuda in Karlskoga? Att en spelare råkar ha två klubbor samtidigt?
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
MODO Hockey - BIK Karlskoga 4-2
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Gavelo: Ekarv får göra mål igen iaf! Tycker dock att det vore minst lika roligt om Karlqvist fick göra målet.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Nucky: Jag är mest orolig över att vi skapar så lite. Motståndarna har oftast pucken mer än Modo. Motståndarna har inte heller speciellt svårt att skapa chanser på Modos hemmaplan. Nu satte Ekarv 4-2 mitt i mitt gnäll..Jag känner bara att vi borde ha mera spelövertag om vi skall vara ett topplag över en hel säsong.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Gusse:
Tkr att bortsett från Oskarshamn har spelet varit stabilt i egen zon, det är svår för motståndarna att få heta lägen. Sen har vi en del rätt bra spelare i offensiv zon, vilket i kombination med att spetsen levererar ger bra utgångläge i matcherna. Det är ju inte så stor skillnad lagen emellan så vare sig man vinner/förlorar så kan motsatsen kännas nära. När det gäller utmaningar om diverse platser får man ta det problemet framåt våren:)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Gusse: Västrervik spelade jämnt med Modo?
Nja.. håller med i övrigt.

Låt Karlström fortsätta till förmån för Röymark.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Gusse: Leksand 2016. Var dom så glamorösa? Handlar om vem som gör mest mål.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
MODO Hockey - BIK Karlskoga 3-2
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Zource: Såg inte faktiskt.
Men nu är Modo illa ute, fan man blir ju tillbaka pressade varenda gång BIk får pucken.
Märkligt att man går ner sig så mycket mot sämre motstånd?!g
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Zource: V Aronsson tror jag
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Karlskoga är inte sämre än Modo idag. Västervik spelade jämt med Modo. Modo hade tur som vann mot Oskarshamn. Man ska inte gnälla när man vinner. Men jag tycker inte Modo spelar så bra fast man vunnit. Känns som man satt sina chanser och vunnit just därför. Kanske är gnällig nu. Men Modo har långt kvar ännu om man ska vara ett lag som ska utmana om SHL platser.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Gavelo: Vem la idiotpassningen precis innan powerbreaket? Gör som Rysslands tränare. Bänka spelaren efter en sån grej.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Harry Luras: V Aronsson har tyvärr inte haft många rätt idag, med puck...
Dock lär väl självförtroendet inte vara på topp
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Hängde i luften, bik är mycket bättre och hetare nu
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Tarasov: Får börja kalla Karlas kedja Super 8 om dom börjar producera bra.
Alla har ju 8 i numret. 89, 18, 38. :-)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Tycker Bik ofta väldigt enkelt får komma in i anfallszonen, sen förlorar Modo väldigt många tekningar.

3-1 känns bra men långt ifrån säkert
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
MODO Hockey - BIK Karlskoga 3-1
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Zource: Nja, inte så seg som denna sköldpadda är...
Finner inga ord, hur seg han ser ut :-(
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Robin Ztorken L:
När Björklund är tillbaka är det nog Röymark/Häggström/Björklund som slåss om 2 platser, förutsatt att Whalgren linan rör sig framåt.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Robin Ztorken L: Hellre en rutinerad sköldpadda än en "hungrig" junior i många fall. Större chans att junioren bjuder på ett baklängesmål.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
Zource: Ja blev orolig när de ringde på målet att de var modo signal som ej funkade...
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
MorganaLefaey:
Riktigt fint mål, sånt spel jag vill se, rörlighet/teknik/speluppfattning i en fin kombo.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
MorganaLefaey: Ingen direkt klockren första perre, men skönt med ledningen.
Dags att låta Häggström nöta bänk en stund, ser ut som en sköldpadda på rygg.

In med en hungrig junior istället....
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
MorganaLefaey: Dom flesta resultaten verkar gå vägen för oss idag,Leksand ligger under med 2-0 och Timrå likadant. 2-1 Ekarv!
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
MorganaLefaey: Jaja, karla kan få droppa också
Kommentera

1849848 · »