Detta är min teori om fortsättningen på Allsvenskan: Timrå och AIK möts i en final, och den tror jag faktiskt AIK vinner. Timrå får sedan möta Leksand eller Almtuna i bäst av 7, där vinner Timrå.
Monno: Vi har i alla fall ett bra försvar, men inget och noll framåt. Skapade vi två bra målchanser efter första perioden? Efter 15 minuter in i tredje, desperat jagande kvittering, hade vi fått iväg ett skott mot mål- Nej, det märks att försvaret prioriteras just nu
Gavelo: Klart vi skulle förlora vår första straffläggning ikväll... Aja sett till andra halvan av matchen ska vi vara glada för poäng. Vår offensiv är verkligen helt otroligt trubbig nu. Då Molin har en svacka så har vi fasiken inga andra som producerar. Ja förutom Hedman då.
Millennium: Ja det beskriver väl Modo rätt bra. Man kan spela derbyn med intensitet där matcherna kan vara rätt jämna dock behärskar inte Modo täta intensiva drabbningar.
Att då och då vinna matcher mot Vita Hästen och Karlskoga etc, det ger mig ingenting. Höjdpunkterna är ju derbyn då det är en jävla stämning på läktaren. Men det är för mycket begärt!
Gavelo: Har inte orkat skriva på länge men kan inte hålla mig.
Tyvärr är Modohockey totalt menlösa just nu. Noll personlighet, inte bara en massa brunkare utan även totalt intetsägande hockeypersonligheter. Hockeyn är makalöst fantasilös och tråkig. Man kommer på sig själv sitta och stirra med dreglet rinnande ur mungipan som om man fått en överdos lugnande när Modo spelar. Enda som går att titta på är J18 laget som emellanåt spelar fin och kreativ hockey.