1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478912 inlägg · 4078 ämnen

Modo-Björklöven 17/11

« · 1851677 · » Till forumet


Sv: Modo-Björklöven 17/11
kulltorp: Väldigt imponerad av Timrå. Men jag tippade er som Top 3 innan säsong, så jag är inte förvånad.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Rytter: Instämmer till fullo, har han ingen split vision? Tyvärr så tappar man tilltron till domare av hans kaliber.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
kulltorp:
Tack för info bror.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Rytter: Vi blöder som fan nu. Här kommer vår svacka. Fy faan. Slarv, dåligt tempo och ineffektivt.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
S-vikaren:
Assisterade kan ju även de ha sett nåt tkr man.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Jag godtar inte förklaringen från domaren. Varför ska han följa en ensam puckhållare? Där kommer inget regelvidrigt att ske.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Fy fan skaffa fyra domare nu! Om Eriksson skriker på honom kan han ju inte vända bort blicken från spelet för att han inte vill ha konfrontation, Hedman är ju definitivt i spelet, om Eriksson skriker på honom så ta en 2:a på honom för osportsligt uppträdande då.

Starkt ändå att säga att det är utvisning, men det ändrar inte det faktum att det avgjorde matchen.

Ungefär som när Nord förklarade att han var den som sov sämst efter att missat utvisningen på Torp och gett en match till Leksand i kvalet. Kan lova dig Nord att jag sov betydligt sämre fler nätter än den natten.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
hk: Å den feta smålänningen till domaren står å påstår att han inte ser situationen, sen menar han på att han ändå inte kan döma bort målet för en mindre förseelse... MEN ÄR HAN INTE RIKTIGT SANN?!
Det är ju enbart pga av situationen som det kan bli mål så man kan inte säg att situationen är liten?!

Nä fy fan, inför 4 Domarsystem och börja utbilda herrarna så hockeymatcherna kan sluta mer rättvist
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Tarasov:
Nästan fullsatt såg jag å andra sidan 7000 vilket är bra.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Tarasov: aaaaaaaaaaaaa fyra domare snälla
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Rytter:
Molin kan försöka spela mot lövenlirarn har ganska god chans att hinna dit, men väljer att stanna upp och peka mot domarn. Molin kan inte påverka vad domarn gör, och har faktiskt en möjlighet att gå mot lövenspelarn, men tack vare att väljer att gestikulera mot domarn så kommer han på efterkälken.

I övrigt så har vi inte riktigt räckt till i matcherna mot topplagen i år, undantaget Oskarshamn då. Det måste det bli ändring på om man skall kunna utmana om den där topp-5 platsen. Man kan väl glädjas åt fullsatt en kväll som denna iaf.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Det är tight i toppen nu, IKO och Leksand har fått upp vittringen på Timrå som börjat att blöda.

Vi ligger och krigar kring nedre delen av topp-8. Får vi bara till en svit så ska vi kunna klättra lite. Härlig serie att följa som är sjukt jämn, alla slår alla.

Slå inte av sändningen, dom ska försöka få dit domaren att kommentera situationen, blir spännande att höra försvarstalet. Hoppas Mike grillar, hur känns det att avgöra matchen är en relevant fråga!
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Gavelo:

Fantastiskt bra match av två lag som krigar tyckte vi spelade riktigt bra idag. Fortsätter vi spela så här ska vi inte vara oroliga.

Miss i 4 mot 4 som leder till straff och 1-1, sedan får löven en kort period med tryck och vi spelar fast oss rejält och kladdar i egen zon och åker på 1-2. Sedan krigar vi oss ikapp till 2-2.

Kul att 2-3 blev avgörande, tack för den domaren!
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Rytter: Sjukt frustrerande att förlora pga domaren
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Tarasov:

Molins miss är så obetydlig i jämförelse så den är inte ens värd att ta med i beräkningarna. Eriksson hade oavsett plockat bort en back och gav fick fri väg, oavsett om Molin varit mer aktiv så är det inte säkert att det hjälpt ett dugg.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Rytter:
Grunden kommer från domarens misstag men Molin får inte sluta spela enligt mig iaf. OSL har samlat ihop till ett mål nu, häng den Oskar!
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Tarasov:

Straffen har jag inga problem med, ett hårt hugg över skridskorna. Klart det påverkar avslutet indirekt även om han får iväg ett skott. En 50/50 situation om det ska vara utvisning eller straff, så det säger jag inget om.

Sedan tänker jag inte anklaga molin i detta, skulden till målet är helt och hållet den randiga, han får ju fri gata mot mål och kan spela till ren spelare.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Rytter:
Ja denna interference var inte så mkt att snacka om. Straffen finns väl argument både för/emot så den kan jag leva med. Däremot förstår jag inte varför Molin sluta spela vid interferencen blåser inte domarn så skall man fortsätta. Han får sätta en till framåt helt enkelt.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Vart tog pengarna vägen från Björklövens supportrar? Kanske blev det en krona eller två över efter dom två spelarna värvades.. Detta är extremt frustrerande.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Eller:

Ja sedan har vi den på Carnestad i förra omgången, det är fan inte en slump att två så grova missar görs på kort tid. Det är inte bara misstag det är bristande kvalitet på de randiga. Synd att man inte ser varje match som sänds, är övertygad att det ser likadant ut på alla arenor i varje omgång.

Det HA borde kräva är att delar av pengarna från nya tv-avtalet går till att bekosta fyrdomarsystem i HA och ta detta från SHL-lagens pott.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Ben Perrault: domarna är verkligen inte bra i den här serien, men vad vet jag?
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Ben Perrault: Känns verkligen som att löven kommer vinna detta, men jag hoppas så in i helvete att jag har fel.

Tror på 2-5 men hoppas på 4-3 efter full tid
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Confusius: förbannade jävla hockeyallsvenska, skithockey och skitdomare, blir så satans upprörd över den hockey som få spelas, uuusschhh
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
hk:
Domaren borde inte behöva hjälp med att hitta utvisningen som ledde till 2-3.
Om inte domaren är blind
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Woody: Vet inte hur eran match sett ut men i denna har ju domaren egenhändigt gett Löven en så billig straff att det enligt regelboken står att situationen inte skall vara straff och ett mål som till 100 % föregås av en misshandelsituation!

Modo har verklugen inte flyt med domslut nu, för flyt eller oflyt är vad det handlar om eftersom nivån är snudd på obefintlig från match till match
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Rytter: den här händelse ligger bara på andraplatsen i häpnadsväckande domaragerande, på första plats ligger fortfarande Nords utvisning på Torp som står flera meter från motståndaren utan att göra något regelbrott.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
S-vikaren:

Alltså det är en underbar match med högt tempo och två bra lag och riktiga känslor på isen, jämt och tight.

Är så tråkigt för publiken och alla som tittar att det ska diskuteras om denna sjuka bedömning istället för energin och känslorna på isen, snacka om att man dödar sporten och underhållningen. Sedan undrar ligan varför lagen tappar åskådare, om vi har professionella spelare så måste man kräva mer av domarna. Varför snackar han inte med linjemännen någon måste ju ha sett detta, är väl bara att snacka ihop sig och ta bort det.

Undra vad Dahlen som är på gränsen till NHL tycker om att bli dömd av ett gäng amatörer som knappt platsar i korpen.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Gavelo: Helt jävla sanslöst hur Löven ens kan vara med i den här matchen, och nu lär dom även vinna matchen på det där. JFK, idag är det fritt fram att kapa domaren ;)
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
hk: Domaren har varit på flaskan. Eller så bör han se över fysträningen. Om man har förstått något om träning så vet man att det även påverkar positivt för hjärnans alla funktioner. Det går inte att ha otränade domare på elitnivå. Dom måste vara fullt fokuserade på sin uppgift.
Så mycket som påverkas av resultatet. Bedrövligt med straffsituationen och målet.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Steken84: Här inne låter det ungefär som inne hos oss. Båda i uddamålsunderläge inför tredje. Bit ihop!
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Gavelo:

Alltså det är för dåligt, det är alldeles för dåligt för att vara landets nästa högsta liga.

Sedan behöver dom inte ens stå till svars för sina misstag. Den på Carnestad sist var ju bara så sjuk, den nu är ju en klockren interference, han ska byta för klubban är trasig och passar på att trycka till i ryggen så att vår spelare inte kan markera och komma ut riktigt. Domaren står dessutom jävligt bra till, klart det blir öppen gata mot mål om det där är tillåtet. Vår spelare står ju dessutom still och det är lövenspelaren som söker upp honom och försöker åka igenom. Är ett skolboksexempel på interference.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
kulltorp: Ren och skär misshandel, hör definitivt inte hemma på en hockeyplan
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
hk: håller helt med, solklart
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Gavelo: fyrdomarsystem för i helvete
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Rytter: Det här hör ni inte ofta från mig. Men 3-2 målet var inte ok.... Vilken domarmiss
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Domaren bör bli anmäld och av med licensen
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Tarasov:

Men för helvete! Andra sjuka utvisningssituationen mot oss på två matcher. Kan det bli tydliga interference?
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Tarasov: Jahaja nä det är för vekt..
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
MODO Hockey - IF Björklöven 2-3
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Rytter:
Är så glad för värvningen av Ekarv! Bra att inåkningen i målvakten straffa sig.
Kommentera


Sv: Modo-Björklöven 17/11
MODO Hockey - IF Björklöven 1-2
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
atomragnar:

Dom ledde skottet redan vid 1-0, men det var inte några farligheter alls. Det är de sista 5 minuterna dom kommit tillbaka och tagit över. Så onödigt av molin på blå i 4 mot 4, det var där vi bjöd in Löven.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Modo hittar som vanligt alla vägar till att förlora. Man behöver inte ens titta på matcherna längre. Blir bara besviken på modo som ständigt faller ihop som ett korthus när man släpper in ett mål
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Gavelo:
Tkr inte domarn har så mkt med detta att göra, två slarviga grejer leder till målen. Skönt att han tog time-out.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Gavelo: men för fan, som vanligt nudå. Från att ha styrt matchen så faller vi ihop
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Ben Perrault: Björklöven leder skotten, modo kramar mkt sarg i deras zon men sällan farligt.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Djuunaz: Sen hur in helvete kan sopan till domare spela 4 mot 4 efter ett gruff?!?!


Å där förlorade vi matchen 1-2
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Webmaster: fantastiskt orättvist, löven har inte haft mycket i matchen
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
MODO Hockey - IF Björklöven 1-1
Kommentera

« · 1851677 · »