1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480340 inlägg · 4078 ämnen

MODO - Brynäs 070130

827050 · » Till forumet


Sv: MODO - Brynäs 070130
Mats Edström: Ja jo iofs..men av två onda ting så;)
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Ann: Fast oavgjort hade tydligen passat bäst eftersom du drog ur sladden vid 0-0 så tidigt!? ;-)
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Mats Edström: MÄH! Vad menar du nu*visslar*...För övrigt så är det som jag skrev till dej igår...Hellre ser jag att ni vinner än Brynäs:) O vaddå ...jag gillar väll Modoiter..Än har du inte blivit förgiftad här ner då du fått nåt i dej va???? :)
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Gidde: Det var det lilla talltrollet Ann som läste över oss i går men hon lyckades bara delvis, tack och lov!
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Poffa:

Aha!

I min så funkade det :)
Mums!
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Gidde: Det var i första paus som kassan inte fungerade i "vår" pub.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Lumber Jack:

Aha!

Jag satt på min plats så det visste inte jag.
Däremot var det väl det enda man kunde se hände, från sittplats va?

Tur kassan funkade i första pausen, för då köpte jag min första pilsner i SA! :)
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Gidde: Nejdå, det var mer som kraschade. Bland annat lade kassorna av i Sportbarerna så att personalen fick föra bok medelst papper och penna.

O hemska tanke inför lördagen...
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Poffa: Hmmm...kanske läge att kolla vilken elleverantör man har???
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Mats Edström:

Nä, det var bara jumbon som slocknade, så dom körde tidtagningen i speakerbåset ett tag.

Och dom sa att det var en säkring, men nog kan Hasse ha snubblat på en kabel, det lär vi aldrig få veta... ;-)
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Poffa:

ASG!
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Mats Edström: Nej, en säkring löste ut. Trots att Proppskåpet är 15 mil söder om Swedbank.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Gidde: Det var inte långt ifrån hjärtattack där, när TV-bilden blev svart...huga, huga!

Men inte var det totalt strömavbrott i Swedbank, som dom sa på Canal+ när bilden återkom?
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Wayne Gresky:

Eller drog ur säkringen, eller hur man nu ska uttrycka det..

För jag antar att det sammanföll med att hela jumbotronen slocknade?
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Mano: Vi har Hasse som huvudmisstänkt för den som snubblade av tv-kabeln i första perioden.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Mano:

Skrattade när jag läste Lückners spalt, den måste ju Hasse spökskrivit.

Någon mer som tror jag som jag, eller har det smittat av sig på Harald också?
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Och så noterar vi att Rullstols-Hasse inte bara hann med ett par tre finfina "som helst" i sin text i gårdagens matchblad, utan på köpet också blandade ihop Joel Gistedt och Mattias Modig. Grattis.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
shinzawai: La ni förresten märke till att Blatny mer eller mindre sa (som jag tolkade det) att det var hans pappa som skickade honom till Nordamerika för att han festade för hårt? Hmmm...inte bra med de rykten som somliga försöker sprida ut...
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Wayne Gresky:

"Vi skickar även en tanke till Hellge ute på lossningen som missade denna fantastiska drabbning."

Hur mycket vill du låna? (-:
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Jag undrar om det är nu nyss som serielunken började.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
shinzawai:

Viklund gjorde ju en bra match. Ofattbart hur du kan klaga på honom när han för ovanlighetens skull inte såg ut som en yr höna.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Kuusela verkar grymt skön, bra intervjuer av Martin.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Salle: Att Andersson ska sparkas långt åt helvete har vi alla varit överens om länge så det känns onödigt att upprepa.. ;) Hedin vill jag ha kvar.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
shinzawai: Focka Viklund? Före Hedin och Adam??? Nej tack!

Men in med Victor.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Blatny grym idag. Kuusela fick inga bra puckar att jobba med och Modo var ju knappt i anfallszon, men det jag såg gav mig mersmak.

BRA domare, heja heja heja domaren.

Vi tar oss inte igenom mittzonsgegga som dessa ryggsäckslag a'la Brynäs, Luleå mf spelar, och det måste vi hitta ett recept för. Sundström och Salle saknades idag, och inte lite heller.

Poffa sjöng för lite.

FOCKA VIKLUND. NU. In med Hedman d.y.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Salle: Tänk att det tog Kuusela en knapp period att tacklas lika mycket som Hellström gjort på närmare 100 matcher. Vilket energiknippe han verkar vara den där kusen. Dessutom visade Blatny framfötterna ordentligt idag, jobbar och sliter både offensivt som defensivt. Jäklar vad han jagade puck där ute på isen.

Intressant också att se en huvuddomare som Husumjocke kunde känna sig lång bredvid.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Salle: Absolut, men vi får väll kanske hoppas på att Hedin gör en Timander. Dålig när han kommer hem och blommat ut igen om man nu kan kalla det så till en av ES bästa försvarare.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Cyklob: Jo men det är ju inte särskilt hög nivå på Hedins spel så det är ju inte så svårt.

Sen kommer ju Hasse och Wargh tillbaka snart så då borde väl nån av dom slippa spela. Om det inte blir Viklund eller O Hedman "som vanligt"...
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Martin S: Se där fint jobb som vanligt :)
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Cyklob: Kuusela intervju kommer upp innan midnatt om allt går som det ska.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Salle: Jag tycker endå det är rätt lustigt. vi köper anfallare på anfallare men vi har inte sett över backsidan. Och jag håller med om Adam och Hedin, dock tyckter jag Adam spelat bättre änn vad Hedin gjort.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Martin S: Bra intervju som vanligt kollade nyss klart den. Hoppas på en med Kristian Kuusela och karol härnäst :)
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Poffa: Äh, vi måste match victor lugnt. Låt han spela i Skåre 3-4 år.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Svartvadet såg seg ut idag, hade några byten som var okej, men i övrigt vänar jag mig mer. Blatny såg piggareut än vanligt, hans bästa match. Kuusela helt okej, med tanke på att han startade sin resa till Övik innan de flesta svenskar stigit upp.

Enström bäste back, vilket inte är så svårt då han har backkollegor som Hedin. Som Salle sa, in med Viktor Hedman.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Martin S: Blev du nypt i rumpan och medbjudan på krogrunda?
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
MODO-TV träffade Blatny för någon vecka sedan, ligger online på åffisiälla
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
När skall Harald börja matcha in Victor Hedman så att han är "inne" i ES-tempo till slutspelet för Hedin och Adam är inte bra.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Mats Edström: Den var klockren, han gick verkligen i bräshen idag Svartvadet och visade vägen. Även ganska rolig kommentar det där om att det är alltid tränarnas fel när man förlorar :) Sedan minns jag inte vad det var Kenta Johansson svara på det men Svartvadets svar var men du har ju snälla pojkar i timrå :)
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Wayne Gresky: Håller med. Hjärnsläpp på kontringen där på slutet, men annars bra spel. Det finns mycket hockey i honom.

Mats Edström: Foppaklass på Svartvadet i sista.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Wayne Gresky: Glöm inte Svarten, han är tokstor därute. Vilken underbar sopning han gjorde och fick ut pucken ur zon, wow!!!
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Hawerchuk: Och Molinder tar för sig lite mer men fattar felbeslut i avgörande lägen. Med lite bättre självförtroende skulle han kunna vara farligare.

Vi skickar även en tanke till Hellge ute på lossningen som missade denna fantastiska drabbning.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Hawerchuk: Håller helt med angående Blatny och kuusela. Matchen var väll en kämpar insatts samt lite tur från Modos håll som bäddade för segern. blir alltid jämna matcher mellan Modo och Brynäs.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Nu är det nog dags att man byter tråd innan något hårt landar i skallen när grabbarna grus kommer tillbaka från matchen.

Blatny blir bättre och bättre och Kuusela såg intressant ut.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
wap.hockeysnack.com
Vi spelar som en nerflyttningskandidat...i allsvenskan.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Poffa: han finns då med i laguppställningen enl  stats.swehockey.se/
Så även Kuusela...

MODO Hockey
 
 
 60. KRIZAN, Karol 
 Goalkeepers30. ZAJKOWSKI, Mikael 

 1st Line38. ANDERSSON, Adam6. ENSTRÖM, Tobias 
 17. KUUSELA, Kristian20. STEEN, Oscar10. SKRÖDER, Per-åge 

 2nd Line3. TIMANDER, Mattias32. VIKLUND, Tobias 
 23. BLATNY, Zdenek39. SVARTVADET, Per19. PETTERSSON, Mikael 

 3rd Line8. HEDMAN, Oscar35. HEDIN, Pierre 
 28. HORAVA, Miloslav4. HELLSTRÖM, Mattias59. DÖME, Robert 

 4th Line43. ÖHMAN, Niklas 
 33. NILSSON, Johan29. MOLINDER, Andreas18. ÖBERG, Peter
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Kuusela går in i första kedjan med Steen och Skröder, trevligt. Hasse, Susse och Morrison saknas.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
eftersom jag skrev en fråga till mig själv så måste jag nog svara på den oxå.. självklart ! =)
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Berka: nämen seriöst =) de e väl dags för säsongens första vinst mot kexchoklads gänget...
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Berka: Jag säger bara... Har du nånsin sett en ful hockeyfru??? ;-)
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs 070130
Salle: nä =) fin?
Kommentera

827050 · »