1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482638 inlägg · 4079 ämnen

MoDo - Brynäs 26/10-06

« · 775320 Till forumet


Sv: MoDo - Brynäs 26/10-06

Gidde: Ingen Hasse Jonsson med i uppställningen ikväll,o varför är Andreas Salomonsson uppsatt som extra forward?halvskadad eller har hab varit dålig?

länk

Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/10-06
Paddan:

Härlig spelare! :)

Själv får jag nöja mig med #38, som tyvärr fick ett alltför abrupt slut på sin karriär. Enligt mig en av de bättre backarna MoDo hade under slutet av 90-talet..
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/10-06
Gidde: Nä, nu är det nog snart dags att plocka fram #44 ur klädskåpen och ge sig iväg för en liten matbit.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/10-06
Poffa:

Tror du?
Var det inte bara någon enstaka match det var fel namn då?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/10-06
Gidde: Den visades på C+ också, så han hette nog Lars Jansson även då.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/10-06
Poffa:

Det jag menade var att det ju var en annan match, och där hette han väl inte Lars Jansson?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/10-06
Gidde: Jag har inte förträngt matchen, tok. Jag har förträngt Niklas "Lars Jansson" Öhman.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/10-06
Poffa:

Du kan väl knappast förträngt den härliga matchen mot hyndorna där Krizan gjorde mål?!?

Fy på dig ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/10-06
Nikki: Aha, då är det därför som jag förträngt det. :-)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/10-06
Poffa:

Näe, han spelade typ mot... Linköping eller nåt förra året. Det stod Lars Jansson på Canal+. :)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/10-06
Däremot så är statistiken på MoDos hemsida (som vanligt) inte up-to-date...
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/10-06
Poffa:

Nä, han spelade även ifjol..

(Se länk)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/10-06
Om nu inte Hasse kan spela så ska det bli intressant att se vad Niklas Öhman kan göra. Blir hans första ES-match i så fall, va?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/10-06

Målvakter:
60 Karol Krizan
(1 Mattias Erlander)

Backar:
8 Oscar Hedman
5 Hans Jonsson (?)

3 Mattias Timander
32 Tobias Viklund

6 Tobias Enström
38 Adam Andersson

43 Niklas Öman.

Forwards:
15 Andreas Salomonsson (?)
24 Niklas Sundström
10 Per-Åge Skröder

28 Miloslav Horava
39 Per Svartvadet
59 Robert Döme

11 Pasi Tuominen
20 Oscar Steen
19 Mikael Pettersson

33 Johan Nilsson
29 Andreas Molinder
18 Peter Öberg

40 Magnus Gästrin


Kommentar

Harald Lückner:
"Allt är inte svart eller vitt"

En ny förlust i Globen mot Djurgården var vad det handlade om i tisdags för MODO Hockey. 1-3 sedan Mikael Pettersson gett laget ledningen en bit in på slutperioden.

- Just då såg det väl bra ut, menar Harald Lückner. Men de fick kvittera alldeles för snabbt. Såväl deras 1-1 som 2-1 var märkliga mål, riktiga flytmål som man brukar säga.
- Och det är väl så, när inte mycket annat fungerar har man heller inget flyt. Samtidigt vet jag och spelarna att hårt arbete lönar sig i längden så det är bara att köra på.

När slutet blev som det blev fanns inte mycket att glädja sig åt senast?
- Nej, så är det, men samtidigt är det så att allt är inte svart eller vitt. Vi har gjort två bra bortamatcher, mot Linköping och nu mot Djurgården, men tyvärr inte fått någon poäng.

Just nu är det helst trepoängare som behövs.
- Visst är det så och det är ett tag sedan vi vann under ordinarie tid. Men faktum kvarstår och det är att vi måste bli effektivare, mycket effektivare. Dessutom måste vi in på avslut i power play, nu spelar vi bara runt. Men där har nog jag strulat till det lite också.

Brynäs hemma?
- Bör bli en intressant föreställning. Vi förlorade borta i förlängningen i en mycket bra match. Men att också Brynäs, som annars gått väldigt bra i höst, har problem såg vi senast då de förlorade med 1-5 i Malmö.

Backproblemen växer, nu lämnade Hasse Jonsson in mitt under matchen senast.
- Inte bra förstås men Hasse har inte gett upp spel själv redan mot Brynäs, vi får se under matchvärmningen hur det ser ut. Kan inte Hasse spela får Niklas Öman gå in, vi börjar hur som helst med sex backar.

Nu får du snart räkna in en ny forward i truppen i Justin Morrison, men helst hade du väl sett en ny back?
- Vi söker med ljus och lykta och hoppas hitta en back snart också. Vi har gjort enorm research och tror att Morrison kan vara en kick för laget.


Noterbart om laget

Mikael Zajkowski ljumskskadad, Tommy Wargh axelskadad, frågetecken för Hans Jonsson (ljumsken) och Andreas Salomonsson (förkyld, vilade från träningen onsdag).

Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/10-06
Paddan:

"stavgångssupporter"

Ett alldeles utmärkt nytt begrepp. Undra om det inte är stavgångssupportern som har eget kaffe med sig. Jag såg en sån på ståplats mot Timrå. Han satt där och smög med sitt kokkaffe i sin gamla termos. Han hade en sån där gammal rödkromad modell som har en kork gjort av kork. Man borde nog tagit en bild. Den traditionella stavgångssupportern är nog utrotningshotad.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/10-06
Frisco: Jag tycker han ser ut som en stavgångssupporter
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/10-06
Lumber Jack: Ses vi eller är du en medgångssupporter?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/10-06
Senaste uppdateringen visar på att det nog blir över 6000 idag också, trots att spelet var under all kritik på sistonde. Trevligt värre.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/10-06
Frisco:

Härliga citat!

"Clear as mud" som man brukar säga ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/10-06
Tränartankar inför matchen

Harald Lückner:
"Allt är inte svart eller vitt"

Leif Boork:
"Alla som åker upp dit imorgon vet vad som väntar"

Harald Lückner:
- Nej, så är det, men samtidigt är det så att allt är inte svart eller vitt.

Leif Boork:
-Det viktiga efter en förlust är att killarna snabbt involverar sig i träningen
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/10-06
Frisco:

Aha!

Då kanske man borde tippa där då :)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/10-06
Gidde: Nej. Tippar gör man här: www.gunsnroses.us/zeppen/PredictionLeague/

Eller här på Matchtips (där en del tippat tabellen).
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/10-06
Frisco:

Jag som trodde det var en tippa-resultatet-tråd :)

Idag ska jag försöka få på en Brynäsare hans fina MoDo-tröja (Nej, det är INTE Olle!)

Om jag lyckas så kommer även jag att ha min fina #38 på mig ;-)
Kommentera

MoDo - Brynäs 26/10-06
Glassgubbe 1: Ulf Rådbjer
Glassgubbe 2 och 3: Klas Nilsson och Anders Johansson
Kommentera

« · 775320