1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481097 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Djurgården 2012-01-31

1464301 · » Till forumet


Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Huge: Glädjedödare....
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
zigge: Håller med, den där djurgårdaren som tyckte att det var omöjligt att få hål på Tellan hade iaf lite insikt.
Så jag lägger in en länk på en spelare som dom förmodligen skulle ha nytta av. Med lite träning så borde han kunna hitta tillbaka till gammal god sniperform.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

henkelainen: Underhållande DIFare. Min 'favvo':

"Vi har domaren, målvakten och turen på vår sida men det hjälper ju inte när det är totalt omöjligt att göra ett mål."

Även om många är lika kritiska som BIFar o TIKar här i HS, är några iaf realistiska.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Monno:

Går han till Växjö så lovar jag att gå barfota till Övik.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Bad_Brett: Går ju nått smyg rykte om zucca till växjö.
Skulle det ske skulle jag nog fan bli lika besviken på mats som foppa är på börje...

Dock är det nog mest önske tänkande av nån smålänning:-)
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Frisco:

Tack, räddaren i nöden, igen! :)

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
yngwie:

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

J F K:

Jag håller med. Faktum är att jag var övertygad om att speakern ropade ut fel och att det i själva verket var Uffe som tog den, för jag kunde verkligen inte begripa varför Zabel frivilligt skulle ge MoDo chansen att vila Elitseriens bästa kedja.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Sen förstår jag att dom flesta sett denna. Men om inte. Hari vs. Järnkrok.

 

Duger inte att lägga in bilder. Frisco var är du?

https://p.twimg.com/AkgRmE5CEAIucIO.jpg

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Poffa: Nä iofs. Men man kan ju undra varför nån valde den bilden att illustrera #5959
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Salle: Det är ju knappast Håkan som valt bild till artikeln, eller vad tror du?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Hur f-n tänkte Håkan Nordström att den bilden passar till rubriken?

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Icing-Ove:

Jag undrar om inte Bremberg ångrar sig bittert att han inte valde Modo istället för Timrå. Men Macke och andra sidan är nog överlycklig att Bremberg tackade nej då just nu.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Bad_Brett: Faktum är att den där time-outen inte var särskilt smart. Sundströms kedja hade varit inne länge och det kändes som om det fanns en stor risk att de skulle behöva vila. Då tar DIF time-out och ger dem chansen att vila en minut till:)
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Bad_Brett:

Dick byts mot efterlängtade Oliver Setzinger ?

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

NikkiNine:

Inte en dag för tidigt. Cedergren känns som ett osäkert kort i såhär pass tajta matcher.

En timme kvar till deadline nu, va? Tror ni att det händer något mer spännande i serien?

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
NikkiNine: Visst lirade inte cedergren sista 10?!
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

spud:"men det känns ända upp till taket att det är DIF som har marginalerna med sig denna kväll."

Nej! ;-)

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Verkar som att Brett Skinner är registrerad nu. Bör alltså kunna göra debut på lördag.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Bad_Brett:

Sen kan jag medela att vi har +-0 i målskillnad. :)

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

spud:

Detta är min favorit:

"Hittade felet varför vi förlorade.

Vi tog Timeout. Monten står och chillar som vanligt på bänken. Zabel samlar grabbarna ger lite instruktioner. Han ser att Thomas bara står och vaggar och kollar på klockan. Han säger någonting i stil med "förbered backarna!". Thomas vaknar upp ur sin dagdröm om den jobbiga bussresan hem och viftar lite med armarna.

Se den sekvensen en gång till. Otroligt komisk, innan man visste hur det skulle gå"

Jag kollade på den igen och han har helt rätt. Montén står helt handlingsförlamad, tills Zabel säger åt honom. Sedan viftar han lite med ena armen.

Kommentera


Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Bad_Brett: Ja verkligen, denna får dock ett hedersomnämnande av mig

"

Det roliga med det här är att Wesslau gav ett väldigt stabilt intryck medan Tellan faktiskt såg ut som gamla Gustaf. Skakig och flaxig så till den milda grad! Ändå kommer alla säga, "fan att vi inte har Tellan, kung som håller nollan". Tror fan att jag skulle ha en chans att hålla nollan mot nuvarande DIF. Snälla bjud in mig på en träning, snälla? Nilson prickar inte ens kortsidan, Tim skjuter i bröstet, Kyle skjuter löst, Honken får inte ens iväg nån puck, för let's face it, det är Honken, Otto skjuter som en femårig pundare, Sillen ramlar, Carlsson lägger pucken på benskyddet oavsett var jag har det någonstans, Kempe tror att han är Ovechkin men skjuter i själva verket som Ronnie Pettersson och avslutningsvis Tjärnqvist är tjock!
 
 
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

henkelainen:

Jag tycker att de flesta av skribenterna verkar vara ganska goda förlorare, som medger att resultatet faktiskt var rättvist sett till hela matchen.

Kommentera


Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Men guuuud så förlösande det där målet kändes. Under granskningen tänkte man många tankar, kan man säga. Den där matchen mot SkAIK som vissa redan nämnt kom upp till ytan.

Nu gäller det att vi verkligen tar oss samman och vinner mot AIK på lördag, då går vi till vila med ett bra läge inför avslutningen av serien.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
henkelainen: En liten liten länk kanske?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Gusse:

Vi kan väl ändå i ödmjukhetens tecken tack Djurgården för en god match och spela en låt för dem att nynna på under hemresan.

http://www.youtube.com/watch?v=a3ORCb1JQ3s&feature=artist 

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Måste bara påpeka... Djurgårdens matchtråd på deras forum.. -fnissfnissfniss- 
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

NikkiNine: haha nä, jag råkade bara notera det nyss.

Om du sett de två målen jag talar om så förstår du vad jag menar!

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Berka:

Framför allt känns det som en jävligt viktig tävling, så jag förstår att du tycker att det är horribelt.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Icing-Ove: fredrik petterson fick priset som veckans snyggaste mål?

tyvärr kom bara skröders mål på danielssons snurrfint mot växjö 2:a, fast det var 10 ggr snyggare än pettersons.

horribelt tyvärr!

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Icing-Ove:

Haha, känner igen det :)

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Sawchuk:

Ja, så är det. MoDo var sämsta laget de sista 15 matcherna förra säsongen. Jag är bara glad att ha nåt att komma med till alla torra Löven-fans på jobbet som annars kommer som kackerlackor runt morgonfikat vid en MoDo-förlust... 

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Sawchuk: har inte modo lhc hemma i sista omg. hemma? =)
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Icing-Ove:

Nåja, nu har vi firat klart. Tillbaks till jobbet nu Modo för det är massor av poäng och viktiga matcher kvar.

Något säger mig att det blir kamp ända in till målsnöret både om slutspels och kvalserieplatser. Modo har dock skaffat sig ett bra utgångsläge inför slutspurten.

Det räcker om vi ser till att hålla ett av de fyra lagen förutom Timrå som vi har nedanför oss stången för att slippa kvalserien och skulle det bli slutspel

kan allt hända. 

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Utan min voodoo är vi bättre än Brynäs. Vi är sveriges bästa lag sen jag lade ner voodookonsterna. Nu är vinnarsekunderna på min sida...Jag hann dock ge Tom Bissett och Ove Molin livslång fotsvamp innan jag la av.... 

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Berka: Minns den matchen väl. Hade kört 90 mil upp till Övik för att se matchen live. Höll på att bli galen...
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Gustafsson: Hahaha... "otypiskt Modo"! Det var väl första gången som Modo avgör i slutsekunderna (sekunden)? Jag kunde ha satsat min högre hand på att Modo skulle torska idag. Så skönt att jag fick fel.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
NikkiNine: Aha såg att det blev oavgjort.. Nåväl det delas ju ut 3 poäng där också. 
Kommentera


Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
NikkiNine: Möttes inte AIK och Lakers?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

NikkiNine:

Dessutom tappar AIK, Växjö, DIF och FBK poäng. Fantastisk afton!

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Gustafsson:

Ärligt talat, jag var aldrig orolig. Det här hade Modo i en ask.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Bad_Brett: detta får mig att minnas matchen mot saik för några säsonger sedan, då saik kvitterade med 0.6 sek kvar å vi missade slutspel.

denna gången hade vi 0.6 sek på vår sida

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Nu blir det ett litet avstånd ner till strecket.. Var ett tag sen. 
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
yngwie: Fy fan vad otypiskt Modo!
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
supertr?tt: Gud vad viktiga poäng. Hur många i virket hade vi ikväll?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

supertr?tt:

Haha så förbannat underbar seger!!!!!

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Sawchuk:Och så fick Tellan äntligen hålla nollan !
Kommentera

1464301 · »