1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480549 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00

1712407 · » Till forumet


Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
Tarasov: bjurö var mkt bra, men ett litet problem.
Ingen av våra målisar har glänst två matcher i rad.
Hoppas på Adam ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk:
Är rätt säker på att Bjurö står på torsdag...
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
J F K: Otroligt kul för Bjurö som väl nästan ingen trott på, det vore fantastiskt om han kunde hålla i detta och på allvar slåss om förstespaden.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk: Det sista målet borde självklart inte godkänts och då hade Bjurö bara ett insläppt igår. Därför håller jag med om att han bara måste få chansen minst en match till. Bjurö såg lugn och trygg ut igår och jag tror att han även ingav förtroende till backarna.

Djurgården gjorde väl inte sin bästa match, men Säcken tyckte ändå att det var en bra match mellan två bra lag. Det är ingen tvekan om att vi är flera klasser bättre än under Huras...
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
snowden: Jag tror att Bjurö får en match till, varför byta ut un vinnande målvakt?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
Monno:
Vad tror ni, står Bjuru nästa match? Tycker man borde spela målvakterna varannan match, alternativt två matcher åt gången framöver. Tar bort lite press från Adam.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
Kollade reprisen och det är ju inget snack om saken att DIF 5-2 mål ska dömas bort enligt mig. Bjurö får ju klubban i ansiktet mitt i sidledsförflyttningen.
Förstår inte hur dimaren kan missa det där. Eller inte ens granska det.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk:

Fast förklara vad du menar tänker du inte göra alltså?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
NuMo: Bra skrivet igen, du går från klarhet till klarhet, inget trollande från dina fingertoppar inte. En stor eloge till dig för det fina bemötandet jag fått som gäst här i er bok ikväll, du har fått mig att vilja komma tillbaka igen i morgon och jag lovar att så kommer att bli fallet. Har jag riktigt tur så är kamrat JFK här då också, godnatt.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk:

Tvärtom blev det ju då enligt mig. Du måste ju vara riktigt korkad, om du inte spelar dum. Men det gör du väl inte i våran GB, för det skulle ju innebära att du trollar, för det gör du väl inte?

Alla andra förstår ju att Timrå knappt platsar i div. 1 nuförtiden och näppeligen innehåller något vettigt spelarmaterial för SHL.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk: Nu får ni lugna er lite, gillar inte att försvara en Brynäsare men vissa måste lugna ner sig bara lite..... Nu njuter vi av segern!!
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
NuMo: Se där, du förstår ju trots allt, jag visste väl att du bara spelade dum.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
Monno:

Han kanske menar att det finns fler bra spelare ur Timrås led än det finns i Nordamerika, eller kanske t.o.m. än vad det finns i övriga hela vida världen?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk: Du menar att vi ska värva Timrå spelare? För det har vi redan testat...
Problemet är att det finns rätt få som Pettersson. Spelare skickliga nog för SHL som inte redan försöker slå sig in i NHL och som inte är svindyr.
Alltså hitta någon från allsvenskan. Och bortsett från Luleå har ändå de flesta lag rätt dålig utdelning på det. Iaf år 1.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk:

Nej, men jag inser nu att du inte tänker, alternativt kan, förklara vad du menar.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
NuMo: Obegripligt för dig kanske men du försöker mest provocera kan jag tänka.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk: Nä, det är helt obegripligt faktiskt.
Kommentera


Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
hellge: Emil är rätt dålig i egen zon. Lite vek och för naiv med pucken. Riktigt bra, men inte bäste spelare tycker jag.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk: Ska Svartvadet tänka på att han värvat Emil?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
hellge: Han är präxis vad Timrå behöver för att kunna hoppas på en morgondag.
3p både för Modo o Timrå samma kväll... Kors i taket, när hände det senast?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
hellge: Hade jag inte fötts brynäsare så hade jag nog blivit modoit, men så blev det ju inte inte som tur är.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
Carl Lejonkräk:

Det bor en liten Modoit i dig, tror jag.

...det gör förresten i alla människor...

Håller med dig. Emil är vår bäste center. Eller jag skulle säga att han är vår bäste spelare
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
hellge: Emil Pettersson är bättre än alla era nordamerikanska stjärnanfallare tillsammans, någonting att tänka på för Svartvadet kanske. Bra match av er idag, mössan av.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
Monno:

Jag tittar in i Timråboken och frågar om det är okej att knycka honom till nästa år...
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
sargad: Haha ja jag blev ju inte motbevisad. ;-)
Kommentera


Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
hellge: Nämner man Elias Pettersson och Modo i Timrå boken blir det lynchstämmning direkt.
Han är nog en om inte den bästa i sin årskull.
Jag tror vi har väldigt väldigt bra chans att värva honom i framtiden. Framförallt om Emil är kvar då.

Men jag tror ändå det vore bra för honom att ta iaf en hel säsong i Allsvenskan som producerande spelare innan han spelar SHL. Om inte annat bara för å va snäll mot Timrå...
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
hellge: Bort med tassarna, nu j#%€^ får det vara färdigkladdat på minderåriga Timråiter.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
hk: Skröder gör sin bästa match på väldigt länge, mycket mera fart samt att han äntligen vinner lite närkamper samt står placerad framför mål. Öberg tycker jag visade lite bättre takter redan innan skadan jämfört med ifjol förutom kvalet!
Fy f...... vad skönt!
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
Och Peter Öbergs macka till Skröder förtjänar en hyllning. Peter Öberg har varit riktigt hygglig vid sina inhopp.

Sedan måste Skröders direktskott också kommenteras. Hans handleder är enormt starka.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
Gusse:

Så skönt med en seger. Det var jäkligt glest på ståplats, men en skön och uppsluppen stämning.

Om jag inte sett fel möter dessutom Rögle och Malmö varandra nästa omgång. Hur vill man att det går där? Vilka är sämst av dem?

Som du säger, jäkligt viktiga matcher framöver.

Och nog fans ser man en Johanson-effekt. Försvarspelet är många gånger bättre. Och Emil-linan börjar växa ut till riktigt bra. Kan kanske bli en klassisk trio. Alla tre skulle kunna vara kvar en längre tid i Modo
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
hellge: Kul med en seger mot ett icke bottenlag. Första tre poängaren mot ett lag på i topp sju i tabellen. Nu blir det förlust mot Växjö sedan en livsviktig seger mot Rögle. Avlutar med Luleå och Malmö X 2. Vi skulle behöva tre segrar där om vi skall nosa på play in.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
Måste bara säga det igen. Emil Petterson. Han är så jävla bra. En sådan spelare som man kan skriva långtidskontrakt med.

Det sägs att han har en lillebror i Timrås juniorer som är ännu mer lovande. Kanske är han lättvärvad när storebror är förstecenter i MoDo?

Någon här som känner till lillebror Pettersson?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
Silly: Modo måste störa Rosen-Gynge linan, få ner farten på dom och spela äckligt disciplinerat.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
Monno: Det heter ju att man har ansvar för sin egen klubba, så målet borde inte godkännas. Dessutom bjöd domarna på första målet för Dif på feldömd utvisning.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
Härligt Modo :)
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
jeensen:

Känns inge bra att vi har växjö nu när dom börja rulla igång :-(
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
Matrix: Vrf kolla inte domarn isf? Tjänstefel.
Ingen roll för segern men våra målvakter behöver all boost dom kan få. En insläppt känns alltid bättre än två. :-)
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
Monno: Missade med butler, men fytusan vad skönt med en vinst! tack för ikväll gubbar och gummor nu ska jag göra Barcelona.. tur man är glad för en kväll
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
Monno: Det var en Djurgårdsklubba.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
modomille: Jo han är stark för å va så tunn. Jag syftar mer på att han har en tendens att förstärka en aning. ;-)

Är det Torps eller Djurgårdarens klubba som slår Bjurö i ansiktet när DIF sätter sin andra? Domarna kollade inte ens på den?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
NuMo: Weehoo nu får man ta whiskey nummer 2 😊
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
MODO Hockey - Djurgårdens IF 4-2
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
NuMo:

Hon hade rätt. :(
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
NuMo: känns som vi väger 10 kilo extra varje närkamp jämfört med tidigare, lite jävlar anamma.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
MODO Hockey - Djurgårdens IF 4-1
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
Monno:

Jag sa till min 14-årige dotter att idag blir det 4, eller 5-1 till Modo.

- Inget tyder på det, sa hon.

ALLT! tyder på det, sa jag, utan att ha något direkt på fötterna.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
Monno: Ja håller med om de men ändå stark på ett vis, jaja viktig trepoängare :)
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
Monno: Jo, lite helium i grillorna där.
Hur mycket folk är det på matchen?
Kommentera

1712407 · »