1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482647 inlägg · 4079 ämnen

MoDo - Färjestad 20/10 2005

599904 · » Till forumet


Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Poffa: Aha, så det var därför som Frögren klev av under matchen mot MoDo.
Äh, det var säkert den där busen Green som tacklade sönder Frögren...
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005

Paddan:

Jonas Frögren fick en lättare hjärnskakning mot MODO. Med tanke på hur mycket MODO tacklas så måste den uppkommit då han halkade i duschen.

Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Vallin: Äh, eftersom du tjatar om  [url=www.allehanda.se/sport/4359]Viklund [/url] så får jag väl ge mig och lägga in en artikel om honom.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Poffa:

Är väl ingen som gnäller på Green. Vi gör oss endast lite lustiga över att han till skillnad från övriga MoDoiter faktiskt satte in en tackling i torsdags. För en tackling det var det ju. :)

Håller för övrigt med dig helt och fullt om Viklund. Han har ett bra skott och höll för övrigt på att avgöra mot FBK med ett slagskott där i slutet av tredje.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Poffa: Äh, Green är... lite annorlunda
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Poffa: Bra Poffa. På måndag ska jag återigen ha Danmarkströja på mig Kempis.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005

Paddan:

Slut och gnäll på Green. Han har gjort 2+4 och har +6, något som varken Gästrin, Micke P eller Salle kan skryta med. Dessutom så är han mer fysisk i sitt spel än vad Timander, Enström och Damgaard är tillsammans.

Kung Green! I salute you!

Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Poffa: Tja, det behövs väl att Hellström tar över den rollen när Svarten tillträder tjänsten som sportchef i MoDo.

Viklund måste jag säga har lyft sig ett par klasser mot förra säsongen, det jag dock inte gillar är att han hela tiden åker in och ställer sig framför mål i PP. Jag vill ha honom på backplats istället, redo för skott mot mål.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Vallin: Äh, Green insåg för sent att det var en FBK-spelare som stod vid sargen, sträcker fram armarna och tänker "Iii, en Karlstadsbo, vad penibelt" och kommer helt av sig i tankarna på att som vanligt undvika en tackling. Det visar väl om inte annat sekvensen efteråt när han blir helt överspelad av någon sån där lilagul huligan
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005

Frisco:

De två bästa juniorerma så här långt är dock Viklund och Hellström. Viklund spelar enormt rutinerat på backen och tar gärna offensiva utflykter, och till skillnad från "Jag kan inte skjuta slagskott"-Enström så kan faktiskt Viklund skjuta bra.

Hellström är enormt duktig framåt, smart i sin positionering och även han klok. Hellström kan mycket väl vara framtidens Svartvadet.

Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Frisco: Bra banner.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Frisco: Jaha, ok då. Jag är ingen väl big fan lillebror Enström precis, ska jag väl dock erkänna. Förhoppningsvis blir dock minstingen-brorsan, Thomas Enström, den bäste utav bröderna och inte lika vek som sina två äldre bröder.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
audiblegiraffe: Ojojoj. Igår tryckte Enström - Öberg - Hellström ner Färjestadarbna i egen zoon på ett sånt sätt att de inte ens kunde slå icing vid flera tillfällen. #22 Enström kämpar och sliter ungefär 10 ggr mer än sin broder. Nej inte får vi ta bort #22 inte.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
knaskamilla: Det är väl därför det är så konstigt att man inte tar upp Dahlberg. Ner med Tommy Enström till J20 och upp med Johan Dahlberg. Hur mycket tillför Tommy? Det kan inte vara mycket det.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Vallin:

Det har du rätt i. Bra att vi har någon som tacklas!
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Vallin: Det var en riktig, rejäl tackling. Punkt.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
knaskamilla:

Okej. Härmed förklarar jag situationen feltolkad från min sida och därmed var det en tackling Green satte in igår.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Vallin:

Men hallå, i det läge vi är nu tycker jag inte att du ska låta bli att feltolka sådana situationer. Vi får vara glada åt allt som kan likna tacklingar, juh!
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
knaskamilla:

Jo, jag noterade situationen du tänker på. Min teori är dock att Green tänkte bromsa mot sargen men hann inte vika undan för FBK:aren som råkade stå där. Som tur var hade han inte tillräckligt hög fart för att åsamka sin motståndare någon smärta men jag kan förstå om folk uppfattade situationen som ett försök till tackling från Greens sida.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
knaskamilla:
Nä, man kan bli påstruken av att stryka över, även med en nedstruken avstrykning. Det kan man inte nog stryka under.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Paddan:

Det är du som blivit hög av överstrykningspennan. Det är inte nyttigt att studera.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
knaskamilla: Sektionen rakt över isen...hmm, menar du att de har publikplatser på taket, eller är det jag som blivit hög av överstrykningspennan?
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Paddan:

Du skulle ha suttit på sektionen rakt över isen i stället. Där skriks det mer varierande saker.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Lumber Jack: Tja, jag vet då vad mannen som sitter två rader ovanför mig skulle ha sagt: "Kom igen nu, bullbakar´n!" Den kommentaren tillsammans med "Kom igen nu gubbar, ta av er trosorna!" och ett entonigt skrik på tränaren brukar vara det som 99 gånger av 100 yppas av honom.  
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Poffa: Ja, vad skall vi gör åt grabben? Sparka?
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005

NuMo:

Rent instinktivt så tänker jag på då han försökte dra två FBK:are metern framför Krizan. Men man kan väl även lägga till de otaliga strulen på offensiv blå i PP.

Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Lumber Jack: Vilken fadäs exakt tänker du på?
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Petey21: Jag kan bara tänka mig vad pöbeln skulle ha vräkt ur sig om Timander hade stått för samma fadäs som Tobbe igår...
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Poffa: Enström ja, det verkar vara fler än jag som förundras över honom och framförallt tränarnas förtroende för honom. Att sätta in Enström som första val i power play skulle jag enbart göra om samtliga backar var skadade och han den ende kvarvarande backen, men även då skulle jag vara tveksam. Han kan inte skjuta för fem öre, och när han försöker så blir det ett "skott" i stil med vad en normal C-pojklagsspelare förmår. Och även i sitt övriga backspel finns mycket kvar att önska, en hel del enkla misstag och indianare har man sett, och jag tycker att både Viklund och Hedman är betydligt bättre fast de är två år yngre. Lever han på gamla meriter för att han blev årets rookie för ett antal år sedan?

Men han verkar dock ha en fanclub på min sektion (har börjat misstänka att de är släktingar till Enström), gubbarna och gummorna där, som ständigt klagar och svär över om någon gör fel (och i vissa fall bara för att de ens visar sig på isen), hörs ofta säga "Där är Tobias, han är så duktig". Tror aldrig jag hört ett negativt ord om just Enström där, men däremot alla andra har fått sig minst en men oftast flera skopor ovett genom åren...
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Paddan: Ja som match var den ganska ok eftersom det vart lite mål och ganska hyfsat med chanser. Men rent spelmässigt så var det inga bra linjer i Timrås spel iaf, tyckte det såg lika illa ut i Modo.
Första 10 var Modo bra men sen stoppade det upp i mittzonen.

För övrigt anser jag att Lathi bör få dömma allsvenskan eller bara på neutral plan. ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Tycho: Hehe, så skulle man också kunna se på saken.

Tja, det blev väl en ganska hyfsad match till slut ändå, trots att det var ovanligt lite kroppskontakt för att vara en match mellan MoDo och TIK.

I gårdagens match måste jag säga att vi står upp mycket bättre och framförallt såg väl offensiven bättre ut. Fast vår väg till att vinna matcherna verkar vara att förlora skottstatistiken ordentligt, när vi förlorat matcher eller poäng har vi vunnit skottstatistiken.

Samtidigt skulle jag vilja bänka Tobias "Gummiklubban" "Barnförlamningen" Enström, för med tanke på det förtroende han får i PP mm så uträttar han noll och ingenting. 
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Paddan: Ja det är juh förvisso sant, men Hallin kämpade bra till Modoiten kände det var dags att förpassa pucken in i eget mål. ;)

Jaja det jag ville säga med mitt inlägg var:
Ni var inte så dåliga som ni såg ut i matchen mot oss. För det var två riktigt usla lag som var på banan.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Tycho: Äh, ni kämpade ju bara in 2 mål, för på de två mål som hade Hallin som "målskytt" var det ju MoDoiter som förpassade in pucken i mål. 
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Vallin:

Vad är det du skriver? Green tacklades en gång igår. Och...nu ska vi se...Enström försökte tacklas en gång.

Inte särskilt oväntat förresten, men ganska lustigt ändå, att någon FBK:are skulle leta sig hit och påstå att resultatet var rättvist.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Frisco: Nog måste Modo ha gjort en betydligt bättre match mot FBK än mot Timrå. Jag tyckte mest det var förbannelse och bedrövelse åt bägge håll i tisdags.
Modo såg ganska tandlösa ut efter 2-0 men var duktiga på att utnyttja chanserna. Timrå spelade ännu sämre och lyckades med typ 25 % av uppspelen men kämpade in 4 mål. Jag var helt säker FBK skulle vinna enkelt... Men se så man bedrog sig... ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Poffa: [Men det blir väl Hedman som får stå åt sidan då Hasse J är tillbaka. Som vanligt]

Som jag ser det för tillfället så är Hedman och Enström lika osäkra båda två för tillfället.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Dawidovski: En härlig oneliner från dig. En rad säger mer än 1000 guldfiskar i skogen.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005

Dawidovski:

Det var det inte.

Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Dawidovski: Hahaha, ja du. Snart hävdar du väl att Ledin är en rakryggad festprisse med enorma studielån...
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Det var rättvist med oavgjort.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005

Vallin:

Enström, ja. Honom tänkte jag skriva en avhandling om igår, men jag kom av mig då HS var så segt att det tog minuter att bara öppna en gästbok.

Enström är tragisk på sin backplats. Han får spela mycket och han får inte till någonting. Han kan inte skjuta, han kan knappt passa och i uppspelen så väljer han alltid de svåraste vägarna. I andra höll han ju på ställa till det rejält då han med pucken helt sonika åker in framför Krizan och försöker dra två FBK:are.

Men det blir väl Hedman som får stå åt sidan då Hasse J är tillbaka. Som vanligt.

Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Reflektioner från igår:

- Horava hade förmodligen mardrömmar inatt. Sällan har jag sett en spelare bränna så många klara målchanser under en match.

- Tuominen måste ha ES grymmaste handledare. Skjut mer, karl!

- Fortfarande finns inte en spelare i MoDo som törs fullfölja en tackling.

- Stående reflektion: Varför i heta helvete envisas alla MoDotränare med att nöta Enström i PP?! Grabben törs ju inte skjuta och när han till slut tar mod till sig så blir det knappt till en fösning! Varför inte Timander? Eller Sicak som enligt rykte ska ha hängt ett och annat från blå i Finland?

- Fler skott än vanligt enligt statistiken igår, ändå tyckte jag att det togs på tok för få avslut, framför allt i PP där spelet ändå var skapligt stundtals.

Slutligen måste jag säga att jag verkligen tog Krizan till mitt hjärta igår trots att han inte gjorde en speciellt spektakulär match. Hoppas på livstidskontrakt med honom!
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Poffa: Det är intressant att se att det där med hakningar och fasthållningar verkar vara sånt som domarna i 99 fall av 100 tycks blunda för. Ja, förutom om man ramlar riktigt dramatiskt då, och det gäller åt båda hållen.

Sedan en liten betraktelse. Verkar väldigt segt på HS just nu, för min del tar det ungefär två minuter innan jag överhuvudtaget kan börja skriva ett svar på ett inlägg efter att jag klickat på "besvara"
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005

Salle:

Nu är du okunnig. Det där med att komma till avslut eller ej är borttaget och den "gamla" regeln gäller. Han kastar klubban, det är det inget snack om. Dock gör han det snyggt då han låtsas bli av med den i samband med ett försök till tripping.

För övrigt kan man konstatera att Färjestad är det tveklöst fulaste laget i ES. Ledin är ungefär lika mogen som en femåring i sandlådan och Kåbergs pappa måste vara intern på Skansen.

Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Frisco:

Det har jag inte sagt. Kanske 500 av de 3 500 är både hockeyintresserade och frikyrkliga? Eller...jag vet inte.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Salle: Jag förklarade i mitt inlägg endast den nya tolkningen av straffregeln. Då vet du att du hade FEL i din tolkning om avslut eller ej. Annars får du läsa igen.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
knaskamilla: Finns det alltså inga frikyrkliga människor som går på hockey? Underligt.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Frisco: Pavlikovski hindras ju inte. Klubban passerar både Pavli och puck. Spelaren får väl kroppskontakt med Pavli men fäller han inte eller nåt.

På mitt sätt sett. Ingen straff.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Vad gäller publiksiffran har jag förresten räknat ut vad den beror på. Det finns helt enkelt inte fler än ca 3 500 personer i Övik som är hockeyintresserade (resten är frikyrkliga).
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Salle:

Från rad 12 såg det i alla fall ut som att det skulle ha varit straff. Tycker för övrigt att Micke P, Gästrin och Tuominen såg väldigt heta ut idag. De gjorde en bra match!

Men att Färjestad skulle spela fult fortfarande hade jag inte räknat med. (Inte heller att de faktiskt skulle straffas för ett fulbyte, iofs.)

Roligast var när Abbe höll på att dö av skratt efter Poffas apliknelse.
Kommentera

599904 · »