1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

483640 inlägg · 4079 ämnen

MoDo - Färjestad 20/10 2005

« · 598289 Till forumet


MoDo - Färjestad 20/10 2005
Kommentar
4-4 mot Timrå i en fartfylld derbymatch, där MODO var i ledning med 2-0, 3-1 och 4-3 gör att tränaren Harald Lückner är fylld med tillförsikt.

- Timråmatchen var ett fall framåt i många avseenden, säger Harald. Rent spelmässigt, power play och att exempelvis Pasi Tuominen gör tre mål.

Många positiva besked med andra ord?

- Mer och mer börjar vi se vilka krav vi kan ställa på det här laget. Men trots det positiva så släppte vi till alldeles för enkla mål. Som jag ser det bjöd vi på alla fyra mål och två poäng.

- Dessutom måste vi skjuta mera överhuvudtaget. Rent psykologiskt hade det förstås varit viktigt att gå ut med 2-0 efter en period eller 3-1 efter två. Det hade förstås skapat ett större lugn.

Träning dagen efter match?

- Fortfarande övervägande pigga ben och rätt bra fart. Det känns som om vi hela tiden är på rätt väg, men det duger aldrig att slå sig till ro.

Nu väntar Färjestad hemma, vad är att säga?

- Att vi möter ett av seriens bättre lag, men att det samtidigt har alla förutsättningar att bli en riktigt bra hockeymatch. Färjestad brukar bjuda upp och jag tror det kan bli en riktigt trevlig kväll i Kempis.

Tommy Wargh åkte på en lindrig hjärnskakning mot Timrå senast och måste vila en vecka. I övrigt mönstrar MODO samma lag som senast.

- Helst vill jag förstås spela med fyra kedjor, men så länge det ser ut så här blir det tre centrar och fyra ytterforwardspar, säger Lückner.

Noterbart om laget
Mikael Zajkowski, Hans Jonsson och Per Svartvadet ? alla ljumskskadade, de två sistnämnda tränar med laget, Tommy Wargh hjärnskakning.

Målvakt:
60 Karol Krizan
(1 Christopher Königsson).

Backar:
3 Mattias Timander,
24 Vladimir Sicak

7 Jesper Damgaard,
6 Tobias Enström

8 Oscar Hedman,
32 Tobias Viklund.

Centrar:
4 Mattias Hellström,
16 Rastislav Pavlikovsky,
40 Magnus Gästrin.

Ytterforwardspar;
15 Andreas Salomonsson,
28 Miloslav Horava

13 Morten Green,
89 Jan Pardavy

19 Mikael Pettersson,
11 Pasi Tuominen

18 Peter Öberg,
22 Tommy Enström.

Extraspelare:
43 Andreas Molinder.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Frisco:

Jäkligt irriterande att Molinder är med som extraspelare medan Dahlberg som så sent som för en vecka sedan LOVADES istid helt plötsligt står utanför truppen igen...
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005

Och i tvärrandigt i kväll kommer vi se:

MODO Hockey - Färjestads BK
HD Patrik Sjöberg, Gävle
LM Anders Karlberg, Gävle
LM Daniel Winge Björklinge

Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Vallin:

Jag litar på att man matchar den bästa/hetaste junioren.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005

scim:

I det här fallet gör jag inte det. Dahlberg måste få chansen. Vi behöver en spelare som kan åka omring och proppa folk. Molinder är duktig, men definitivt inte det vi behöver för tillfället.

Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Poffa: Tror att en Dahlberg på isen kanske också skulle kunna vara en väckarklocka för till exempel Gästrin, som verkar hålla sig så långt från sargen som vanligt och nästan helt saknar det fysiska spelet. Fast det kan iofs bero på hans tydligen oerhört stumma ben som gör att han knappt kommer någonstans på isen.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005

Paddan:

En Dahlberg som tacklar allt och alla kan väcka döda. Bättre katalysator än så tror jag inte man kan hitta. Timander, Gästrin och övriga som icke-tacklas kanske skulle lära sig något på kuppen.

Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Poffa:

Håller med till 100%. Synd när vi har en del spelare som är stora och tunga men helt verkar sakna förmågan att tackla.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Poffa:

Själv tycker jag att Dahlberg är lite väl hypad, bara för att han kör över folk i J20 innebär inte att det per automatik fungerar i elitserien.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
scim: Nu tror jag herrn trampade i ett minfält. Dahlberg är tydligen redan en grym världsspelare. Huka dig!
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005

scim:

Oh nej, men får han inte chansen kommer vi aldrig få veta. Och Dahlberg har med sin fart, tyngd och timing ett perfekt utgångsläge för att bli den "elaka" powerforward vi behöver. Dessutom så går han gärna på mål och har ett bra handledsskott.

Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Om tio minuter går droskan från Östersund mot Ö-vik för årets första hemmakamp för min del. Må det bli en hemresa i glädjens tecken...
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Vallin: Det är upp till domare Sjöberg. Som bekant har MoDo aldrig förlorat en match som man inte blivit bortdömda i. Möjligen undantaget vänskapsmatchen mot Colorado då.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Poffa: Plus att han kan lägga straffar vid behov. Nej, jag skulle väldigt gärna se Dahlberg in action, tror inte att han skulle proppa mindre än i J20, det såg man ju i träningsmatcherna i somras med, när han proppade Skellefteåspelare och finnar lika gärna som han proppar diverse 87-or och 88-or. Skulle gärna se att det stod t.ex Prestberg på den proppade spelarens tröja med...
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Vem är Oscar Hedlund?
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Poffa:

Det gäller väl alla spelare, inklusive den här Molinder som fick chansen istället för Dahlberg.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Poffa: Spelar ingen roll, bara han är bra.

Nu bär det av mot kempis, du kommer ha värsta huliganen bakom dig idag.
Om han inte stannar hos farmor i stället....
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Poffa: Är det inte han med sparken som dricker vargtass?
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005

scim:

Problemet är bara att Molinder inte är av den spelartypen. Han är mycket lugnare och mer skolad som Svartvadet. Dock är han långt ifrån så bra att han kan klara av det spelet i ES. Däremot så kan Dahlberg klara sig bra i ES redan nu, tack vare att hans spel inte handlar om finess utan om brutal jefla hockey.

Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005

AM:

Abbe kommer aldrig mer att vilja träffa mig om han sitter där bakom. Han kommer bli rädd för mig. Dessutom kommer jag behöva fokusera mig på att inte häva ur mig en massa dumma saker som han kan ta efter.

Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Poffa:

Hahaha! Nu får du problem ikväll. Abbe kommer naturligtvis att vilja sitta kvar på raden bakom dig hela matchen... Jag ser fram emot att få honom som nästanstolsgranne, jag.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005

knaskamilla:

Jag får ta med mig hörselproppar och kåpor till honom. Då kanske det funkar...

Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Poffa:

Äh. Han kan redan de flesta fula ord som finns.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
knaskamilla: Brynäs, Djurgården, Luleå och några till, antar jag.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Frågan är om man ska beställa den här matchen. Vinner vi ikv?
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005

Hawerchuk:

Va?! Är du en medgångssupporter? Det trodde jag inte om dig.

Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Hawerchuk: Det blir torsk idag för Modo och minst 3 skador.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005

Frisco:

Dessutom kommer Färjestad fuska i bytena 23 gånger. De kommer inte åka dit för det en enda gång.

Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Frisco: Tror du inte grabbarna har ätit redan eller är det efter maten det blir fisk? 3 skador? Synd att inte Jansson är kvar i truppen dårå.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Men Salle då : matCHen skall det ju stå.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Poffa:

Jag synar din gissning kring fuskbyten och höjer med att domaren kommer att vara kass också.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005

knaskamilla:

Då går jag all-in med att linjemännen kommer missa minst fem solklara offsider under matchen.

Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Poffa:

Sökte lite upplyftande och moraliskt stöd. Matchen är beställd. Det bränner i fickorna.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Poffa:

Amen. Mot Kempis!
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005

knaskamilla:

Mot Kempis, var det ja.

Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Poffa, knaskamilla: Vad tidigt ni åker? Här i centrum är det lugna gatan.

Kom att tänka på en text när jag ser Rundvägen.

home.swipnet.se/ebba_gron/texter/texter/blod.htm

Mot Kempis (om en stund)!
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Frisco: Fin lyrik från en suverän skiva.

Mer gammal Punk åt folket! Mot Templet!
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Salle:

Jaha, där blev vi blåsta på ett solklart straffslag, bra uppmärksammat domarj*vel.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Skott: 22-17 (10-5,12-12,
kan färjestad ha tagit över matchen efter 1-1
vad tror ni?
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
scim: Det var oväntat tyst i hallen när det hände måste man ju säga. Rena petningar i jämförelse har ju orsakat upplopp tidigare.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Modos klart bästa match för säsongen. Känns lite surt att bara få med sig två poäng dom två senaste när det i en rättvis värld ska vara sex klara pinnar.

Annars kan vi notera att Harald var besviken på publiksiffran, Hento tyckte att det var bra stämning på läktarna (?) och att Timander bara hade väntat på ett mål i baken i PP eftersom man inte ska ha backar längst fram.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Hawerchuk: Det jag såg i 3:e så var ni värda en seger, domarn missade en hel del i 3:e men det hör spelet till. 3700 är väl inte så bra men det kanske är två hemmamatcher i veckan som sätter sina spår i plånboken.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
scim: På jumbotronen såg det inte ut som en straff. FBK:aren tappar iofs lubban men Pavlikovski(?) tappade ju aldrig pucken och kunde avsluta.


FBK/Henriksson hade flyt idag så mycket chanser som MoDo hade (missade). Puckar som ven kring stolparna var multipla minst sagt.


MoDo gör nog sin bästa match. 1:a matchen mot VF var bra men där var motståndet mycket sämre. Viklund bäst på plan.

Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Mycket bra match av MoDo idag. Bara en något för låg ribba!! satte stopp för vinst.

Domare Sjöberg måste gjort sin bästa match i Kempis någonsin.

Ledin skulle kunna klicka på det nedersta alternativet om vi hade haft en omröstning här.

#39 betyder mycket.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Salle:

Straff [Avd Straff]

569 - Kasta en klubba eller något föremål på banan

Varje spelare eller målvakt, som befinner sig på isen, som kastar sin klubba, någon
del av klubban eller något annat föremål i riktning mot pucken i sin anfallszon eller i
den neutrala zonen skall ådömas:
­ Större straffet + automatiskt Game Misconduct penalty (5+GM)
Om en spelare, målvakt eller ledare i det försvarande laget, som befinner sig på isen,
kastar sin klubba, någon del av klubban eller något annat föremål i riktning mot
pucken i sin försvarszon skall det icke felande laget tilldelas ett:
­ Straffslag
Om målvakten avsiktligt lämnar sin klubba, någon del av klubban eller något annat
föremål framför sitt mål, och om pucken träffar ett sådant föremål när målvakten är
på eller inte på isen, skall domaren tilldöma det icke felande laget ett:
­ Mål
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Frisco: Tack för regelskolan men jag tycker fortfarande inte att det var en straff av det jag såg på Jumbotronen. Att det sedan inte blev några större reaktioner och/eller klagomål på det hela ser jag som stöd för mitt val.

Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Salle:

Om man tolkar regeln felaktigt så ska det inte vara straff. Frågan är ju hur många av kempis kunniga publik som ens känner till regeln. Tobbe Viklund *klapp klapp klapp*
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
scim:

Kastar man klubban så är det straff. Sen att klubban inte träffar är ovesentligt.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Hawerchuk: Men min bedömning är att han tappar klubban (som dessutom INTE stör Pavlilovski och inte träffar pucken heller). Sen får ju Pavlikovsky chansen att avsluta så det talar väl emot straffen då det INTE skulle blivit straff om det varit en hakningssituation istället.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
Salle:

Vilken otur att tappa klubban i en kaströrelse mot pucken, verkligen. Och det stör vis Pavlikovski men inte tillräckligt mycket för att han inte ska kunna avsluta, vilket hursomhelst är helt irrelevant.

Jaja, det spelar ingen roll, klarar man inte av att göra mål på sina chanser så vinner man oftast inte. Så var fallet idag.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 20/10 2005
scim: Poffa kommer väl hit och beättar "sanningen" om straff/ostraff strax.

Håller med om sista dock. Om Modo hade satt sina chanser idag hade man vunnit stort.
Kommentera

« · 598289