1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474709 inlägg · 4078 ämnen

Modo Försäsongsmatcher 17/18

« · 1833154 Till forumet


Modo Försäsongsmatcher 17/18
Startar en tråd för våra försäsongsmatcher. Laget mot TIK

1. Marklund - Molin - Johan E
Sellgren - MO

2. Tim W - VÖ - Björklund
Hedman - Carnestad

3. Karlqvist - Röjarn - Karlström
Ericsson - Berglund

4. Alba - OÖ - OSL
Deutsch - Walfridsson

Mål Hanses
Båsdörren: Wallin
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: Intressant Power Play uppställning dom körde nyss på träningen.
Marklund - Molin - J Eriksson - Karlqvist - Oskarsson
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: Kommer matchen att streamas?
Kommentera



Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: Det är fyra backar och tre forwards i den här laguppställningen, som kan va med i j-vm för lag. Undrar hur många av dom som dom släpper iväg. Om dom går till final så missar dom matcherna mot Löven och SAIK.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Från Hörnefors:
Isak W, Sellgren, Wahlgren lär iaf vara aktuella, Oscar S-L finns nog med i snacket beroende på hur det går under säsongen.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: Det är Jvm för klubblag som är 19/8 -27/8 som jag undrade om Modo kommer kunna släppa iväg någon av a-lags spelarna till.
www.allehanda.se/ishockey/hockeyallsvenskan/tuff-lottning-for-modo-hockey-till-junior-vm-for-klubblag-har-ar-hela-spelschemat
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Från Hörnefors:
Ahh missförstod. Ja det skall bli intressant hur man resonerar där.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov:
Snyggt Tim!
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov:
Tkr man är bra i off zon, bra på att återta pucken högt, uppspelen ur zon ser också bättre ut. Men defensivt är jag inte helt övertygad än.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: jag tycker Modo varit det något bättre laget, men tre mot gem i två minuter klarade man inte. Kändes oerhört märkligt när domaren släppt massor, men nu får man ta tag i det hela igen.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
J F K: fasen vad onödigt att vi återigen spelar fast oss i egen zon.
Nu har Timrå haft sinnessjukt tur på båda sina mål. En osannolik styrning av en modospelare till 2-1 och sedan ett fullständigt misslyckat skott som blir en passning till 3-1.

Rätt jämt sett till två perioder. Timrå har varit något bättre i andra och vi i första.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
J F K:
Andra har inte varit någon höjdare från Modos sida, svårt att skapa nåt framåt, och luften gick lite ur laget efter utvisningarna. Ner med den djupt och jobba fast:)
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: kan man ta bort kommentatorerna? Hur kan man se så mycket hockey och förstå så kopiöst lite? Hasse stavfel kom tillbaka.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
J F K: Blindstyre, Timrå har ju dominerat fullständigt i andra.
Modo lite bättre i första perren..
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
J F K: Mute kallas det.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Modo har bara spelat två perioder men redan nu kan man se att det blir en jobbig säsong. Hoppas dom kan ta poäng mot Troja i nån match iaf!
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
J F K: Vad står det i matchen? Gittar inte resultatet nån stans
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
kulltorp: de fick fem mot tre lite gratis och två mål på rejält konstiga studsar.

Jag gillar generellt det jag sett. Jag tror Modo blir bättre än i fjol om inte Timrå är väsentligt sämre.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
J F K: Timrå leder skotten med förkrossande 16-15.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Zource: Du måste vara i en rejäl depression och vara en väldigt negativ person om du tänker på det viset. Det är en TRÄNINGSMATCH den första dessutom. Vi vann mot Skellefteå i en träningsmatch förra säsongen,så vadå betyder att vi borde ha spelat som ett topplag i SHL?förklara gärna.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Zource: ..ja ni åker ur i år....
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
kulltorp: absolut. Att inte krossa Timrå tyder ju på att man är helt värdelösa. 2-3 helt rättvist nu.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
kulltorp: Karlkvist kan bli jäkligt bra om han bara tar ordentligt tag i träningen. Han har en väldigt fin teknik.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
J F K: ..så är det ju..
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
modomille: tyvärr saknar han drivet. Röymark och Karlqvist är klart sämsta kedja. Sedan tror jag att röymark kommer att bli grym, men han ligger efter...
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Monno:
Carnestad visar gott gry, även Oskar SL kan bli bra denna säs. Karlqvist håller iaf stilen framåt.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
J F K: Ja men drivet kan man utveckla också. Röymark passar bättre som ytter då han kan utnyttja hans speed mer.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Zource:

Och man ser redan nu att du kommer vara en sån som kommer gnälla hela säsongen, så finns nog bättre ställen för dig att hänga på.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Amitiel: Bra att ha låga förväntningar så man kan bli nöjd för minsta lilla :)
Hoppas Modo inte gör för många såna där misstag i egen zon när säsongen börjar.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Zource:
Vi får hoppas på ett jämnare försvarspel, förhoppningsvis kan några i det yngre gardet ta kliv framåt. Framåt skall nog lösa sig.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
J F K: Jag håller inte med där, Jon och Pelle är ju jättebra kommentatorer. Klart bättre än de mer anonyma kommentatorerna på Cmore (dvs de som inte har huvudmatcherma).

Såg sista perioden, Karlqvist var den som utmärkte sig. Och så Johan Eriksson.
Sellgren höll på att göra ett solomål.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
J F K: Det är ju bara första matchen så svårt att dra nå mkt växlar. Hade kanske velat se ett bättre passningsspel. Men det kommer väl förhoppningsvis.
Timrå tror jag kommer vara ungefär som ifjol. Dom har en del spännande spelare och Haukeland kan visa sig vara en grym värvning. Sen har dom såklart tappat spets. Men andra kanske kliver fram för dom då.

Angående inviduella prestationer är det väl som brukligt att ju äldre och mer rutinerad ju mindre bryr dom sig i träningsmatcherna... Hanses har dock inte tappat något verkar det som. Skönt det.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
modomille: Det finns en orsak varför jag inte brukar se tränings matcher, men jag hade tydligen glömt det. Men nu blev jag påmind varför. Det här var ju rent bedrövligt, men det är kanske bra, då kanske det går in i skallen på fler att passningarna måste sitta och att alla måste göra jobbet. Sen så vore det ju bra om någon lär Karlkvist att åka skridskor.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Från Hörnefors: Tyckte vi spelade bra ena halvan av första perioden,högt tryck och helt OK passningar. Karlkvist och Eriksson kan bli en intressant kombo om dom får spela ihop sig. Kan ju vara så att Karlkvist är rent av långsam,menar när han bara springer till exempel. Om man springer snabbt så brukar man åka snabbt,iallafall rakt fram. Han har inte drivet som någon annan nämnde.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Från Hörnefors: Jag sitter och ser lite av matchen mellan Leksand och Frölunda. Och jag blir lite orolig för att det är mycket bättre tempo och skärpa i spelet. Frölunda är bättre men om Leksand spelar så här mot Modo som Modo spelade igår så skulle vi få storstryk. Kamerans placering är lägre och närmare isen så det kan upplevas som större skillnad än vad det är, men det känns inte bra.
Jag hoppas att Modo höjer sig ordentligt när det börjar gälla nånting.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Från Hörnefors: Modo spelade mer av matchen igår. Det känns som om man har ett bättre lag än Timrå, men igår ville Timrå mycket mer.
Faktum är att jag tycker att Modo ser klart bättre ut än ifjol spelare för spelare. (Att uttala sig om individuella spelare på en försäsong där man tränat skiten ur sig är direkt löjligt).

Men, sedan ska man få ihop det också.. ..
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Från Hörnefors: Kan ju hjälpa att Frölunda motiverar Leksand att spela bra i och med att dom spelar bra. Sen är det väl knappast oväntat att Leksand kommer vara ett topplag? Man har fått behålla en hel del spelare.

Sen är försäsong försäsong, säg till frölundaspelarna att matchen gällde något ska du nog få se ett mindre kaxigt Leksand.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Monno: Om man inte är fullt motiverad första matchen för säsongen mot Timrå så ska man inte spela i Modo. Och vi ska ju också vara ett topplag. Det är ju vi som ska upp. Sen så vet jag att det är försäsong och Modo ofta har haft bättre säsonger när försäsongen har varit dålig. Men för mig så betyder Modo så mycket att jag mår dåligt när det går dåligt för Modo.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
J F K: Så länge inte domaren är dålig så kommer ni kunna spela av samtliga derbyn med 10-0 i bagaget.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Från Hörnefors: Försäsong är försäsong är försäsong är...
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Från Hörnefors: Resultatet på försäsongsmatcher är oftast helt ointressant.
Man kanske vill ha med sig ett par vinster innan premiären, i övrigt är de bara till för att gnugga taktik samt testa olika konstellationer.
Tempot brukar också skifta nåt enormt under perioderna, och närkamper är få beredda att ta av risk för skador.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Kul att man som timråit menar på att modoiterna är enögda. Snacka om att kasta bautasten i glashus.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Från Hörnefors: Ja fast jag menade att Frölunda kanske inte var tok motiverade mot Leksand.
Modo fattar jag det som var rätt taggade i 1a perioden mot TIK? (Missade den själv)
Och som Nucky säger kan det ju variera kraftigt mellan perioderna nu i början och det är väl det man vill få bort och då in en kontinuitet innan säsongen drar igång. Något vi varit rätt kass på...
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Från Hörnefors: "det är ju vi som ska upp". Jag kan tänka mig 6-7 andra lag som resonerar på samma sätt i allsvenskan. Frågan är ju inte om det är bättre att slå dom tankarna ur huvudet? Tror knappast det var så Mora tänkte när dom inledde förra säsongen.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
J F K: Och jag tycker exakt tvärtemot dig. Visste är det konstigt? Tyckte Modo ville mer i matchen men Modo känns för lätta tyvärr.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
kulltorp: jo, så tycker vi helt olika.
Oavsett så kom matchen efter en oerhört tuff period på på för båda lagen.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
kulltorp: Vad menar du med för lätta? Att våran trupp väger för lite?
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Monno:
Ofta så brukar träningsmatcherna säga en hel del om lagets status innan säsongen drar igång. De 3 senaste försäsongerna har knappast varit någon höjdare om minnet inte sviker mig alldeles. Segrar är kanske inte det viktigaste men får man stryk 6 av 7 matcher , man släpper in 4-5 mål per match, då blir säsongen kort och jobbig.

Matchen mot Timrå var ok, man får iväg 28 skott släpper till 23 skott. Glädjande var att laget inte drabbades av den sedvanliga paniken vid 1-3. Kommer tillbaka efter en dålig andraperiod, gör en godkänd tredje får lite tryck 6-5. Däremot så finns det lite att jobba med gällande försvarspelet. Lite osäkerhet om våra backar är tillräckligt bra.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: visst är det så. Att få stryk i alla matcher kan sätta sig i huvve. Speciellt om man sedan börjar säsongen med någon/ra förluster.
Sen är frågan varför man fick stryk. Kommer allt ordna sig när de sista 10-15% kickar in vid säsongsstart?
Fel spelare/fel taktik i förhållande till spelarmaterial osv.

Men en sak som man kan vara säker på är: Ingen kan avgöra hur säsongen kommer sluta efter att ha sett träningsmatchpremiären enbart.
Kommentera

« · 1833154