1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537541 inlägg · 4133 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
lagkaptenen oscar engsund skriver på för laget som skickade ut honom och hans moderklubb ur shl. är vanligtvis inte så brydd men det där är inte snyggt.

nu var han inte lagkapten, bara assisterande, men om att oscar hedman hade skrivit på för leksand 2016.

{9315}: Förvånar mig inte! Engsund är en gris ut i fingerspetsarna

Nisse på Mon or: Hahahaha. Gillade du det övriga då?

Vet någon varför HV tog in Anton Blomqvist från AIK? Vad har Blomqvist gjort som gör att han förtjänar ett huvudtränarjobb i SHL? HV bara skriker för att få spela kval igen.

{9315}: när Nubben öppnar lädret då kommer man!

{10595}: Vet inte alls. Fredrik Söderström verkar ha en soft spot för Anton och även många andra. Själv tycker jag AIK för första gången motsvarade spelarnas kapacitet gällande tabellen, men dem ljuger något. De hade seriens två statistiskt bästa målvakter, som stal massor av poäng åt dem. Spelmässigt var de ett mittenlag, trots att man fick träff på så många värvningar.

Ja, en serie högre för en tränare som har svårt på allsvensk nivå. Fattar ingenting där.

{10595}: Det går snabbt i hockey, för en timme sedan tippade du HV på plats 11 i serien och nu tror du på kvalspel för HV71.

På den timmen har ju HV förstärkt laget med Oscar Engsund, tror du att han blir ett sänke för laget eller varför tror du helt plötsligt på kval?

Jan-Erik : Det är ingen härinne som har tippat på kvalspel för HV71. Du får ta på dig läsglasögonen Jan-Erik.

{10595}: Vad menar du då när du skriver "HV bara skriker för att få spela kval igen."?

{10595}: Behöver inte gå om grundskolan för jag kan ju fråga dig om jag trots min utbildning inte förstår. Jag har därför en fråga till - kommer Linus Ullmark eller inte?

Den 5 april skrev du "Det pågår samtal med Linus Ullmark som vill hem igen och 6 april skriver du "Ullmark har jag inte hört så mycket om, ville han också hem?"

Timrå IK > Sv: Silly Season 2024-25
#2686240 · PrästenAgneta ·  · 2024-04-05 23:08
Sputnik1: Det pågår samtal med Linus Ullmark som vill komma hem till Heart of Hockey igen. Därför tänkte jag att det var bra att shippa iväg någon målvakt som håller Timrånivå, medans vi Modoiter får två stjärnmålvakter.

MoDo Hockey > Sv: Apropå ingenting...
#2686708 · PrästenAgneta ·  · 2024-04-06 21:39
SPOODI: Hedman sa i en intervju för inte så längesen att Övik var hans hem och att han ville tillbaka snart till MoDo. Tror inte han trivs så bra där i Tampa med barnen och så. Han sa även att han vill att sina barn skulle få växa upp i Övik och Sverige.

Ullmark har jag inte hört så mycket av, ville han också hem?

{9315}:
Nu börjar storhandlandet igen för nubben. Va tror vi nubben lägger i budget nästa säsong? 80 miljoner?

Koff: Beror på vilken klubb han kommer att vara i

{10595}: Du gillar o klaga på allt och alla, eller?

{8225}: Jag är den där gubben som sitter snett bakom till höger om MoDos mål i försvarszon. Jag klagar på allt och alla som kommer in till detta lag. Finns ingen passion om man inte klagar på spelarna.

{10595}: Lyssnade på dagens rinkside-podd.
Det är bara att hålla ned Fredrik Söderström. Djurgården är betydligt sämre i år. Krūger och Klasen klassen sämre. Juniorerna långt ifrån förra säsongens klass med Ölundh, Lekkerimäki och Ögren. Målvakt klart sämre än Lindbom och Myrenberg. Ingen Elliot, Shilling eller Arnesson. Bara Andersson som är i närheten.

Oerhört starkt att gå till final med det tunna laget, men det lär ta slut där.

{5647}: Ja, med tanke på hur Mora blev totalt lemlästade inför säsongen, var det ju en enorm bragd även av dem att kunna utmana Djurgården på det sättet man gjorde.

Begriper inte hur HA kunde bli så otroligt svag på så kort tid. Men det är bara att gratulera Brynäs; Man har varit illa ute i många år, men lyckas tajma så att man åker åker ur när HA är sämre än på många år.

Bad_Brett: Riktigt förvånande med tanke på att alla experter snackade om det överlägset bästa HA på många säsonger, men det hela slutade med att Björklöven var borträknade efter halva säsongen, samt att AIK och Södertälje inte levererade i slutspelet. Hejar på Djurgården i finalen enbart för att jag tycker att det lag som åker ur ska behöva uppleva misären i mer än en säsong.

JonathanF: Jag tycker att flera av trupperna var på papperet bättre. AIK, SSK, Löven och VIK. Mora och DIF sämre än året innan, men der borde varit en tuffare serie för Brynäs än för oss och HV, men så blev det verkligen inte.

Jag tror SSK kommer byta tränare. DIF får in magikern Kimby. Löven kan omöjligen få något sämre i alla fall. BIK och Mora behåller sina, vilket kanske gör dem till topp sex-lag ungefär

{5647}: Jag tycker att Mora är klart bättre än förra säsongen. Ligans bästa målvakt, Laavainen är grym på backen, de unga norrmännens utveckling och Yetman gör att de har haft tre riktigt bra kedjor när alla varit med. Rätta mig om detta är fel, men av alla som lämnade Mora inför säsongen så har väl bara Heikkinen tagit en ordinarie tröja i SHL. Alla spelarna jag nämnt ovan skulle mycket väl kunna vara ordinarie i SHL nästa säsong.

{10595}: klaga har väl 0=med passion ! Klaga och gnälla är destruktivt. Ha synpunkter och åsikter (även olika) är både givande och hälsosamt

Rht: EJK och AP ingår inte i modos planer för kommande säsong enligt Höken

Gavelo: Det är bara o "ställa upp" laget inför nästa säsong så ser man att dem kommer på ut sidan.
NY - NY - Jeppe
Ranta - NY - Aagaard
Woods - Vigneault - Niederbach/Södergran
Sebbe - Theo J - OP/Södergran
LP / EJK / AP
Finns inte så mycket plats åt just EJK eller AP igentligen.

{10585}: Jo men vi gav inte han den bästa miljön heller för att utvecklas förra året. Kedjan han skulle lira med blev ju helt knas med. Avstängningar, skador m.m. Vi fick ju aldrig riktigt se Ranta - Ruohomaa - Niederbach köra på. Tror fan det hade kunnat funka rätt så bra om dem hade bara fått spela ihop sig.

Gavelo: Var Jinesjö verkligen så dålig? AP har vi ju sett att det inte gick så bra på SHL nivå, men Jinesjö har väl knappt fått spela?

{10585}: Erik var bra och är en perfekt lagkamrat ä.
Men problemet blir mer vart man skall stoppa in honom?

Gavelo: Synd med EJK som precis köpt hus i Domsjö och som verkligen är en riktigt bra karaktär i gruppen. Tror detta säger dels att vi ska in med ett namn till men också att man vill ge LP en rejäl chans.

Gavelo:
Måste tyda på att något är på ingång kanske?

{10015}: ja de var riktigt surt. Tycker om EJKan då hans karaktär är bra. Undra vad han nu gör med huset :(

Koff: Det är nog flera namn på ingång då det är silly-season. Skämt o sido, det var rätt väntat med iaf AP. Tycker dock det är märkligt att det står att han inte var med på återsamlingen. Tänk om de menar OP..

{10015}: OP var med på återsamlingen också och han lär vara bra mycket billigare än både EJK och AP. Så där kan du nog var lugn.

Koff: "Enligt vad Expressen erfar fanns ingen av spelarna med när laget återstartade i förra veckan."

Lite märkligt när man tydligt såg AP med på MoDochannel

Gavelo: Det går nog inte att stoppa in honom någonstans då han inte fått bevisa sig tillräckligt med speltid över 52 omgångar. Tänk om vi hade gett honom Walli eller Södergrans speltid. Då tror jag att han hade levererat mycket mer. Men man vill nog testa juniorerna gissar jag.

Nucky:
Tänk om ÖSK kunde ha spelat i HA. Perfekt farmarklubb

Koff: Vi är inte klubben med bäst framförhållning när det kommer till spelare som måste lämna, det är vi inte

{10015}: Bo i Övik och spela för Björklöven?
Kan då pendla om familjen trivs i Övik

Gusse:
Jag hoppas de löser sig för EJK.
De är ju de närmaste alternativet.

Gusse: Det skulle kunna vara något. Hoppas Löven hör av sig..

{5647}: Själv tittat lite på webbformulär där man då skulle kunna välja liga, lag och plats i en dropdown-lista som genererar en rapport, men du har ju skapat ett bra system som matchar mot en sluttabell, så inte säker att det skulle hjälpa då du redan hittat nåt eget som funkar.

{10015}: Hörde bara skvaller hemifrån att AP skulle ryka pga skada och att EJK köpt hus. Det är väl logiskt att MoDo måste stiga upp lite och uppgradera för att slippa vara nere och jävlas i botten. EJK till Löven att ersätta Freddan kan jag köpa för alla parter.

Costanza:
Nu är jag hög på medicin,, men skulle EJK ryka pga husköp? 😅

Koff: Haha, nä bara hört ryktet att EJK köpt hus, inte att han skulle ryka. Tveksamma skvallret från hembyn är väl att storbacken och kaptenen från Skellefteå eller nånstans i Västerbotten hängt lite lös. Kanske bara är lite press killen att träna lite hårdare ;-)

Costanza:
Ah!
Ja ryktet är mer en sanning, han har köpt hus :)

Rundblad tro jag inte kommer skeppas, kostar nog en del samt så få man ge honom en chans nu när han provat på shl igen. Det finns hockey inom han.

Koff: Ja, men var ett rykte då jag hörde det ;-)

Koff: ÖIK, Hudik och Blötröven räcker gott och väl. Klubbar som aldrig kommer ta nästa steg

Costanza:
Hur går de med BAE ? ;)
Ser du till att ni köper upp alla reklamplatser på tröjan så vi får en stilren tröja? ;)

Koff: De kör väl en säkerhetskoll på mig nu och där kan jag ju falla bort. Löser det sig så blir det en tröja utan dessa jävla klistermärken, borde ha skrikit till Murtas75 på tåget om det där, men var bakis..

{10595}: Han är en gris! Och antar att Åsa-Nisse vill "play dirty" nästa säsong, därav rekryteringen av Blomqvist?!

Att han dessutom tar med sig Ingberg-Nilsson, skickar ju dom signalerna. Lär säkert dyka upp fler tuppjuck i Åsa-Nisse under sommaren.

Confusius: Play dirty Blomqvist har alldeles för stort ego och alldeles för dåligt CV för att ha ett SHL-jobb.

{5647}: Kolla här va glädjande: Kristianstad förlorade överraskande hemma mot Vimmerby, så nu har Hudiksvall allt i egna händer då de avslutar med 2 hemmamatcher och möter Kristianstad i övermorgon! Forza Norrlandshockeyn!

dempa: Oj, hade dömt ut Hudik inför avslutningen, ska det bli ett galet slut på även denna kvalserie? Har inte hämtat mej efter att Östersund gick upp

dempa: Allt under Sundsvall räknar jag inte som Norrland.

« · 2691534 · »