Paddan:
Haha. Wow! Gratulerar. Eller, jag menar, om antalet inlägg skulle ha någon betydelse skulle jag förstås ha gratulerat...
Paddan:
Berglund reklamfilma? Vore det inte att ta ett steg ner från den Hollywood-karriär som han har under uppseglande?
Nikki:
ÄSCH! Nåväl, jag har redan dryftat allt jag ville prata med honom om, när vi träffade IRL. Eller nå't. ;)
Gud, vilken bra tråd. Tur att den finns!
Den senaste timmen har för mig varit väldigt händelserik. Först åkte jag bil med min mor = livsfara. Sedan åkte jag också bil med min mor, och det var väl ungefär lika livsfarligt då. Däremellan hann jag också vara hem och konstatera att de spärrat av en lägenhet i min trappuppgång med polisavspärrningsband. Spännande! Är det månne ett skämt, eller ska man bli nyfiken?
NuMo:
Du, den som åkt med min mor lär tycka att jag kör som en gudinna efteråt. Och det säger inte lite.
NuMo:
Tur att du inte är glömsk, i alla fall. Krockat har för övrigt inte min mor heller gjort (tror jag), vilket är helt otroligt.
RTS:
Jag är ledsen, jag kan inte ursäkta. Jag förstår inte vad det är som skall ursäktas, och ej heller varför (vad jag tror är) matchrelaterade inlägg hamnar i den här tråden.
El Maco:
Ja, Jörgen är innebandydomare i par med Anders Sandström. Dessa båda är steg 3-utbildade (precis som jag) och de anses vara ett av V-norrlands bästa domarpar på den nivån.
Jörgen är dessutom med i DK (Domarkommmitén) för V-norrlands Innebandyförbund.
Alltid lika roligt att träffa dem på Paradiscupen och diverse andra cuper. Jörgen har många roliga anekdoter från sitt aktiva liv som Elitseriedomare.
ria-ra:
Macke och de andra som vikit ner sig borde iofs få betala böterna, där har du nog rätt.
Jaha, nu kan man sponsra MODO med ännu mer pengar. I gengäld får man nån låda med Foppa, puck och mässingsskylt. För den humana summan av 2100 riksdaler får man det här.
Jag tar två...
Poffa: Tur det inte var en låda med Macke som man fick för de där pengarna, för då hade det väl varit vrakgods...
Förresten, nån låda med Foppa... låter som kidnappning, enligt min mening.
Har nu suttit och följt matchen mellan Leksand och Skellefteå via Expressens Sportkanal på nätet. Helt okej sändning, där det enda negativa var att man ibland fick svårt att se pucken. Kvaliteten håller naturligtvis inte toppklass, men helt okej.
Det här konceptet hoppas jag vi får se istället för Webradio nästa år. Eller åtminstone att de komplementerar varandra, så att de med långsam dator och långsam internetuppkoppling också kan följa matcherna.
Poffa:
Själv såg jag slutet på sändningen via en TV. Det borde du också testa... ;)
knaskamilla:
Undra om det är det som kommer att ske inom en snar framtid, tro?
knaskamilla:
Med lite tur så kommer jag få testa det rätt så snart. Men det beror väl på 4% för tillfället.
Vi har säkert en Foppatråd någonstans, men jag hittar den inte. Såhär säger Peter (Hasse Anderssons fråga först):
"Inget positivt med att du ändå kom hem en säsong?
- Jo, det är klart. Jag har trivts bra, det gör jag alltid i Örnsköldsvik och det har varit kul spela i Kempehallen igen. Vi har fantastiska supporters. Jag ryser ännu av hyllningen jag fick i första hemmamatchen i höstas. Det var nästan för mycket."
Albert Hall:
Behovet av att se det i helskärm tyckte jag var minimalt. Man såg rätt så bra även om man hade det betydligt mindre.
Vad det gäller själva Kvalserien så tyckte jag man såg en betydande skillnad i intensitet och kvalitet, om man jämför med ES. Ytor stora som mindre hav fanns ofta i dagens match, något som inte är speciellt vanligt i ES, om man bortser från de gånger MODO byter som krattor.
Poffa:
Jag såg visserligen bara väldigt lite av matchen (men mer av Håkan), men det kändes som att Werna inte har särskilt stor chans att hänga med i spelet om Skellefteå skulle råka gå upp i ES...
knaskamilla:
Under matchen sköt han ett skott, gruffades lite en gång, puttade bak hjälmen två gånger och åkte med fötterna i sidled ett par gånger. Dvs, det han gjorde på matchen i kväll, var ungefär vad han presterade på ett byte i ES.
Att Werner inte hade haft en chans i dagens MODO blev väldigt tydligt. Jag hoppas innerligt att alla Werner-förespråkare såg dagens match, så de förstår varför Wernblom INTE saknats i årets MODO. Därmed inte sagt att vi saknat spelartypen.
Haha. Någon som sett reklamen för Axa med #21 och en syster Kallur? Hjälp. Han gör sig bättre i Axareklamen som brukar vara i matchprogrammen... =/
Jag saknar för övrigt reklamen där Foppa får bensinstopp. Vilken skådespelarinsats han gör i den!