1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533564 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
JoJo2613: Säsongskort gör så man slipper va redo ;)

JoJo2613: Ser att sambon skrivit upp sig tillgänglig för kvällspass den kvällen.

Skiter jag i, lätt värt risken!

SPOODI: Så hur många sitter och är redo för biljettsläpp om 40min?

{8225}: Vårt år! Krossa Skansen

SPOODI: MoDo är inte bra för hälsan, har lidit i många långa år, men lyckan när det händer uppväger allt. Bara att känna glädjeruset när vi skrinnar in på bortais i våra vackra vita ställ. Den stoltheten är svår att beskriva.

Hoppas vi tar tag i den här serien nudå, det är vår säsong!

Boende och studerande i Uppsala, är 24år men blir det match 7 då skiter jag fan i Valborg. Helt sjukt hur mycket Modo berör

Sigge: Vill se mer av att hela laget kör och köttar till lite extra på Hovet. Norén ska inte ha den uppgiften direkt, men tyckte han var stabil och fysisk tidigare under säsong då han tryckte fast spelare. Självklart vill jag ha in Brickan och Ingman nu, men de är ju inte 100%-iga. Andra måste fylla upp den rollen.

{9682}: Inte lika effektfull dock :)

Tror jag ska ta ledigt dagen efter match 5.

{9682}: Vi fick ju dessutom garanterat en hemmamatch till efter gårdagen. Allt är bara bonus just nu.

Frågan är bara vem som ska kopiera precisionsklacken från Horava? Tror på Halloran

{6870}: Nu kommer nog studsar, flipppuckar, snedträffar och alla VooDoo-mål vi väntat på. Kanske ett icing-försök från Folin studsar in efter att ett sunkigt och nedgånget Hovet inte lagat skarvarna i plexit. Börjar likna -07 detta. Jämnt som fan, klackmål och tokerier i media. Garpenlöv eller Stoppel får vara Åsa-Nisse denna gång.

{9682}: Vi har ju inga som vågar smälla på deras backar. Vela och Folin håller måttet i det fysiska spelet men sen tar det stopp.

Blir nog jobbigt för Norén på hovet. Om man sprätter så många puckar på hemmaplan kommer det inte direkt bli bättre på ett skrikande hovet.

{9682}: Och sätter lite fler lägen. Vinner man inte minst en bortamatch är man inte SHL-värdig. Hoppas och tror att MoDos klass slår hål på Hovet-myten ganska omgående

{9682}: skjuuut gärna på mål! ;)

{9682}: Ja, vi lever liksom på 3e/4e-linan (som gör det jävligt bra ska tilläggas)
Fler puckar på mål och enklare spel önskas.

Är så jämnt mellan lagen så tror inte DIF lär va överlägsna på hovet. Bäst för dagen vinner.

JoJo2613: Woods fasthållning kan jag köpa. Tycker foliens är svag. Kruger åker runt å fyller år

Måste säga att efter man kollar på utvisningarna vi åkte på igår så var dom riktigt billiga.

Känns som att MoDo är det bättre laget i finalen och växer in i det. Finns väldigt mycket kvalitet i truppen som inte fått utdelning än. Önskar att de smäller på lite mer så att DIF-backarna får det jobbigare.

{6870}: Tre raka vinster nu, sen är vi i SHL. Insett att jag satt för mycket press på MoDo-grabbarna att de behöver träffa Kryllan. Tar på mig förlusten. Nu har laget fått ett fax att fula grisiga mål också är fina. Allt är tillåtet på Hovet men behåll lugnet, åk skridskor och skjuuut!!!

Jan-Erik : Han har ju helt rätt.

Saleva: Leifby tycker att Modo har Sveriges tjusigaste belägna ishall. Kallade Garpenlöv för en gnällröv och tyckte att han matchen igenom hade ett frustrerande kroppsspråk. Han var förvånad att publiken inte buade ut Garpenlöv mer när han visades på skärmen. Tyckte mellan raderna att Modo var ineffektiva, t ex genom att skriva att de ledde skott i plexit statistiken med 47-0 (och då var bara Bernhards skott räknade). Sedan raljerade han lite över domarbytet och antydde att han inte trodde på att det var bestämt i förhand...

Saleva: kortfattat… hata storstäder, älska landsbygden. Det är väl ungefär vad alla leifbys krönikor går ut på? Han tyckte ni hatade DIF lite för lite.

{10015}:
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/kEe276/hockeyallsvenskan-djurgarden-kvitterade-finalserien-mot-modo
Finns det någon vänlig själ som kan sammanfatta vad Leifby skriver?

Är tyvärr i Sundsvall. Inser hur drygt det måste vara för spelarna i Timrå att bo i Sundsvall och behöva ta sig till arenan som ligger i Timrå i princip varje dag, inte jättelångt, men ändå.

Och jag har fortsätt problem med att hålla ordning på trådarna, hoppas ni har överseende med det

Jag skrev på Twitter igår att jag tyckte Danielsson sa något fult efter en enligt honom var en billig utvisning.

Igår skrev jag att jag tyckte jag kunde läsa på hans läppar att han ropade "Ni är så jävla dåliga" Helt jävla ?

Idag har jag kollat upp det och är inte riktigt lika säker.

Bedöm själva eller är jag ute och cyklar.

www.veed.io/view/669bcfbc-655c-418d-992c-d839cffd0c83?panel=share&sharingWidget=true

Förmodligen hade han fått en abuse om han sagt något liknande om nu domaren hörde det vilket han borde då han (domaren) var alldeles intill.

De är vårt år.

{10015}: In med A.P istället för Vela. Han är bättre på att Vägga med woods och att skapa yta för Bernhardts skott och Näséns passningar över centrallinjen. Öka pucktempo, spela ned lite oftare bakom mål och gör lite platsbyten och överlämningar.
Djurgården står bara stilla i sin box utan att ens behöva försöka, Det som skrämmer mig mest är att Karlin tycker att vi skapar mycket bra i PP....

Chamez: Om både Dif och BIF är i HA tillsammans mer än ett år så kommer systemet ändras till 100%. Finns inte en chans att vi och Dif får harva länge i den serien tillsammans. SHL och media vill ha oss båda uppe och då kommer det trixas OM vi inte går upp nästa år. Det är den orättvisa sanningen. Min gissning, ni går upp i år. Vi nästa år.

Tarasov: Man saknar Johnson, Karlkvist, och Tambellini. Det gör man. Vi behöver någon som kan skjuta från positionen som Karlkvist gjorde i powerplay och det 90% av alla gånger blev mål.

{10015}:
I alla lag saknas det något, men ser gärna en utpräglad målskytt med ett skott av hög klass. À la Karlkvist. Å andra sidan har vi Bernhardt. Sen ser jag gärna god spelförståelse/speluppfattning.

{10015}: Ja men fortfarande för många ungtuppar och sargsnurrare i laget. Djurgården har några unga spelare med men också många 28+ åringar. För många unga spelare i vårat lag som har en bärande roll, som typ Woods, Niederbach och Halloran. Medans i DIF så behöver ungtupparna inte dra laget på samma vis utan dom kan luta sig mot Kruger, Brodin, Klasen, Norman etc.

{10015}: Jag skulle spontant säga att vi behöver fler kralliga backar, ett par rejäla gubbar som kan spela som Folin för jag tror att man vinner mästerskap med en bra defensiv.
Sen måste man naturligtvis ha spets och bredden men prio bör vara att stärka upp bakifrån, Målvakt, Backar spets och bredd

modomille: Södergran och Niederbach tycker jag ändå är framstående i finalen och slutspelet generellt.

{10015}: Sluta värva ungtuppar och sargsnurrare.

{5647}: Nu är jag långt framme, men om vi inte går upp, vad behöver vi egentligen få in för mentalitet i laget för att inte hamna i så djupa svackor som vi gjorde den här säsongen och vilka spelare behöver vi få in för att bli ett slutspelslag? Något saknas även i år, ingen tvekan om det.

{5647}: HV torskade andra hemma mot löven ifjol och timrå förlorade första hemma året innan det. Tycker inte att det är världens undergång att vi förlorade en, vi satt dessutom i samma situation i kvarten mot aik där serien också vände till ett fullsatt hovet.

Mano: Jag tror ju precis som du säger att det blir svårare för Dif nästa säsong om de inte avancerar nu. Risken finns att de fastnar som Modo har gjort nu i många år. Ekonomin finns säkert hos Modo men inte så att vi kan ha 3-4 1:a linor om du förstår vad jag menar.
Även om det känns som att vi har en mycket bra möjlighet att avancera iår så tror jag lika mycket på att vi klarar nästa år bra även om vi blir kvar i HA.

Sigge: Jo, personligen har jag svårt att förstå storheten i att vara utspelade, men ändå vinna. Med få undantag vinner det sämre laget över sju matcher.
Men, jag ser gärna att vi slipper favoritskapet.

{5647}: Sanny är som vanligt lyrisk efter Diffens seger igår. Enligt honom är detta klart trots att det står 1-1 i en matchserie bäst av 7.

Krügers förträfflighet är avgörande och MoDo visade sig vara för mjuka.

Skulle vara underbart att se hur paff alla i media skulle bli om vi tog två raka på Hovet.

Chamez: Det lät som om DIF skulle ha ännu bättre trupp än HV också, men i realiteten fanns inte pengarna att få ett komplett lag på den nivån. Jag tror inte heller Brynäs kommer att ha djupet i laget som HV hade, där HV hade en fjärdekedja och fjärde backpar som skulle platsat i ett par av de sämsta lagens toppfemmor.

Chamez: Det finns iof en poäng i det, men så tänkte vi ju inför året säsong också. Diffen skulle köra över serien osv. De har lastat in otroligt mycket pengar och säger i princip rakt ut att de havererar om de inte går upp, trots detta har de en rätt tuff resa. Vi är däremot i bra ekonomisk balans och kan fortsätta hugga år efter år. Helst ser jag ju att vi tar det i år dock - och vi har fortfarande inte varit närmare SHL än såhär sedan 2016. Njut av stunden, vänner!

JbMo: Jag är lite rädd att du har rätt i det du säger. Det kommer bara bli svårare att avancera framöver tyvärr. HA lagen har inte samma medel som ett nedflyttat shl lag. Samtidigt verkar Brynäs få ett bättre lag än det dom åkte ur med så ni lär ha en fördel i det helt klart.
Men då gäller det att hitta guldkornen och skapa ett bra lag av spelare som ingen vet något om. Köra moneyball taktiken.

Chamez: Verkar som att MoDo inte riktigt är påkopplade i sista momentet. Två matcher med rätt tydligt mycket bättre spel, men lyckas ändå inte förvalta övertaget. Ni har haft betydligt fler PP men får inte ut något av det. Dif mer effektiva. Kanske har med nerver att göra. På hovet spelas en helt annan hockey från deras håll och det kommer öppna upp lägen vilket gör att ni kommer få lättare att vinna matcherna tror jag. Om Dif anpassar sitt spel efter er blir det tuffare dock. MoDo är ett bättre lag, måste bara ta lägen som skapas bättre.

Passa på att gå upp nu nästa år kommer Brynäs köra över HA. :)

Stämningen igår.
Tack för en magisk upplevelse!
Alla klämde i som bara den, trångt & glada människor.
Jag var mitt i klacken & hade en jättebra kväll.
Mycker bra jobbat, klackledare! Bra känsla för rätt ramsa vid vart läge i matchen. Tack för maraton-ramsorna, det är nästan hyptnotiserande att bara mala på. Bra jobbat på aktiv sitt, älskar samhörigheten. Övriga sitt, jag är imponerad av ert deltagande. Arenan gungade! Så uppenbart att det bara finns ett riktigt lag med riktiga supporters.
VI ÄR MODO - FYFAN VAD VI ÄR BRA!

JoJo2613: Ja, inget ont om Norén men han är valpig och fastnar lätt i egen zon. Minsta press så blev det ofta att pucken blev kvar i zon.. renderade bland annat i en MoDo-utvisning o.s.v.

Usch jag mår lite dåligt över matchen igår. Med alla lägen Modo hade så borde man gjort något mer mål. Hoppas Karlin lyckas finslipa detaljerna till bortamatcherna nu så vi kan ta minst en seger där. Jag vet att vi här på forumet ser alla svagheter i laget. De som inte visar tillräckligt eller som helt enkelt inte håller måttet i dessa matcher. Halloran väger lite för lätt tycker jag. Woods är inte på topp. PP funkar inte. Man hade 6 pp igår och gjorde noll mål. Men det som irriterar mest är att det skapas alldeles för lite. Modo är tyvärr sönderlästa i pp och det behövs ändringar där. Det kan inte alltid vara Bernie eller Woods som ska skjuta. OM man ska göra någon ändring så är det just där.

Jag gillar inte att Modo är det bättre laget spelmässigt men ändå inte får med sig vinsten. Då gör man något fel. Eller så gör Dif allting rätt.

Men det fanns ändå några glädjeämnen igår. Niederbach tyckte jag hade fart under fötterna. Näsen sköt några puckar. Södergran är helt enkelt bäst. Sebbe gjorde mål igen. Guden är fortfarande bra.

Fortsätter vi lira som dom gjort dom här 2 matcherna med bättre effektivitet på PP/BP så kommer vi vinna denna match serie.
Jag hoppas Brickley och Ingman är tillbaka snart också.

Greenwolper:
Ja det gäller att kunna hålla i det här. Men bra att man kom ikapp. Fö en sak som stack ut statistiskt igår var att Halloran inte träffade mål, 5 skott utanför.

Gavelo:
Inget angående Dickinson men verkar som om det tas för givet att han lämnar.

Sjukt imponerad av modos disciplin i matchserien. Kan vi fortsätta hålla den känns det bra som fan. Utv vid alla deras mål tycker jag är billiga. Men ändå hyfsat bra nivå ändå. Kan vi bara vara lite effektivare på fredag så känns det bra. Lite medstutsar. Hoppas någon av brickley/Ingman är tbx. Bra med lite vila men längtar fanimej till fredag. Spännande och se hur den matchen kommer urarta sig.

« · 2527222 · »