1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534361 inlägg · 4127 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Nu ska ni se att det blir diskussioner om detta, media får orgasm över sånt här.

Ingen intervju med Karlin. Det trodde jag nog att de hade råd med.

Rejal: Fan vad gött det är när rätt spelare får avgöra!!!

Vi är det bättre laget i 3 av 4 perioder, så fullt rättvist!!

"Vi är det bättre laget" "Domarna förstör matchen" yada yada yada. Pinsamt från Garpen. Han gör det för att sätta press på domarna, och det kommer säkert att lyckas också! Men så oerhört oklädsamt och ovärdigt!

Garpen får utmärkelsen Årets Bagdad-Bob!

jonsson: Du har redan på Sportbladet -

DOMARATTACKEN:
”Hela säsongen”

Med en gapande Garpen i bild.

Dubbeld: Alltså jag kan såklart tycka att 1-5 i utvisningar i en jämn match känns märkligt, men första utvisning är billig men blir ju en typ av kompensation för tacklingen strax innan som skulle renderat i en 2:a.
Visst två fel blir inte ett rätt men samtidigt måste Garpen kanske titta på helheten.
Sen hade Dif 2 trippingar som absolut inte går att snacka bort.

Jag tycker överlag domarna var ganska osynliga och det är ett bra betyg

Confusius: Tycker fortfarande Cmore kör väldigt mycket Djurgården perspektiv... Som en landskamp som sagt.

Söderström står och snackar hur det är likhet med Löven matchen och att DIF kommer ta lärdom. Det kan väl vi göra lika gärna?
Och ja Löven vann 1a matchen mot Löven och vände. Men vi vann första matchen mot Mora...

Majbrasan: Det där Garpen sa va bara pinsamt. Hur kan man som coach klaga så på domarna efter en match? Han verkar inte vara mediatränad. Hur irriterad man än kan vara så uttrycker man sig på andra sätt. Han lät bara som en gnällig 8 åring där.

Chamez:
20 - 10 i skott från slottet men våra 6 pp lär såklart ha spelar roll

Chamez: Trodde Djurgården skulle bjuda upp till mera dans än kontringshockey, lät ju som att dom var bästa laget någonsin efter löven-serien.

MoDo - AIK var den moraliska finalen! ;)

Monno:
Som sagt vi får väl vara glada att vi får en 5 match hemma då…

Han gör dock bort sig grundligt när han påstår att dif har varit motarbetade hela säsongen trots att man har varit det spelförande laget.

En helt annan sak om han påstått att domarna kliver in och avgör matcher till höger och vänster, kritiken hade åtminstone framstått som något mera rimlig i alla fall.

Men det förklarar varför han har sett ut som Stråhle efter varje domslut, såg inte alls ut att vara i balans.

NuMo: Karlin är mästare på att undvika intervjuer, lika bra tycker jag, fokusera på laget istället.

Monno: Vi får nog vänja oss vid att det kommer att vara såhär, media kommer att piska upp stämningen i Diffens favör!

Så det är bara för oss att slå Diffen, domarna, media, och förbundet. Kommer att bli så mycket skönare!

Blake: Helt ärligt vet jag inte vad Garpen pratar om? Att det va deras match rakt igenom? Jag tycker förutom andra perioden att det va Modo som styrde matchen och Dif fick sina chanser av modos misstag. Men vi såg väl olika matcher antagligen. Sen är det jämnt när det kommer till puckinnehav men nej jag tycker detta va modos match och deras att vinna.
Aik va jobbigare att möta

Tarasov: Modo kan bättre än såhär, jag är faktiskt förbryllad varför vissa spelare glider runt som om det vore en grundserielunk mot Tingsryd i november, jag vill se mer offervilja och jävlaranamma, jag vill se spelarna göra allt i kampväg för att vinna matchen, det är trots allt finalspel om det kanske viktigaste i svensk hockey.

Södergran får 6 av 5 brödrostar
Berna och Josh får 5
Guden och Folin får 4,5
Några övriga får 4 men sen får resten titta sig i spegeln och fråga sig om man är nöjd med sig egen prestation!

Monno: Karlin måste bänka Brickley, livsfarlig bakåt o iskall .
Norén kan ta hans plats

Chamez: Det verkar vara en taktik från DIF att attackera domarna, KG Stoppel går all in i Expressen.

"Vad vill du att de ska göra nu då?

– För mig är det helt obegripligt att de sätter såna här domare på isen, med en final som gäller så pass mycket, när det finns lediga domare från SHL"

Gavelo:

EJK syns inte så mycket men förtjänar ett omnämnande eftersom han avstyrde 2v1an innan avgörandet...

bar mofftak: Det är fint. Låt de veva i media så kan vi fokusera på hur vi ska vinna match två istället

bar mofftak:
"– Det som precis före målet så är det en klubba som fäller Blomgren. Ska man ha en extremt låg nivå, då får man fan ha det åt båda hållen. För det här, nej jag saknar ord för det."

Killen tappade väl rätt tydligt skäret? Har svårt att se att dessa utspel kommer gynna dif.

Vill förövrigt också gärna se SHL domare.

bar mofftak: Garpen stryker under på att situationen före Modos 2-1 mål INTE är en utvisning.
KG stoppel tycker att det är en solklar utvisning.

{7639}: är absolut ingen tripping, eventuellt en hakning men känns billigt. Sen att han kapar en till djurgårdare är toppen. Älskar Sebbe

Där i slutet ser man klart och tydligt iaf om man kör slowmotion att modo spelaren träffar inte djurgården spelaren, och han tappar skäret i mitt tycke.

vilket leder till att han åker in i sin lagkompis och det blir ett 3-1 läge

Trilske: Att påstå att domarna motarbetat dem hela säsongen gör ju att han tappar all form av trovärdighet.
Det är riktigt korkat, speciellt när det kommer från en person utan tränarerfarenhet på klubbnivå (att han var den sämste landslagstränaren ever är nog ingen merit han vill lyfta).

SPOODI: Magiskt tryck på Hägglunds! Tv-sändningarna gör verkligen inte rättvisa.

1-0. Nästa.

Modo vann finalrysare mot Djurgården
Garpenlövs domarattack efter hockeyallsvenska finalen
Av:
Jonathan Nilsson
Hans Abrahamsson
Tomas Ros

Behöver man säga något mer eller? Media vill springa djurgårdens gnäll ut igen! var ju likt i första matchen mot Löven med

bar mofftak: Nu börjas det! Grin-Diffen!

Offside-Lennart: Till Nilssons försvar så tror han på oss och tippar Bernhardt som mvp.

Nyss kommit hem, SATAN vad magiskt det var i arenan ikväll! VILKET JÄVLA TRYCK! Tror taket lyfte när Sebbe satt den i 4e!
3 VINSTER KVAR SEN ÄR VI TILLBAKA!!!!
Har du inte köpt biljett tills på Tisdag så gör det nu!

Confusius: Det är bara att konstatera: Det är vårt år.

Vi borde torskat mot AIK som var mycket starkare än oss. Vi hade tur i semi och mötte ett värdelöst Mora. Vi har domarna med oss och stjäl match ett på hemmaplan. Löven är den moraliska finalens vinnare och borde få en direktplats till SHL. Vi är veka.

Det känns bra nu!

Mina DIF muppar känner som Garpen: Utan domarnas övergrepp/feltolkningar så dominerade de matchen idag. Om MoDo inte kommer upp och spelar bättre än så här så vinner dom lätt.

Jag anser vi gör en bra match och vinner välförtjänt.

Ska se matchen igen igen imorgon bitti men känner inte att första utvisningen är fel, inte alls.

Garpen är precis lika kass som i landslaget, som väl i hans ögon också gav en hel rad med fantastiska moraliska segrar.

Det är vårt år.

Esox:

Men nu är Stoppel ute o svinga på, ta en Alvedon o gå och lägg er.

{7639}:

Skulle vilja höra vad garpen tycker om tacklingen på ingman.

Robin Ztorken L: Tvärtom, utan showmannen Brickley hade det blivit 0-0 efter tre perioder. Han är inblandad i det mesta som sker, tyvärr stör det hjärtrytmen också.

Men gött o höra att Aagaard hade knäckt målvaktens kod efter 1-0 , bådar gott

Ja fy fan, gäspen höll på att få hjärtinfarkt flera gånger om på sittplats. Men vad i satan är övik för tråk. Ville man fira segern o inte en pub öppen. BEDRÖVLIGT. Tur att man stötte på groggen från björna

Esox: vi spelar inte särskilt bra idag, förutom tredje perioden och delar av förlängningen. Men vi gör precis tillräckligt för att vinna… djurgården ser slut ut, garpen är grinig. Kruger ser mänsklig ut. Vi har fan det här vi har minst 2 nivåer till

JoJo2613: Du borde få jobb som marknadschef omgående :)

Krismöte mellan Björn Wettergren och K–G Stoppel på hotellet efter matchen.

{6870}: Det är tyvärr söndag. Deras planering är att annat är godkänt. Vi fick ingen fredag/lördag matcher...

Esox: Min amatörmässiga analys är att Modo äger spelet men deras defensiv är solid långa stunder och vi hade svårt att komma in på kassen.
Dif var skickliga på att spela sig ur våran For check och ställde om spelet blixtsnabbt, dock fick dom inte så långa anfall på oss men lyckades skapa några fina målchanser där vi tyvärr slarvade lite.
Vi tilläts inte spela runt som vi brukar pga deras höga press och vi hade verkligen svårt att vinna närkamperna långa stunder, men allt detta till trots så äger vi matchen i 3 av 4 perioder och borde givetvis avgjort tidigare, men att vi vinner känns ändå rättvist, inte med mycket men tillräckligt.

Nu gäller det att ladda om, inte ta ut minsta lilla i förskott, nu står det 0-0 igen och alla måste göra om bedriften igen.

Nu vill jag se Modo göra en ännu bättre match på tisdag, för vi kan mycket bättre.

Chamez: tycker som du, modos match förutom period 2. Finns såklart stunder där dif blixtrar till, även i 4e perioden som annars domineras av modo. Ang garpen, Är väl något som hör till jobbet som tränare, att hålls uppe sitt lags prestation över motståndarens.
Sen är det något med djurgårdare, farsan frågade min kusin om vad han tycker om när djurgården kvalade nedåt och frölunda(farsans lag) spelade shl final. Spelar ingen roll, djurgården är bäst ändå, va svaret. Hur ska man kunna resonera med sånt folk?😉

ante08: Det där är ju helt sjukt hahah..

ante08: Perfekt för oss att Diffen har fokus på domarna. Då kan vi fokusera på att åka till hovet med 2-0 i matcher och avgöra där!

Får lite Ferdinand-feeling på den här

”Djurgårdens tränare Johan Garpenlöv var arg efteråt, men sportchefen K–G Stoppel var ännu mer upprörd.”

Men argast var?

JoJo2613: En söndag i Sundsvall kan t.ex vara rolig men inte i övik tyvärr. Ja ja jag , björna groggen o bjästa räven har kul ändå

Marrdin: Byt kusin, enögda personer går inte att diskutera med, annat är det med MoDoiter

Nu har det bestämts vilka domare vi ska ha, kan domarchefen ändra på det?

{8225}: han ligger ute på blocket nu, säljes eller bytes mot puch dakota

Gavelo: Tycker vårt försvarsspel också är bra, DIF hade svårt att komma till riktigt heta chanser. Då sticker såklart Brickleys misstag ut.

Tycker han försöker spela enkelt på den där sista och bara få ner pucken, som han tyvärr missar. Inte den snällaste passningen.

Angående utvisningar så har vi väl varit i samma position, motståndarna har legat precis på rätt sida gränsen och sedan har vi fått liknande saker emot oss där vi kanske legat på fel sida gränsen, att domarna står mer rättplacerade etc. Svårt det där. Vi spelade välsigg disciplinerat och kontrollerat.

Majbrasan: Stoppel vs Verkligheten
Uppladdat:

500x0-matadoren.jpg

jonsson: Hårresande”, ”skräp” och ”oseriöst”.

Djurgårdens sportchef K–G Stoppel var fly förbannad på domarna efter finalförlusten.

Men de tre orden han nämnde stod på garpens taktiktavla inför 4e. En uppmaning hur dom ska uppträda på isen tydligen...

« · 2525526 · »