1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480585 inlägg · 4078 ämnen

MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27

1240930 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Paddan: Det kanske var att Hasse skulle lyfta stenar med ögonbrynen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
NuMo: Äh, nästa år ska Frisco stå och titta på när Snygg-Hasse lyfter stenar i vattenbrynet och svetten rinner över Snygg-Hasses kropp... eller hur det var.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Paddan: Det borde kanske skrivas ett långtidskontrakt på ett år med Hasse till nästa säsong?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27

Sedan så tycker jag att vi bestämmer att vi behåller Suhonen nästa säsong, eller vad säger du, Freddan. Tycker att Suhonen spelade med ett stort lugn igår när Pikkarainen var ute och fladdrade runt. Bara synd att Laurila inte fick möjlighet att ställa in siktet ordentligt igår, men Mojzis fyllde upp ganska bra på backplats bredvid Snygg-Hasse som börjar hitta formen.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Wayne Gresky: 1-12... hmm, var det den matchen då det stod 0-3 efter ungefär 1,5 minut av första perioden?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Nikki Nine: Jag såg tacklingen och sa direkt till mitt sällskap att han måste ha klämt sig rejält i hand-trakten. Man såg riktigt hur ont det gjorde och hans uppgivenhet var påtaglig. Tråkigt, jag tycker att Hålla spelat bra på slutet.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Wayne Gresky: Höger handled bruten för Hållberg.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Wayne Gresky: Jag vet att 13 är lika många som 13, men resonemanget utspelade sig tidigare där det sades att 8-4 var den största målfesten i modern tid lagen emellan.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Björn W: Man känner sig gammal när kommentatorn snackar om målrikaste matchen modern tid när man själv kommer ihåg målrikare drabbningar utan att blinka. 1991-10-10 Modo Hockey - Färjestads BK 1 - 12.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Paddan: Japp, men den var på hösten '93, så det var innan den här.

Har nu detektivat bort några andra kandidater och kommit fram till att det blivit några 9:or, men ingen annan 10:a på de här knappa 16 åren som passerat sedan 10-2 mot AIK. Största segern på de senaste 29 åren är annars 9-0 borta mot Luleå, våren 1999.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
knaskamilla: Annars finns det ju också den där matchen från Hockeykväll i SVT där Leonid Fatikov fick hoppa in i Brynäskassen för att ersätta den där brynäshuliganen i grön parkas och där ett av Foppas mål föregicks av två varv runt Brynäskassen. Något slags rekord slogs väl då också.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Björn W:

Jag orkar inte internetdetektiva, men jag tror också att det var 10-2 mot AIK. Antos och Foppa hade show, har jag för mig.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Poffa: + att City slog Chelski ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27

Sitter och tänker tillbaka på gårdagen. ES drar igång igen, man har fått upprabblad en statistik om hur pinsamt dåliga Modo är efter längre uppehåll, man hyllar en legendar och det är Invasion Ståplats. Man kunde inte känna sig mer orolig, med de förutsättningarna. Som tur var kunde några pilsner dämpa den nervositet som fanns.

Sedan blir det en sjuhelvetes underbar match. Modo totalt förnedrar FBK, maler sönder dem och gör något urvattnat kaffe av Värmlands stolthet, ja man pissar på dem, helt enkelt.

Och det är alldeles uppenbart att Örnsköldsvik hade ett uppdämt behov av hockey. Var först i Hockeypuben efter matchen och alla pratade hockey, vilket kanske inte är så konstigt. Fortsatte sedan ut på Olearys och väl där möttes man av segerrusiga Öviksbor. Det pratades hockey, hockey, hockey.

Elitserien har dragit igång igen och Modo verkar allvarligt intresserade av att ta sig till slutspel. I frikkin löve it!

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Petey21: Thx! Du måste ha suttit bra nära mig. Hur känns det?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Blev bara sugen på att dela med mig av denna vackra och historiska bild. Första gången jumbotronen i Swedbank Arena/Fjällräven Center visar tvåsiffrigt för a-laget. Ser gärna denna syn fler gånger i framtiden!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Björn W: Din gamle säsongskortsgranne brukar åka samma hockeybuss som mig vid vissa matcher, dock inte idag. Känns ärofullt att få dela buss med en legendar.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27



Min gamle säsongskortsgranne under säsongen 1994-95. Jag var tyst i en hel säsong...

Tack till Frisco.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Wayne Gresky: Det är svårt att säga det, men vi gör ändå inte en särskillt bra match, många små misstag. Den viktigaste faktorn till detta resultat är ju att FBK hade två svängdörrar i kassen som sänkte hela deras lag. Hoppas de inser att det behövs en mycket bättre insats på måndag.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
spud: Vi lär väl få en rapport på Hållbergs tillstånd inom inte alltför lång tid.

Bra match av Häggström, 1 mål 2 ass och +3 i plus/minus.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Så hyllar man en målskottande Järnmans förtjänstflagga, ja den hänger uppe nu alltså, även om PPV-stollen inte lyckades förmedla det budskapet.

BanaN: Njae, jag tänkte skriva den här AIK-matchen på hösten '94 under den första NHL-lockouten, men jag är inte helt säker nu efter en Leffe och en Tuborg. Vi lämnar det till någon internetdetektiv.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Wayne Gresky: Ja verkligen, man kan inte gömma sig bakom argumenten att det är sveriges bästa domare som dömer elitserien, man måste fokusera på att göra dessa till bra domare också, och jag tror inte det handlar om ambitionsnivån från dessa herrar de vill göra så bra matcher som möjligt, men det går ju inte när de inte är bra.

Ååå Jag är så förbannad på den jävla idioten som sänkte Hållberg.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Jösses Amalia!
Nån tabellbitare som minns när Modo gjorde 10 mål i samma match senast?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
spud: Med den svenska domarstandarden så blir det bara en till idiot på planen med fyrdomarsystem. Jag är ändå för det, men det måste tas fram ett program för att hitta bättre domare.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Viskarn: En logisk följd av fannys checking from behind bakom FBKs mål är att tekningen dras ut ur zon. 4 domarssystemet har verkligen räddat svensk hockey från idioter på hockeyplanen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Wayne Gresky: We got it!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
spud: We want 10!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Wayne Gresky: Ja det syntes ju direkt, man nästan såg hur uppgiven han var när han for mot båset.


20:00 10 min, abuse 31 Dick Axelsson, för engångs skull måste jag nog hålla med Wikegård i sin åsikt om Dick, ingen skalle alls.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Ränderna går inte ur, engång byracka alltid byracka. Först Johan Andersson slashing på en oförberedd spelare sedan fannys vanliga checking from behind per match.

TT: Vore fegt att sparka på några som ligger så vackert med tassarna i luften.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
spud: Hjärnskakning och säsongen är över, antagligen karriären.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
spud: Varför inte göra som du brukar, kanalisera den mot Timrå.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Viskarn: Fan jag är fortfarande så jävla förbannad på den där jäveln som tacklade Hållberg i huvudet. Och jag såg inte vem det var så jag har ingen jävel att kanalisera min ilska emot. FAAAN
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
spud: Blir nästan tråkigt när det rinner iväg så här....:-)

Missförstå mig rätt. MoDo gör en jättebra match, men FBK bjuder ju inte till det minsta.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
spud: 2 huvud och 2 linje domare missar en checking to the head på Hållberg, han ser vi inte på ett tag. Sånt där orespektfullt spel ska rendera i matchstraff.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Wayne Gresky: Jasså? Är han utlånad detta år?

Ja dagens match håller han inte någon hög nivå i.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
spud: Han är väl redan klar för Sharks?

Bänka Tuokko, sopa!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Wayne Gresky: Nog det blekaste FBK försvaret jag sett. Vi gör verkligen ingen märkvärdig match men FBK och Henrik Karlsson bjuder på allt. Denne Karlsson ska nog vara tacksam om scouterna är på OS idag.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Bad_Brett: Oj vilket viktigt mål.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Wayne Gresky:

Det är värsta är ju att de dessutom blundar för cross-checking på Steen. Jag var helt övertygad om att det skulle bli Power Play för MoDo... Sedan insåg att jag att det inte är Bill McCreary som dömer i Elitserien.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Wayne Gresky: Det såg jag inte från det jag såg tyckte jag det var en OK bedömning.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Wayne Gresky: Sirap!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
spud: Det var ju en FBK-spelare som gick in som tredje spelare mot Hinote också.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Wayne Gresky: Jag tycker det är Ok, Green får en extra för att han går in i hinotes fight
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Viskarn: Helt sanslöst när FBK:aren slår första slaget!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Wayne Gresky: Steen är ju riktigt farlig....för MoDo. Vad tänkte han på där??

Domarna verkar ha glömt visselpipan i omklädningsrummet.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Wayne Gresky: Oscar Steen har också behov av lite svinto. Han har ju 2 rejäla grodor i egen zon.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
spud: Bra bra!

Domaren verkar rostigast av alla på isen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
MAX utdelning.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
spud: Nu är ju foppa på isen..
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
spud: Foppa handskadad.
Kommentera

1240930 · »