1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478704 inlägg · 4078 ämnen

MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10

1215820 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
NuMo: Rätt kloka ord från AB's Wennerholm.


"Jag kan inte tänka mig någon med det inflytandet. Jo, möjligen mamma Gudrun i så fall. En av de klokaste kvinnor jag mött. Nu står hoppet till henne."




"domarnivån i Sverige är nere på absoluta fryspunkten"
"I elitserien ser nivån ut som min viktkurva ungefär, med ständiga svängningar upp och ner"


Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Nikki Nine: Tyvärr är det ju så.

Som när man är ute i någons sommarstuga och man absolut måste till utedasset. Det ankelhöga gräset är vått och i hallen står ens tennisskor samt ett par soltorkade gamla gummistövlar som verkligen har sett sina bästa dar. Nog fan lägger man sin tillit på gummistövlarna trots att de rämnar medan man drar dem på sig.

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Salle: Det blir inga förändringar ändå, da har ju ledarna tydligen visat då man spelar alla lika mycket oavsett hur matchen urartar sig.

Så länge foppa är borta så kommer molle spela på hans plats oavsett hur trögt det går.
Första femman kommar aldrig att splittras även om vissa inte ger 100%
Sondell spelar med pickadollen i första oavsett hur många minus i statistiken han har.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Salle: Håller med om pluset för SuperJens. Jag är inte ens orolig när han är inne. Får dessutom alla sina puckar på mål.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Wayne Gresky: Sondell förtjänar allt ris han får. Om man invisas att spela han borde han få en sån där landhockey-klubba som man inte kan slå en backhand med för där är han extra sopig.

Sen borde man plockat bort Molinder, som dock inte var särskilt dålig, från sin plats med #39 och #19 tidigare i matchen för att få mer fart på den kedjan.

Stort plus till Tuokko och K. Forsberg för mycket fin insats. Och SuperJens förstås.


Glömde, och vill nog försöka glömma, bort Rönnmarks insats...
Det enda positiva med han idag var att vår missnöje med honom gladde Ella (<1 år) på raden framför.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10

Wayne Gresky: Jag håller med dig till 110%.

I övrigt från idag: Rönnmark, gör ishockeyn en tjänst. Svälj huvudet och byt kropp. Förbannade sopa.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Lumber Jack: Problemet är att man spelar Sondell över huvud taget. Att sedan matcha honom med Pikkarainen gör dock saken värre. Du vill ha en ny målvakt. Jag vill mycket hellre ha en back så man kan skicka Sondell till Björklöven.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Lumber Jack: Jag skulle vilja säga: schjooooo.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Björn W: Problemet är att man spelar Sondell med Picken, två högriskpersoner i egen zon. Dela på dem och ge dem båda en defensiv kollega att luta sig emot när det börjar blåsa snålt i försvarszon.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10

spud: Jag förstår spelarnas frustration, vi ligger på och snurrar upp indianerna så de blir eldsvattenyra innan för sjäderskruden. De hänger, hakar, slashar och gruffas som om det vore på ackord utan ett livstecken från domarskrället. När man sedan åker på utvisningar, förvisso solklar i MZA:s fall, så blir det bara för mycket. Dumt agerande, men förståerligt.

Det är fjärde matchen i rad med en mycket tveksam domarinsats. Nu hoppas jag att domarna får en chans att vila upp sig under uppehållet, så vi slipper fler skitinsatser och att jag inte ska behöva klaga på domaren en tredje gång denna säsong.(FBK var den andra gången.)

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
På tal om detta med att minska rinkarna, jag tycker det verkar helt vansinnigt. Kolla vad som händer när det blir spel 4-4, massor med ytor, massor med möjligheter, massor med chanser ett väldigt underhållande spel.
Publiken har ut mycket mer av en större rink, medan tränarna tjänar på en mindre rink då dem kan stänga till mittzonen mycket mer effektivt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Wayne Gresky: Jag skulle säga att det som beseglade vårt 1-poängsöde idag var först och främst Zuccarellos meningslösa 10:a i ett läge när vågskålen (jag använder inte mode-ordet "momentum") doppat ner på vår sida. Vad Sondell kan ge oss under en match är jag redan medveten om och idag var det relativt på plussidan enbart med den här räddningen, som gav oss en teoretisk chans att hänga kvar i matchen.

Men visst - alternativet att flytta ner honom i Sundsvall för att låta honom hänga några PP-mål och höja självförtroendet är jag inte alls emot och inte heller borde han vara det.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Björn W: Bonsaksen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Björn W: Magnus Hedlund? ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Wayne Gresky: Med vilken (tillgänglig) offensiv kraft på backplats skulle vi ha haft tre poäng?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Wayne Gresky: fyra tom.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Björn W: Utan Daniel Sondell idag skulle vi haft tre poäng.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Björn W: Lugnande rapport om Peter
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Björn W:
I sms till Sporten skriver Forsberg: "Det är ingen fara. Jag fick bara känning av min gamla revbenskada, igen. Jag började kanske för tidigt, men det var värt att pröva."
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Björn W: Fressten - Daniel Sondell, utan din räddning med klubban i den 9:e minuten av tredje perioden så hade MoDo haft 0 poäng idag. Bra att du har börjat betala av din poängskuld.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Vi brister fortfarande i kvalitet på vissa poster i laget och taktisk disponering av materialet under matchens 60 minuter, men vilken gigantisk storstake laget visar just nu. Bara 1 förlust under ordinarie matchtid på de senaste 12 matcherna. All den beige-het i inställningen som Harald Lückner och Harri Rindell inte gjorde ett dugg för att motverka verkar som bortblåst.

Det är en enormt viktigt komponent som gör att jag inte längre skräms av kvalserien - den blir bara ett intäktstillskott och pulshöjare i nuläget. Trist bara om det skulle sluta med ingenmansland.

Peter-rapporter, inofficiella som officiella - please!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Jag tycker Morgan Johansson är bättre än Rönnmark, ganska mycket bättre faktiskt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Wayne Gresky: Ja jag tänkte också på det just, först lyckas han trassla in sin klubba med en annans samtidigt som han brottar om kull den andra backen. Jävligt fint jobb.

Om Tuokko hade kunnat göra mål som en vanlig spelare hade han säkert gjort 4 ikväll.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Jag får kramp, de är så pinsamt att se vårat pp sjunka till 20% när vi får PP,
mza är kanske sämst som står stilla, och det är bara ett jävla spela runt och inte ta skott.

Dålig coaching som vanligt, fegheten lyser hos horava/steen som kör helkonstiga formationer matchen igenom.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
spud: Skröder leker bowlingklot på 3-3 är riktigt snyggt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Berka: Blev Pikkadollen skadad?
Nån annan förklaring till att Timander spelade i PP ser jag inte.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
spud: Vårt PP är ju så ävligt.


Man måste ju våga ta avslut. Vi missar bonuspoängen pga. feghet återigen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
NuMo: Varför spelar man Timander i 4-3 när man har Pikkarainen att tillgå? Usch vad dåligt!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
spud: Vad i hellvete har vi för PP ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Dra av lön för de e fan inte mer än rätt, jävla slowmotion

VÄRDELÖST
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
19:43
3 - 3
40
Pär Arlbrandt (Karl Fabricius)

Ett ljus i mörkret.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Tuokko spelar ju som en furie.

kristian också.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Wayne Gresky: Spelar sondell i ot:n så postar vi ett par briller till horava ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Berka: PP igen, typiskt, just som vi var på gång...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
MARCO TUOKKO! Vilken kille.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Vi gör det igen!!! Kryss kryss kryss, starkt att komma igen dock men vi har ruskigt svårt att plocka 3:or hemma.

Toppar vi på ot:n tro?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Berka: De som skulle petas i så fall är ju de som varit bäst i matchen. Att toppa för mig är att peta Sondell.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Berka: bara en bonuspoäng kan göra mig nöjd med utfallet i den här matchen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Wayne Gresky: Synd att vi har så fega tränare att vi inte törs toppa laget !!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
spud: Synd att vi inte kunde utnyttja Big Makkonens utvisning...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Wayne Gresky: Fan också, vi hade haft större chans i 5-5. Nu blir det tempo sänkning delux.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Wayne Gresky: På vanliga dödliga ja, men inte på kackerlackor svartråttor och Sondellar.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
NuMo: Det räcker väl med att knäcka några revben?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Kom igen nu horava, toppa laget, få till en 3 poängare
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
spud: Något måste vi hitta på. Varför släpper de ut honom på banan hela tiden?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
NuMo: Hehehe ska vi döda honom?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
spud: Men va i helvv!

Nu får någon snart ta Sondell av daga.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
spud: Får verkligen hoppas att julen kan göra gott för Sondell, för så här under isen har jag nog aldrig sett en Modospelare vara.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
Wayne Gresky: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-12-10
NuMo: Häggström! Jag sa ju det. Sv....Häggström!
Kommentera

1215820 · »