1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528165 inlägg · 4121 ämnen

MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26

Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Gavelo:
Tar gärna honom, tror dessutom han passar bra med Karlin. Men i första hand lär någon SHL-Klubb ta honom. Kan mkt väl tänka mig Malmö

Tarasov: Jag sitter åter igen och funderar lite kring det här med Mario Kempe.

Mario är en spelare för Shl alla dagar i veckan, men han är ingen stark poängspelare på den nivån.
Såhär 1/3 in på säsongen så söker nog majoriteten av alla sportchefer i Shl efter spets när det handlar om forwards, Luleå, Brynäs, Hv71, Frölunda, mfl jagar alla målskyttar och där är inte Mario rätt pusselbit.

Djurgården är väl den klubb som ligger närmast i Allsvenskan av många skäl, men med tanke på att dom nog också letar en sniper så är frågan om man törs plocka in ytterligare en ålderstigen ”powerforward” till deras redan alldeles för dyra trupp kontra resultatet.

Mario behöver spela denna säsongen för att kunna vara aktuell för Shl eller liknande till nästa säsong, kanske ett långsökt resonemang men Modo kan nog vara den klubb som ligger närmast av alla svenska klubbar när man väger in trupperna och ekonomin.

Löven lär inte vara intresserad så länge han inte blir amerikansk medborgare!

Gavelo:
2 niopoängsveckor då!

grimiss: Såg om matchen idag, och det som slår en är dels tydligheten i vårt spel, alla vet exakt sin roll och benen går som trumpinnar non stop samt våra vattenbärare som gör det så JÄVLA BRA.
Ohlsson, Mannberg, Theo, Södergran och O.P(bästa matchen i år?) låter aldrig lövenspelarna få en möjlighet att återhämta sig.

AP och Dickie är årets värvningar, sjukt imponerande. ÄLSKAR att båda dessutom är rätt gritty och balanserar ofta på gränsen men ligger oftast på rätt sida.

Marenis må vara HA’s dyraste brunkare men jävlar vad han jobbar och sliter. Lär bli viktig i slutspelet.

Ingman tillför fysik som verkligen behövs, ligger nära och spelar hårt ofta på gränsen. Vore väldigt intressant att se Berg i gårdagens match.

Om det är något man saknar så är det mer pondus i egen zon, vi blev lite oroliga och stod på hälarna en aning vid några tillfällen.
Ser gärna att det tillkommer en stark konkurrent till Folin/Wahlberg till truppen

KB: Modo har ytterligare ett 3 matcher på 4 dagar i mitten av februari.
Vvik hemma på onsdag, Löven borta fredag, Mora hemma lördag.
Veckan efter Almtuna borta onsdag, Ssk borta fredag, hästen borta lördag.

{10015}: De möter Mora dagen innan. Var säkert någon sorts deal med ligan då vi båda har fått lägga derbyt på fredagar eller lördagar hela säsongen.

Back to back möten med Mora och Östersund i samband med derbyna är någon sorts följetong hela säsongen.

Sista mötet borta mot Löven (fredag 10/2) så har vi Mora hemma på lördagen dagen efter och Löven har match borta mot Östersund på söndagen. Enda undantaget.

{10015}: Mora hemma

Nucky: Möter Löven någon dagen innan också då eller? Varför gör de så här i spelschemat?

Gavelo: Blir samma sak nästa holmgång, då vi kvällen innan möter ÖIK borta för att sedan möta Löven hemma dagen efter.

Gavelo: alltså VARFÖR la dom det såhär? Är det pga shl? Eller är det en klassisk fixa nåt som inte är trasigt?

Gavelo:
Ja otyg med fredag - Lördag

Gavelo: håller helt med betydligt roligare med hyfsat utvilade lag som möts, om det inte är i slutspelet förstås å där hoppas jag vi kommer att mötas skulle vara magiskt med helst en final,dock tror jag inte mina nerver håller med om det😀

Gavelo: Jag var skeptisk men har blivit positivt överraskad offensivt!

Tyvärr gjorde han några dåliga beslut i egen zon på slutet igår som inte såg bra ut, han har lite o slipa på defensivt.

Ozzy: Jag hoppas verkligen man ser över spelschemat i allsvenskan, det kan inte vara rimligt att man spelar 3 matcher på 4 dagar där man avslutar med ett toppmöte, varför gör man så?!

Inför ett normalt spelschema och sluta upp med back to back möten, låt topplagen vara normalt utvilade inför deras möten så blir kvalitén ännu bättre
I matcherna.

Mötena mellan Modo och Björklöven håller normalt Shl klass i intensitet, igår såg det stundtals ut som 2 tröttkörda lag där faktiskt Modo gick på knäna långa stunder.

{5647}: håller helt med angående 3-2 inget snack, det är bara å gratulera till seger å vänta in nästa möte, kul match tycker jag i alla fall😀

{9108}: OKI.. Jo jag vet att ditt lag HIFK :-)

Silly: Nej har ingen koll på honom, Saipa är inte det laget jag följer mycket.. :p

HIFK är mitt lag

{9108}: Har du någon koll på den här killen ?

Greg Moro i Saipa

TickledDonkey: Kan väl inte bli sämre

{9108}: Tomi Sallinen till Lule :)

Silly: Kommer alltid låta så ifrån supportar som får sin spelare skadad, annars vore väldigt fel

Gavelo:
Tja...... Vi minns hur det lät här inne när Jesper träffade Sam i skallen?
Och sam var bort ett par matcher?

Micke Magic: Vi hade också varit förbannade om det hänt oss, tyvärr är det sådant som händer och det är ett kampmoment som tyvärr får en tråkig utgång, som sagt vi hoppas på en snabb rehab och att han snart känner sig bättre.
Nu hade det väl inte så stor påverkan på matchen, D’ortio som kom in storspelar och jag minns att jag satt och imponerades över att ni har en backup målvakt som är så bra 👍🏼

Gavelo: Nyanserat inlägg. Håller helt med.

Gavelo:
Inte jag iaf 😀

Rytter: Jag tror du vet svaret på din egen fråga ;)

Gavelo:

Fast med tanke på hur länge målvakten låg kvar och såg död ut så var det konstigt att ingen från lövensstab reagerade och ville undersöka honom närmare.

Eller är de så vana med filmningar att de inte reagerar?

Hakning-Henrik: Theodore Niederbach 2+2 efter matcher mot Mora och Björklöven , kanske dom svåraste matcherna i ligan just nu.

Någons som fortfarande tvivlar på pojkens kapacitet?

Micke Magic: Aagard står och balanserar precis utanför målgården och får en rätt rejäl knuff/crosscheck i rygg som han inte är beredd på i riktning rakt in i målgården. Svårt att stå pall där.

jonsson: Japp, jag förstår att det är lätt att trilla dit men det är inte värt det. Så imponerande att de kunde hålla sig för i slutspelet blir det såna här matcher när de försöker dra ner farten på MoDo.

Rytter:

Flikar in där, visst brukar motståndares personal/tandläkare osv springa in vid ev skada?eller är det närmast till hands som gäller.

{5647}: Precis. Jag hade förmodligen skrikit efter utvisning ifall Hutchings hade åkt in i Guden på samma sätt (även om det sker utanför målgården).

Situationen med Aagaard är som du säger inte ens diskutabel. Så fort jag såg reprisen visste jag att det inte fanns en chans att domarna skulle plocka bort det.

Micke Magic: Tjena
Hemmalaget skall ha sjuksköterskor och en läkare (medcial team) på plats som skall göra korrekta bedömningar och eventuellt ”plåstra om” skador, MEN det är (i detta fallet) Björklövens hela ansvar att bedöma om målvakten skall bli undersökt eller ej, detta görs oftast i direkt samråd med sin egen fysioterapeut som är med på matcherna.

Nu är ju kontakten med målvakten väldigt mild så jag kan förstå era stab att man lät honom spela kvar, fanns nog ingen i hela arenan som kunde misstänka att detta skulle lett till en allvarligare skada med tanke på att kontakten var ganska lindrig.
Det är tråkigt och verkligen bara ren olycka, hoppas han kryar på sig.

jonsson: Såg det nyss i repris då jag missade det igår. Tror det var ganska nära i tid efter deras 1-0.
Det är rätt tydligt att Josh dribblar deras back och hinner inte se att Voutalainen lämnat målgården. Olyckligt, men jag tycker inte att det är utvisning. Hade dock kunnat vara, men min uppfattning är att domarna har rätt.

3-2 är däremot inte alls diskutabelt. Ett solklart mål

Rytter: Samtidigt är det ju ändå upp till en läkare att kliva in om han tror att en spelare blivit skadad. Framförallt huvudskada? Du tror han agerar enbart efter vad ledarna gör? Det är ju han som har medicinsk kompetens, och de är därför han är på matchen.

Nu gjorde han inte de, antagligen för Voutilainen kände själv att han kunde spela vidare. D

Micke Magic: Du kan väl kolla highlights på Youtube. Ändra spelarens hastighet till 25 %, Zooma in på situaionen. Om domaren ska se den situationen som förstärkning krävs det tankeläsningsförmåga.

Micke Magic:
Det har varit mål tidigare som blivit godkända när man trycker in motståndare i egna målisen, just det här ansåg domarna vara rätt vilket jag också anser färgad dock.

Rytter:

När hände det här i perioden? Olyckligt om han spelade en längre tid med ev hjärnskakning

Rytter: Absolut det är vågat av #47 i Löven, när det är en cointflip att domarna inte kan läsa av vad som är förstärkning eller inte.

1-0 är ett skott i nättaket av fri spelare framför mål?

?Ni måste börja skapa era mål själva, det går inte att lita på motståndarnas misstag?

Med den argumentationen du kört så är det misstag av Lövens back på 3 målet du fattar det va? Tycker Löven skapar många chanser i andra och tredje perioden. Var första 10-15 av första Modo forcerade, som det brukar se ut att hemmalaget gör i derbyna.

{5647}: Jag trodde faktiskt att vi skulle ramla i lövens ”trash talk” hockey när Weihel och Hutchings grisade på och försökte få våra stjärnor ur balans, jag minns jaga Jeev ett inlägg efter 6-7 spelminuter där jag trodde att vi var påväg i samma riktning som vi brukar hamna när vi möter löven, men jag tycker Karlin redde upp det ganska bra och vi höll oss hyfsat fokuserade.

Dock måste jag säga att detta var en av säsongens sämre matcher av laget, extremt dålig fart och väldigt darrigt på sina håll i långa stunder, man såg tröttkörda ut, därför var det lite anmärkningsvärt att man verkade hitta energi sista 10 då man neutraliserade Lövens anstormning nästan 100%

Micke Magic:

Läs vad jag skriver, er ledarstab är ansvarig för era spelare. Det är upp till stråhle mfl att plocka av målisen och låta honom bli undersökt i omklädningsrummet av modos läkare.

Är det kontakt mot huvudet så är det bara att ta av honom. Varför gick ingen från lövens stab ut och kollade ifall det var en smäll mot huvudet? Nej man lät honom ligga där och valde att riskera hans hälsa istället.

Hoppas han klarar sig bra trots att han fortsatte att spela klart perioden.

Statler:

Dom var väl på väg där i 2:a tror jag och skulle reta upp Aagard och Dicken, men skulle tro att Karlin påminde om det i nästa paus att inte gå på det.

Micke Magic: I dagsläget saknar jag regeringen Löven.

Rytter: När ändrades beslutet att hemmalaget ansvarar för matchläkare på matchen? Jag är rätt säker på att lagen inte har med sig en läkare på bortamatcher nämligen.

Micke Magic:

Då är det ju ännu mer hjärndött av er back att sätta sig i den situationen. Ifall det är så uppenbart att Aagaard alltid söker dessa situationer så borde man ju som back undvika detta då risken att det döms mål är stor.

Sluta skyll på domaren nu, målen går inte att dömma bort de är korrekta.

Ni borde istället vara mer orolig att ni ej skapar lägen och mål själva och driver spelet. 1-0 är.en slump och markeringsmiss, 2-1 kommer pga att folin ramlar.

Ni måste börja skapa era mål själva, det går inte att lita på motståndarnas misstag samt att domaren ska dömma bort alla mål.

Soulless: Helt riktigt. Lennart Holmlund är en pinsam människa. Hans blogg är en komedi. Ett under han varit kommunalråd, säger väl en del om hur obegåvade sossar kan vara som släpper fram han. Lex Löfven (S) från Övik.

Micke Magic: Det enda som stämmer är att Aagaard mycket väl kan utnyttja en sådan situation, men...
Igår var ingen sådan gång. Man ser att han försöker bromsa direkt och gör allt för att undvika kontakt.

Micke Magic:

Er ledarstab ansvarar för era spelare. Om det är kontakt mot huvudet så plocka av honom och låt honom bli undersökt.

Trevligt gäng som riskerar hälsan hos er målvakt genom att låta honom spela vidare.

Rytter: Nej, dom kommer inte godkänna malet. Det är en 50-50 situation varje gån beroende på hur man anser inknuffad spelare förhindrat eller förstärkt. Alla som sätt Aagaard spela hockey, vet ju att han inte ogillar en sån där situation där han kan lätt förstärka och störa keeper och sen komma undan med det.

Gavelo: Skönt att Rahimi blev en ickefaktor. Säg honom mest när han blev frånåkt i en åkduell och när Södergran(?) körde över honom. Skönt när tempot går upp och han inte hinner riktigt spela sig grisspel.

« · 2414282 · »