1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481967 inlägg · 4079 ämnen

MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma

« · 2628825 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Silly:

MK fick nog vatten på sin kvarn vid sista målet, spel över centrallinjen, pang, mål.

Sen är övriga mål vi släpper rätt billiga och några som hade gått att undvika på en bättre dag, inget som kommer få MK att ändra taktik iaf.

Lehtinens tavla var väl i stort sett okommenterad här, då får man ändå säga att man byggt upp ett visst förtroendekapital.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
J F K: Vi har gjort en fantastisk resa så här långt trots att vi inte lyckats få ordning på en riktig förstafemma.
Tänkte på det just mot LIF, vars femma med Elvenäs o & dominerade fullständigt i varje byte.
En sådan enhet skulle vi ha.
Överlever vi detta utan kval har vi gjort det över all förväntan
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Framnäs: han va ju inte största succén som MoDo-tränare heller.

Men vem va det mellan Lückner och Karlin förutom Tuffe Uffe?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Jalapeno: Nej det är möjligt att ni är missnöjda med 1a perioden men:
Vi sköt 5 skott på mål
Vi måste ha slagit bort 10talet uppspel i händerna på Leksand
Vi agerade fruktansvärt passivt i egen zon
Vi släppte in dubbelt så många mål
Mm.

Är ju lite olika förväntningar vi har på våra lag också... ni ÄR bevisligen ett övrehalvan-lag... vi är det inte och måste därför vara bättre än så som det såg ut igår för att ta de poäng vi behöver för att hålla oss kvar.

Ni är jäkligt bra tycker jag. Utan utvisningarna i 2a så hade ni traskat hem en enkel 3a igår👍
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Jalapeno:

Levererar man inte resultat med den personligheten framstår man lätt som en lallare.

Sen har ju Björn satt en träningskultur och spikat upp ramarna för hur man ska spela, så det blev nog en rätt optimal lösning för er att låta en assisterande ta vid det han byggt upp då det funnits tydliga indikationer på att laget varit less på björn senaste 1-2 säsongerna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Jalapeno: Vi hade våra duster med DIF efter att Challe kom hem som stjärna från Schweiz, 98 - 01 där någonstans. Tror många MoDoiter är färgade av Kubens domarinsatser osv, och projicerar den avsmaken på en sån som Challe, symbol för DIF liksom.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
HalvHund: Fast första perioden var inte bra för oss heller. Tror man blir lite lurad av att vi ledde med 1-2 efter första men faktum är att MoDo hade högre xG efter en period med ca 1,2 mot Leksand ca 0,6 mål.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Bad_Brett: Får man fråga varför du ogillar Challe? Jag hade nästan ingen koll alls på han innan han kom till Leksand men under tiden han har varit här så får jag intrycket av en otroligt skön och trevlig kille utan någon bullshit.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Gavelo: Om vi varit den klart bästa nykomlingen av de lag son gått upp efter 2015 så undrar jag hur du tänker. Menar du att vi borde spelat som Timrå, IKO och andra som kommit toksist med ett rent defensivt spel.

Din tanke år alltså att vi borde spela på ett sätt som alltid lett till sämre resultat än vad vi uppnått. Verkar lite tokigt tycker jag. Framförallt när vi inte har spelare för det heller.

Att vi ändå har stora problem had väl snarast med att vi kom in klart sist på spelarmarknaden och tvingades ge bort 6,5 miljoner till Brynäs. Med de förutsättningarna trodde de allra flesta experter att vi skulle komma sist, men du anser att en tiondeplats år underkänt?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
grimiss: Ja det funkade sådär mot bättre lag, bra mot sämre lag, funkar dåligt i Shl.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
J F K: Joo endast 5v3, Holmström pratade om det på PKn
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Silly: Nu var väl det bara en fem mot tre-uppställning och inte som vi spelade fem mot fyra. Inget hindrar att man anpassar fem mot fyra spelet till att låta brickley vara med, men det blir nog inte lika mycket rörelse som i fem mot tre.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
grimiss:
Det såg ut som att vi är på väg att hitta något nytt i våran 2: a powerplay uppställning.

Med Brickley på skott från höger och Sampo som en liten point som snurrar med O Reagan ..?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Gavelo: och det funkade sådär i as?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Jalapeno: håller med om att er 2a var svag men de 2 övriga perioderna vinner ni med råge!

Jag hoppas verkligen jag har fel för jag gillar inte hur Modos spel ser ut sista tiden, visst trillar pinnar in lite här och där men jag vill se mindre panik och rakare rör, framförallt i egen zon
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Jalapeno: Jag har alltid ogillat Challe. Den dagen han blev klar som tränare för MoDo skrek jag "Neeeeeejjjj!!!" rätt ut. Som att jag försökte väcka mig själv ur en jobbig mardröm. Jag drömmer om att Trottoarkant IF ska torska sjunde avgörande mot Plywood IK i ett negativt kval.

Med det sagt.

Intervjun han gjorde mellan period 2 och 3 var bland det bästa jag har sett. Inga undanflykter, inga bortförklaringar, ingen fokusförflyttning... enbart "Vi vet hur vi ska spela, vi har inte gjort det hittills, det är negativit men vi korrigerar det i tredje."

Att ha 0-5 i utvisningar, kunna säga att det speglar matchbilden och sedan gå ut och vinna, det är är tamejtusan respekt.

Får en konstig känsla av att många lag vill ha MoDo i SHL...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Modomas:

Han nämnde väl ett MoDo med målsättningen 1-6 så fort det var möjligt, för att om man är 1-6 varje år så vinner man SM guld ibland
Tror det var i ÖA han yttrade sig som så..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
grimiss: Det är så Karlin vill spela, behöver inte backas upp det minsta.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Jag har räknat lite på SoS (strength of schedule) för oss och konkurrenter för resten av säsongen.

Beräknat genom att ta genomsnittliga poängsnittet av motståndare i kvarvarande matcher.

MoDo: 1.516015
Malmö: 1.46611
Örebro: 1.5037
HV: 1.5397

Slutsats: att SHL sprider ut schemat så pass att det inte skiljer särskilt mycket och jag slösade en del av min torsdagskväll.

Något positivt är att HV har lite svårare matcher kvar, dock slog de Växjö samtidigt som de förlorade mot OIK med stora siffror. Slutgiltiga tesen, det blir som det blir.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
hompa90: Visst att han snubblar men sen ställer han sig en meter bakom Alsing och bara kollar, fattar inte hur det inte kan sitta i benmärgen på en back att lägga sig nära och i alla fall försöka låsa klubban.

Förutom det så kändes Rundblad bra ikväll.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Gavelo:

3 snabba puckar på vad som måste förbättras:

1. Det som vi måste fila på i försvarsspelet är att inte boxen blir så liten.
Dom kan inte få stå och spela runt oss hela tiden då smäller det till slut.
I början på serien så låg vi på dem långt ut och stressade dem.
Och då fick oftast vår målvakt fri sikt på skotten.

Det var ju så vi dominerade i allsvenskan att andra lag krympte ihop sin box så att vi fick snurra runt fritt och byta platser tills vi fick läge sedan small det!

2. Det måste bli noggrannare när vi skall lägga ut pucken via sarg eller med en passning. Pucken slängs oftast bara iväg i ren panik eller på rent slarv mot mottagaren på fel klubbsida eller bakom mottagaren.

3. Det har blivit bättre på slutet men vi måste variera hur vi går in i deras zon,
forwards måste hitta vägar in i zon i mitten och hålla oss i från kanterna lite,
Vi blir fastlåsta och upphakade där. vi har ett antal rappa spelare som är svår att stoppa, just när dom kommer i fart och inte kan stoppas mot en sarg.

Det är väldigt mycket svårare att stoppa en spelare som kommer in i med fart i zonen i mitten, Oftast slutar det med en utvisning då!

Slutligen är jag väldigt nöjd ändå med den här poängen,
Hade som jag nämt tidigare ingen tro på poäng i den här matchen.
Leksand har läst sönder oss, Den här poängen kom på deras nonchalans.
och den gav mig hopp nu om att vi skall kunna ta en 3 poängare mot Oskarshamn.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
hompa90: samtidigt ska han inte vara själv kvar framför mål. Rubins fortfarande bakom förlängd mållinje och ingen forward som kryper ner
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Modomas: Dickinson och en back förmodligen, antingen brickley eller Bernhardt. Tror han sagt topp 6 från år 3 i SHL
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Saleva: Snubblar då Leksand gör sitt 3-3 mål och missar därmed sin markering på bortre stolpen, dock positivt att han blir förbannad på sig själv, längesen hwn visade känslor!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
HalvHund: Leksand var kassa två första perioderna. Man visar vad man kan i 3e men insatsen är i helhet en av våra sämsta på länge. Matcher som denna tycker jag ni ska vinna ifall ni vill hålla i längden.

Man borde inte vara nöjd med strö poäng när motståndarna spelar dåligt för då blir man straffad när man möter motstånd som spelar bra.

Tror ni löser det till slut dock då det finns lag i ligan med mycket större problem och ni har en bra nivå när ni väl kommer upp i den.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Saleva: tror def han håller på att varva upp. Hoppas på en riktigt stark avslutning från hans klubba. Önskar han hade vågat släppa loss lite mer.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
duk4S: när vi vann As och gick upp så var vi någorlunda bra? Nej men alla system har ju sina för och nackdelar. Som helhet fungerade det väldigt bra. Självklart hade vi en av seriens bästa trupper men väldigt tvek om den var bäst. Truppen var def inte så bra att det allena räcker som förklaring till att vi vann serien och gick upp.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
KRB: tror också att vi klarar kontraktet om vi behåller skärpa och är taggade.

Frågan är ju vad som är målsättningen för nästa säsong? Tror att hinken pratat om ett stabilt shl lag, vad betyder det? 1-6, 6-10, 8-12… min önskan är 6-10 och då tror jag att vi måste sluta förlänga med befintlig trupp, Dickinson sen får det räcka.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Saleva: enig! Kunde gjort bättre på ena målet men inte bara hans fel.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
grimiss:
Tycker fö att Rundblad var rätt bra ikväll.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
grimiss: Ärligt talat var ju inte defensiven den starkaste delen av vårt spel där heller. Anledningen till att vi var någorlunda bra ändå var för att vi hade en av seriens bästa trupper - inte för att spelsystemet var klockrent.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Gavelo: funkade sådär i AS? vad har du egentligen att backa upp det med?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
20 matcher kvar, 1 poäng per match ser oss landa på 63p.

1p mot Leksand är ett stort fall i rätt riktning.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
HalvHund: Håller med till 100%.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
KRB: 7p på senaste 5, 1.4 i snitt! Det håller!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Törna: Willén gillar MoDo. ?Stället går bananas?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Modomas:

MoDos formsvacka kan vara över nu får vi hoppas, dagens match var ett fint steg i rätt riktning!
Vi har 6 starka poäng ner till HV71, som vi vet vi spöar de flesta dagarna i veckan om vi är påslagna som i kväll!!

********MoDo i SHL 2024/2025********
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Saltmasen: Det var snällt sagt men jag tycker nog att ni var det bättre laget med marginal. Jag är tacksam att vi fick med oss en pinne från det mötet ändå :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Bad_Brett: Jo, Wiken har mognat till 😂
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Trilske: Må så vara. Men tidigare hatade han oss efter semifinalen 1998. Efter 25 år har det kanske äntligen lagt sig.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Trilske: Ni har spelat väl över förväntan så det finns inte så mycket skit att kasta på er. Vi kom undan med 2 poäng idag men ni var mycket bättre än oss sett över hela matchen.

Tack för match och lycka till nästa!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Bad_Brett:

Faktiskt inte sett minsta tillstymmelse till "MoDo-hat" från Wiken denna säsong, har bara hört lovord när han suttit i studion och pratat om MoDo.

Minns t.e.x. att han hyllade oss rejält innan fbk borta, vilket inte åldrades så väl då vi gick ut och gjorde en väldigt slät figur.

Även om han försökte rädda upp det så gott han kunde i paus, dvs komma med alternativa förklaringar till varför det såg ut som det gjorde.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
JoJo2613: starten blev ju olycklig idag 2-0 i baken varav tvåan var en tabbe av Lassi, visst han gjorde en bra match men tycker även han var sen på 3-4-pucken. Synd vi inte fick en rejäl chans i owertime tror vi tagit två pinnar om inte domaren sabbat det, starkt dock att utnyttja pp i andra och vända matchen som någon tidigare nämnt borde det stärka laget framöver!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Smurfen: Absolut var Leksand väldigt bra! Samtidigt märkligt att man inte klarade av att ta alla poäng när Modo enligt mig gör en total botteninsats "puckägarmässigt" sista 3/del
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Gavelo: överlägset spelarmaterial, bara hjärta och inställning kan få oss att undvika kval.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
JoJo2613:
Enda negativa från idag är att vi inte tar 3 poäng
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Confusius: Enda negativa från idag är tyvärr att Timrå förlorar mot Rögle IGEN.... Totalt klapp kass mot dem. Annars fick vi väl med oss alla resultat från resterande matcher.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
duk4S: Är jag en av dom värsta gnällspikarna?

Jag vill vinna varje match, därför reagerar jag som jag gör under match. Då råder sällan klokhet eller eftertänksamhet, jag vill vinna matchen!!

Efter matchen är en annan femma! Med tanke på våran och Leksands formkurvor, så hade jag förväntat mig 0 poäng ikväll.

Så personligen är jag nöjd med 1 pinne mot vårt boogey-team! Framförallt när bottenkollegorna torskade, så JAG ÄR NÖJD!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Trilske: passiviteten är ju inte unikt för denna matchen utan är något vi sett under 2 säsonger nu, däremot blir den extra tydligt påtaglig när vi möter ett lag med extremt skickliga spelare i storform.

Sett över 60 minuter är Leksand det bästa laget med god marginal, vi stod emot hyfsat i 40 minuter tack vare 5 utvisningar men sedan hade Karlin inget svar på Leksands hårda forecheck.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Törna: ja exakt ärvt färdigt,
Kommentera

« · 2628825 · »