1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532125 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Linköping 090124

Sv: MoDo Hockey - Linköping 090124
Icing-Ove: Jag spillde precis upp en grogg =) Jag är redo

Berka: SK AIK avgör 3 sek innan slut.. Moralhöjjare.

Berka:
Jag har druckit några Erdinger och Zlatopramen för att hylla vår förstemålis Morrison ikväll, må han hålla nollan i några minuter i alla fall :-)

Icing-Ove: Tyvärr gjorde han inte det..

shinzawai: 0-2 fixar han alldeles på egen hand. Jag har en liten fråga angående 0-1, varför spelar vi de tre forwards som är sämst i egen zon tillsammans? Linköping ser rätt taggade ut idag, då hjälper det inte att vi gör en hyfsad förstaperiod.

Wayne Gresky: Efter att bara ha sett den första perioden så kan man inte annat än grina. Först för att man verkligen är förtjänt av att göra det första målet efter alla chanser man skapar i början och sedan för hur vimsigt försvaret såg ut på slutet och hur 0-2 fick gå till.

Får hoppas det fortsätter med det fartfyllda spel som det var i första och att modo faktiskt klarar av att plocka ikapp en gång istället för att falla ihop. Då får man se resterande perioder efter att man jobbat klart.

0-8 efter drygt 1 1/2 match i Modotröjan...det verkar inte vara en frälsare ni värvat. Snälla, se till att han står även nästa torsdag!

SNÄLLA MODOLEDNINGEN HOPPAS NI LÄSER DETTA!!!  HUR I HELLVE_E KUNDE NI VÄRVA M.M?? HAN HADE KANSKE VÄRLDENS SÄMSTA RÄDDNINGSPROCENT I TIDIGARE KLUBBAR, HAN PLATSADE INTE I SLOVENSKA LIGAN, HAN ÄR VÄRDELÖS ENLIGT HANS TIDIGARE FANS+ ATT HAN NU HAR 0-8 EFTER MINDRE ÄN 2 MATCHER I MODOTRÖJAN!!!!

In med zacke och gå ner på 3 kjedjor.  Warg.molinder,foppa mm håller inte måttet!

SKÅL

Berka: Gött med Caps-lock? Mår du bättre nu?

Berka: 1-8 nu....*hick*..

shinzawai: Martin håller på att ta ihjäl en. Låter ju som om Modo haft 2 i stolpen och en puck på mållinjen så här direkt efter 1-3 målet. Kan det stämma?

MorganaLefaey: Sen kan man fråga sig varför skott i stolpen inte räknas som skott på mål, eller ens som skott utanför mål enligt hockeyligans direktuppdatering.

Berka: Han räddar ju fler än han släpper in iaf.

shinzawai: Skröder och Sundström var inte toppslag idag. Vi var inte så dåliga annars idag. Jag undrar om det inte var de blivande mästarna vi mötte...

Wayne Gresky: Nä, dom mötte vi.

AAAAhahahahh

Berka: In med Svedberg..

Wayne Gresky: Ja. I övrigt har jag analyserat klart för den här säsongen, vi är inte bättre.

Däremot kräver jag att haverikommisionen utreder hur i helvete vi hamnade där vi är just nu. Ecke kan ju dra långt åt helvete eller come clean angående vår värvningstrategi/ekonomiska sits känns det som.

Jag känner mig väldigt bitter och hatisk mot ledningen just nu.

Wayne Gresky:

Jag tycker inte heller att vi var så bedrövliga, men så såg jag iofs två perioder från ståplats också. Det hade inte varit orättvist om vi hade satt fler än en puck.

shinzawai:

Ja, när jag skulle kritisera Ecke insåg jag att det nästan bara är svordommar som ploppar upp i mitt huvud, någonting som jag försöker att undvika i debattinlägg. Då är det riktigt illa.

Bad_Brett:
Jag blundade nyss och helt plötsligt dök bilder och referat upp som innehöll CRIF och Kent Lantz, väldigt märkligt...

shinzawai: Är väl våran tur att ha ett hundår, minns Frölunda två säsonger sedan, dom flesta lag har sånna här dippar.
Men låt oss för guds skull slippa kvalserien..

renen: Vi har inte en dipp, vi inne i en successiv devalvering, men blind-Ecke fattar det inte.

shinzawai:

Två lag som mår dåligt möts på Måndag.

Luktar kryss.

Bissett19:
Nä, ni har Ove och vinner därför..

shinzawai: Eller snål-ecke, ja någonting måste göras i HELA föreningen.

I vilket fall som helst var klacken bra ikväll, tänk å ha den klacken till torsdag mot tik.

Bissett19: Ett som inte kan göra mål och ett som skyller på domarna. Blir det 0-0 eller 10-10?

renen: Hyr ni in klacken till vissa matcher bara eller tar den ledigt då och då? Tänkte bara varför det uppenbarligen inte är självklart att den finns på plats vid varje hemmamatch....

mikenomad: Ja vi hyr in den.. 18.30-match löningshelg då låter det lite mer, så även i Eon skulle jag tro.

renen:

Vad fan. Jag fick inget betalt...?

knaskamilla: Du får hämta på måndag hos Jerry..

renen: För er som ids, orkar och har lust finns en video från presskonferensen att se i bloggen nu.

" -Jag är nöjd med arbetsinsatsen och
fortsätter vi så här kommer vi att
vinna matcher, säger Harri Rindell. "

Men nu är det så här Harri, seriejäveln är snart slut. Ställ din plats till förfogande, ställ dig själv i hörnet och skäms samtidigt som du analyserar varför du inte kan få till ett försvarsspel.

Lumber Jack:

Tyvärr tror jag knappast det hjälper att byta tränare i detta läge vi är, sedan är knappast Harri ensam att bära ansvaret Ecke och Jerry har ett otroligt stort ansvar dom med i att vi ligger där vi ligger. Vi har helt enkelt för dåligt lag det är inge mer med det sedan kan man ju undra vem i helvete är det som scoutat målisen vi plocka hit ? när det finns sådana som noronen och gerber på marknaden.

Cyklob: Nwj, tränarbytet skulle givetvis ha kommit i november. Men ett byte nu skulle inte leda till någon försämring iaf, det skulle bara kunna bli bättre. Harri ska förresten inte sparkas, han ska säga upp sig.

Cyklob: Och Svedberg, Ecke bär ett stort ansvar men samtidigt måste Harri få ut det bästa av laget är hans jobb.
Låt Svedberg stå på måndag.

Cyklob: Jag kan tyvärr inte erbjuda en lätt resa på måndag. Dackell och kompani sitter för närvarande och käkar taggtråd på spelarbussen hem till Gävle efter att ha blivit bestulna på poäng nere i kungliga huvudstaden.

Välkomna till Läkerolen!

För kung och fosterland, for pride and glory! Modo kämpa er ur denna oförtjänta situation! Det är kusligt att se lag som Dif, Rbk och Tik före oss när vi borde byta plats med Saik istället. Inget är normalt med årets upplaga av Elitserien

JanT: Bestulna. Haha.

Vad är grejen med Foppa helt plötsligt? Varför visade de honom på storbildsskärmen flera gånger? Varför har Expressen en bild därifrån och rubriken "Foppa såg Modo förlora igen"? Har de upptäckt först nu att han går på hockey...? Herregud.

knaskamilla: Därför att det är dags.

knaskamilla:foppa är väl ända nått som är att se däruppe!

Långben: En and, flera ändor.

fyfan alltså...ångest

MODOJohan: Kanske dags att införa ett hockeyns överhus:

Klassiska gäng som MoDo ska väl inte behöva vinna matcher för att ligga överst i tabellen...

Varför inte köra en trade? Modo kan få Micke Sundlöf så kan Brynäs ta Ecke. Modo kan få Svanberg och Vas på köpet.

arnio: Annars släppte väl ni Kyle Wanvig igår. Det känns som en spelartyp som skulle passa som hand i handske för MoDo.

Poffa:

Nå, nådde, nått.

Lumber Jack: Vilken bra tränare som får ut det sämsta från ett lag!   Måste vara något slags rekord harri jagar!

Berka: Enda skillnaden från ifjol är att inte Krizan räddar oss detta år.

Så hur i helvete kan det vara Harris fel? Vi är inte bättre. Vi har ingen målvakt. Spelar fan ingen roll om vi så har världens bästa tränare när spelarna inte räcker till.

« · 1116635 · »