1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481009 inlägg · 4078 ämnen

MODO Hockey - Luleå 2010-01-16

1230190 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Lumber Jack: Ja usch, det vred sig verkligen i magen när jag såg Foppa i kortkort, stilettklackar och med fjortis-make up.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Ambroo: OJ! Att du blev så till dig!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Lumber Jack: Ja, men tyvärr så var jag tvungen att uppsöka WC för tvåan.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Ambroo: Tog du en autograf till mig med?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
spud: Som typ pastor Näslund då menar du? Förresten så hoppas jag för hans skull att han genomför aftonbönen korrekt då han sågs halta betänkligt på Midlanda för en stund sen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Lumber Jack: Antingen så är väl revbenet läkt eller så är det inte det. Är det inte läkt så borde han få spelförbud av läkaren men så kanske det inte fungerar i Modo.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16

spud:

Finns även en högt uppsatt inom Swehockey med samma namn ;-)

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Lumber Jack: Han har jag träffat, men jag tror inte han är så vass på rören, men hoppas det är han som ryker i auktionen. Religiösa människor bör nog bli en handelsvara, så de uppfyller någon funktion.
Kommentera


Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16

spud: Jodå, Gud har en kille lite längre ned i hierarkin med samma namn.

http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?di=254096

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Lumber Jack: "Bl a skänker man en signerad Peter Forsberg. "

Va i helvete finns det fler? Har alla varit skadad eller? Nån måste utreda detta, om det finns fler varför har inte dessa spelat?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
arnio: Jo, det är precis som när du går till läkaren. Farbror Doktorn talar om för dig vart du har och hur ont du har. Mycket märkligt att Foppa själv känner sig för.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Konstigt att Foppa alltid bestämmer sig efter uppvärmningen om han ska spela eller ej, finns det ingen läkare som kan bedömma om han är i speldugligt skick eller inte? Hur testar man revbenet på uppvärmningen?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Salle:

"Modo hade uppförsbacke redan före matchen. Men den här oturen är ju löjlig!"

Word.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
JimmyH: Äh det är ju från Sundvallsdelen av nätet... :-)
Kommentera


Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Salle: Det är väl helt enkelt ointressant att skriva om dödgrävar hockeyn som TIK spelar.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Och återigen är det MoDo som det pratas om efter match och i fortsatt kamp om slutspel.
Vad har Kennelklubbens "Hasse" gjort för ont? :-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
knaskamilla: Jo även om det är ett sjukt tråkigt beteende så är det inte av brottslig karaktär, jag drog gränsen där när jag rabblade upp deras beteenden för att försöka hålla nere listan en aning.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
spud:

Dessutom är de bra på att peka finger och göra runkrörelser. Ganska imponerande ändå att de klarade av att göra det nästan en hel match, SAMTIDIGT som de sjöng. Gillar också hur de ser till att lära upp sina medlemmar redan från 13-årsåldern i hur man gör.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16

knaskamilla:

Precis bussen hade varit ett bra alternativ.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
mattias - 74: Luleåfans är vidriga när de kommer farande, det är highchapparal stämning runt dem, slagsmål i korridorer glasflaskor som kastas mot ståplats, svinaktigt beteende i kubik och allmänt drygt och berusat tillstånd. Ödmjukhet är inte vad Luleåfans har som motto.

Om man som supporter bara har på sig en t-shirt, ska man inte kunna bli utkastad då? Alternativet för denna kille hade ju varit att få sova i tillnyktringsenhetens lokaler. Vilket nog borde skett, men då är det ju en fråga för polis och inte MODOs ordningsvakter, som förvisso är lika jävla klantiga och osociala som i stort sett hela den kåren.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
mattias - 74:

Vadå, det är väl hans eget ansvar? Men som någon föreslog i kommentarerna till artikeln, reseansvarig från Lule kunde kanske ha släppt in honom i deras buss...jag trodde faktiskt det var där man brukade förvara sina medresta supporters som inte sköter sig, om de inte fick hänga i häktet.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16

knaskamilla:

Lite korkat av vakten och slänga ut nån i denna kyla i bara T shirt. Om det nu stämmer. Bättre han hade fått varit kvar i arenans pub :)

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
knaskamilla: Vilken mupp. Säger man sex-sju öl så har man förmodligen druckit nio-tio. Ni som såg incidenten tycker jag ska ta kontakt med Engström och ställa upp som vittnen om det skulle behövas.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
bisterfinnen:

Snubben betedde sig som en hal ål (kanske var lite mjuk i lederna efter sina sju öl?), så de hade lite problem med att få honom att hålla sig upprätt och följa med ut. Däremellan kämpade de med att få honom över räcket, han var som sagt inte så väldigt samarbetsvillig.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
knaskamilla:

Stod i klacken, fångad på sittplats. Vad gick snett?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
mattias - 74:

"Spåra ur" är nog ändå en bra beskrivning av vad han gjorde, faktiskt...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
mattias - 74:

Tja, hade han varit 20 kanske han hade sagt
– Inte alls. Jag hade druckit sex–sju öl. Jag är 20 år och spårar inte ur av den mängden.

Eller också tyckte han att det var viktigt att påpeka att han var minst 10 år äldre än alla andra i klacken?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16

knaskamilla:

Var du jättefull?

– Inte alls. Jag hade druckit sex–sju öl. Jag är 30 år och spårar inte ur av den mängden.

vad har åldern med det och göra? Jag är 35 och blir salongsberusad på 3 - 4 :)

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
NuMo:

Vad gjorde mannen? Hejade på "fel" lag?

Han blev väl provocerad må jag tro?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
knaskamilla: Jag tycker vi skall stödja anmälan. Det handlar ju ändå om rättigheten att bete sig som en idiot inför 7000 åskådare.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Lulingen som blev utkastad från arenan har tydligen JO-anmält. Är det bara jag som tror att han hade sluppit bli utkastad om han hade betett sig som en vettig människa?

Hörde förresten ett omdöme i stil med "de är idioter" om luleklacken av någon med nära insyn i säkerhetsarbetet. Och jämför man Timråklacken med lulingarna är de ju rena rama änglarna, till och med när de är på trumpinnekastarhumör. (Möjligtvis inte när de är på spotta på sittplatspubliken-humör, dock.)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Poffa:

Har ni familjedag på jobbet?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Poffa: Görom så.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Björn W: Ja, jag vågar inte betta. Däremot minns jag hur det såg ut från Sportspegeln av någon jävla anledning. Han får pucken vid offensiv blå, möjligen efter tek, kör en liten tur runt tekningscirkeln och viker in efter förlängd mållinje samt trär in pucken mot första stolpen alternativt mellan benen på vitsvart keeper.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Poffa: Tidsomställningen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Poffa: En djupdykning i mitt matchprogramsarkiv avslöjar att han inte hade gjort sin debut den 26 februari 1995 (samt även att jag skolkade från sista hemmamatchen den 28/2 mot Luleå och därmed saknar matchprogram).

Debuten och assisten/målet borde alltså ha kommit där, den 28/2 -95, om det hjälper honom att komma ihåg. :-)

Mano: Och jag har en känsla av att det var Mats Strandberg som stönade och suckade fram att en MoDo-yngling gjort mål i sitt första byte - men jag kan ha fel. Svart, vitt och gult var det i någon kombination iaf.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Björn W: Möjligen blandar jag ihop lagen med tanke på den vitsvarta bortatröjan, men min känsla är att Pierre gjorde sitt första mål i ett tidigt byte mot VIK?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Lumber Jack: Jag kan fråga honom i morgon, om ni vill. Då får ni förstahandsuppgifter.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Frisco: Vi ska dock reservera en möjlighet för att swehockey och Eliteprospects lyckats förvandla ett mål till en assist, det är ju inte direkt källor som man ska använda till något man menar hårdkokt satsestetiskt allvar med...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Lumber Jack: 94/95 skedde nog debuten.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Lumber Jack: Härligt med seger igår, alla jobbade bra, så om Malek verkligen är i form är ju omöjligt att säga. Inte lätt för honom, efter 1:a matchen på länge få frågan fr Häxpressen vad han tycker om Gerber-ryktet.
O visst var Lärking bra va? Möjligen lite väl snabb ge MZA en 10:a, men annars tycker jag han jobbade bra. Lulioterna tycker såklart nåt annat, kan man tro.
Liket lever , ännu...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Lumber Jack: Problemet (nu när jag fiskat ut klubbtidningen, nr 3-4, 96, ur garderoben) är att Hållberg är noterad för 16 matcher, 0 mål och 2 assists vid juluppehållet 1996.

Han har även 1 match med 2 utvisningsminuter under säsongen 1995-96.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Björn W: Det här skedde på helig mark - Kempehallen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Lumber Jack: Kan tyvärr inte hjälpa dig med Hållberg, däremot är jag ganska säker på att P. Hedin gjorde det i sitt första byte, borta mot AIK på hösten -96.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Gidde: Jag vill minnas att Hållberg gjorde mål i sitt första A-lagsbyte. Efter en tekning på offensiva blå får han pucken, åker över blålinjen och klappar in den. Björn kanske kan rätta mig om jag minns fel...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Poffa:oskyldig..
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
NuMo: Det skämtet var inte ens roligt igår då Salle och, tror jag, AM drog det.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Gidde: Jetlag.
Kommentera

1230190 · »