1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

483039 inlägg · 4079 ämnen

MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma

« · 2591242 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
J F K:

Som sagt var.
Har man inte spelat själv så vet man inte sånt?😉
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
SPOODI: Nej, den har kallats pp1 hela tiden. Bara för att Woods kedja var kall i slutspelet bytte vi inte namn på Hallorans. Att sedan pp2 får starta oftare när de är hera är fullt naturligt då Karlin alltid gjort så.

Der blir bara löjligt om man ska kasta om namnen hela tiden beroende på vilken femma som är hetast i pp. Blir ju helt omöjligt att veta vad man menar i sådana fall.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
SPOODI:
Gillar att det är långt mellan matherna så att Karlin/Holmström kan gnugga/ putsa lite på sin 1: a lina...

Och att PP1 får nöta lite och hitta spelet ...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
KRB: funderade på att åka ner men jag flyttar den helgen :/ hinns nog inte med
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
SPOODI:

Vilka kommer med oss till bortastå kommande lördag, HV71 - MoDo,
Vi måste vinna den matchen!
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
Lolol: ähhh öppnar för en trade ju! Han har komtraktsår också. Han har kvaliteter han kommer få ett bra kontrakt någonstans sen nästa säsong iaf
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
Smurfen: Petad tidigare under säsongen. Spelat senaste 4-5 med runt 10 min per match. Inte en poäng hittills. Petad idag igen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
Lolol: Noll koll , får han inte spela eller vad ?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
Tragiskt att se vad som händer med Victor Olofssons NHL-karriär
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
KB65:

NHL på tv 10 nu för er som har hockeyabstinens
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
SPOODI: Vi snittar 5000 på tisdags- och torsdagsmatcherna (4600 om man bortser från premiären mot Linköping).
6750 på lördagar.

Starka siffror helt klart.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
SPOODI: Grymt !

Snacka om att man verkligen älskar Widebro , Karlin och Hinken + alla andra som jobbar i föreningen både avlönade och ideella som med rätt medel har jobbat fram där vi är idag !!

❤💚🤍
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
Smurfen: finns bara ståplatsbiljetter kvar till Skellefteå 25 november tex. Sjukt hockeyintresse i stan igen!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
Kan fortfarande inte släppa ang vårat publiksnitt.
Just nu har vi 910 mer i snitt än hockeystaden Skellefteå och strax över 500 mer än Timrå.

Trots att vi inte har haft ett Derby mot Timrå än.

Jag är då sjukt impad över hockey intresset i stan med omnejd ! 👏👏👏
Hoppas det håller i sig !!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
erjo: Ranta kunde stannat i USA och vi satsat vidare på Svenningson, båda i samma klass, skjut så mycket du orkar men helst i plexit alternativt bröstplattan på målvakten!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
mattias - 74: Timråit.

Han är ju typ en mindre sympatisk budget-Wennerholm.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
Monno:

Vilka håller han på? Jag vet faktiskt inte, är han leksing skäms jag
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
mattias - 74: Man får trösta sig med att Tägtström inte kan någonting om hockey, alls typ.
Sen har inte Rouhomaa varit bra men Gustav är bara anställd för att provocera/generera klick. Därav han varje vecka försöker skriva något som retar upp supportar. Gärna t.ex MoDo, Leksand eller dylikt där det finns många som klickar. Reta upp IKO supportrar ger inte så mycket klick.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
Bad_Brett:

Oj vilken sågning av Ruohomaa

Lite väl mycket kan jag tycka 😕
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
Monno: Ranta är ett sorgebarn, hans enda tillgång i spelet är hans skridskoåkning som han dock använder på helt fel sätt. Istället för att tempoväxla och åka ifrån backen, bryta in på mål, så saktar han in så fort han kommit över blålinjen och åker runt runt i zonen tills han tappar pucken. När han väl skjuter så är det löst jävla höstlöv i magen. Påminner om Björn Svensson, men Björn tävlade mer.

Skulle Ranta tävla mer och utnyttja sin skridskoåkning och utmana backarna skulle dom börja ta ett större säkerhetsavstånd. Det skulle dra isär laget för motståndarna och råååma skulle få ytor att lägga sina passningar på.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
Bad_Brett: Fast Big Dick bygger väl också mycket av sitt spel på spelsinne?
Sen får man väl ge Aagarf att han har spelsinne på så vis att han lyckas befinna sig där pucken dimper ned. Sen är det väl mycket tuta köra.

Sen en av dom med bäst spelsinne är väl Niderbach. Men där brister typ allt annat istället just nu. Som han agerar i defensiven ibland kan man tro han inte har spelsinne alls...

Kanske man skulle kört:
Sampo-Rååma-Niderbach
Södergran-Vigge-Oregano.

Sampo kvar i 1a bara för att jag tror han är svårflyttad...
Gillar att dom tar upp att han är en av dom som skjuter mest. Ja passar man aldrig blir det ju lätt så, inte direkt så han lyckas ställa sig i A-lägen där han får pucken och trycker till. Utan han tar pucken och åker runt tills han har en liten lucka och skjuter i magen på målvakten. Tyvärr.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
Bad_Brett: precis. som jag sa för nån vecka sen, det är mest hockeyallsvenska spelare i laget och dom gör det bra, men det märks att många av dom också saknar spetskvaliten i shl. modo vinner sina matcher pga att man är ett bra LAG som är bra coachat. tänk då om det också fanns mer spelare som kunde göra det där lilla extra. skjuta ett riktigt bra skott som går direkt i mål. ha spelsinne att sätta upp sin kedjekamrat med ett öppet mål.

så då är frågan. HUR kan modo se till att roma och oregano får ut max av sitt spel? det bästa svaret är antagligen att värva någon till, men det är det inte säkert att det går att lösa, så lösningen måste kanske finnas i huset.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
Sigge: vi måste ha in en ny forward till första. Det är bara att inse att Ranta är på tok för speldum för att spela i en förstakedja. Lagen under/runt oss förstärker med spelare som Shore, Greco, och nu Wagner till Oskarshamn.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
BobbyG: Ja, jag låg och tänkte på precis samma sak, nämligen att vi har rätt få spelare med spelsinne i laget, åtminstone bland forwards. Det är väl egentligen

Rååma, O'Regan och Woods som sticker ut. Det lustiga är att det även är dessa tre som kan agera snipers.

Det är ju inte heller slump att vi har haft backar i topp i interna poängligan i två säsonger i följd.

Rååma och O'Regan måste komma igång helt enkelt, annars blir det väldigt jobbigt i längden...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
Elliot12: Stommen är densamma, Omark och Andreasson är visserligen nya men samtidigt inte nya i Luleå och bulans spelidé så dom räknar jag inte.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
Sigge: det funkar inte så i verkligheten, men han borde inte känna frustration med någon annan än sig själv så som det har sett ut så här långt. han är här för att vara den bästa spelaren och ja, han har inte fått en ärlig chans än, men det har inte sett ut att vara i närheten av godkänt heller. ett annat problem är att modo har begränsat med spelare som faktiskt har spelsinne, och tre av dom som har det spelar i kedjan som inte ska brytas upp.

jag tror fortfarande på att byta plats på oregano och walli och se vad som händer, alternativt sampo och södergran men tror sampo och roma är fastlimmade ett tag till.

alternativt, med större ändringar...

södergran, roma, niederbach
ranta, sam, oregano
sebbe, ap, walli

jag vet inte. tycker det är jättesvårt. jag är öppen för förslag, men känns som det behöver testas lite olika kombos och se om något tar fäste.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
Gavelo: I princip samma lag som tidigare?😁 På vilket sätt? 4/7 backar är nya och 6/13 forwards (efter att Zdrahal lämna).
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
Sigge:
Tror att det räcker att Sampo och Södergran byter plats
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
Nucky: Samtidigt skulle nog Ruohomaa känna en stor frustration om han behöver spela med två spelare utan spelsinne. Walli och Södergran gnuggar på men det händer inte mycket framåt. Skulle hellre se Woods med Rååma men det funkar ju inte när vår andrakedja är den klart bästa nu.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
KB65: Har inte sett de senaste matcherna pga resa, men vad jag kunnat läsa mig till här fortsätter Ruohomaa att leta de perfekta passen och blir samtidigt lite för långsam, håller pucken för länge.
Kanske läge att byta plats på honom och Vigneault så får han fördela puckarna till två lok medan Vigneault som är lite rakare kan skapa yta åt ORegan och Ranta.
Små förändringar som inte ruckar för mycket på nuvarande uppställning.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
KB65: absolut, frågan är hur han är som person och hur han tacklar att inte ha sitt säkerhetsnät näsen med sig? det kan båda lyfta och sänka honom tänker jag beroende på hur han är mentalt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
BobbyG: Mer inne på att kanske flytta på Bernhardt till annan miljö. Känns som att hans självförtroende är i botten.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
KB65: är inte övertygad heller om att backparen är perfekta. vad skulle hända om rubins och brickley bytte plats? möjligt att det är +- 0, men jag är inte helt övertygad om rubins och rundblad som backpar
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
KB65: Man kan ju egentligen inte vara förbannad heller, Luleå är väldigt mycket bättre än Modo på nästan alla plan, man har dessutom i princip samma lag som tidigare och alla har tydliga roller.
Luleå är ett inget flashigt lag, tvärtom, oerhört tråkiga att titta på och väldigt för att inte säga extremt statiska i sitt spel, utan Kempe och pasic hade man nog haft mer underhållning av att titta på färg som torkar, men oavsett underhållningsvärde för alla utom de mest inbitna luleåfans så vinner dom matcher och det är ingen slump att dom varit ett topplag i några säsonger nu.

Modo gör en svag match samtidigt som Luleå bara är för bra.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
UbbeNils: Örebro var riktigt bra och jag tror Färjestad har betydligt mer att ge, men jag håller nog Luleå som det bästa laget vi mött än så länge.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
KB65: Som sagt så såg jag matchen igår och skulle inte förvåna mig om Luleå är ett av finallagen i vår.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
BobbyG: Finns en bra möjlighet att slänga om i Ruohomaas och Sams kedjor nu när det inte fungerar perfekt i någon av dem. Har ju varit svårt att röra 300-kilos förut.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
Gavelo: Allting var ju ett snäpp för dåligt, förutom forceringen i tredje. Dålig fart och osynkat i passningsspelet. Absolut inte det sämsta jag sett men ser ju extra dåligt ut när Luleå gör det så pass bra också.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
KB65: behöver se om matchen för att komma med en bättre analys, men känslan är att vi behöver en mycket bra insats av lassi eller olle för att hänga med, gör dom mindre bra matcher, vilket dom såklart komma göra till och från, så finns inte krutet heller för att matcha framåt, särskilt inte mot dom absolut bästa defensiva lagen som ex luleå. givetvis inte lassis fel att modo förlorade igår, ska sägas. han behöver också få vara mänsklig ibland

frågan är om tränarna ändrar i kedjorna redan denna vecka eller väntar till uppehållet? gissar att det inte kommer vara många som åker iväg till sina respektive landslag. fokus borde ligga på att sätta roma och oregano i olika kedjor och tänka, hur får vi fram deras spetsegenskaper på bästa sätt? och jobba därifrån. jag har inte svaret, men jag känner att det är viktigast att modo får igång dom två, och såklart behåller josh formation intakt. då finns det potential för tre kedjor som kan vara produktiva.

dags att splitta på 300 kg också. södergran poänglös i sex och -5, walli poänglös i sex och -7, sam 1 poäng på 8 matcher, -4. rent krasst är det bara josh kedja som fungerar, resten är inte bra nog. kollade forwards poäng sista tio matcherna, om nån är intresserad:

Josh 3+5
Mikkel 4+3
Riley 2+5
Sam 2+3 (2+1 mot HV för tio matcher sen, efter det 1+1 senaste 9)
Oregano 2+2
Walli 1+3 (poänglös i sex raka som sagt)
Ranta 1+3
Theo 1+1
EJK 1+1
Roma 1+1 (knappt spelat, men poänglös sen han kom tillbaka)
AP 0+1
Sebbe 0+1
Södergran 0+1

backar också för skojs skull, där jag egentligen bara anmärker på att rundblad inte producerar tillräckligt än.

näsen 1+5 (tre ass mot hv för tio matcher sen)
rubins 1+4
bernhardt 1+3
berg 2+1
brickley 1+2
runblad 1+1
folin 0+0

reservation för tryckfels nisse och allt det där
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
KB65: Försvarspelet av både forwards och backar igår var fruktansvärt, Tror nog till och med Pelle Hägglund får svårt att motivera annat än bottenbetyg på sin favoriter.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
Tarasov: Särskilt vår andraperiod var underkänd men samtidigt så gör Luleå en äckligt bra bortamatch.

Tabellmässigt för vår del, så är det ingen jättestor skillnad efter igår förutom att Malmö och Leksand tar ett litet skutt uppåt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
puffe:

Var det inte en hockeyserie som hette tvillingarna där?😉
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
NuMo:
Det är mer Tarasovtänk helt enkelt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
puffe:
Vi gjorde ingen bra match igår men på två hemmamatcher mot ligans två bästa lag plockar vi med oss 2p det är ett resultat jag är nöjd med. Nya friska tag nästa vecka.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
puffe: Fast har en Tomas Jonson-bild från Buster faktiskt. Om jag inte skriver här om några dagar, har Iran dödat mej.

Har frågat ambassadören i Sverige hur dom ser på att döda tjejer som vill vara tjejer.

Väntar så gärna på svar
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
NuMo: Minns inte hockey från Buster, mera Kängurukid, typ
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-28 Hemma
Bad_Brett:

Nuförtiden så är hockeyn otroligt professionell. Det finns ingen spelare som kommer undan kritik. Det har frångått Tichonov-tänket, där spelare blev utskällda och hotade med Sibirien. Även om det kanske är en dålig liknelse med tanke på hur man i den apparaten verkligen tänkte på maskinen, snarare än individen. Borde nog ha valt någon galen amerikan i NHL i stället.

Ingen kommer undan personlig kritik. Konsekvens i form av minskad istid kanske inte är den effektivaste metoden att utveckla en spelare, förutom om det handlar om divalater.

Allt finns numera på film. varje spelare granskas in i minsta detalj. personliga möten med konstruktiv kritik i vad man gör och hur man skall förbättra visas. Sen är det en bearbetning för att få det nästa möjliga av situationen.

Att bänka spelare är en Busterfiktion från en svunnen tid, hur romantisk man kunde tycka att det var när man läste Buster. Det byggde på den forna tidens tänk. Lyckas man inte få in spelaren i sammanhanget trots att man gjort det moderna arbetet så går man skilda vägar, det brukar vara ömsesidigt.
Kommentera

« · 2591242 · »