1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482261 inlägg · 4079 ämnen

MODO Hockey - Mora 2008-02-16

985756 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
Däremot är ju utv på Oscar hur fel som helst!!
Tom speakern pratar om "...hur...som helst". Släkt med F-HA?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
oscaaaar: Njaaa som ... jag ... uppfattar det ... så stör visserlih¨gen #13 Karol, men hinner ut ur målgården, ehhh, sen är nog pucken före #31 in , så ...ehh... kanske är det ... rätt dömt ändå.
Poffa: Visst är ... experten miserabel!! Tyvärr är nog bla den i J.kping ÄNNU värre. Var har de hittat dessa åt?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
zigge: Men dom åkte in i målgården efter att pucken har kommit in dit. då ska de gillas om det blir mål.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
zigge: Experter? Är det inte PPV:s tragiska kommentator som du får lyssna på?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
Paddan: jaha, nu ska jag titta vad 'experterna' säger om 1-3 målet, förhoppningsvis med repris o allt i C+1. Får man ha 2 man i målgården, o ändå göra mål? jaja, tur det inte avgjorde matchen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
Men, vad hände med den förra bannern, den var elegant i all sin enkelhet och symbolik. Gör om, gör rätt, som man kanske borde säga när jag tittar igenom bokrecensionerna som jag nu sitter och rättar.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
NordaBoy, Paddan: Missade ett sr där, inte han som backar inne på isen ibland.
Nä, nu å då är det ju så poppis sparka allt o alla.
Brajnäs har ju snart inte så många kvar o sparka, lixom MIK's tränarstab, tex...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
zigge: Äh, sist jag var på hockey så gjorde han ett strålande jobb som parkeringsvakt utanför Swedbank Arena. Däremot så tycker jag att man kan sparka den personen som är ansvarig för utomhustermostaten där nere. Fast allt kanske bara var för att göra ett bra före för SM i Sparkstötting, eller vad det nu var Westerlindarn drog ihop.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
zigge: Varför ska vi sparka han ? han har ju varit grymt bra när timmen och hållberg var skadad
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
Paddan: De kanske firade segern? Eller blev fullt upptagna med Andreaola o de rödklädda BeeGee's wannabiesen?
Sparka Hedin!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
zigge: Det är i varje fall det enda beviset på modohockey.se för att det faktiskt spelades en elitseriematch igår. Tydligen var det alldeles för ansträngande att skriva en liten matchrapport efter matchens slut och lägga ut på hemsidan.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
Salle: Har inte grabben nån annan musik att bildsätta?
Sparka Nordström!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16

Gusse: Du kan få skratta igen om du kollar in Nordströms bildspel.


[url=www.modohockey.se/bildspel/080216/]ca 1.55 in [/url]

Kommentera


Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
milton: Ja, såg han inte då, då såg a Mora hans inte honom när han föddes heller.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
Paddan:

Man skulle ha satsat typ en miljon på MoDovinst där i mitten av sista perioden. Det gav hela 1,01 gånger pengarna. På slutet stod det bara X på MoDovinst och 999 på Moravinst.

Lustigt förresten vem som blev matchens lirare.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
NuMo:

Ser och ser, tja det är sannerligen en nöt att knäcka, den saken är oscar.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
Gidde: Starkt jobbat.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
Gidde: Och innan dess hade du givetvis ringt till någon kompanjon som på plats i arenan tokspelade på Svenska Spel Live på seger för MoDo.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
Märktes det förresten att jag inte fick igång tvättmaskinen förrän i andra perioden?

Torktumlaren sattes dessutom igång efter 5 minuter till, och då började det äntligen hända grejor! :)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
milton: Ser han inte då?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
Icing-Ove:

Och Tolsa magsjuk. Man får väl hoppas att han inte hunnit smitta någon annan.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
NordaBoy:
Steen är ryggskadad. Det hände troligen då han hjälpte Timander att bära nybakta bullar till folkabussen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
NuMo:

Min uppfattning är att han troligtvis inte var med, oavsett varför.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
NordaBoy: Grus i dojan.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
NuMo: Som?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
NordaBoy: Jodå, han såg, men jag tror att det var något annat fel.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
NuMo: Var inte Steen med idag? Såg han inte
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
NuMo: Ja ganska roligt att  se killen som typ skriker jävla idiot efter beslutet. Ungefär som om han suttit med tidtagarur och har bättre koll på läget.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
NuMo: Men nu måste väl Pappkartongen och Mammkartongen vara stolta över sitt ättelägg. Den engelske farbrodern Wellpappen var också mäkta imponerad.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
NuMo: Men det dömdes bort efte videoganskning, varvid frölundasupportrarna blir förbannade av någon anledning.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
NuMo:
Men det blev inte godkänt. Kryss efter förlängning.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
Metal Guru: Frölunda gör mål i absolut sista sekunden.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
Molande magkänsla, Paddan:

Icke då! Vi har redan vårt på det torra!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
Metal Guru: Vad gör man inte för att ni ska få behålla er fina molande magkänsla. Varsågod, säger jag... Sedan får jag väl tycka lite synd om kompisen också, som med 29 sekunder kvar av matchen blir av med sin förmodade vinst på Bomben.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
Metal Guru: Publiken buade ju ut hemmalaget efter första peiodens usla prestation. Fredrik Andersson pekade i sin intervju att man inte gav publiken valuta för deras förväntningar. Skönt att se att de är självkritiska på ett ödmjukt sätt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16

Så där ja. Ni ordnade det till slut. Var orolig lite i första periodpausen.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
Hawerchuk: Ja, han bryter lite grann på anglosaxiska.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
Hawerchuk:
Thanx!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
Metal Guru: Om han har liten brytning är det troligtvis Tony Skopac. Tidigare Hammarby, AIK och Husum.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
Paddan:
Vem är bisittaren i Web-radion?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
MorganaLefaey: Och så får Mora en god möjlighet att komma ikapp igen då Skröder åkte ut på grund av elfel i bågen eller något sånt
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
Fin utvisning där på Påsen...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
MorganaLefaey: Och det var tänkt att stå på 3-3 att Salle lyckas nudda den dåliga passningen så det inte blir icing......
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
NuMo: Man har haft ganska flyt på de mål man gjort.

3-3 Atvars försöker på en passning i PP för att se till så att pucken kan komma in i zon. Salle lyckas nudda den dåliga passningen och Pitkämäki ska stoppa bakom mål, men ser  till så att pucken hamnar framför mål och Warg kan slå in pucken.

3-4 Modo gör ett galet byte och Mora kommer 5 mot 2, men modo lyckas bryta och spela ur zon vilket gör att man blir 3 mot 0.

3-5 Mora har riktigt bra läge då de från bakom mål passar fram mot fri moraspelare. Skröder kommer som en raket och tacklar bort spelaren. Man för ut pucken ur zon och gör en höjdare som morabacken inte lyckas få ur zon och via lite klubbor och hopslag så får man sen fritt fram för Sundström som gör mål via moraspelare.

Den här perioden som man nästan skippade efter första. Fler sådana här så tillfällen för modo vill jag ha så man helt enkelt inte kan låta bli att gå ut på krogen och ha ett leende på läpparna.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
källan:
Du läser inte riktigt bra.
5-3 passar våra åtaganden mot Sportbladet och Hockeyligan ypperliget.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
källan:
Jag frågar dig, eftersom du yttrade dig i Moraboken innan matchen, och vill veta hur du känner nu.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
spud:
Så där ja. Välkommen in i matchen. Mer pisk, tack!
Så där ja. Välkommen in i matchen. Mer pisk, tack!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
källan: Haha! Skröder är som ett stycke gjutjärn. Snygg tackling i försvarszonen innan Susses mål.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-02-16
Du måste tycka att 4-3 är tråkigt...
Kommentera

985756 · »