MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
-21 till 19: Va, har du aldrig vunnit nåt sen Tv-pucken ?
19 svarar: Inte ens varit nära.
-21: Har du lite kulor över så värvar vi en målvakt i toppklass samt ett par klassbackar så får du ett sm-guld.
- Klart vi gör det , dottern behöver ingen tandställning förrän hon är vuxen !
Fjanteriet ovanför är fullt möjligt.
Men skulle kännas ganska tveksamt.
supertrött: Det är ju just det som är grädde på moset. Vi har "värvat" dessa spelare medans andra lag fått nöja sig med P3 och andra leftovers...
Dessutom får vi tillbaka Sundström OCH förhoppningsvis Skröder. :-)
Helt plötsligt har vi en 3:e lina beståande av Häggström-Steen-Madsen och en Molinder som hjälpgumma i en 4:e lina tillsammans med Tuokko... :-)
Och dessutom skall Hinote och Green in nånstans...
Södertälje ,Rögle och Brynäs tror jag har svårt att uppskatta jwm-kedjans comeback på samma sätt som oss.
Kan även finnas ett eller annat lag som säkert känt sig som troliga vinnare men nu finns ett lag med elitseriens absolut 2 bästa spelare.
Redigerad kommentar
Kolla in dragningen ca 40sek in i klippet nedan..
Och millimeterpasset till Foppas 1-0...
Matchotränad my a**!!!
Sen kan jag se 2-0 hur j-a många gånger som helst utan att lessna. Hockeygodis av högsta kvalite.
Sen småler man åt kommentatorns kommentar på Gaths patetiska avslut.
Elitserien TV
Men det är ändå efter matchen man ser storheten. Bara snack om placeringar som ger slutspel, spelar ingen roll om man är 5:a eller 8:a o s v.
Nr 19 har defenitivt inte hoppat på tåget för att spela kvalserie, han har mycket högre mål.
hellge: Line-upen var [url=klockren.nu/]KLOCKREN[/url]. Helt lagom avägda pauser och jag tror att de flesta i arenan hann ställa sig upp innan #19 fick spotlighten på sig.
Det var f-n så man fick en liten tår i ögonvrån där.
Matchen var sedan en bekväm vinst för MoDo.
Om Macke anser sig själv vara långt ifrån matchform och -tempo så är det ju bara att hissa varningsflagg för kommande motståndare...
Och Susse såg ut att vara bra i fas så nu j-r är det bara att sikta uppåt...
Jens Westin var j-t bra idag förresten. Så nu är det bänkplats för nån av Sondell/Bonsaksen så fort Hållberg är oK. Och när Jonsson är tillbaka så får dom göra varandra sällskap. Detta trots att dom var klart godkända idag.
Matchen orkar jag inte kommentera, Modo är bättre och vinner rättvist, 'nuff said.
Men jävlar i helvete vilket ståpäls man får när Foppa och Macke visar sin briljans. Små, små detaljer som får det att tåras i ögonen på en. Och när de sätter fart och kommer i en mot en-situationer så är det en njutning att skåda både deras självförtroende och backarnas dilemma av att försöka att inte imponeras.
Line-up:en kanske verkade korkad på TV, men på plats var det en njutning. Perfekt ordning, helt rätt tid på pauserna mellan namnen och ett gensvar från publiken som inte går av för hackor. Efter första bytet, då de lekt ishockey, så var det många på sittplats som ställde sig upp och applåderade. Själv hade jag tårar i ögonen och så mycket gåshud att man kunnat använda mig som sandpapper.
"Mvh Bonsa", kunde man läsa i slutet av lappen.
Jag gillar boten för att missa tre träningar...
Men vem är det som går runt och filmar allt det där och lägger upp det oredigerat på nätet? Har fullt upp med att studera NYR-tröjan. Fin. Skulle sova, men det här verkar vara en hel långfilm...
Det är någon jävla streamad sändning. Kolla intervjun med Foppa på slutet. Vad är det han säger till reportern? Han verkar smått förbannad.
Redigerad kommentar
MODO Hockey - Nyheter
Den var redan uppe på tuben:
www.youtube.com/watch?v=bsnuoZigwE4
Mäktigt, men man såg inte att alla i arenan stod upp.
Men jag kan förstå att det var en annorlunda känsla framför TV:n.
Bröl
Bröööööl
Bröööööööööööööööööööööööööl!!!!111!!!111!!!!
Ärligt talat, det finns foton med mig kramandes Peter Höradh i Malmö Is Stadions katakomber, men ikväll skulle jag kunna svänga ihop en 3 meter hög rödvitgrön dumstrut åt hallänningen.
Peter Högardh - du har nog gjort elitseriehistoriens mest korkade byte ikväll.
Roligt som sjutton att se två byten på raken där röglelirarna behöver rullator för att orka ta sig till båset.
En checking line med Tuokko-Green-Hinote vore väl något!
Jag tror på 7-5 till Modo idag och har gått all/in
Biljettläget
Uppdaterat:
Igår: 15:01
Redigerad kommentar
Jag var på hockeycup hela förmiddagen, et spred sig som en löpeld om Foppa och Macke.
Sjukt skoj och sköna vibbar i luften.
Nu, en dusch och sen iväg. Om man hör en Pikka-sång vil jag ha lite cred :)
Hey ho, let's go!
[url=hockey.expressen.se/elitserien/1.1795897/foppa-och-naslund-spelar]"Dags att börja spela med tanke på läget"[/url]
Sen verkar han lyfta laget bara han är med
Ikväll blir det en sittplats på läktaren så ikväll blir det vinst=)
7-2
Måtte vi göra en bra match idag!
Björn W: SMS skickat till Caveman 19:25
Högardh slog Foppa, den enda som får det...
Svar från Caveman:
Det är H:et i Högardh som gör det!