1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478571 inlägg · 4078 ämnen

MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30

973770 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
knaskamilla: Hehe, jag frågade pappa Hållberg om han hade någon kommentar till bildtexten, men det hade han inte.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
Fler än jag som läst bildtexten till reportaget om Skellefteåmatchen i ÖA och undrat om vi verkligen är vana att se Hållberg rar?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
spud:

Min syn på saken. Salle drog iväg en sucker punch för att han var sur och het. Det fick Marttinen lite eggad så han ville boxas. Då tänkte Salle vara lite cool och få ut Marttinen på matchstraff. Jag accepterar domherrarnas bedömning. Det blev rättvist.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
Olle: Men att vi har en helt annan bedömning till slagsmål än i nhl gör ju att slagsmål inte används som ett karmainstrument i elitserien.

Och i detta fall anser jag att martinen var den som kaxxade med salle först då han(salle) för det första är elitseriens bästa för tillfället och 2 hans stubin alltid varit självantändlig.

Och kanske är det en subjektiv uppfattning att salle inte ritkigt gjorde sig förtjänt av ett matchstraff men väl en utvisning och Martinen mycket väl bör få en publikplats imorn.

En sak som också hör hemma i detta var väl att Morgan Johansson inte gör en kalasmatch, dock var nog inget lag förfördelat av hans tombola.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
coyern:

Nu tror jag att du överdriver. Det var väl inte många år sen ni med glädje såg ert lag komma närmare kval?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
källan: Är sur över mycket =)

Sur att vi förlorade matchen
Sur att en respekterad spelare som Salomonsson gjorde det övertrampet
Sur över att många av er inte verkar tycka att han gjorde nått fel utan allt läggs över på den som försvarade sig efter påhoppet

Ni ska veta att det är ett helvete att vara AIK-supporter. Man får ALDRIG vara lugn, alltid det där förb****de kvalseriestrcket att oroa sig över.

Utan att ta något ifrån er, ni har säkert också motgångar men jag har svårt att se att det ska vara så jobbigt att vara supporter för lag som HV, FBK, Modo mfl. Hela vintern är en transportsträcka mot slutspel och där har man bara att vinna. Vi har alltid allt att förlora. Varje match är en match på liv och död.

Men jag är inte bitter..

Nu lägger jag ner denna diskussion. Vi hörs efter nästa "derby", det vi kommer att vinna!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
spud: Gör du? Det var som fan. Det trodde jag aldrig.

Saker görs ju upp på det sättet varje natt på andra sidan Atlanten och där tänker man nog en andra gång innan man slänger upp en armbåge mot Gonchar, Kaberle eller någon annan, för laget, viktig backpjäs. Inte för att lägga någon vikt i hur viktig respektive spelare är för laget dock.

Ingen har någon skyldighet att slåss men om man väljer att representera en aggressiv spelstil, som i detta fallet blev lite väl extremt, så anser jag att man får backa upp det också. Sen kan jag hålla med om att det ser ut som att Salomonsson väljer att ta det lite lugnare i fighten för att kanske dra fördel av detta, något jag tycker är lite naivt i det här läget. Man kan fan inte vända nacken till en helvild snubbe som måttar slag mot huvudet, det är ju som att be om paralysering från nacken och nedåt.

Nej, stå upp i stället! Då hade det där kunnat varit något för youtube.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
coyern:

Menar du att du inte förespråkar våld?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
coyern: Är du sur över att ni förlora matchen elr vad vill du??
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
coyern: du får gärna läsa vem det är addreserat till, du rycker det en mil från sitt sammanhang.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
spud: "I stort håller jag med, men att det ska vara någons skyldighet att slåss i det läget ser jag inte som logiskt. Det är en lite för primitiv tanke. Om saker gjordes upp på det sättet kan vi ju skippa domare och utvisningar."

Klart det inte är någons skyldighet att slåss men påstå inte att Salomonsson inte slogs. Nog drog han iväg ett x antal svingar han också. Han missade dock..
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
Poffa & Salle: Besöker ogärna eran fina stad så tyvärr, det var nån annan ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
Paddan: Och med "situationen" menar jag då alltså det som sker vid sargen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
Poffa: Det jag undrar är om man på Hockeyligans bilder får en bättre uppfattning om vad som föregår situationen än C+ egna bilder. För deras eminenta kameramän tror jag lyckades fånga in situationen lagom till att Marttinen åkte därifrån, eller så minns jag fel.

Men att Salle har lätt för att snedtända är väl samtidigt ingen nyhet.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
Olle: I stort håller jag med, men att det ska vara någons skyldighet att slåss i det läget ser jag inte som logiskt. Det är en lite för primitiv tanke. Om saker gjordes upp på det sättet kan vi ju skippa domare och utvisningar.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
Poffa: Självklart.. även den bästa kan ha fel ibland.. haha ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
Salle: Du menar han som pekade finger och ville att vi skulle komma ner och "prata" lite? Jo, jag får lite av den känslan jag också.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
coyern: Skämtare där, jag har ju hela tiden sagt att han förtjänar utv för den, men att martinen förjtänade matchstraff.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
Spud: Tekniskt sett så ska väl Marttinen sitta längre men hur som helst så får man ju vara beredd att backa upp den där armbågen och jag har svårt att se att man inte kommer att åka på matchstraff i situationen som följer vare sig man skyddar sig med nacken eller vevar tilbaka. Måste ju finnas någon form av karma i hockeyn...vad är det annars för poäng med att brista ut i ett spontant skratt när Jämtin får ett felskär och blåser in i sargen med hjälmen före?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
Poffa: Är det bara jag eller ser du samma kille stå och blänga upp emot oss på 401 från bortastå efter matchen när du ser coyerns inlägg.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
coyern: Det är lungt, snart får spud gruppspö av Frisco, Numo, Hellge med flera för genbanksinlägg.

Gör annars som jag. Läs allt spud skriver med Beavis & Buttheadröst så får det sina rätta proportioner.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
coyern: Har du läst regel 528 än?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
spud: Är det någon som föresprokar våld så är det väk du! Salles armbåge verkar ju helt ok enligt dig. Enligt mig var det 10ggr värre..
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
Salle: Svårt att övertyga dom som inte förstår..men jag tror jag börjar få lite framgång.. hahaha =)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
coyern: Du menar att du inte förspråkar våld, men ser det som martinens rättighet att försöka flytta på salles nackkotor efter att han fått en törn på nosen?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
spud: "Och då kommer alla med normal genbank döma hårdare på finnen för han dunkar en knytnäve i salles nacke."

Vad du hakat upp dig på gener.. börjar argumenten ta slut eller börjar du inse vilken jubelidiotisk grej Salomonsson gjorde?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
coyern: Tjatig så det räcker för hela Västerbotten? Herregud...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
Frisco: Förespråkare för våld? Herregud....
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
spud: Sjuksnack, varför det? Mår du dåligt?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
coyern: Och då kommer alla med normal genbank döma hårdare på finnen för han dunkar en knytnäve i salles nacke.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
coyern: Visst överman. Salle är bättre än den där aik spelaren på allt!!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
coyern: Tragiskt att du är förspråkare för mer våld inom hockeyn. Det är just såna åsikter som du har som är så tragiska för samhället i stort.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
coyern: haha du skämtare där. Inge mer sjuksnack?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
spud: "salle ska ha bestrafning efter vad han gjorde och finnen efter sitt!"

Exakt, där är vi helt klart överens!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
spud: Han försökert inte häva sig framför, han är småsur och siktar in en armbåge rakt på huvudet efter duellen vid sargen. Coolt gjort av en så tuff spelare. Ibland får man ta konsekvenser av sitt handlande. Utan armbågen mot huvudet, inga slag mot nacken.

Salomonsson slåss säkert jättebra men ibland möter man sin överman vettu..
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
Olle: Nej men det är ju inte heller kollektiv bestraffning utan salle ska ha bestrafning efter vad han gjorde och finnen efter sitt!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
Olle: Nej, det är Timrås fel.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
spud: Vad är problemet? Om man delar ut den där armbågen så vet varenda spelare på banan att man får vara beredd på att skydda sin egen näsa. Det är väl inte Marttinens fel att Salomonsson helt plötsligt inte vill leka längre?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
coyern: "Som jag skrev tidigare. Ska den som vinner fighten få värre straff fastän båda är med på den?"

Läs regel 528 i regelboken, återkom sedan och be om ursäkt för att du har fel.

Armbågen säger jag dock inget om, mer än att den inte ska rendera något ytterligare straff.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
coyern: Strunta i armbågen när det gäller straffet. För den verkar domaren inte domaren sett för Salle åker inte ut för den.
Och hade han sett den hade den inte gett nån avstängning tror jag.

Då återstår fighten. Där är Martinen mer aktiv och dessutom kastade han en handske. Alltså skall han ha ett strängare straff.
Vem som "vinner" fighten har inget med saken att göra.
Nu vet vi inte ens om Salle "förlorade" med flit för att vinna en fördel på plan då han såg och kände finnen handsklösa hand.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
coyern: Nej jag håller inte med öht. Martinen dänger på salle en tjuvsmäll vid sargen,naturligtvis i syfte att få ut salla på matchstraff då han är ruggigt giftig, de följs åt mot målet och salle lägger en armbåge, i vad jag tror primärt syfter kunna häva sig framför martinen, men tar illa och för den ska han ut. Dock skulle den armbågen aldrig kunna skada martinen om nu inte martinen är lika skör som renberg.

Fighten sker mellan martinen och salles nacke, om du hade sett salla slagits någon gång hade du aldrig menat att han gjorde det igår.

Karaktären av människor som ser sin släkt som potiella partners? Behöver man förtydliga sånt?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
Salle: Som jag skrev tidigare. Ska den som vinner fighten få värre straff fastän båda är med på den?

Armbågen är däremot tillräcklig för några matchers avstängning om jag fick bestämma =)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
coyern: Ja Pannkaka verkar du ju kunna redan.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
spud: Situationen vid sargen var en helt vanligt matchsituation där båda spelarna var på varandra. Inget fula tilltag hände där. Spelarna kommer inte framför vårt mål och Salle lägger en hård armbåge riktad mot Martinens ansikte/huvud helt omotiverat och utan att Martinen har en chans att försvara sig. Ett sånt tilltag är så fruktansvärt fegt och så osportligt att man bara vill spy. hade armbågen tagit ritigt illa hade Martinen kanske inte spelat mer på väldigt länge.

Fighten efteråt är båda två med på. Håller du inte med?

Karaktären människor? Förklara gärna mer..

Hungrig, kanske man skulle steka sig lite plättar! ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
Det var ingen varcker armbåge. Dock undrar jag om domarna såg den eller om de direkt bara tog två matchstraff för att fighten först framstod som intensiv/brutal, trots att Salle inte ens slängt handskarna.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
coyern: Nu åkte ju inte Salle ut för armbågen, som han borde gjort, utan båda får sina utvisningar för fajten.
Och där är ju Martinen klart mer "Bov", då han är mer aktiv och dessutom slängt en handske, än Salle som mest tar emot.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
coyern:

Ja. Om det är så att Salle siktar på hans huvud kan jag förstå det med, om det är som folk som sett på TV säger. Rakt över näsan, förresten? Fick han ont? Eller: träffade Salle överhuvudtaget ansiktet?

Nå, vad var det du skrev förresten. Att vi inte ska försvara Salle? Men att Marttinen gjorde helt rätt? Jag orkar inte läsa igen, berätta.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
knaskamilla: Då kanske du förstår att man blir aningens irriterad av en armåge rakt över näsan?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
coyern: Men du som inte gör annat än tjatar om det där klippet själv skulle särskåda det hela, kan du då inte ta och kolla efter vad som är det farligaste beteendet?
Armbågen är inte särskillt kraftfull, utan näsblod är nog den farligaste konsekvensen av den. Men 2 hårda knytnävar i nacken.. finns det några gränser för vad sånt våld kan orsaka?

Och eftersom du hela tiden vänder dig till att salle armbågade finnen och därför förtjänade stryk kanske du kan vara vänlig att se vad som sker i blanket innan salle lägger upp armbågen..?

Det är nog snarare karaktären människor jag var ute efter där skellefteåsjukan kan få existera.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
coyern: Det enda viktiga är slutresultatet.
Kommentera

973770 · »