1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474702 inlägg · 4078 ämnen

MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08

1244091 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
ÖA:s PH sätter fingret på det som redan är utpekat och 3spelare som var "osäkra kort"


Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
Kakelmannen:

Touché. Jag tror jag vet vem du syftar på med ditt inlägg :-)

Point taken!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
Cyklob: hur fan kan du ha missat att kontraktet redan är klart? Och att man då ska lägga ner förhoppningar om ett slutspel när man ligger 8a känns ju så jävla dumt.

Enbart de inkomster som det innebär att spela 2-3 kvartfinaler gör det värt att kämpa så det sprutar blod genom hårsäckarna. Om man sen lägger på bonusar från sponsorer det där playoff paketet osv så borde man ju inse att det är rätt jävla mycket som hänger på att vi grejjer slutspel, poängen får vi inte ta med oss till nästa säsong. Men pengarna på bankkontot elller om du så vill frånvaron av pengar på kontot kommer leva med oss.

Och jag delar inte din åsikt om att vi inte har i slutspel att göra, många av de lag som är med i årets slutspel har en del skador på viktiga spelare, målvakter som är ur form. Samtidigt som vi har en bra trupp ett spel som varit framgångsrikt på slutet, en målvakt som spelar bättre och bättre.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
Icing-Ove: Haha :) Men jag kan inte förstå vem som bestämde att Hinote-Green-Toukko aka "blues brothers" skulle in där på slutet. Helt ofattbart.
Steen som är en av våra bästa tekare (hans femma var riktigt bra idag tyckte jag) kunde kommit in och dödat teket. Kan inte förstå det.
Men jag tappade slutspels-känslan nu. Vet inte varför, men det kändes som att nåt dog idag.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
Förstår inte vad alla deppar i egentligen?. Vi har räddat spel i Elitserien nästa säsong det trodde jag aldrig vi skulle klara av. Sedan tror jag varken MoDo,Timrå eller Luleå har så mycket att hämta i ett slutspel och inget av lagen är väll egentligen värda och gå dit dessa 3 lag har presterat ganska lika under säsongen.

Nä Jag är super nöjd att MoDo spelar i Elitserien nästa år det var det jag ville säkra sedan om det blir slutspel blir man ju så klart glad över det men det är inget man deppar ihop av.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
El Maco:Ja ni får inte göra om det :-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
Wesse1: Om "Semlan" Karlsson lägger sig kommer han nog aldrig upp igen :-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08

Wesse1: Det hoppas jag verkligen inte. Timrå har lagt sig förr när det stått mellan Luleå och Modo... Snygg slutperiod omgång fem.

http://www.svenskhockey.com/kvalserien/82_83.html

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
spud: Det här är ju perfekt!!! är vi bortspelade så lägger vi oss mot Lule hahahahaha
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
spud: Rögle kommer att sälja sig dyrt på Torsdag och det blir vår räddning om vi "bara" tar de 6p som är kvar att spela om.
Gör vi inte det har vi inte i slutspel att göra.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
Nä, nu går vi om Frölunda istället, som nog kammar noll i de kommande matcherna..
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
Poffa: ...eller inte alls: Vid line-up kan det vara tvärkört för MoDo.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
shinzawai: Jag tror tyvärr att Luleå kommer ta lika många poäng som oss de 2 sista matcherna. Tyvärr möter de ju de ryggradslösas gäng som avslutning.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
shinzawai: Lördagens omgång kan bli en rafflande historia.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
shinzawai: Ett rättvist reslutat tyvärr. Ett slött och ofokuserat MoDo emot ett disciplinerat och resursspelande SAIK.

Hade man varit mer taggade och gubbarna i båset lite aktivare hade vi tagit de 3p som vi så väl behövde.
Avlastningskedjan fick för mycket speltid ÄVEN om dom var oväntat bra.
Ingen kritik till Hägga men nån Näslund är han inte.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
Lumber Jack: OK, besvikelsen åsido. Tror vi att Luleå kommer att vinna alla 3 matcher? Förutsatt att vi vinner våra kvarvarande så räcker det ju med att de tappar en enda poäng för att vi ska hålla undan.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
Kakelmannen: "Hej jag är en sån som droppar in hos motståndare när de har det tufft för att vrida om kniven lite. Kakelmannen är mitt namn."
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
Underbar kvittering av SAIK , men vill gratulera alla Modo fans till de nya kontraktet , lite sent jag vet men bättre sent än aldrig .
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08

...jäla håkkyserielunk dårå, forza fotbollsallsvenskan, där äre action serru...

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
Lumber Jack: Lindansargäng har fått ett ansikte.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08

Det vore förbannat onödigt att ha avgjörandet i egna händer.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
Wayne Gresky:

Nej. Men det såg ju ungefär ut som fjärde matchen 99. Samt att de bästa spelarna såsom Zuccarello och Pikkarainen var helt värdelösa. Mer typiskt MoDo kan det inte bli. Nu kommer man förmodligen missa slutspelet med en poäng, på grund av att man släppte in ett mål med en sekund kvar. Detta kommer innebära miljonförluster för hela föreningen.

Man kan ju hoppas att hela föreningen med Foppa i täten är rejält revanschsugna inför nästa säsong, men så roligt ska vi väl inte ha det.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
Bad_Brett: Var det dessutom nödvändigt att låta en kedja som varit helt värdelös hela kvällen spela sista bytet? Är det möjligt att titta mer på pucken än vad alla fem gjorde?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
Wayne Gresky:

Vad ska man säga? Det här är vardagen för en MoDoit. Sämst när det gäller.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
NuMo: Det var klart nu när vi skulle möta lag som inte hade något motstånd att bjuda - det fick de höra från både forum- och mediehåll. En standard-MoDo-reaktion enligt formulär 1A tog därefter vid.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
NuMo: Lägg till Madsen, hans överlägset sämsta insats i MODO dressen.på 2 försök hade han 3 fel.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
Poffa:

Idag så vette fan vad det var för fel på killarna. Hinote var värdelös och toppade det med djupdykningar.

Alla skott siktade man utanför, vilket i princip är lika illa som att skjuta åt fel håll.

Nä, vi blev totalt fastlåsta. Förhandlingslamning säger en del.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
Poffa: Nu blir det till att virka ihop en SSK och VF dress till imorn.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
Nikki Nine: Nu är det fel fördel Luleå. Faan!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
NuMo: Jag sammanfattar dagen. BAJS och godnatt!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
Bad_Brett: Foppa blindpassar till ingen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
MEN FOPPA LÄR DIG SPELA ENKELT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FAN vad less jag blir på honom.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
NuMo: När det var avvaktande utvisning, menar du? Annars är det inte tillåtet.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
NuMo: Fast det får man väl inte,. Jävla pajasregel. Vem har kommit på den jävla pajasregeln?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
NuMo:

Får man verkligen plocka målvakten i förlängningen?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
NuMo: Det får man icke göra under sudden death.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
Bad_Brett: Nu plockar vi målis, annars är vi korkade.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
NuMo:

Tre superchanser och man gör inte mål.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
spud: Vi har drabbats av kollektiv vindögdhet.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
Poffa: Söderberg har inte gjort sitt mål än.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
Bad_Brett: Hinotes sista 5 min imponerar inte. Han borde ha större koll på spelarna framför mål där.

Jävla helvete att inte svepningen mot öppen kasse gick in.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
NuMo:

Ganska typiskt för den här säsongen. Grattis Luleå!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
NuMo: Vilket slag i magen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08

Tar vi bonuspoängen så är det fortfarande upp till oss om vi går till slutspel eller ej. Vi har en bättre målskillnad som varken Luleå eller Timrå kommer kunna ta in.

Men nu känns det för jävla tungt!

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
NuMo: Minst å minst.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
NuMo: Det var det slutspelet det.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
Poffa: Där tappar vi minst två poäng.


SKIT!

Tvivlar att vi har klockan med oss.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
spud: Nej, nej, nej, nej, nej!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
Poffa: Ja extremt, vårt förra BP var så jävla darrigt att jag håller på att gå åt nu.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
spud: Så jävla klantigt av Hinote.
Kommentera

1244091 · »