1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 526860 inlägg · 4121 ämnen

MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06

shinzawai: Visst är det dåliga passningsspelet ett problem, men det största problemet är ändå bristen på fart. Med spelare som åker sig till fria ytor blir det enklare att slå passningar, som det är nu finns det ingen som åker skridskor in i den öppna ytan, utan passningarna tvingas ofta gå till stillastående spelare.

Så jag tycker nog det är farten som gör att vi inte får ordning på passningsspelet, inte tvärtom.

arnio: Hur kommer det sig att du står för 70% av inläggen i vår gb helt plötsligt?

Poffa:

Där har du ju rätt för en gångs skull. Jus nu stämmer inte något i uppspelsfasen vare sig när det gäller bågar eller fart.

Har vi tur så beror det på att inte spelarna har fattat hur tränarna vill ha det ännu.

NuMo: Passningarna är överlag bedrövliga, men går passningen fram så är det oftast till en stillastående forward på rödlinjen.

Modo tvingas lägga ner puckar i anfallzon så illa att den som checkar är 2-3 meter efter i momentena och ständiga spelvändningar uppstår.

ytterforwards måste börja båga mera och hålla fart på grillerna oftare så inte dom blir markerade i mittzon, sen skulle backarna kunna vara lite kyligare i uppspelsfasen och inte alltid slå de obligatoriska 4 meterspasset i sidled som gör att hela laget tvingas stanna upp.

Berka: Spelarna utan puck åker inte skridskor och det är det största problemet. Talande var ett par sekvenser hemma mot BIF där backarna inte hade någon att spela till utan de gav helt enkelt upp och tog burskydd i ca. 30 sekunder. När anfallarna inte åker skridskor så tvingas backarna till alldeles för svåra pass och dessutom blir passningsvägarna lättlästa för motståndarna.

Mycket sitter i självförtroendet eller rättare sagt bristen på detta. Jättefarligt för ett halvdåligt lag att spela bra på försäsongen, det gör att spelarna lätt får en övertro och inte jobbar så hårt som det krävs för att plocka treor i serien.
Självförtroendet försvinner snabbt när de sedan inser att de andra lagen gick på halvfart under försäsongen. Extra stor risk för att detta händer är när det kommer en ny tränare och flera nya spelare inför en säsong, många vill liksom impa på tränaren på försäsongen...

arnio: Grattis du tog alla placeringar i floskeltoppen. Sen har du ju inte rätt på många punkter, men den känslan är ju bekant.

MODO spelade bra på försäsongen??

spud: Ja dom vann ju mot brynäs

arnio: Jaja, det är din definition på att spela bra. Ja du har rätt, vilken fantastisk jävla försäsong vi gjorde.

spud: Arnio har iaf. rätt beträffande att forwards inte åker tillräckligt och skapar sig ytor och dra isär motståndarnas försvar, vilket medför att backarna får svårare att starta bra uppspel.

sen har väl backarna inte varit tillräckligt bra dom heller för att kunna starta bra uppspel, många idiotiska pass i egen och mittzon.

Är det bara jag som tycker att kjedjorna är konstigt utformade, jag menar svarten mellan norge har ju uppenbarligen inte funkat alls och marco tuokko i 2:a med salle och green klingar oxå jättefel.

Testa tex. salle i första, svarten med häggström å green i andra, enström,molinder,tuokko i 3:e

Ja eller svarten å salle tillsammans som förr å green i norgekjedjan?!

Berka: Våra backar söker hela tiden slå det tjeckiska långa passet som ska gå ifrån egen zon till en spelare med fart vid offensiva blå, en giftig passning som var möjlig på 90 talet, men sen dess har blivit helt och hållet omodern och sönderläst. Vilket leder till att backarna aldrig får iväg passet och får försöka med en solokörning, alternativt lämna över pucken till centern vid egen defensiv blå. Så när pucken närmar sig offensiv blå har forwardsen helt stannat för att inte orsaka offside och har inte en chans att nå en dumpad puck. Vilket gör att våra snabba spelvändningar blir en sorglig improvisation från stela handleder och ilskna forwards.

Kvällens hjältar

MODO Hockey

30. ZAJKOWSKI, Michal  
  Goalkeepers 45. MALEK, Roman  

1st Line 7. TIMANDER, Mattias 44. SONDELL, Daniel  
  10. SKRÖDER, Per-åge 39. SVARTVADET, Per 36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats  

2nd Line 48. PIKKARAINEN, Hannu 5. JONSSON, Hans  
  13. TUOKKO, Marco 27. GREEN, Josh 15. SALOMONSSON, Andreas  

3rd Line 2. WESTIN, Jens 4. MOJZIS, Tomas  
  11. ENSTRÖM, Thomas 29. MOLINDER, Andreas 6. HÄGGSTRÖM, Magnus  

4th Line 17. LARSSON, Eddie 47. BONSAKSEN, Alexander  
  16. ERIKSSON, Adam 26. FORSBERG, Kristian 22. MATTSSON, Joakim  

och kvällens...

Referee: Vinnerborg, Marcus  
  Linesmen: Ahlström, Anders  
    Larsson, Robert  

Salle: Zakke Zakke:D:D

Salle: Bort med hasse från 2:a.. han e ju kass.

Horava gör om i femmorna!!!!!

Skål ;)

Frisco: Vad har hänt med Svedberg?

spud: Huddinge kanske?;)

Frisco: Redan? Han har ju bara stått ett par matcher. Jag tyckte han såg ut att vara en samlad person som hade lite psyke.

Hoppas han mår bättre där inne nu, och att vårdarna är snäll mot honom. Undra om Anna Odell står för kvällsunderhållningen nu också?

spud: Hur ska detta sluta

Berka:
Jag spelar ungefär 1 gång per år. Mina satsningar på Matchen ikväll:

3-1 : 30 kr
5-2 : 30 kr
8-2 : 10 kr
2-8 : 10 kr
8-3 : 10 kr
3-8 : 10 kr

Modigt va? Jag kan bli rik ikväll :-)

Berka: Sluta tjura ihop nu =) 150 poäng kvar att spela om. Det räcker till och blir över! Ta't lugnt, ta en Toy!

Icing-Ove: 8-2 borde ge rätt bra odds ;)

Johan, jag e lugn som tusan , faktum är att jag är lika lugna som modo varit de senaste matcherna,höll på att somna i soffan så lungt tar jag de :P

Berka: Hörredu (Bärs)elius det beror inte på något annat att du nästan höll på att somna i soffan då? Hehe!!

Nä men jag är förgrymmat trött på alla Moditer som i samma veva är Modohatare som dömmer ut Modo varenda år, efter varenda match osv osv. Man blir ju som förbannad när folk som håller på Modo totalt dissar dom hela tiden. Vafan, have a little faith, lugn och ro så ordnar det sig. Något lag ska starta sämst och ligga sist, just i år efter FEM matcher är det vi som gör det. Är tämligen övertygad om att efter 20 omgångar så är det något annat lag som ligger sist och spelar kasst.

MODOJohan: Du e förjävligt klok du ;)

Jag skall numera knäcka en öl till din ära...

GRATTIS TIMANDER... 3 ungjä___ ;)

Må du spela topphockey ikväll!!!!!

Men hur kan vi ha Timmy inne under 5-3?

BRA Modo! Första målet är viktigt

Det måste vara icing-ove´s eldning av sin yllekofta igår och smörjning av voodoo dockan skröder som föranledde detta säsongens första mål av skröder

Kul att man känner igen Warg iaf.

Berka: Heja Skröder säger jag

meeeeeeeeeeeeen hahahaha jag döööööööör

ICING-OVE FÖR FAN SE TILL ATT OFFRA NORSKA SÄLAR OCH ELDA YLLEKOFTOR I FORTSÄTTNINGEN.., =) =)

MODOJohan: detta skrev icing-ove igår här på hs.

Berka: Jag kommer att offra en norsk säl och eldar upp min dyra lusekofta till Skröders ära. Nu ska ni se att det blir fart på grabbarna....

Icing-Ove @ Umeå Igår kl. 20:26 | | Permalänk

Kommentera | Prenumerera | Anmäl

Vad säger man haha de verkar ha gjort susen... ;)

Berka: Straff, och Skröder sumpar den

MODOJohan: Är inte mza 1:e straffläggare?
Skröder verkar het :)

Berka: Jag firar denna stronga inledning med en Adams från Minikrogen! Lär smaka mumma! Vi har ännu inte vunnit men jag är värd en Adams helt klart.

MODOJohan: Haha jaaa de är du helt klart, men varför är modo så förbannat dåliga på att teka?!

Berka: Säger som din granne Wikman skulle ha svarat: "För att man inte vinner tekningarna."

Zacke i buren, rena rama muren!

Otroligt att det fanns ett lag som spelade sämre och mer viljelöst i es.

spud: Ser bra ut. Håller det?

Tikinmyheart: Vi har zacke i målet, han kan släppa in 3 mål mellan 59:45:60:00. Herren är med oss, nu kör vi andra!

Tikinmyheart: så himla bra ser det inte ut, saik har varit direkt dåliga men vi får vara nöjda med 2-0.

40 min hårt jobb kvar

spud: Den satt i mittenstolpen va?

spud: Räddar pumba upp den i ribban eller?

spud: Oflyt ;) haha

Berka: The salle syndrome

spud: 5400 på läktaren..... illa

Berka:

Gnaget hade 1400 igår mot ett topptippat lag i allsvenskan så så jävla illa är det inte. Tycker det låtar rätt ok med 5400 med tanke på ert tabelläge.

mattias - 74: Jag tycker det är bedrövligt jag, ska man skita å gå på hockey å stötta sitt lag när det går tungt?!
De är väl då man ska offra en hundring el. 2 å visa sitt stöd!

Berka:

Soffliggare finns det i allla lag.

« · 1183372 · »