1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479889 inlägg · 4078 ämnen

MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06

1183888 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Icing-Ove: Jag förväntar mig samma procedur som senast, minst en offrad norsk säl och glöm inte ta av dig lusekoftan innan du sätter eld på den ;)

svårtippat, modo får inte tillbaka någon från skada så truppen e fortsatt tunn.
Det blir nog jämt skägg, få mål
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Berka:
Warg får snart ett bud från Asplöven, precis som Gästrin. Tuff match imorgon, vågar man tippa igen, tro...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Lumber Jack: Warg fick gott om förtroende igår, men han va dålig
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
AM: Kul sak från igår. I "införmatchenintervjuen" med Warg så fick han frågan om vad han tyckte om att Zacke skulle stå. Bra, då ser man mycket nät, svarar Wargen.

Inte tillräckligt mycket verkade det som...
Kommentera


Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
MoDoFille: Mkt intressant sida, OM nu dp har nån substans i det han skriver, kan det ju bli en strålande vinter & vår!?!?
Har mailat CanalDigital ang de usla bisittarna, får se om de gitter svara.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Berka:

"Men som Darren sa till mig där i juni/juli innan det blev klart med Colorado "Får jag inget erbjudande från NHL så ligger MoDo väldigt, väldigt,väldigt,väldigt bra till"
Sen tackade ju Darren då nej till MoDos bud då han fick ett kontraktsförslag från Colorado."

Det där är saxat från dp-modo bloggen, som har samtalat med Haydars agent Pontus Norén.
Inte så mycket nytt men intresset verkar ju fortfarande finnas kvar hos Darren iaf.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
bisterfinnen: Ja det kan man väl lungt säga. Det "positiva" i det hela är väl att han inte heller spelade på den siffran. Så inte ens han trodde på det tillräckligt för att göra av med pengar på det.

Men kan säga som så. Jag kommer nog spela på nästa sådant infall han får. Med all säkerhet så medför det en förlust. Men det får man väl ta då...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
shinzawai: Mycket goda nyheter =)
Lite synd att han mest troligt inte kan medverka på torsdag, att slå timrå på deras rink är nästan lika roligt som att vinna sm-guld ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
MorganaLefaey:

Surt. Antar att du får en liten pik av kollegan?
Kommentera


Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
spud: När jag gick hem från jobbet så sa en arbetskollega: Kom ihåg att spela en hundring på 6-2.

På vägen hem satt jag och funderade på om jag skulle göra det och sedan kräva han på pengarna om man förlorat. Så här i efterhand så tänker man att varför inte följa sådana där infall hos vänner då en hundring ändå inte är speciellt mycket pengar.

Som du säger så finns risken att man nu tror man är bäst och att nyförvärv bara är av ondo. Men jag tror faktiskt att man lärt sig lite efter förra säsongen och fortfarande söker med ljus och lykta för att det inte skall bli några stressförvärv på slutet av serien.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
spud: Tro hur de står till med herr sundström och de andra sjuklingarna?

Och vad hände med haydar, jag har inte hört ett dyft i den frågan på ett tag nu.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Mano: Om dem rackarna sköter sändningarna i Scchtan tycker jag ärligt synd om dem som följer AIK. För ett tag funderade jag om de var på olika matcher, de pratade ju ofta helt mot varandra.

Om vi ska ta matchen, kan det varit det sämsta som kunde hända MODO. Nu har segertörstande MODOiter fått något att glädjas åt, nu har vi fått ett kvitto på att vi är bra, nu har vi ingen oro, allt är utrett. Men spelet igår var ju knappt nämnvärt bättre än mot ssk. Vi gjorde mål. Men mer var det inte. Hade AIK haft någon skärpa skulle det stått 5-5 efter 2 perioder, när var antos så dålig i ett friläge senast?

Är man en aning konspiratoriskt lagd ser man vilken möjlighet AIK spelarna hade att tjäna en slant igår. 2.50 på MODO på hemmaplan är inte alla dar man får, och dessutom har de möjligheten att vagga in MODO i falskhetens trygga vinnarmentalitet. För så dåliga som alla var igår var det skrämmande att se.
Rundblad som är så hypad, han var ju sämre än Henrik Melinder i högform.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
MorganaLefaey: Jag skulle nog tippa på att båda två hade sina sympatier ganska tydligt hos Schtaaan med tanke på att 85% av allt snack och analyser utgick från det hållet. De kanske sköter PPV-sändningarna däruppe och fick åka ned och vicka i Swedbank?
Att de hade tydliga problem med objektiviteten var ju inte marigt att räkna ut direkt. Skojigast blev det när Modo gjorde ett knepigt byte i andra perren, en Skell-back fick pucken i egen zon och ena "kommentatorn" utbrister "Men slå en lång nu då!". Så skrek vi rakt ut av skratt hemma hos en annan i alla fall.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
zigge: Tyckte annars det var ganska roligt när de sa att Modo-publiken var kända medgångssupporters. Även om det finns en del sanning i det så är det inte så snyggt att säga så medans man hyllar Skellefteås spelare samtidigt som modo leder.

Är ganska säker på att i alla fall en kille av de två var från Skellefteå.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
zigge: Håller med.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Viskarn: Några andra som inte var riktigt 100, var väl PPV's kommentatorer, VAR hittar de dem? De satt ju bara o surrade om att sAIK inte var så bra, o vad AIK hade gjort, hur bra de skulle bli, osv osv, noll koll på MoDo! Bottennappet kanske var, när de sade att "Nu tar MoDo in sin 1:a femma i pp, Skröder o MZA". Inne var 13,27 o 15...suck!
Kul med poängen, men inte är på nåt vis faran över ännu: Massor av slarv, fel positioner, mycke dump&chase tom i 5 mot 3. Endast ett uruselt AIK gav oss denna välkomna seger.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Berka: Varken Svedberg eller Malek var väl riktigt hundra, enligt modohockey.se. Malek hade väl flunsan och Svedberg kanske bara fått en förkylning, eller någon annan lätt skada.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Viskarn: Det ligger väl i sakens natur att lyfta fram motståndarlagets målvakt för att släta över sin egen dåliga insats. Snacket om att Zacke skulle vara en underskattad målvakt har malts sedan han blev aktuell för a-laget, och det är bara trams.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Varför hade zacke han om första spaden igår för?
Va malek krasslig eller bara för dålig?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Daniel Bergeman, krönikör på Västerbottens Kuriren skriver följande angående gårdagens match:

"På tal om ex-lövare (han skrev om Sondells mål innan). Michal Zajkowski tycker jag är en av elitseriens mest underskattade målvakter."
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Grattis Modo!
jag hade på känn att ni skulle vinna, men var beredda på ett bakslag på torsdag....
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Frisco: Skridskoåkningen var nog den stora skillnaden, som sagt. Plus då att ni verkar ha hittat er förstekeeper, grattis!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Skarin: Det är alltid intressant det där med att ett lag är dåligt och ett är bra. Varför är det så? Gör det bra laget det dåliga laget dåligt eller beror det på det frusna vattnets densitet? Klart det blir tuffare på torsdag. Då möter vi ju ett lag med stora meriter. KM-guld?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Herregud vad SAIK var bra ikväll. Bland det sämre jag sett faktiskt, även om jag inte vill ta ifrån er segern.

Det kan bli tuffare på torsdag...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
shinzawai: Fast det är intressant att notera att man alltid spelar bättre försvarsspel med Zacke som sista utpost. Om det beror på att man känner sig tvingad till det eller om det beror på något annat kan man fundera på. Frågan är vad som är att föredra.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
shinzawai: Inte jag. Tyvärr.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
shinzawai: Det håller jag med om.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Salle: Godkänt resultat ja, godkänt spel nej. Svedberg är ofantligt mycket tätare, större och bättre.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
shinzawai: Ett insläppt mål på ca 20 skott är godkänt i min bok. Dock så håller jag med om att han känns fladdrig, osäker osv.
Men idag hade han god hjälp och samt lite flyt så godkänt är inte obefogat anser jag då han ju motade puckarna.

Sen är detta med vätskebristen ett stort j-a skämt. En gång är ingen gång. 2-3 är olyckligt men detta är bara penibelt och oproffesionellt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Salle: jag har märkt att Modo vinner dom hemmamatcher jag inte åker på.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Salle/spud: Ge er, Zacke var sämre än han brukar vara. Hade aldrig koll på pucken, tappade returer konstant och blockerade ofarliga lägen för att han var så jävla osäker.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Poffa: Sen måste vi väl skicka ett tack till dom som var där och dom som höll sig borta, dom som voodooade och tvättade osv. Bra jobbat
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Berka:Bättre att spela sarg ut/ lyfta ut pucken än att spela fast sig, å fy fan vad Timmy betyder mycket för MoDo.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06

Skridskoåkning. Där har ni anledningen till att vi vinner idag. Visst, Skellefteå är inte bra, vi gör inga mål i fem mot fem och så vidare. Men jag väljer ändå att se någonting positivt i dagens match. Det finns fart under rören, igen.

Mot SSK och Brynäs såg det ut som varenda spelare hade cement i skridskorna, idag var det helt annorlunda. Skröder, Svarten, Green, Salle och till och med Tuokko hade fart och energi att låta benen gå. Vi får med oss utvisningar istället för att dra på oss dem, något som är en ren följd av tempot. Och vi lyckas dessutom utnyttja dessa PP.

Som BB mfl sagt så får detta inte stiga dem åt huvudet, det var absolut inte jättebra. Svårare motstånd kommer framöver och då krävs det ännu högre disciplin, hårdare jobb och mer offervilja.

Zacke är okej idag, men inte mer. Han är fladdrig, ofta ute runt kassen och ställer till det och tappar mycket lösa puckar. Att han sedan inte vet hur man dricker vatten är rent pinsamt.

Och så kan man inte undgå att jubla över Pikkas fantastiska mål.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Bad_Brett: Vi slänger fortfarande iväg för mycke puckar ut i mittzon på måfå, kanske är det för att backarna hamnar i tidsnöd, men ibland ser de väldigt billigt ut.
Detta va klart ett steg i rätt riktning, men de finns många detaljer kvar att förbättra. Tuta å köra på torsdag som gäller nu!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Salle:

Det är så fascinerande vad rätt inställning kan göra. Spelarna själva har pratat om dåligt självförtroende, men i sådana fall borde det väl ha varit ännu sämre inför den här matchen?

MoDo låg på mycket hårdare i markeringarna, slängde sig efter puckarna, delade ut tacklingar och kämpade lika hårt vid ställningen 6-1 som i början av matchen. Det är någonting som jag inte tror att jag har sett MoDo göra förut.

Vi får emellertid hoppas att de inte förlorar ödmjukheten på grund utav detta, för Skellefteå spelade beklämmande dåligt. Timrå borta på torsdag kommer bli en helt annan historia. Om Zacke står då så får han inte släppa så vansinnigt mycket returer, Sondell måste sluta jönsa med pucken och samtliga spelare måste spela med ännu högre intensitet än de gjorde idag.

Sedan måste jag givetvis tacka Pikachu för hockeygodiset. Hoppas det blir mer av den varan på torsdag.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Salle: Avsaknaden av motstånd underlättade också.

Själv är jag aningen förbryllad över positionsspelet. Det ser ofta ut som om spelarna inte riktigt vet vart de ska ta vägen. De måste titta och peka på varandra för att komma överens om vem som ska ta pucken. Spelare krockar mitt på banan. Spelare står alldeles för långt ifrån varandra när pucken ska vinnas och alldeles för nära när motståndet ska passas bort.

Vissa tycker kanske att det var bra att alla målen kom i annan spelform än 5 mot 5. Själv tycker jag att det är ganska oroande att vi knappt klarar av att skapa en målchans med fulla lag på banan.

Väldigt viktigt för självförtroendet med en seger och att få göra lite mål iaf.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Sicken skillnad det kan vara. Lite (läs: mycket) skridskoåkning och ledningsmål, dessutom av rätt spelare, och det ser ut som ett helt annat lag på isen jämför med nån av matcherna hitills.

Alla skall ha godkända betyg och en klapp på axeln för kvällens agerande.
Tom Zakke får godkänt trots att det är j-t pinsamt att han inte klarar en hel match utan att krampa...


Sen en liten pik till Shinza. Hannu se målet... :-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
bisterfinnen: Verkligen, de gör han nog gott att få spela matcher i sundsvall
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
shinzawai: ?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Berka:

Zakke hade bra hjälp idag också. Kul att han tog chansen!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Berka: Imponerande.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
shinzawai: Han va bra idag,trots att han drack för lite vatten igen ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
spud: "Zacke känns ju nästan stabil."

?????????
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
spud: Som fröken timander sa efter matchen så finns det något att bygga på iaf. Men det finns mycket att jobba på fortfarande.
Jag hoppas verkligen att vi får tillbaka nån/några spelare till torsdagsmatchen
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Berka: Vi är sämst i ligan på att teka.

Och även om vi vinner klart, var nog detta en av de sämre matcher jag sett. Helt utan kraft. 2 helt viljelösa lag som på nåt vis skulle göra upp. Och hur AIK kan vara såhär dålig vette fan, de körde ju över VF senast så självförtroendet borde ju funnits där.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Matchen verkar vara vunnen och jag är nöjd med modo idag.
Men det finns faktiskt en sak som jag är fruktansvärt missnöjd över, vi tycks förlora varenda viktiga tekning, är vi verkligen så dåliga på att teka?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
spud: Inte första gången haha,

Meen molinder å enström haha de tog 6 matcher innan molinder gjorde en bra sak
Kommentera

1183888 · »