1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480358 inlägg · 4078 ämnen

MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23

1552990 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23

Sawchuk: För övrigt en ganska dyster statisktik i mötena med schtaaan!

sen första mötet säsongen 2010 har det spelats 20 matcher lagen emellan

Modo har segrat 4 ggr, varav 2 på OT  = 10 P 

Saik har segrat 16 ggr varav 1 på OT =  47 P

På dom senatse 15 mötena har 12 vunnits med uddamålet och där saik segrat 10 av dessa 12 uddamålsvinster, alla utom 1 under ordinarie tid!

Snacka om att Skellefteå har ett stort psykologiskt övertag på Modo.

Övrigt håller jag med om Kousa hittils iaf.torp har spelat bra och är i dagsläget den enda förutom kanske rehger som tar en fight för laget.

ang. skröder så ser han segare ut än en släpkärra full med tegel men han verkar ju hänga kvar år efter år så man hoppas ju att det går ett år till, men let´s face it, en dag tar soppan slut, de händer alla idrottsmän

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23

Berka:

Kousa har inget vi behöver. Torp har en spelstil som passar bättre för vad som komma skall. Föredrar även Byström före Kousa.

Skröder har nog gjort sin sista tempoväxling, nuförtiden tuffar han på som ett gammalt diesellok med stoppsträcka på en kilometer.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Blake: Jag förstod inte på förhand att man signade kousa, men jag hoppades att jag skulle bli överbevisad mina tvivel.
Nu har han spelat lite men jag kan inte alls se någon skriskostark spelande back, snarare en ganska tveksam spelstil med rätt udda puckhantering och dump.

Jag ger killen några matcher till men höjer han sig inte 50% så är han en meningslös värvning och torp borde vara given
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Rytter: Modo har skillsen, helt klart. Men man saknar agressivitet och elakhet, skulle vara bra att ha en riktig gris i laget inför slutspelet. Alla tekniska snabbskrinnare i all ära, men vem ska ta hand om buset som alltid uppstår i slutspelet?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23

Bad_Brett: Skulle nästan ha bänkat Lehtivuori och satt in Torp så att Cumiskey får fritt offensivt spelrum medans Torp + anfallare täcker upp bakåt. Kousa är jag tveksam till just nu, vi får se vad som händer med honom. 

Skröder måste vakna! Han har varit helt bedrövlig en längre tid nu, inte lik sitt vanliga jag. En spelare vi verkligen behöver som för motståndarbackarna är riktigt jobbig att möta. 

Aja, dagens förlust var inte så farlig. Kampen om fjärdeplatsen lever fortfarande, på fredag bygger vi upp vår poängsvit igen. 

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Bad_Brett:Stundtals?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23

Rytter:

Påhlsson plockade bort Spezza och Heatley, då kan han nog hantera Holloway och Lindström... Han har ju fortfarande inte fått igång skridskoåkningen ordentligt.

För övrigt känns det rätt bra att ha skridskostarka backar mot Skellefteå. Även om Tollefsen är en personlig favorit, så har han stundtals svårt att hänga med när tempot dras upp.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Rytter:
Vi ska ju faktiskt komma ihåg att vi var ett ribbskott ifrån att ta ledningen i matchserien ifjol. Och då tkr jag vi har ett betydligt bättre lag i år. Även bättre sett mot Skellefteås lag.

Det vi har minus på är att vi är mindre elaka. Och sen är målvakterna ett frågetecken. Tellan var grym i slutspelet! Och det finns fortfarande en risk att Starken kan klappa ihop i ett slutspel. Än om jag tror han åtminstone håller den nivå han har nu. :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Bad_Brett:

Det var väl inte det vi diskuterade, utan det var huruvida en spelartyp som Tolle skulle öka våra chanser mot Saik i ett eventuellt slutspel.

Jag är övertygad om det eftersom han skulle vara på holloway mfl vid varje avblåsning. Ahnelöv må vara en defensiv gigant men han känns inte som typen som tar varje chans att irritera motståndarna och få dom att tappa fokus.

Torp kanske kan ta på sig den rollen i ett slutspel.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23

Dexter :

Tänk att många redan tycks ha glömt att det var Ahnelöv som var den stora försvarsgeneralen mot SAIK ifjol.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Rytter:

Det tror jag definitivt. Vi har ingen chans mot SAIK offensivt. Och vi kan inte ta dom på tuffhet nu när Tollfe och Hedman har lämnat.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Rytter: En stor elak jävla center. Det vore något. Den där Artichukin kanske? ;-)
Jävlar vad han dängde den där finnen i KHL.

Vet för övrigt varken om Artichukin är center lr hur han stavar sitt namn :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Dexter :

Om tabellen står sig som just nu. Tror du Saik väljer Modo före Brynäs eller Frölunda?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
J F K:

Pratar inte främst om denna match, utan tänker på eventuellt framtida möten i ett slutspel. Vi skulle behöva en Tolle för att öka våra chanser mot Saik då.

Sedan har vi ingen riktigt elak forward heller.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Äh vad gör en förlust i det här läget? Vi befinner oss i The comfort zone. Njut av det och så tar vi tag i allvaret i slutspelet. SAIK får gärna tro att de blir en lätt match om de "tvingas" möta MoDo och det torde väl inte bli tidigare än i en semi.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Berka:

Nej, tyvärr. Modo 2012-2013 ryker i kvarten mot SAIK är min gissning. :(

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23

J F K:

Hur många poäng har MoDo "slarvat bort" mot topplagen de senaste 10 omgångarna? Känns som att vi tappar ledningar i parti och minut.

Jag står fast vid att backarna spelar alldeles för komplicerat. Ofta får motståndarna långa anfall som en direkt följd av att Cumiskey eller någon annan ska göra en kroppsfint och åka ut med pucken istället för att lägga sarg ut.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23

Rytter: SAIK spelar ju mycket på chans i anfallszonen. De jobbar hårt på att få skottlägen och sedan har de två-tre personer på mål. En Tollefsen hade givetvis varit bra i de lägena, men den här matchen hade han knappast spelat någon roll. Det var ju ett mål som man inte kan försvara sig mot när Cumiskey trippades och Starkbaum gjorde en tavel. Det andra målet var ju Ritolas kille och även om vi haft Tolle skulle han inte plockat upp killen som gjorde mål.

Men, nog skulle det varit skönt att dra in några bröstvärmare på de där strykrädda killarna.

Var det inte en rätt rejälv filmning av Bellemare. Han ser att han inte når pucken och kastar sig. Lite Jimmie Ericsson över den.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Dexter : Allt ska ju jämna ut sig sägs det ju.

Modo visar ikväll igen att man är ett lika kompetent lag som saik, och alla som kan lite om hockey har sett att hälften av de 6 senaste mötena så har Modo förtjänat 3 poäng men saik har haft tur där Modo inte haft de.

Svensson räddar många otroliga lägen utan att ens veta om att han räddat dom, sen är han skicklig och en 8-9 lägen rullade puckarna på utsidan stolpen istället för insidan efter skott från blå, i bästa fall går dom i stolpen.

Saik gör 2 mål, de första är 110% ren och härlig tur med dubbelstuds på modoiter från förlängd blå, de andra är tveksamt och borde nog blåsas offside men saik får fördel och gör sitt 2:a... Alltså nån stans borde turen ta slut
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Monno:

Tycker han spelat upp sig jämfört med första matchen. Har ju bra passningsspel och förstapass. Gör en del bra grejer och startar anfall.

Men helt klart måste han förbättra sig, men han får ett par matcher till att komma in i det tycker jag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Rytter:Jag skulle vilja veta hur många procent av Tommy Ps mål som gjordes mot just Luleå. Minns en bortamatch mot Luleå när jag satt framför sportradion. Bäckman tog en Time Out och 7 sekunder senare hade Tommy gjort mål! :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
bj21:

Tack! Så var det!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Berka:

Saknar Tolle i matcher som denna. Vill ha någon som kan gå hårt på holloway, Lindström, möller och vara där och irritera dom i varje avblåsning. Skulle vara guld värt i ett slutspel mot Saik.

Tyvärr höll inte Stehlik måttet spelmässigt och tempomässigt annars hade nog han kunna varit nyttig i matcher mot t.ex. Saik.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Berka: Han har ändå gått från katastrof till osynlig. Ge han lite mer tid innan man dömer ut han totalt.
Hamnade inte lilla fel i defensiven idag. Än om han hamnade lite knepigt ibland. Men betydligt bättre än tidigare.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Rytter:Säsongen 00/01. Bäckmans sista match i MoDo. Klacken på isen i Kempis och Bäckman ropades ut från omklädningsrummet!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Haha SAIK lär ju ta oss med 4-0 i matcher.

Synd för Markus som verkar ha satsat mycket av ekonomin på att gå långt i år.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Rytter: Vad ska vi med kousa till??

M e d i o k e r
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
J F K: Jo men när du säger det har jag nån vag minnesbild av de där. Var inte så tvär gammal på den tiden så :-) man minns inte allt ;-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Carl Lejonkräk: Som vanligt dessa lag emellan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
J F K: usch usch usch det va bara röta
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Monno:

Vi snackar TommyP:s storhetstid. Kommer inte ihåg när det var men tidigt 2000-tal om jag får gissa. Men kan minnas helt fel också :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23

Monno: Vi låg under med 3-0 i serien mot dem. Kom tillbaka till 3-3, men torskade sista avgörande på hemmaplan...

Jo, det kan mycket väl bli så att vi har flytet i slutspelet.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
J F K:

Hur fan ska vi knäcka saik, spelmässigt är vi redan bättre, mer fysiska är vi oxå, de enda som saik varit bättre på är att slå sönder modos klubbor och göra mål!?!

När turen jämnar ut sig slår vi saik alla dagar i veckan
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Rytter: När mötte vi Luleå i en kvart senast? Innan guldet, men hur långt innan?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
J F K:

Vi låter dom ta vinsterna under serien och ger igen i slutspelet.

Var det inte mot Luleå vi vann alla i serien och sedan åkte ut i kvarten? Eller minns jag fel?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Rytter: Klar tripping av Lindberg innan 1-1, men då domarna släppte så många sådana kunde man knappast vänta sig något annat.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Jag vill skriva väldigt många svordomar just nu. Men tar och begraver dom i mitt inre istället. Som vanligt...
Saik hart nog aldrig vare såhär dålig emot oss. Ändå vinner dom. Boggey team.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
NuMo: Jag tycker att Modo var bättre. SAIK är bättre på att gå på mål, men i antalet rena chanser hade vi fler. De har så djävla tur mot Modo varenda gång.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23

Monno:

Modos anfallsspel är lite hipp som happ. I Skellefteås är det tammefan matematisk precision .

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Monno: Modo är sjukt värda segrar mot saik nu, är detta 6-7 raka förlusten i rad, men spelmässigt och chansmässigt har vi varit bättre än saik i hälften av matcherna!

Som sagt den där jävla rättvisan lyser med sin frånvaro.

De mest irriterande är hur fan saik kan leda serien, har Markus Svensson alltid sån här övernaturlig flyt??
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Monno: Nu är vi jävligt dåliga. Hänghuvud på allihop. Skellefteå är ett rejält jävla spöke för oss. Märktes vid 1-1 att dom började hänga med huvudet. När Saik sen tog ledningen hängde dom rejält.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Rytter: Ja han blev trippad när han föll. Alternativt klev på motståndarens blad. Dålig glädje i efterhand dock.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
NuMo: Känns som att luften gick ur lite.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Berka:

Vad hände innan 1-1 målet som gjorde cumiskey förbannad? Var det en tripping på honom eller? Missade det och har inte sett någon repris.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Berka: Överlag tycker jag att Skellefteå varit med seriösa i sina anfall.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Monno: möjligt!

Modo och sitt 2:a stolpakott för kvällen där, förlorar vi igen då finns ingen rättvisa mellan dessa lag
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Berka: största felet är Ritola. Hur i helvete han kan låta SAIK-killen slå in den är sanslöst!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Berka: Spelade inte skellefteå in den där som blev offside?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Gusse: tråkigt att vi inte kan hålla holloway, ta han på kroppen för hellvete så är han inte så bra längre!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 2013-01-23
Berka: Surt sa räven...
Och där kom sitt mål nr 2.
Kommentera

1552990 · »