1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478075 inlägg · 4078 ämnen

MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08

1374033 · » Till forumet



Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Per HApps:

Har vi tur är dom femtisar till hösten :-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Måste också bara flika in att denna jävulskt jobba säsong till trots har jag upplevt två av de absolut mest fantastiska segrar jag någonsin fått vara med om i Modo Hockeys närhet. Båda mot SSK.

Matchen borta mot dem efter pinsam måltorka som bröts i samklang med invasionen av hela bortahörnet i Scaniarinken. Byrons avgörande på övertid och den kalabalik den skapade på läktaren var något att minnas. Då var Modo hemmalag på bortais. Starkt som fan.

Gårdagens avslutning med stående ovationer sista minuterna innan slutsignalen var en fenomenal upplevelse.

Det tar jag med mig från säsongen 10/11. Resten kan fara åt helvete. Nu ser vi framåt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Salle:
"Challe -Jag är jättestolt. Det är nästan så att jag känner att vi kan vara i SM-final med den typen av kamparinsats vi gör idag"

Först och främst måste jag säga att jag är otroligt glad och lättad över att MoDo vann igår och spelar i Elitserien även nästa år.

Men väl där tycker jag Challe är fel man att leda det här laget. Han säger mer eller mindre upp sig själv med citatet ovan.

Det är ju trots allt Challes uppgift att motivera spelarna till att göra sitt bästa varje match, och det har han ju misslyckats med. För om MoDo nu kunde ha spelat SM-final med den typen av kampinsats spelarna gjorde igår, varför spelar dom då i kvalserien?

Men väl mött säsongen 2011/12! Nu börjar silly season! :-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Sa jag inte att det skulle bli härligt? Ah, denna match kommer jag alltid att minnas, bästa stämningen i ladan som jag någonsin upplevt.
Nu på tåget söderut igen sitter jag bakom Peter, fick ta en chans att trycka karlns hand och tacka för den tid som varit. Ett fint slut på en säsong och en epok.
Nu är det dags för en ny sådan och för Macke att börja jobba! Snacket igår - i någon slags treledsinformation från Näslund den äldre, med stor risk för viskningslekeneffekter - gjorde gällande att han har stora planer på gång. Låtom oss hoppas att det stämmer.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08

Pål Emik:
Grattis på er nolaskogare,

Värda ? Njae. Ok då!

Kul? Ja va fan snart är det derby igen.

Men lova att lämna hemma alla fjortisar som står och skriker könsord i två timmar, men ta gärna med er dom sköna snubbar och snubbor som jag vet finns där uppe :)

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
NuMo:


Jämmer å anåda! Det är nästan så man dånar. Vi är kvar i ES.

Det var vi värda.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Bad_Brett:

Somnade av utmattning i soFfan nästan direkt när jag kom hem, berusad av känslor men såklart också av nämnda drycker. Vaknade nyss.

Härligt inlägg. Det är nästan så att man håller med.





MODO!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Bad_Brett: Mycket bra sammanfattat. Lättnaden är total.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
bj21:

En konstig glädje. Jag satt som ett spöke under hela matchen och jublade endast två gånger, med åtta sekunders mellanrum. När matchen väl var slut infann sig någon form av tomrum; Nu var det över. Jag vet inte om jag kände någon glädje - Det var snarare en stor klump i halsen som försvann. Jag kände mig trött, oerhört trött. Det var först då som jag insåg hur mycket detta har påverkat mig.

"Ishockey är bara en fånig sport", har jag försökt intala mig; "MoDo har ingenting med mig att göra". Men på något vis är det just det som är poängen. Människor sviker och människor dör. Man får underkänt på tentor, man får sparken från jobbet och man mister sin käresta. Men MoDo finns alltid där. Det har alltid varit en trygghet. Hur genomjävligt mitt liv än är, så kan jag likförbaskat slå på TV:n klockan 19.00 tre dagar i veckan under hela vinterhalvåret och försvinna till en annan värld. En värld där svek, press och prestationsångest inte existerar - en värld jag inte kan styra, en värld vecka efter vecka, år efter år kommer att göra mig något gladare eller något ledsnare.

Helt plötsligt var den världen, för första gången i mitt liv, på väg att försvinna.

Men just precis då, så visar spelarna återigen varför MoDo har varit laget i mitt hjärta i hela mitt liv. De spelade så bra att jag nästan blev tårgögd. Under hela matchen var det på något vis så självklart att de skulle vinna, att jag hela tiden försökte intala mig att mina förhoppningar skulle krossas. Men det gick vägen och jag visste inte hur jag skulle reagera. Jag tog några öl för att fira, men var egentligen inte speciellt glad. Bara lättad... Lättad över att mitt liv skulle fortsätta som vanligt. Att MoDo återigen kommer vara den sedvanliga verklighetsflykt som jag har vant mig vid när vinterns onda vindar sveper löven av träden och då fåglarnas sång slutar eka mellan bergen.

Jag uppfattade nog inte så mycket av själva matchen, förutom att Häggström och Rosén var helt fantastiska. Tyvärr är det väl för sent att få dem, eller åtminstone Rosén, att stanna nu.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Så var man hemma igen. Lilla sm är något mycket större att vinna än stora sm. För att förstå den känslan måste man "våga" prova men jag kan inte säga att ag unnar någon den!

Skål och tack alla modoiter
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08

Stort grattis till fortsatt ES-spel.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Vilken lättnad å glädje Modoiter. Nu är man hemma igen och ser fram i mot ES starten 11/12.
Kommentera


Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Storebror är kvar !!!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Kickan: Hej Kickan! Ska vi hångla?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Kickan: Hehe, jomenvisst, alla är egentligen modoiter innerst inne, de är bara inte medvetna om det. ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Paddan: You wish...

Fast jag tycker om dig, NuMo och några till. Igenkligen (Wests forumingska) hatar jag MooDoo. Jag skrev det där för att det finns endel MooDooister jag gillar och jag vill att ni ska må bra samt att jag vill ha kvar Norrlandslagen förutom Schtaan i ES.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Kickan: Klart att jag visste att du skulle skriva det där. Du är ju en smygmodoit innerst inne ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08

Gratulerar er till fortsatt Elitseriespel nästa säsong.

Hipp Hipp hurra...........

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Grattis till fortsatt elitseriespel. Vi ses i derbyna!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Måste inflika att ena brodern "Ölsinne" gav mig onda ögat ute på bussparkeringen efter matchen. Bara för att jag "påpekade" att det inte var Thomas Andersson som dömde matchen efter att han tjatat/skrikt på hur dålig Kuben var i alla situationer...
Han kommer man inte sakna på ett tag.


Vet inte vad dom två stackars hyndorna, som stod och viftade med en liten (20x20cm) TIK-flagga, jag råkade på innan jag gick ut från arenan vad så glada för egentligen. För dom hade väl åkt upp för att gotta sig i vår besvikelse om vi förlorat.
Men men...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
scim: Ingen av er MooDooister trodde nog att jag skulle skriva det här. Grattis till elitserieplatsen! Sverige behöver Norrlandslagen, fast inte Skellefteå egentligen. Kram till er alla från Kickan. Det var över ett år sedan jag var inloggad här.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Patrik Källstr: Jag vet inte, visst han ser ledsen ut. Men det känns fejk på nåt sätt. Jag antar att jag känner så eftersom Månsson har ju varit i ett antal elitserie klubbar under ett antal år.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Tror aldrig jag har sett en spelare så ledsen som Mattias Månsson var där i intervjun. Hoppas han får spela i en elitserieklubb nästa säsong.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Salle: Är inte det mest intressanta att challe trots att hans ögon är knallröda och orden stockar sig förnekar att han har tårar i ögonen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Salle:

Hahaha, fan va ledsen han såg ut med Modohalsduken. Innerst inne så ville han ju att SSK skulle vinna idag
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Snipan:
- Timmy snart full...
- Challe full...
- Wikegård med MoDo-halsduk
- SVT-sportens hela inslag. Jublet vid 2-0 borde liknas med et vid Svartens i 7:e kvarten emot TIK.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Slutminut, firande o.s.v.

Titta och njut!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Snart dags för alla pinsamma timråiter att byta lag till timrå på hs igen?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Grattis modoiter!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Salle: Han negligerar också säsongens fiasko i TV-intervjun, typ: "det är inget fiasko att gå till kvalserien, se AIK de gick till semifinal och vi förlorade med 3-2 borta mot dem i sista omgången".
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Bragd-Birger: Fan så bittert för SSK. Tappa guldet och inte ens få silver.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
spud: Nja, enligt mig (och jag tror Challe håller med) är lilla SM en serie där det faktiskt delas ut dubbla guld .
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Bragd-Birger: Silver i lilla sm, om ja får be.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Grattis till lilla SM-guldet!
Ser fram emot att ha er under i tabellen även nästa år. Ta rygg på Bästebror!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Lättnad är ett ord som man stött på några gånger efter matchen ...
Rolig bussresa hem för dom hundra SSK fansen ..NOT
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Challe -Jag är jättestolt. Det är nästan så att jag känner att vi kan vara i SM-final med den typen av kamparinsats vi gör idag

Nu trampar du vatten igen herr Berglund. Hoppas det var en floskel rotad i glädjeyra för ödmjukheten och verklighetsförankringen är så långt borta att det är skrämmande.
Börja träna hästar med svärfar snälla!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Man får väl gratulera till fortsatt elitseriespel,
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Sawchuk: Är du verkligen en modoit? Vet du vad en banjo är?

Detta är i min mening Israels bästa låt

www.youtube.com/watch?v=V1bFr2SWP1I
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
När TT värvades så snackades det om att han var en målis som kunde vara lite blaha i serien men att han var den typen som tände till när det verkligen gäller.
Och det måste man ju onekligen säga att han gjort. 3 nollor på 10 KS matcher är både imponerande och vackert. Och även om hans brister kanske var en stor orsak till att vi hamnade i KS från första början, så har han verkligen tagit oss därifrån. Stort tack för det.
Nu snackas det om att han är på väg hem till Finland på hans initiativ. Och tjaa, det är väl en bra skilsmässa för båda parter om så är fallet.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08

Grattis.

Nu kan ni börja boka slutspelsbiljetter igen.   ;)

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Grattis modo för vidare spel i ES, ha i åtanke att de kunde varit AS istället. Visa er förtjänta nu. bygg om hela laget visa lite heart of hockey och en långsiktig plan. ta lärdom av denna svåra tid vilket jag förstår hur de är min bror är nämligen Modoit och har varit frustrerad och arg, nästan så han brände upp sin modotröja efter Växjö förlusten. Återigen grattis


Tikare
Kommentera


Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
MODOJohan: jag har haft en sjukt bra dag.

Länsförsäkringar ringde vid halv 5 och sade att dom skulle sätta in 35k för en nyckelbenskada jag årog mig tidigare, sen går modo och slår ssk, och blir kvar i es.............. klart jag bjuder ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Sawchuk: Fan så kliché med ett gammalt fyllo.

Jag vill ha banjo.

www.youtube.com/watch?v=fNy8llTLvuA
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Det näst bästa ikväll är att Berka bjuder alla på fria drinkar i Härnta!! Eller hur??
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
yngwie:

Ikväll har vi rätt att sno denna från Bajen!

Lysnna och låt glädjetårar droppa :)


www.youtube.com/watch?v=J5RdjEvvN8A
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Jag är tårögd. Faaan vad skönt!!!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
Grattis till fortsatt spel i elitserien.
Ska bli intressant att se vad som sker framöver i MoDo.
Någon form av makeover är väl att vänta.
Kommentera

1374033 · »