1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480529 inlägg · 4078 ämnen

MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08

« · 2490163 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Calleballe: japp och är det så så har klubben ingen skyldighet att göra informationen offentlig om det inte är uppenbart att ny info behövs.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
hompa90:

Svårt att veta exakt var han försökte träffa men det sker förmodligen helt reflexmässigt för att skydda sig själv eftersom Dahlström gör ett utfall mot honom.

Om inte Berg hade satt upp klubban hade dom förmodligen stångat varandra, ser i alla fall ut som att Dahlström försöker gå "face 2 face".

Knappast något nämnden kommer ta hänsyn till, men man bör alltid ta soffexperternas analyser med en nypa salt...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
grimiss: precis, ingen vettig klubb vill frivilligt förvärra en enskild spelares skada för att vinna ett par matcher. Min personliga åsikt är:

Låt dick träna så snart som möjligt ifall han känner sig fräsch.

Finns det fortfarande misstanke över att skadan fortfarande inte är läkt och att det finns en viss oro att den kan förvärras iom att en specifik match spelas, så låt dick vila.

Är man i en situation där laget ligger under i matcher så kan man ta en liten risk, men endast ifall nämnd spelare ger tumme upp.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Calleballe: nä men jag tänker att man ska tänka på klubbens och individens bästa först, har full förståelse om man mörkar lite
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Calleballe: Ja, jag tror också att man skulle skicka in honom med grön tröja på träningar. Att man skulle chansa med honom där det är stor skaderisk ser nog faktiskt inte bra ut för MoDo som klubb. I alla fall inte om man slår upp skadan.

Sedan är det som jag varit inne på lite olika. Det finns spelare som kan producera ganska omgående och det finns de som behöver ett bra tag på sig. Det beror dels på hur beroende man är av skridskoåkningen, hur väl man kunnat hålla igång osv.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Gavelo: träna tycker jag han absolut ska göra om det är möjligt. Känns inte riktigt som att modo är helt transparenta med supportrarna. Gissar på att skadan inte läkt riktigt som man trodde den skulle och väljer därför att fortsätta vila honom ett par veckor till.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Calleballe: Jag köper ditt resonemang, men det jag menar är att han kommer behöva 5-6 matcher på sig minst att hitta tempo och tajmingen så länge som han varit borta från hockeyn och snart är ju säsongen över, jag tycker inte heller vi ska spela spelare i en semi och eventuell final som inte kan gå 100%.
Jag menar att man borde testa honom på is redan nu, håller han på träning så håller han på match annars kanske man ska låta spelarna som är hela nu göra det och skulle Josh komma i form senare i slutspelet så kan man ta den diskussionen då om det är värt att låta honom spela sig i form dom sista matcherna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Luleå slänger in 11 juniorer till deras match ikväll.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Gavelo: håller med, tror dock man resonerar i att man inte vill hamna i samma sits som man gjorde i semin mot löven förra säsongen där vi tappade viggen pga skada. Bättre att låta dick vila i kvarten och vara hel semi/final istället för att låta han spela kvarten men vara trasig semi/final. Går det dåligt i kvarten så har jag svårt att tro att modo inte skulle skicka in honom.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
MoDoNörden: Tro när man tänkte släpa ut Josh på isen, om 5 veckor?
Snart är säsongen över, in med honom och kör, håller det så gör det annars får resten av laget fortsätta utan honom.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
MoDoNörden:
Bra att Vela är på G iaf
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
J F K: Status på träningen idag:
- Vela är med, kör med ej tacklingsbar tröja. Ser pigg ut enligt Pelle.
- Mannberg inte med, locket på hur status är där.
- Dicken inte med.
- Folin går för fullt efter sjukdom.
- OP ej med, varit sjuk hela veckan.
- Berg med och kör, trots förmodad avstängning.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
hompa90: Förvisso växte Brickley på slutet, men i och med att Wahlberg gick ned på backen så var det väl inte egentligen föranlett utav att Berg försvann som de fick mer istid.

Det blev precis som at Brickley blev tvungen att spela enklare när han fick mer istid. Hans största problem är ju att han alltid vill slå ett avgörande pass, istället för att ibland bara lägga iväg pucken eller slå ett kort pass. Det är klart att han hade en annan uppgift i Västervik, men jag tycker att han borde ändrat spelsätt för ett bra tag sedan. En back i MoDo måste kunna spela pucken snabbt, för hela vårt spel bygger på att pucken ska gå fort.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
J F K: Sjuka är att jag tyckte vi spelade bättre när han var borta då Brickley och Ingman fick ta mer ansvar..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
hompa90: Ja, det är ingen tvekan om att Berg inte hade för avsikt att träffa ansiktet. Det är precis som han inser att han kommer att träffa illa när Dahlström lutar sig framåt och hinner bromsa klubban, för annars hade det nog flugit tänder.

Det var hur som helst ingen tvekan om att det är en femma och avstängning. Man är helt ansvarig för sin klubba och oavsett om det är meningen eller inte måste man ha bättre kontroll än att dra klubban rakt in i munnen...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
hompa90:
Reko av Jacob 👏🏻
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
För övrigt verkar inte SSKarn att tilltaget av Berg var så farligt..
Saxat från expressen

"Tänderna klarade sig
29-årige Jacob Dahlström var själv inblandad i en av de mest uppmärksammade händelserna under det sista grundseriemötet lagen emellan. Han crosscheckades av August Berg, som fick ett matchstraff för förseelsen.

– Det är olyckligt. Jag knuffar honom i magen och han ska knuffa tillbaka, då får jag klubban i ansiktet."
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Smurfen: Såg inte att det var en som hade skrivit om det redan !
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Inte ens om vi har runt/under 2000 på fredagkväll kommer vi ha under 4000 i publik snitt i år .

Just nu är publiksnittet efter 25 hemma matcher : 4177 !

👏👏👏
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
MoDoNörden:
Vilken tur att det är Karlin som tar ut laget då? :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
puffe: För att inte rucka på kedjorna och undvika större ändringar precis inför kvarten tycker jag vi borde köra enligt följande. Med alla tillgängliga det vill säga. Mannberg tycker jag inte tillför något alls, väldigt svag och tunn. Jacobsson är enormt nyttig och tillför mycket med sin kreativitet och finurlighet. Väldigt mogen och ingen tendens till junis misstag.

30. Gudlevskis, Kristers
1. Williamsson, Tex

1st Line
7. Näsén, Pontus
40. Bernhardt, David

29. Aagaard, Mikkel
23. Dickinson, Josh
17. Woods, Riley

2nd Line
11. Ingman, Josef
6. Brickley, Daniel

13. Halloran, Nicholas
32. Niederbach, Theodor
15. Sveningsson, Filip

3rd Line
26. Wahlberg, Emil
27. Folin, Niklas

38. Södergran, Johan
22. Pettersson, Adam
36. Ohlsson, Sebastian

4th Line
28. Jacobsson, Theo
19. Erik Karlsson
20. Vela, Marcus

Extra/utanför
33. Mannberg, Daniel
12. Pettersson, Oscar
14. Norén, Jakob
5. Berg, August
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
grimiss: Helt enig i detta. Dåliga beslut kommer spelarna att ta ibland.

Ssk blir riktigt svåra i ett slutspel. Gillar Bogren skarpt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Bad_Brett:
Nej även dessa spelare gör misstag det är fullt naturligt, Bernhardt tycker jag inte dräller, mer än i PP och där tror jag att man spänner sig och stressar upp sig vilket är lätt hänt när det inte funkar.

Woods tycker jag är riktigt gedigen. Halloran ja han har teknik och fart på SHL - nivå men tyvärr för dåligt spelsinne vilket är rätt tydligt inemellan.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
puffe: MoDo vinner. Vi leder även serien! Ove kan gå och lägga sig nu igen och vara bäst på hockey i Umeå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Bad_Brett: Woods blev ju skitnödig när Dickinson försvann.

Bernhardt har väl alltid drällt, men gör ändå en massa poäng.

Mer orolig över Adams form, även om han sett bättre ut senaste matcherna

Men om man sammanfattar läget. VI leder serien med en omgång kvar, känns som att det kunde varit värre
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Tarasov: Visst, Ohlsson, EJK, Wahlberg med flera dräller också med pucken ibland. Men du måste väl ändå se att en skillnad mot när normalt sett puckskickliga spelare som Woods, Halloran och Bernhardt dräller?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Bad_Brett: Skönt att vi vann! Förbannad fortfarande för att vi inte tacklar, men halvfigurerna får ändå in pucken i nät och vinner. Detta kan räcka långt då Vela, Dicken, OP och Mannberg får slåss internt om platserna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Tarasov: slarv, nonchalans osv osv. Tror mkt av det där är helt felaktiga tolkningar av vad som händer på isen
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Modomas:
Tycker du övertänker lite där men förstår vad du menar. Själv tänker jag att man skall ta det som passar bäst för nästa omgång. För längre än så skall man inte fokusera.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Bad_Brett:
Tror inte fansen till de lagen håller med. Nej det är inte floskler jag tror du missar hur svårt idrott är på toppnivå. Misstag sker inte pga nochalans alltid utan för att det går fort man är för trött osv osv. Därmed inte sagt att nochalans inte förekommer men inte den största faktorn hos oss.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Som Stockholmare hoppas jag verkligen vi slipper möta Djurgården. Kommer vara ett fullständigt nervvrak, men kommer inte kunna motstå att gå på matchen. Skönare att se på den hemma även om grannarna tror jag hör hemma på mentalsjukhus ibland.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
KB65: ja om dom förlorar annars går dom stärkta ur det… men ssk bör ju vinna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Bad_Brett: Trams får stå för Dej. Själv tror jag på MoDo
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
puffe: Tramsigt inlägg.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Bad_Brett: Själv tror jag MoDo går upp, med en serieseger i ryggen.

Men blir det inte så är jag den förste att gratulera Dej
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Modomas: Tror ändå det gynnar oss mer om Djurgården får gå en hård holmgång med Södertälje i en kvart.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Tarasov: nja om målet är att gå upp tror jag att vi bör gå ”all in”. Man kan välja så enkelt som möjligt för att komma så långt som möjligt men då är ju risken stor att vi får ett ”bättre” DIF längre fram. Tittar man på tabellen och jämför med truppen så har ju dom klart störst utvecklingspotential.

Lite som att göra en Timrå och plocka målvakten i sudden, man satsar och går för seger :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Nucky: Japp, spelade mest av backarna också 22~ min, Bernie tvåa på 21~. Avslutade matchen väldigt bra iaf.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Tarasov: Tycker Färjestad var grymt bra på det under sin storhetstid.

I HA tycker jag Björklöven, Mora, Södertälje och till viss del Karlskoga och Kristianstad kan vara riktigt duktiga på det.

Det man måste komma ihåg är att våra toppspelare har en så oerhört mycket högre högstanivå än majoriteten av våra motståndare, och givetvis kommer även lag som är taktiskt skolade får problem när vi trycker ner gaspedalen.

Likväl irriterar det mig något enormt att vi är så nonchalanta långa stunder. Att Halloran skiter i att ta pucken för att han inte vill bli tacklad är aldrig okej. Det håller inte att komma med floskler som att "ingen är på topp hela tiden". Han har möjlighet att ta pucken, inser att han har en spelare i ryggen och väljer istället att hoppa åt sidan. Det är för dåligt helt enkelt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Icing-Ove: Ja, vi vände o vann. Tycker SSK är ett jobbigt lag att möta, så Löven får nog fullt upp på fredag. Men också kul, för anti-Modoiterna att vi vann man mot ett topp-6lag. Vad blir deras nästa argument?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
puffe: Håller med.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Gavelo: Visst hade Brickley en puck i stolpen också innan deras 0-1?
Det jag gillar mest med honom är att det tar STOPP när nån försöker krångla sig förbi i sargdueller.
Hans förmåga att täcka skott gillar man ju också
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
puffe: Helt jävla underbar vinst! Skrek här i Umeålyan. Så förbannat starkt att vända och vinna mot ett tungt SSK!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Bad_Brett:
Jo men vilket lag tycker du har haft det genom historien?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Bad_Brett: Fokus i 50 minuter räcker långt. Det är dit vi strävar
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Tarasov: Jag pratar inte om att vara på topp varje kväll, jag pratar om att kunna ha fokus i 60 minuter. Det är en förbannelse.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Modomas:
Nej något av lagen 7-10. Men först matchen mot Karlskoga
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Bad_Brett: Förvisso, men i kvarten krigar vi 40 minuter och så vidare(hoppas jag)
Kommentera

« · 2490163 · »