1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531171 inlägg · 4122 ämnen

MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
{10322}: 2 förluster av MoDo närmaste matcherna och 2 vinster av HV och det är 2 poäng som skiljer med 7 matcher kvar. Långt ifrån tryggt. Kriga!

{5647}: Ganska många spelare har nog blivit överkörda en gång i sin karriär utan att bli kastad under bussen i media av sin egen coach efteråt. Tror knappast det är det man vill höra när man åkt på hjärnskakning och blir borta flera veckor, men du kanske jämför det med samma som att missa öppet mål eller släppa in ett höstlöv.

{5647}: www.hockeyallsvenskan.se/article/4c8eak5o0-1el1/view

Finns rätt många knätacklingar som är ful och kunnat avsluta karriärer. Här är ett bra exempel.

{5647}: Ärkegrisen Rahimi borde tjänat ihop till livstids avstängning redan efter årets fulaste knätackling på Hartmann våren 2021. Må Dynglöven stanna i HA där de hör hemma.

Det regnar idag!
Bara för att prata om något roligare!

Greg P:

Jag har helt plötsligt börjat gilla Ante och Kapanen.
Och Niederbach!

Silly: Hittade aldrig Kapanens uttal. Du får gärna länka det.

Greg P:

Han hade ringt upp Hinken och i frågasatt avstängningen!
Tyckte att det var för hårt!

Greg P: Jag förstår inte hur du kan kalla det att bli kastad under bussen. Jag förstår såklart att effekten blir oerhört mycket värre jämfört med ett missat mål, men Ante säger ju bara att han borde skyddat sig bättre. Något också alla kan se.

Sanny tyckte att matchstraff skulle räckt för Niederbach. Han var ju inte ens på väg att tackla, utan det blev mer en krock när Rindell åkte som han gjorde. Sedan kom givetvis kritiken att Rindell måste skydda sig bättre, men det har jag inte hört en enda expert uttala sig annorlunda om heller. Släpp det. Vi kan köpa att det blev en femma, men nästan ingen tycker att det skulle blivit mer än så med tanke på mottagarens agerande, uppsåtet och hur faktiskt Niederbach snarast begränsar tacklingen.

{5647}:

Det börjar spåra ur det här med att vara bra fans!
Har känt samma i våran bok!

Silly: människor har en tendens att tappa det. även här inne givetvis och jag är inte bättre än någon annan innan nån läser det här och svarar amen duuuuu dååååååå

minns när mauri blev intervjuad och berättade att han skulle byta trottoar om han mötte niederbach på stan. detta var alltså fyra månader efter tacklingen. kanske läge att gå vidare med livet? man kan undra hur han hade tagit mcsorleys överfall på brasher, där kan vi snacka medveten handling, eller bertuzzi mot moore.

tänkte skriva nåt mer här men kanske lika bra att vi försöker få stopp på den här diskussionen om tacklingen, känns som det skrivs samma sak i varje inlägg. dags att gå vidare, tacklingen är vad den är, straffet är vad det är, vi kan inte påverka det, vi får se om modo överklagar även om det är lönlöst

{5647}:

Förmodligen ovan med självrannsakan då han är van med en sportchef som står i direktsändning och påstår att de blir "pissade på".

Han har ju inte ett rätt då han även kallade hinkens uttalande om ev. överklagan för en "upptrappning" gentemot stoppels utspel som vad jag minns bl.a. kallade till sig domarbasen för ett möte mitt under brinnande slutspel.

Hur han får det till en "upptrappning" av stoppels agerande har jag svårt att förstå.

Trilske: MoDo överklagar avstängningen!

Heyerdal: gissar att rin kommer ställa sig på disciplinnämndens sida igen

{5647}: Jag har redan släppt situationen skrev jag. Den tar olyckligt när Rindell tappar pucken i uppspelet samtidigt som Niederbach kommer körandes, maximal oflyt. Det händer några gånger per match spelare inte har full koll på pucken och har blicken upp och är i en dålig sits att skydda sig. Har aldrig påstått den är ful eller ifrågasatt om antalet matcher är korrekt.

Det jag skrev var att Ante inte borde slänga en egen spelare under bussen. Har han synpunkter på Rindell kan han ta det internt med han inte i TV4 och i tidningar.

{9315}: kanske att man tar bort extra matchen då det är extremt otydligt hur länge man är återfallsförbrytare. Men kommer vara minst 3 matcher oavsett

Greg P: att ge kritik är inte att slänga någon under bussen. Rindell är en professionell ishockeyspelare han bör kunna ta kritik av sin tränare. Oavsett om det är individuellt, inom laget eller i Media. Alla proffsidrottare granskas

SPOODI:

Sen kommer det ju till en gräns när man tvingas ta bladet från munnen när man får frågan, även om det råkar röra sig om en egen spelare i detta fall.

Är väl inte omöjligt att timrå själva har blivit drabbade av något liknande tidigare under säsongen.

Sen får man ju säga att han hade bra känsla och valde rätt tillfälle med tanke på hur överens alla verkar vara i just detta fall.

SPOODI:

Ja det skadar ju knappst att ta detta vidare då det inte minst behövst ett förtydligande om hur länge man är att betrakta som "återfallsförbrytare".

Hade det stannat vid 2 matcher tror jag inte vi hade gått vidare, men där passerade dn en smärtgräns.

{9315}:

Håller med.. Det är därför jag har aktivitbi 2 inlägg redan.
Att vi skall släppa det här nu,
Det är historia nu och Teodor får vila vilket inte kommer påverka laget så mycket och Rindell är borta förmodligen resten av säsongen.
Men jag hoppas han kan komma tillbaka!

Silly:
Hursomhelst skönt med 3 p ;)

MoDos största "fan" nr 1 Sanny Lindström har med två modoiter på sin lista

www.expressen.se/sport/blogg/sannylindstrom/2024/02/19/det-gor-honom-unik-2/
Uppladdat:

500x0-123.png

Tarasov: Ge oss SAIK så vi kan få nåt nytt att käbbla om i forumet! 🤪😂😜🥸

hompa90: och rundblad är bubblare till bästa back. Ja du

{5647}: verkar ha varit dom kedjorna på träningen idag :)

« · 2655228