1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

483968 inlägg · 4079 ämnen

MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00

915732 · » Till forumet


Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Frisco:

Åfan, hade ni inside info om att denna regel skulle införas redan för flera år sedan?
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Salle: Du är flera år för sen.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
bisterfinnen: Hann före... Detta faktum dryftades redan på jippomatchen/isträningen för nån månad sen.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Salle:

Du hann före mig. Är det något som får blodet i mig att koka så är det färjestadstrollens djä-la byten. AAAAAAAAAAAAAH!
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Dream Team: Det är bara det att det blir så irriterande när det är uppebart , nog vet jag att modospelarna säkert försöker med samma sak också.

Det hjälper liksom inte att skynda sig, för i det ögonblick pucken är slagen får man inte byta.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
MorganaLefaey: Jag kan förstå irritationen. Jag skulle ju reagerat på precis samma sätt i samma situation för mitt eget lag.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Dream Team & AM: Väntar bara på att se FBK:s försök.
Kan väl se se ut nåt sånt härna.

Hela bänken hoppar in på isen för att förrvirra linjemansstackaren eller nåt liknande.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Dream Team: Om man inte lyckas fuska så kan man väl se till att få snyta sig eller vad nu Backlund gjorde som tog sådan tid. Riktigt smart tilltag men ack så irriterad man kan bli. De som inte skulle få byta lyckades ju få vila i 4 minuter eller något.

Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Gusse: De försökte väl ett par gånger tror jag. Sanny Lindström vid ett tillfälle, den andra gången missade jag vem det var. Jag tyckte mest det var roligt, för värt att prova var det nog allt. Man vet ju aldrig hur "med" domarna är. Det här är ju en ny regel. Klart att spelarna vill testa och se om det går. Det går väl att nämna fler saker än det här som spelarna gör betydligt oftare i försök att lura både domare och regelverk.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Gusse: Antingen tar man bort regeln, eller så inför man någon sorts straff vid upprepade försök att bryta mot regeln.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
spud:

Instämmer, i 80% av hemmamatcherna så var spelet helt enkelt skit. Visst är det en styrka att ta poängen utan att övertyga spelmässigt men om man utöver det inte har någon grundidé att luta sig tillbaka mot så är man ute på jävligt djupt vatten.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Vafan, även om vi vann guld ifjol spelade vi inte så bra hela säsongen, lätt att glömma. Men nu får Krizan täppa till lite igen så att modo inte ersätter krizan med kristan.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Vad timrå spelarna försökte fuska .vid varje icing så försökte alltid nån att byta innan avbåsningen kom eller direkt efter ..Jag vet inte om dom lyckades nån gång
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Hahl Bundy: jo det förstår jag, det var nog många som höjde på ögonbrynen. Men som jag skrev nedan och jag vill inte skylla på det men, han missade ju endå hela försäsongen och har spelat 3 matcher nu och samma gäller Timander. Så jag tror nog att efter nån match till kommer dom vara inne i det här igen.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Cyklob: Nej, ni kommer igen, helt klart.
Men jag blev så förvånad bara, över Sundström.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Hahl Bundy: Det var många i Modo som jag inte heller trodde spelade matchen i går och Sundström är en av dom. Men så här är det i hockeyn alla lag får ju någon svacka eller motgångar någongång men man kan inte lägga sig ner och grina för det. Det är bara bita ihop och komma igen.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Cyklob: Spelade Sundström igår? Såg honom inte på hela matchen.
Jag trodde inte han var med, ärligt talat.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
MorganaLefaey: Grabbarna kommer igång, vi får ju endå ha i åtanke att man inte spelat med fullt lag under någon träningsmatch samt att Susse och Timmy spelat 3 matcher nu. Det tar ett tag innan man kommer in och hittar rätt i positioner osv. Men när serien är slut så kommer Modo ligga på slutspelsplats.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Spelar ingen roll vilka andra matcher man tittat på den här säsongen så har man fått sett snabbare spel och spelare som inte behöver stå still för att kunna lägga ett pass som om inte är på klubban i alla fall så nära att medspelaren kan ta emot den. Modo har lyckats med sådant spel i 3e perioden mot Djurgården och en kort stund mot Mora och TImrå. Men mot TIK så såg man till att åka på en utvisning direkt när man fått upp farten. Skulle tro att snacket om att de gamla tränat hårdare än någonsin förut är endera bulls-it eller så har det fått de gamla att göra av med för mycket energi att de inte orkar med matcherna. Kanske dags att låta dem vila lite extra eller att ge dem en powerbar.

Nu bör man väl inte behöva vara orolig då de som varit bland de sämsta ändå är de stora namnen och de kommer säkert komma igång. Men samtidigt så var det säkert just det som frölundafansen sa i början av förra säsongen.


Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Icing-Ove: Jodå, men jag ser framemot nåt riktigt riktigt roligt. :)
Dock inte att förringa det roliga man upplevt med Timrå genom åren.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Icing-Ove: Det beror nog på vad man väljer att se, alternativt bortse ifrån. Allt är inte guld som glimmar.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Hahl Bundy:
Haha, nä ni har ju inte så mycket roligt att se tillbaka på ;-)
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
källan: Vi skrattar inte, Vi ler i mjugg. Det var bara 3:e matchen.
Sen ser jag aldrig bakåt, jag lever i nuet o ser alltid framåt.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Ni skrattar åt oss när ni vinner med 4-1..... Vi skratta högre när vi vann med 8-1 Minns ni ? 8-1


8-1 8-1 8-1 oj oj oj oj oj oj oj 8-1 8-1 8-1
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Äh, nu slappnar vi av och tänker på guldet eller varför inte inledningen på säsongen 98/99. Vill ni skratta ännu mer kolla publiksiffran i 3:e matchen den säsongen.....
Kommentera


Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Petey21: aa presis :-) Modo bli Bättre när säsongen är riktigt i gång
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
shinzawai: Äsch, låt dem hållas, de små liven måste ju få någon slags glädje i livet med, och en 4-1 seger mot svenska mästarna kan man väl bjuda dem på, det är väl den största framgången hittills i klubbens historia... ;-)
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
shinzawai: du är rätt rolig du också.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Salle: Sen är de ju inte vad Warg gjort för Timrå utan snarare vad Timrå gjort för Warg så att ;D
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
El Maco: Tragiskt att vi vann guldet.. Vad säger det om Timrå anno 06-07?
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Salle: För att förklara det uppenbara - det är ingen som skrattar åt titeln, det skrattas åt Modo. Att ni tog guldet förra året är inte roligt, det är enbart tragiskt. Att ni var svaga idag är däremot väldigt roligt.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
NuMo: hehe okej
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
scim: Och jag är ju timråbo, så blanda inte in mig.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
scim:

Och redan så förstörd??
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Ni börjar mer å mer likna oss ifjol. Från final till floppgäng. Men det ändrar ni väl på snart?
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
men vad modo spela dåligt idag hållberg som är i en formsvacka och hade ingen rolig dag och timander som styrde upp en skot ikrysset och klacken var riktig dålig :(
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
gud:

Blanda inte ihop mig med de andra dövikarna, jag är inflyttad.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
scim:

Lite bättre kan du väl?? Dusch och kråkor??

Att du vet vad kråkor är förstår jag..En stående maträtt hos dig kan jag tänka mig..

Dusch för dig och dina nära vänner i Dö-vik förstår jag dock att du inte vet vad det är..Poffa är så berest så han kan nog förklara ett o annat för dig...

Kul för dig att ett av dina lag vann allafall...Själv är jag nöjd med en 4 1 seger på bortaplan..Faktiskt mycket nöjd..
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Salle: Håller med dig om att dessa båda ramsor är fruktansvärt fjantiga.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
NuMo: Som tur var så stavade jag fel så jag behöver ju inte oroa mig för reaktioner.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Salle: Vem bryr sig hur tikarna täker. Vi ligger ju på ett högre plan.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Salle: Ett riktigt kollektivt hjärnsläpp är helt rätt ord. Tankeverksamheten måste upphört totalt just då.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Flera timmar efter matchen så har jag nu smält maten vad nu det har mad saken att göra. Matchen var mer lättsmält om man säger så.
Ett lojt MoDo mötte ett taggat Timrå. När väl MoDo vakande till så var TIK för skickligt för att rå på. Tur att det är några matcher kvar.

Nåt som dock är svårsmält är den ramsan som TIK-klacken kläckte ur sig.
"SM-Guld! HA! HA! HA!"

Man undrar vad det var för ljushuvud som kom på den och dessutom fick med sig sina medbröder och -systrar i ett kollektivt hjärnsläpp.

Jag kan knappt förstå att man ropar "Hata Warg" efter vad han gjort för TIK de senaste åren men att skratta åt den finaste titeln man kan vinna på hemmaplan är ju helt åt...


NuMo: Kommer inte Janne ihåg hur "tricket" funkar imorrn så får han väl höra av sig. :-)
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
gud: Nja, poffa lär jag mig naturligtvis av. Vi träffas ju emellanåt och vi har aldrig haft svårt att ge och ta kritik från varandra. "gudarna" skall veta. Men vill du prata i en poffastyrd gästbok så finns ju möjligheterna utan att just Modogästboken behöver anpassa sig.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
gud:

För att bli av med ditt kråkproblem rekommenderar jag en dusch.

Jag tycker SM-guldet kändes rätt bra, men för att förstå några sådana känslor måste du ju byta sport. Jag är väldigt nöjd idag, men då håller jag ju på City också!
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
NuMo:

Självklart så är det så oraklet...Du har börjat att fattat något..Har Poffa hjälpt dig??

Annars så känns 4 - 1 till TIMRÅ IK jävligt bra...

Scim min älskade polare..
Du är min idol..Kan inte du skicka en idolbild på dig själv till mig??

Kan säkert skrämma kråkorna med det...

Kan även passa på att nämna...Annars så känns 4 - 1 till TIMRÅ IK jävligt bra...


Har jag nämnt att annars så känns 4 - 1 till TIMRÅ IK jävligt bra...??
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Fel tråd, men intervju med Foppa på canal+sport just nu.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
scim: Vill fylla i, förtydliga.

Ett inlägg här kan naturligtvis vara riktat till en viss persons tes, men det betyder ju inte att inte att vem som helst inte får gå in och blanda i just den debatten, oavsett vem som startat tråden och vem som svarar på vems inlägg. I gästboken så är debatten flytande och dynamisk. Hur skulle annars en debatt finna nya dimensioner? Nu menar jag inte att gud plötsligt måste anamma det här, han har ju inte förstått det hittills, trots alla år. (begär inte för mycket.) Men som sagt. För som scim säger. Debatter som du vill hålla utanför gästboken, använd andra kanaler än just gästboken.
Kommentera

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
scim: gud, slutledningsformaga, "ASG"
Kommentera

915732 · »