1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480474 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - HV71 4/1-2007

« · 809777 · » Till forumet


Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Poffa;

Skalman:
- Bitvis var det rent komiskt att se hur dom spelade, eller inte spelade, framförallt i powerplay då. Bara att ta nya tag, men ska vi vinna något sm-guld i år så bör vi nog kunna få puckj-veln att befinna sig i motståndarnas zon i powerplay.

Bisterfinnen:
- Se det från den här sidan istället. Är det inte helt fantastiskt att vi trots ett obefintligt powerplay hela säsongen ligger och sniffar på serieledningen såhär i seriens slutskede?

Skalis:
- Absolut, jag är sjukt imponerad av detta faktum. Kolla på FBK, dom har alltså inför denna match, gjort 55 mål i powerplay medans vi mäktat med 28. Men samtidigt så brukar det ju visa sig i ett slutspel att powerplay är avgörande.

Bister:
- Jag har många år förvånats över att media möts av mystiska leenden från MoDo-spelare och coacher under serielunken när man diskuterat powerplay-ineffektivitet.

Om det nu (gud förbjude) är så att man tränar en massa varianter som man sparar till slutspelet år efter år så borde man för fasen fattat för länge sedan att det inte håller. Ett vägvinnande powerplay i slutspelet kräver ett vägvinnande powerplay i seriespelet. Det går inte att bara trolla med knäna och börja spela bländande pp när slutspelet börjar. Fattar dom inte det??

Skalis:
- Drömmen vore väl att en sån sak skulle fungera, att mörka ett fantastiskt powerplay lagom till slutspelet. Men samtidigt så ger ju seriespelets 50 omgångar ypperliga förutsättningar till att träna powerplay.

Jag är grymt sugen på att åka ner på en träning och kolla huruvida dom tränar powerplay eller inte, jag är enormt skeptisk till att dom gör det faktiskt.

Bister:
- Se det som ett utdelat uppdrag! Om dom inte tränar PP stenhårt eller om det ser illa ut så har du mitt mandat att gå ner på isen och berätta vad vi kommit fram till och att föreslå lämpliga åtgärder.

Skalis:
- Ja tamejf-n så ska jag glida ut på grillorna och börja skrika åt dom att det är 2 timmars extra träning på powerplay som gäller. Krizan får agera hjälpreda med att visa hur dom ska ställa upp, han ser ju bäst hur dom andra lagens spelare ställer upp sig och i vilka lägen dom ska skjuta.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
bisterfinnen: Du får allt skriva ut det här, jag läser inte på åfficijella längre.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
poffa:

Vad gäller PP så har jag och skalman en teori och en plan i matchtråden på åfficiella
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
MODOJohan:

En begagnad speaker, sägs det. Pensionerad.

Min personliga åsikt om matchen är att det är klasskillnad mellan HV och de flesta andra lagen i elitserien. En stolsgranne sa att Färjestad också var väldigt bra, men dem spelade vi ju ändå ut. Idag...ja...jag vet inte vad som hände. Adam Andersson sa efter andra perioden att det nog kunde vara så att det blev lite konstigt för att MoDo var vana att det skulle gå så lätt.

Sen undrar jag också om man ska börja föra protokoll över allt domaren gör rätt och allt domaren gör fel, för att se vilket det blir mest av och på så vis kunna bedöma domarens insats. Utvisning för hög klubba när vemdetnuvar hade klubban i isen? Hm.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
bisterfinnen: Skitmatch av MODO, det räcker.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Å så slapp jag ju fängelse för förargelseväckande beteende. Alltid något.

Nu väntar vi bara på en målande matchanalys av våra strålande korrespondenter.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
MODOJohan:

Möjligt. Troligtvis bara vikarie.

Lapp on the luck iallafall. En tröst i natten.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Föresten, är det en ny speaker för kvällen?
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Icing-Ove: Det där kommer du att få äta.... dricka upp... hoppas jag. Bju mig, ja ä törstig. Jag ska köra så det räcker med en cola för min del.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Om Modo vinner ikväll ska jag bjuda alla i E.On Arena på Bacardi och Cola på lördag....
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
bisterfinnen: Taget! Fixa bildbevis du. Jag lär ha c:a 5.000 ögonvittnen.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
MODOJohan:

OK, då dansar jag naken på flyget hem till Svedala. Deal?
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
bisterfinnen: Vinner Modo ikväll så ska jag dansa topless på räcket i E.on på lördag. Det svär jag på. Det är bara för att göra resten av kvällen någorlunda intressant.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
MODOJohan:

Onödigt. Nu blir det jobbigt att ta poäng ikväll. Men SKAM DEN SOM GER SIG!!!!!
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Pang bom och tack och adjö. Skit
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Bissett19: Tagit och tagit. Han var på och boxade på Hedman.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
MODOJohan: Vem har han tagit nu då?
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Vilken jäkla fegis Lance Ward är! Han verkar bara vilja ge sig på de yngre.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Nu måste man ju bara sparka Bengt Hedin! Släppa in en puck då 7600 pers släpat sig till Arenan (och dess barer). Ohållbart, värva för fan!!!!
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
bisterfinnen: hum hum... Har svårt att tro på något annat än förlust just nu.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
MODOJohan:

Lugn å fin. Vi håller på att bli varma än bara. Nu kör vi!
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
bisterfinnen: Tackar, lite sent nu men tack ändå som sagt.

Ska vi förlora seriefinalen? Suck. Vi har blivit bortskämda.
Kommentera


Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Äsch då... Det var ju inge bra. 0-1. Då betyder det att vi har förlorat kvällens match.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Kan nån fixa sån där länk som man klistrar in i MP?
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
MODOJohan:
Äh, ge det receptet till självplågaren "Foppa" Forsberg istället, har hört att de flesta huvuddomare i Sverige redan hejar på Modo.
Synd att powerplay bara låter fint och inget som modospelare bryr sig speciellt mycket om, det är ju lite divigt att spela 5-4, mer manligt är det med 5-5 eller boxplay....
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Icing-Ove: jag ska röra ihop en äcklig gryta med katrinplommon och lavemangsdricka till. Det löser sig!
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
MODOJohan:
Då får du se till att Huvudzebran får lavemang till lunch den dagen, självklart ersätter jag om det krizar till sig....
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Icing-Ove: Ja du kan ju inte häva eldvatten i Timrå centrum.. Det gör ju redan 75 % av befolkningen, så någonting eget får du nog ta och göra. Då faller min röst på att du ska vikariera som rättskipare. En äkta bortadomare
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Hahl Bundy: Ja just.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Ni får bestämma. Jag kanske ställer mig i mål på lördag i Plywoodladan eller sätter mig på en parkbänk och dricker eldvatten i Timrå centrum. Det är upp till er...
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Hawerchuk: Tyvärr det har vi patent på.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Hahl Bundy: Pissa på dom?
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Icing-Ove: ...och ???? göra vad?
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Det lutar åt en 0-0-match, gör Modo eller HV mål ikväll så ska jag fan i mig åka till Timrå och
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Frisco: nope mot templet
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Salle: Dåligt de andra dagarna?
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
7589.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Frisco: 11st ståplatser kvar nu. Skall vi gissa att dom tar slut innan nedsläpp. 7600 en torsdag är J-T bra.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Frisco:

BINGO!!
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
7574
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
mike66: Jag satt och letade inför-artiklar i lokalpressen inför er färd hit ner till de böljande slätternas provins. Jag vet inte riktigt om jag hittade rätt, men rubriken bådar gott. Slit den med hälsan (sorry...).

sydsvenskan.se/malmo/article207462.ece
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
mike66: När Olle beter sig som en 4-pluppare är det bara att slå dövörat till.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Poffa: Snacka inte skit om IF Sundsvall Hockey för då skickar jag Edström och Moverare påre.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Paddan och LJ: Jag säger som Olle sa under hela nyårsfirandet; - Håll Käften.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
mike66: Visst blir det så, Heffnersklubban kommer inte att gå om.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
mike66: Blanda nu inte in IF Sundsvall Hockey i det här.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
mike66: Jo, det är klart, sista chansen att kvala sig kvar i elitserien spelas väl färdigt när SM-finalspelet är avverkat. Så på så sätt blir ni ju bättre placerade framåt i tiden.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Poffa: Skit i förlustraden, ju längre den blir, desto närmre kommer en vinstrad. När serien är slut är vi liktförbannat bättre placerade än vår lillasyster.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
mike66: Jag tyckte ångermanländskan lät up to date om nyårnatten iaf, fast det är väl genom skumpan påbrået lyser igenom...
Kommentera

« · 809777 · »