1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479808 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Karlskoga 2020-10-18

« · 2089800 Till forumet


Modo - Karlskoga 2020-10-18
Matchdags igen då. Kul med fler matcher denna vecka. Känns som det börjar komma igång mer då. Hoppas vi kan fortsätta på spåret från senaste matchen och utveckla vidare på det. Kanske att vi börja hitta kemi i kedjorna. Skall bli spännande och se om han kör samma igen eller om han går tbx till föregående kedjor. Bik blir nog en tuff match men björka kan ju få dra på sig några tvåor åt oss så vi får träna pp😉 gooo Modo mot tre poäng
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
wolper: Laddar med soffbiljetter! Hoppas på en bra match ikväll😊
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
wolper: Vet inte om jag vill påstå att det känns som att dom börjar komma igång, en halvbra match mot ett bottenlag har inte övertygat mig.
Negativt är att vi trots bra koll på händelserna slappnar av och släpper in kik i matchen på slutet med några mål, också negativt att vi drar på oss mängder med utvisningar både genom lathet att slå och haka men även snacka från båset osv, det tyder på att laget INTE är i harmoni med sin spelidé eller har den kyla som ”topplag” måste ha!

Positivt är väl att Modo vinner matchen och gör 6 mål på en Calle Klang som är en riktigt spännande målvakt, även positivt att man visar upp 2 alternativa spelformer i PP som resulterar, även positivt att våra sk. stjärnor fick komma i poängprotokollet.

Kvällens match blir såklart en helt annan, deras PP med bekantingen Björka kommer bli tufft att värja sig emot.
BIK har ett bra lag men har inte heller glänst hittills men i dagsläget är man ett mer homogent lag än Modo så ikväll blir det en värdemätare väl värd namnet.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Gavelo: Jag har dock full förståelse för att man brinner av ifrån båset när man fått så många utvisningar emot sig samtidigt som man missar en solklar tripping på Ohlsson när domaren står en meter ifrån. Att domaren istället väljer att blåsa för en misconduct i ett sådant läge tyder på att man inte har någon vidare känsla för spelet.

MoDos andra utvisning t.e.x, Häggström låser fast bladet på motståndaren och åker ut för slashing? Redan där har man ju tappat allt förtroendekapital.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Gavelo:
Svårt och veta var laget står men ser gärna att man fortsätter komma in i anfallszon på samma sätt sätt som förra matchen.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Tarasov:

Va beredd på grishockey idag, även om Wessner och Berglund har slutat så har BIK alltid spelat fysiskt och ibland över gränsen, vi har ju mött dom åtskilliga gånger i as ;)
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
mattias - 74: Bik har alltid spelat fysiskt och lite grisigt, men samtidigt måste man ge dom att dom alltid lyckas vara ett topplag och alltid varit väldigt svårslagna.

Tror Modo kommer få problem idag även om jag såklart hoppas och tror att det finns en bra chans på poäng.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
mattias - 74: Nja, de spelar ganska snällt numera. De hade exempelvis knappt hälften så många matchstraff som Timrå och var inte längre bland de mest utvisade lagen. Jo frågar du Timrå så speklar de skitfult, men ärligt talat tycker jag BIK inte längre förtjänar ryktet.

Ifjol tog vi nio av tolv poäng mot dem. Den enda plumpen den märkliga 0-7 förlusten:
MODO Hockey 4 12 14 -2 9
BIK Karlskoga 4 14 12 2 3
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Gavelo:

Dom gör det bra tycker jag med
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Trilske: Håller med, domarna dömer sämre denna säsong såg bara Växjö som gjorde ett mål som var solklar offside och det avgjorde matchen ,,Hoppas att dom sköter sig bättre idag ;;))) Heja Modo
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
J F K: Björklund blir huvudperson idag, antingen avgör han eller drar på sej matchstraff. Hoppas på det senare
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
puffe: Självmål vore fint....
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Costanza: Vinner vi idag passerar vi minst tre lag och kliver över minst ett streck.

När pucken släpps i Övik har Södertälje spelat dubbelt så många matcher, tabellen haltar så mycket att man inte förstår hur bra MoDo är egentligen.....
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
J F K:

Håller med, inte längre det grisiga lag vi sett tidigare. Istället tycker jag dom utmärkt sig med en hel del filmningar och att dom förstärker i alla situationer.

Ett lag jag inte tycker om. Minns matchen borta mot dem när någon fyllskalle skrek i 60 minuter så det gick ut i sändning. Inga fina saker han uttryckte mot sylwander och hanses bland annat.

Men man ska ge dom att dom gör det bra med liten budget och många tapp och ändå är med i toppen eller övre halvan år efter år.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Trilske: Bjälkander tog ändå den tydligaste utvisningen denna säsong på Grundström senast. Faktiskt jävligt komiskt hur han kan vara så satans synskadad att han såg någonting där..

Domarna måste fan rannsaka nivån dom hållit hittills och starta om på nytt. Går inte spela hockey såhär
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
JoseGonzales: Håller helt med. Hockey måste få göra lite ont. Det måsta få smälla. Bort med allt annat skit som huvudtacklingar och fult spel.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
JoseGonzales: Som det är nu så förstör ju domarna hockeyintresset med bedömningarna.

Så fort en spelare bli knuffad eller att det uppstår en närkamp där en spelare ramlar så blåser domarna ofta utvisning, ungefär exakt samma sak som i fotboll när det blir inlägg eller hörna, ramlar målvakten så blåser domaren av oavsett om han snavat eller blivit överkörd.

Det är tex. 100% säkert att domarna blåser för tripping om en spelare kliver på en annan spelares klubba, jag kan tycka att det är bara usel känsla för spelet, visst skall spelarna ansvara för sin klubba, men va fan den är ju på isen och ibland kan ju spelarna själva inte rå för om motståndarna kliver hit och dit och plötslig ramlar för att denne har råkat kliva på en annan spelares blad, det blir ju liksom bara löjligt
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Costanza:

Undra hur Wernblom hade klarat den nya nivån?

Saknar hockeyn som spelades 15 år bakåt. Betydligt mer hetta i matcherna och härliga karraktärer i lagen.

Nu går hockeyn bara ut på fart, fart och mera fart. Tycker att detta är tråkigare att se på och väldigt enformigt.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Gavelo: Jag är fortfarande arg på den på Viklund. Det är inte riktigt Torps spökutvisning, men nästan lika felaktig.

Torps när han åker ut, trots att ingen spelare var inom två meter från honom...
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
J F K: Kolla den som Grundström åkte på senast, samma sak. Tripping när spelaren tappar skäret och klubban inte är inom 2 meter. Domaren står också helt oskymd 2 meter från situationen. Pinsamt.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
J F K: Utvisningen på Grundström som José pratade om, är hyfsat komisk också. Åkte han förbi lite för aggressivt?
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Enström saknas, blir borta uppemot sex veckor.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
J F K:

Ser Timrå - KIK. Står 1-1 efter andra men hade varit rättvist med några måls ledning för kik.

Nhl lånen i Timrå väldigt anonyma idag. Förvånade lite eget spel från ett lag som Timrå som är rankat som det näst bästa laget. Anfallen är i princip dumpa och kör och backarna klarar inte av att vända spelet snabbt. Känns som dom saknar minst 2 offensiva och kreativa backar som kan sätta igång anfallen fort, just nu får dom ut väldigt lite av potentialen dom har bland sina forwards.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Aagaard och Olhaver tillbaka in. Ingen Lindewall och Nordin idag.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Rytter: Inte mycket skillnad från förra året då heller då man i perioder spelade precis sådär. Långa puckar upp på ytterforward som skarvar ned i hörn och sedan jobba därifrån. Jag tycker att de har ett puckskickligare lag än att behöva spela så.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
mrpm: Det är ju väldigt konstigt, tyckte de var riktigt bra senast.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Zup: Nja, Lindewall var riktigt bra, men nog ska Olhaver egentligen vara bättre. Han är i alla fall värd en ny chans.

Det kommer säkert fler tillfällen för juniorerna inom kort om vi inte tar in NHL-lån kortsiktigt.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
hanzon:

Har vi nån back från juniorleden som kan ersätta?
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Goalies
30. Peters, Anthony
1. Dackell, Oliver

1st Line
5. Corrado, Frank
18. Viklund, Tobias

25. Olhaver, Gustav
11. Gagnon, Aaron
36. Ohlsson, Sebastian

2nd Line
12. Lindgren, Jesper
22. Wallinder, William

20. Hedberg, Edwin
40. Jellvert, Kalle
10. Heponiemi, Aleksi

3rd Line
2. Öhman, Anton
27. Mikkelson, Brendan

28. Pettersson, Linus
29. Aagaard, Mikkel
7. Åhström, Tobias

4th Line
6. Dahlroth, Jesper

17. Häggström, Magnus
33. Tjernström, Max
23. Sylwander, Daniel

Extra Players
15. Sveningsson, Filip (LW)
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
jonsson: Styf, men vi har ändå sju backar att tillgå även om Enström är borta.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
mrpm: Tycker att det är bra att Olhaver får chansen i förstalinan. Vi måste ju bygga ett lag som är som bäst senare i vår.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Costanza:
Har sagt att han kommer att lyckas så Ville har lyssnat. Monno vart inne på det häromdan....
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
J F K: Verkligen inte rättvist, men de har väldigt flyt och lär väl vinna.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
KB65: Haha den är helt absurd.. men han erkände iaf efteråt att han inte förstår vad fan han gjorde. Så då kan jag på något sätt köpa den lite mer.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Costanza: Jag har svårt för denna ”omstrukturering” som Ville håller på med, visst har många spelare inte levererat men att hålla på att bänka spelare för att sedan vaska om kasta in dom igen känns mest desperat
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Gavelo: Fast samtidigt så tar man bara bort juniorerna och sätter in Olhaver och Aagaard på deras platser. Det är ju inte direkt någon ändring av kedjorna i vanlig mening, utan snarare en fortsättning från förra matchen.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
J F K: Ja ikväll hade verkligen timrå tur. Jag har inte sett mycket av timrå som imponerar i de matcher jag sett hitintills förutom mot ett riktigt dåligt karlskoga.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
J F K: Frågan är varför, jag tycker juniorerna var väldigt bra och fick mycket uträttat.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Gavelo: Ja, nu är vi kaosläge. Spelare måste visa var de hör hemma. Åka skridskor, jobba hem, skjut så hårt du kan när du har läge, vinn matcher, agera smart,
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Costanza: Ska vi gissa att Björklund gör hattrick?
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Gavelo: Hade mer än gärna sett vår junisar i kväll igen.
Heppo hade gärna fått läktarplats...
Han åker ju bara omkring och ser livrädd ut
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Robin Ztorken L: Håller med dig 100%.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Nu kör vi
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
wolper: nu smäller snart! puhhh nervöst. Kom igen nu modo och visa att ni kan va med i leken och börjar få igång spelet😀
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Costanza:
Olhaver får göra hattrolleri
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Tarasov: Inget vidare tryck i Hedbergs skridskoåkning där...
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Bra spel där
PP då
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Tarasov: wow vilket hemjobb av pettersson!! Å fixa utv på dey. Damn va när om det gått lite fortare i avslutet
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Bad_Brett: tre halfarliga kontringar släpper vi till efter en dryg minut
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Rytter: Klockren analys. Skönt att vi lyckades vinna till slut men backsidan måste förstärkas.

Hoppas ni vinner mot BIK!
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Varför kasta bort puckar så där?
Kommentera

« · 2089800