1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532116 inlägg · 4126 ämnen

MoDo - Kristianstad 5:7

Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
{6870}: Enligt Bad Brett är Modigs anledningen till att vi inte vann 99 och att vi åkte ut mot Leksand. Med honom i laget skulle det aldrig hänt.

{5647}: Ja verkligen, har man sådana lägen som det han fick på övertiden i slottet så tjänar man nog mer på att överraska målvakten med ett snabbt avslut ist för att ta tid och sats för att ladda från tårna.

{8225}: Hackar inte på nån. Nu får vi se vilket virke dyra MoDo är gjord av.

Jan-Erik : Det där är bara nått vissa intalar sig för att stå ut med det faktum att vi kommer att få harva i denna skitserie i 10 år till minst.

{5647}: Nej, det var inte Modigs fel.

- 1999 förlorade vi för att Brynäs hade bättre spets och framförallt den överlägset bästa målvakten
- Att vi åkte ut mot Leksand berodde på Otso Rantakari. Jag är fortfarande chockad över hur få som var vågat ge honom skulden för det.

{9682}: Idag kändes det som balsa, men förhoppningsvis ebenholtz på söndag, så vi får några dagars vila

Bad_Brett:
Urval två matcher....

I rest my case

Tarasov: Urval två säsonger.

Men killen har mycket hockey i sig... minns ni den där säsongen i Oskarshamn då han gjorde mål på allt?!

{8225}: Som morsan säger, livet är en strid....

Bad_Brett: Andreas Johansson hade ingen del i fiaskot? Är det viktigt att skuldbelägga en enskild när ett lag förlorar?

Bra att dom flyger ner i morgon från Umeå !!!

{9682}: Som farsan sa. varför i helvete ska dom vara så jävla passiva(han svor lika mycket som Kapten Haddock) när en spelare tog burskydd vid ett byte, detta var på 70talet

Bad_Brett:
Tycker denna säsong vart bättre från hans sida.

Bad_Brett: Det ena leder till det andra..Det andra leder till det tredje osv...Leksand hade aldrig fått till en förlängning om ni hade fortsatt vara aggressiva till minut 60, men istället kom nervositeten in i bilden. Så då kan man lika gärna lägga skulden på Reideborn som inte tog friläget. Glöm inte bort att man är ett lag. Tror Rantakari än idag har mardrömmar om det där!

Det blir flyg från Umeå på lördagsmorgonen i stället.
– Vi fick beskedet av "Hinken" på ett aggressivt sätt. Han satte ner foten och tycker inte det är okej att vi förlorar den här matchen, om man läser mellan raderna. Det förstår man. Vi är inte nöjda med detta och får ta oss samman och göra det bättre på söndag.

jonsson: Bra stämning i hallen dock!

jonsson: Forumet blomstrar av en förlust i alla fall. :-)

Jo förstod att man skulle flyga, man vill nog inte riskera ha en bussresa i benen.

jonsson: Jag tror jag hade sagt samma sak som min jämnårige Gradin efter dagens match om jag vore sportchef..

Tarasov: Helt seriöst nu. Kan du förklara vad Sveningsson gjorde på avgörande målet?

1. Vad försökte han åstadkomma med sin initiala åkriktning (röd pil)?
2. Varför täcker han inte upp för backarna som har klivit upp?
3. Varför är han sist hem trots att han hela tiden ligger närmast anfallande spelare?

Det jag illustrerar är inte ett resultat av otur eller tillfälligheter. Det här är ett mönster från en spelare som antingen är helt väck i huvudet när det gäller speluppfattning, eller som åker runt och fokuserar på fel saker.

Det där målet var 100% Sveningsson fel, efter att han i läget innan dragit på sig en helt onödig femma. Vill man gå långt i ett slutspel kan man inte ha den här typen av spelare.
Uppladdat:

500x0-sveningsson2.jpg

Bad_Brett: Tror Modigs hade hanterat det bättre

men en enskild situation avgör inte alltid en match. Då kan man ju hitta syndabockar i många situationer.

MoDo var passiva och bärande spelare verkar tro att säsongen är över. Det är laget som förlorar

Bad_Brett:

Hur många i MoDos förstaline har signat med MoDo inför nästa år?

Det här är ingen skitserie. Här finns massor av lag med hockey kultur. Några år som topplag här drar i bästa fall in 10 miljoner per säsong, var ju det vi gick misste om 2020 trots ett ganska dyrt lag, så siffran är rimlig. Några år som topplag här fyller på kassan så mycket att när vi väl går upp kan vi köpa bra spelare och påverkas inte så mycket av att vi första året i shl får lägre tv ersättning.

KRB: Precis lika många som förra matchen vi vann med 7-2.

Jan-Erik : Om två säsonger utökas shl till 16 lag.

{8225}: Menar du att det är en slump att förstakedjan var inne på samtliga mål? och att Sveningsson är -3 på två matcher som sammantaget har slutat 9-5?

Och det var förstås tillfälligheter att jag inför matchen varnade för just kombon Woods/Sveningsson och sa att de skulle få enorma problem i defensiven?

Jag blev hånad för att jag klankade ner på Hasa också, ända tills alla insåg hur jävla värdelös han var. Nu är han tokhyllad efter 0 poäng och +/- 0 på 5 matcher - och som var en kraftigt bidragande orsak till att vi förlorade ikväll genom sitt agerande på de två första baklängesmålen.

Folk tycks ha någon jäkla fetisch för dessa två herrar som gång på gång sätter laget i skiten, samtidigt som spelare som Ingman och Mannberg som står för en enorm stabilitet får ytterst lite credd. Jäkligt märkligt det där.

{6870}: Om två säsonger utökas SHL med två Djurgården-lag, så att det alltid finns ett lag från Sthlm..

Bad_Brett:
1: Försöker antagligen komma upp mot blålinjen
2: Han åker iväg iväg för att hämta och sätter fart för att komma upp mot blålinjen, när han gör det har inte situationen uppståt passet från blålinjen kommer samtidigt som både Bernhardt och Näsen glider upp. Han ju inte gärna stanna där nere utifall KIK-spelaren skulle slut filma och plocka upp klubban. Näsen bör kanske ha den ytan primärt kan jag tycka.

3När passet går har han så pass hög fart och måste vända, Näsen Bernhardt ser situation före honom och hinner vända innan han, plus att han har lite högre fart framåt för att kompensera för att han hämtade klubban.

Bad_Brett:
Genier får leva med att vara missförstådda 😀

Tarasov: Näsén tar forwardplatsen eftersom han tappat klubban och ser att Sveningsson är på väg att hämta sin. Finns inte mycket att anmärka på där.

Bad_Brett:
Tja samtidigt så finns hotet närmare i Dennis S som han bör ha koll på, det hotet känns större än spelaren som filmade.

Bad_Brett:
Blir tufft att vinna om vi skall plocka bort förstalinan, sen kommer de ibland göra misstag bakåt men det är dom vi måste förlita oss på om det skall få vägen. Kanske är de för dåliga men tyvärr de vi har, Håller med om att Mannberg/Ohlsson är viktiga, även MacM spelar bra där men tyvärr så räcker de inte till framåt.

Tarasov:
Vår första kedja kommer efter att ha haft ett attitydkorrogerande samtal med Karlin bättte +- statistik efter nästa match mot Kristianstad,
Hoppas det räcker.

Synd att några av dem redan verkar ha bytt matchställ….dålig stil, vi ska dem aldrig glömma om så är fallet

Tarasov: Resilience hälsar Ville N. Måst impårtent fing.

Bad_Brett: Jag har inte hånat dej, men tycker att ett lag vinner och förlorar tillsammans, inte en enskild spelares fel(även om det kan vara så nån gång). Om du tycker Svenningsson är problemet så bör ju Karlin stå till svars.

Hasa, Svenningsson , Styf är några som det är populärt att klanka ner på, rätt eller fel vet jag ej.

Men då ifrågasätter man också ledningen med Karlin i spetsen., fömedvetet r dom tar väl inte ut spelare som sänker laget?

Ska vi klaga, så tycker jag kanske att vår trupp verkar sakna spets när det brinner

KRB:
Vem har bytt matchställ?

Bad_Brett: njä, reideborn var inte bra där i tredje perioden.

{8225}: Idag vaknade man och var en äkta Sur-Jämte. Blev lite gladare då man vet att MoDo kommer hit. Hinner dock inte bjuda på grogg.

{9682}: och hos oss tvivlar en del ? Vi har 4 chanser att fixa det och klara vi inte av det så betyder det att vi inte hade Turen på vår sida eller hur man ska säga det .
Samma för er ..varför skulle dom ha mer tur än er ??
Tur är en sällsynt sak som kommer otriligt sällan det andra är otur som kommer oftigare känns det som .
Men inte nu ..nu är er tur och vår tur att fixa det .

Vaknar och öppnar snacket, inser att ni inte kommit överens än om det var Modigs lr förstalinans SHL-kontrakt som var orsaken till torsk igår.

Kan ni inte köra en omröstning?

{8839}: Visst kan vissa sekvenser vara tur/otur men när man skyller en förlust på otur så försöker man bara hitta förmildrande omständigheter för att förmodligen lindra sin egen smärta.
Visst hade vi lite ordagrant stolpe ut vid några tillfällen, men Kristianstad hade även dom 2 i virket, att vi inte sätter några av alla våra frilägen och andra lägen har inte med otur att göra, det är spelets gång och här får man hylla Dichow i kassen.

Sen verkar många tycka att Modo ägde och dominerade spelet, jag tycker inte alls Modo kommer upp i någon nämnvärd nivå, skillnaden var att Kristianstad inte spelade lika naivt som i Onsdags och stängde ner oss väldigt ofta, man är underlägsna oss när vi är på offensiven men dom krympte alla ytor och vi hade väldigt svårt att komma nära kassen, sen spelade dom smart och kontrade på oss när vi försökte spela propaganda hockey på offensiv blå.

Modo var det spelmässigt lite bättre laget igår men Kristianstad utnyttjade Modos svagheter bättre än vad vi lyckades utnyttja deras, finns inte så mycket mer att tillägga.

Undra hur mycket skavanker som ligger o spökar, vem gynnas av allt 100 mils kuskande fram o tillbaka?

Gavelo: Tycker KIK får ner farten på oss ordentligt, dom känns lite tyngre, agressivare och rappare i det dom gör.
Vi tappade puckar vid linjerna vi flertalet tillfällen som skapa livsfarliga situationer, bland annat vid 0-1.
Vår två förstaformationer borde kunna göra fler mål en match som denna, nu känns det som tredje o fjärde är dom som kan etablera lite tryck framåt.
Sam Vigenault verkar vara på semester redan

Robin Ztorken L: Instämmer helt.
Modo är ett bättre hockeylag alla normala dagar i veckan, men det skall spelas ishockey om det och jag tycker Gath manövrerat sitt lag väldigt väl genom denna serie, spelmässigt har Kristianstad varit lika bra och bättre i större delen av dessa 5 matcher och man ser ut att ha mer energi och fart i allt man gör.

Modos problem är som jag ser det 2 saker.
Obviously målskyttet och då speciellt i PP
Aggressiviteten i egen zon, Kristianstad vinner för mycket man man i våran zon.

Det absolut mest positiva igår var att vi faktiskt inte tar en enda singelutvisning.

Gavelo:
Det är märkligt att några spelare gör sina kanske sämsta insatser för säsongen i en sån här match, vad beror det på? Det måste vara en inställningsfråga, att de fått för sig att det klart, att det ordnar sig, typ.. Just inställningen har varit ett bitvis stort problem i vinter men för det mesta har det ordnat sig men nu är det ju för helvete kvartsfinal.

Gavelo:

Du vet att vi i stats för slutspelet låg uppe i toppen i PP inför gårdagens match med ca 26%, efter gårdagen ligger vi 3:a i pp med ca 22%.

Så att PP skulle vara ett problem än så länge köper jag inte. Igår gjorde vi inget i PP men skapade tillräckligt för att sätta en puck.

Rytter: Jag väljer att inte titta så mycket på statistisk, bara för att andra lag är dåliga ingen spelformen så innebär det inte per automatik att vi också behöver vara dåliga i den spelformen.
Modos PP har varit genomgående dåligt, svårt med ingångarna och mycket alibispel, Näsén som står som en skytt har väl inte haft ett skott på mål i den spelformen, Woods har väl misslyckats med alla sina diagonalpass genom boxen hittills så det finns väldigt mycket att förbättra.
Igår var PP ett problem, har man så många numerära överlägen så måste det ringa oftare, speciellt med 4 minuter i slutskedet av en match

Rytter: För att förtydliga, vi kan ju ha 75% i PP statistiken, det förändrar ju inte att det var just målskyttet i Framförallt PP igår som jag anser vara ett av grundproblemet, vi hade flera PP (5st?) varav 4 minuter nästan i följd i absoluta slutet av matchen som vi inte lyckades förvalta, även om man kan anse att det var nära några gånger.

Är det bara jag som oroar mig mest över vad domarna väljer för nivå under nästa match? Jag är extremt irriterad över att det helt plötsligt tillåts en massa spelförstörande moment och skit som inte tillhör spelet. Domarna ska väl inte jämna ut oddsen bara för showen? Vi är på god väg mot en ny Leksand om bedömningen fortsätter i linje med det vi sett hittills.

jonsson: Jag tycker det säger en del att Sam är så klappkass att folk är övertygade om att han spelar skadad, eftersom det är den enda rimliga förklaringen.

Gavelo: Tre pp fick jag det till, men känslan av hur många de var är väl viktigare än statistiken?

« · 2322465 · »