1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479816 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Kristianstad 6:7

« · 2324786 · » Till forumet


Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
KB65: och Majbrasan. Aha, tack för klargörande:-). Det kan jag hålla med om, enbart baserat på ert kval mot Leksand. (Ursäkta om jag river upp sår, det måste varit hemskt).
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Windom Earle: Det var hockeygudarna jag syftade på. :-)
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Windom Earle: Jag tror det var hockeygudarna som åsyftades (angående jävlats). :-)
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
KB65: Va!?:-D Ni vann semifinalen 2007 och tog sen guldet enkelt mot vår nemisis LHC. Vi fick vänta ett helt år på att göra samma sak själva. Åsa-Nisse (om det är HV) har väl inte jävlats så mycket med Modo:-). Jag tänker mer att ni borde ha ett livslångt agg mot MIF som tog Foppas guld!?
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Nucky: Vi kommer ta Löven 4-2 i matcher. Avgör borta på Långfredagen.

Sen är det upp till hockeygudarna hur det går mot Åsa-Nisse i finalen. Man kan tycka att de torde ha jävlats nog mycket med oss vid det här laget.
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
hajraj: Hoppet och hjärtat säger att MoDo knäcker allt motstånd ;-)
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
hajraj: "neutral" my ass.. ;)
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Majbrasan: Låter rimligt, tror också på en grisig hockey med tajta matcher. Sedan tror jag inte att något av lagen som tar sig till final har kraft kvar att stå emot HVs trummade på 4 kedjor.
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
hajraj: Jag tror likt dig att MoDo inte reder ut Löven. Det kommer grisas en hel del. 4-2 i matcher Löven.

HV tar BIK, 4-1 i matcher (med det sagt inte att det inte kommer vara jämt i flera matcher) och vinner 4-2 mot Löven i final.
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Windom Earle: Jag kan bara hålla med. Äntligen går Hv71 in med samma mentalitet och motivation som de har mötts av alla lag i HA den här säsongen. Alla lag har tagit i lite extra mot just hv71. Jämför hv71s möten mellan Västervik i grundserien och slutspelet.
4-2 till Hv71 slutar matchserien mot BIk.
Tror också att Modo inte riktigt klarar av Löven.
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Hakning-Henrik: Enligt ett litet rykte så har Sam problem med sitt högra ben efter en slashing i första kvarten
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
J F K: Vad tror du som brukar ha öga för det där. Upper body? Har han någon revbensfraktur eller liknande? Tycler inte skridskoåkningen verkar påverkad?
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
J F K: Håller med Sam och Berhard har gått ner sig rejält, anar att båda dras med skavanker.
Nu får dom läka ihop under kommande vecka, blir bra med lite ledighet
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7 Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Veteranolle: Stor skillnad dock på HV och Djurgården. HV ett vinnande lag som sett starkare ut i sista omgångarna och kvarten, än ett DIF som var lika identitetslöst (Dicken får ursäkta) och panikslaget som HV71 var för ett år sedan. Men visst, för HV är det ett stort misslyckande att inte vinna sista matchen denna säsong.
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Silly: I kempis är vi oslagbara!
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
J F K: Woods är hal som en ål. Är inte alls säker på att han kommer få problem med Rahimi.

Både Sveningsson och Woods är dock horribla defensivt, och med en Sam (skadad?) som är helt ur slag blir den kedjan en rejäl säkerhetsrisk, framförallt när Bernhardt och Näsén är inne. Jag kan väl känna att det kostar lite mer än det smakar.
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
jonsson: Man får uppfattningen att Big Sam är skadad på något sätt. Det är inte bara för att han inte längre tekar, utan lite kring rörelsemönstret. Han brukar vara ett monster längs sargen och där vinna varenda puck, men gör det inte längre. Att han inte spelade sista matchen mot AIK var nog också ett tydlig tecken på att det inte står rätt till.

Jag är sjukt imponerad av Woods sätt att använda motståndare för att få fart. Lite som tvillingarna Sedin så kryper han ihop och vrider kroppen så att när de pressar honom så nyttjar han det för att få den extra fart som behövs för att komma runt dem. Han är inte lika snabb som Ohlsson, men är oerhört skicklig på att ändå ta sig runt en motståndare.

Och, han har verkligen klivit fram ett snäpp nu under slutspelet.

Svenningsson tycker jag kompletterar bra i förstakedjan. Kunde man bara få honom att ta MYCKET snabbare avslut skulle det kunna bli lysande. Han är alldeles för dålig på att göra mål när han siktat, så då vore det mycket bättre om han skjuter innan målvakten hunnit placera sig.
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
MickeTheProphet: Alltså ursäkta men vilket önsketänkande! (Av annan än Modo-fan) Kommer HV verkligen ur en "holmgång" med BIK mer slitet än vad Modo och Björklöven gör efter ett mer tydligt rivalmöte? Jag tar inget för givet, men var på sista seriemötet BIK-HV71 och såg ingenting som tyder på att BIK tar fyra matcher i den serien. Jag förstår helt att man vill undvika Löven som är det bästa laget i serien efter att man "bytte" ledarstab. Jag tror på Modo ändå, och HV71-MODO i final, men inte på det sätt som du målar upp. HV kommer inte vara slut, med den bredden i spelartruppen. Till Modo-fansen får jag säga som Adam Alsing, -lycka till, men inte för mycket!:-)
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Nu har vi gjort vårt så nu får ni för f..n se till och göra ert så vi får uppleva härliga derbyn igen i SHL. Börja med att krossa löven sen tar ni HV som kommer att ha en enorm press på sig precis som Djurgården.

Heja Modo vi ses i SHL nästa säsong.
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
jonsson: Krossa löven- krossa löven!
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Bad_Brett:

Woods är inte klar för nått SHL lag, nä skämt åsido:)
Man ser verkligen att han trivs här, kolla in skrattet igår i omklädningsrummet, det skvallrar lite tycker jag.
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Bad_Brett: De senaste 7 åren har Big Sam spelat 3 slutspelsmatcher totalt.
Kanske han mattats av det hårda matchandet och helt enkelt inte orkar mer än han visar just nu.
Kan mycket väl vara så, dessutom van att säsongen brukar var slut den här tiden på året.
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Gusse:
Hemmaplansfördelen avgör!
I våran borg är vi erkänt starka!
Samt publikens påverkan på domaren.
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Axle San: Känns som att Löven fått ordning på grejerna sedan Wallsons uttåg och efter den dipp dom haft. MoDo har å andra haft sin topp och är lite upp och ner, hit och dit, mellan matcher. Förstafemman är inte alls på samma nivå de legat på. Till syvende och sist är det skitsamma hur det sett ut under säsongen när man kommer till ett slutspel. Jag håller Löven som svaga favoriter baserat på hur det sett ut här i närtid.
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Axle San: Vi kanske ska vara favoriter. Men tror fortfarande dom flesta kommer tippa att Björklöven vinner. Därav mindre favoritskap.
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Tarasov: Är det inte rätt anmärkningsvärt att Woods har gjort nio poäng och Sam tre?
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Tarasov: Ja, det är han verkligen men tror inte att han reder detta på egen hand, dom andra måste upp på samma nivå!
Nu kommer det givetvis bli en annan matchbild mot Löven och det är nog tur det för KIK gjorde det jobbig för oss med sing tyngd och agressivitet.
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Robin Ztorken L:
Woods är iaf stekhet
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Axle San: För att ha en chans att utmana Löven rejält måste vår första och andrafemma steppa upp sin produktion rejält.
I synnerhet måste förstafemman bli stekhet igen, dom har varit skrala allt för länge nu.
Därefter måste Bernhard komma tillbaka till sitt gamla jag, tycker han ser trött och lite loj ut just nu.
Sen hoppas jag att Hasa återigen tar bort sina juniormisstag, tyckte ett tag att han sopat bort det men ser man den tendensen igen, tyvärr.

Åker vi ändå ur vore det i alla fall fint med tre hemmamatcher, ger fint klirr i kassan!
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
MickeTheProphet:
Kanske en grej som ev gör en förlust lättare, själv gillar jag att vara favorit tror även Aagaard gör det 😀. En viss övervikt till MoDo iaf före matchserien men det kan svänga snabbt. Hoppas på 7 matcher
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Saleva: Kanske passar in personlighetsmässigt i ett Norrlandslag då med en tjurig norrlänning till tränare :)
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Axle San: Rimligen bör det vara rätt jämt. Utan Stråle tycker jag att vi borde varit favoriter, men nu är det ganska jämt. De har nog lite bättre forwards och vi bättre (och bredare) på backsidan. De spelade ju med fyra backar och MoDo-Andersson nedflyttad från centerpositionen i en match mot Västerås då Lindgren var borta.
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Gusse: Varför skulle ni inte vara favoriter mot Löven? Själv har jag då inga andra tankar än att ni är favoriter, ni har ju varit bättre än Löven hela säsongen.
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Gavelo:
Han kan nog bli rätt trulig när det går emot, fick väl mer eller mindre lämna Dif för att han kom i onåd med ledningen och Växjö (?) valde han att lämna när han hamnade på läktaren. Att han vantrivdes i Finland berodde mer på det sociala utanför hockeyn. Hur som helst tror jag att han har en ganska komplex personlighet på gott och ont.
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Gusse: Har ni inte 2-2 mot de i grundserien? Ni kom 2a, Löven 4a. Förstår att man gärna vill va underdog, men favorittrycket får nog Modo ta. Men i finalen däremot, då jävlar blir ni underdog, om inte BIK lyckas hitta på nåt.

Men tippar faktiskt att ni ror hem detta, enklare än mot KIK. Känns som den riktiga glöden i er kommer fram nu. Tänk er hur slut HV kommer va efter en riktig holmgång med BIK, BIK som alltid varit lite av det där jobbiga laget i HA. Ni har verkligen chansen nu skulle jag säga!
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Amitiel: Även när han fullkomligt dominerade så var det inte mycket känslor som bubblade upp direkt. Tror det bara är så han är.
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
I semifinalen mot Björklöven behöver iallafall inte känna något favorittryck. Kanske kan det laget att spela ut lite mera. Tror nio av tio experter kommer tippa Björklöven till final. Så vi kanske till och med får slå lite ur underläge.

3-3 i matcher och avgörande hemma. Ta på den spänningen om ni kan..
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
jonsson:
Han gjorde ju rätt mycket mål och poäng ett tag, kan ju helt enkelt vara att han är irriterad över att det fryst sig och vägra släppa nu när det är slutspel och laget behöver han på topp nivå som mest.
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Monno: När det inte kuggar i så ser det verkligen ut som att allting går i slow motion, speciellt för Berna, han ser nästan oinspirerad ut och glider runt och slår dåliga pass, när det däremot kuggar i och hans dragningar och finter med små marginaler går hem så går det nog ruskigt fort.

Jag börjar förstå varför han kanske inte riktigt lyckas i SHL, han är en back som måste kunna vara kreativ och jag har svårt att se det riktigt hända i en strikt liga som SHL där alla motspelare är bättre än alla i Kristianstad.
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Monno:

Bernhardt ser verkligen butter ut i alla intervjuer, igår såg han inte ens glad ut efter matchen.
Sjukt svår att läsa av
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Confusius: Oj, oj, oj. Hur ska bussbolagen ha råd att skicka ner 25 bussar fulla av löven fans i dessa tider..
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
jonsson: Bara för alla Öviksbor att köpa upp biljetter närmast bortaklacken
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Tarasov: Nja vet inte om jag håller med.
Norris och Sellgren var nog alla rätt övertygad om skulle göra succé?
Sellgren var ju på tok för bra när han for.

Och Bernhardt har ju spelat SHL så nog vet han hur det är.
Men det är svårt å komma ifrån att det ser sjuk nonchalant ut ibland. Men det ser nog mer ut än vad det är. Är nog mycket att han vill spela ett sånt spel, och när han får flow i det är han dominant.
Men när det inte stämmer blir du onekligen mer straffad.
Precis som Woods t.ex kan bli mer straffad för han gör sina dragningar på blå snarare än Tjernström som dumpar ner i hörnet.

Precis som Karla superfloppade i Finland men dominerat SHL. Är man en spelare som spelar på känsla så gäller det att man kommer rätt in i det hela.
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Nucky:
Jag tycker han om någon borde ha höjt sig till en mycket bättre nivå nu när det är slutspel,
Många andra spelare i MoDo är verkligen taggade när laget visar att de vill vinna.
Bernhardt sticker ut lite negativt där
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
KRB: Nej, det borde de inte. Men Solna har Torbjörns tvivelaktigt tvättade tusenlappar.
Skulle inte förvåna om Djurgården har en liknande filur som dyker upp.
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Spock:

DIF borde inte ha ekonomi att handla spelare som HV71 inför nästa säsong
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Spock:
Ja jag tror vi går upp förr eller senare med Gradin/Karlin, tycker det saknar något i årets upplaga men det är ett välbyggt och välorganiserat lag. Är rätt säker på att nästa års lag blir lite spetsigare och hoppas Tex är lika bra om det är allsvenskan.
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Tarasov: Fan, tänk att ha Wallinder och Norlinder i denna trupp..
Hoppas verkligen att vi blir bättre på att få talanger att stanna ett par extra säsonger nu när vi har bättre tränarstab samt harmoni i truppen.
Låst ämne

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Tarasov:

"
Karlin vore ju den mest sagolika lösningen. Bygdens son kommer hem och lappar sakta ihop hela norra Ångermanlands skäl till att leva.
"
- Spock 2021-02-05 16:07

Karlin får lappa hur långsamt han vill, så länge ni slår ut flexicanos i semin!

Vore jäkligt gött om ni sabbade DIFs återtåg nästa säsong!
Men det är klart, ni är välkomna redan i höst!
Låst ämne

« · 2324786 · »