1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530192 inlägg · 4121 ämnen

MoDo - Leksand, bäst av 7

Sv: MoDo - Leksand, bäst av 7
Robin Ztorken L: Leksand skulle vara slutkörda skrev många tycker det är vi som ser otroligt sega ut och verkar vara mest drabbade av den mentala biten. Vi ska verkligen vara glada det bara står 1-1 efter första perioden.

Monno:

Mmm, det borde vara spöstraff för sådant där.

{7633}: Tofsarna tllåts domnera.
Dålg första perre ser nervöst ut !

Nucky: Jinxar varje inlägg? jag har sagt sedan det blev klart med kval att det kommer bli ett krig och att vi mycket väl kan åka ur Shl. Jag står fortfarande fast vid vad jag sagt tidigare. Och inte vart det bättre när vi gör idiot grejor som Dwyer.

Dexter : Ja om Svarten hade funderingar på förlänga ned Dwyer kan han fasiken riva det nu. Maken till korkat?
En crosschecking som tar i ansiktet eller huvudtackling är ju sådant som kan ske i farten. Men en spearing mot klockspelet är ju bara ren jävla idioti.

Dexter :

Ja detta känns inte bra. Trots usel start får vi kanonläge i och med 1-0, men sedan slarvar vi i byte och bjuder in Leksand.

Klarar vi denna 5 minutare kanske vi kan växa in i det igen. Skönt att dom inte fick en 2-1 att gå på iaf.

Dexter : Modo ska vara rätt nöjda med 1-1

Monno: Så sjukt onödigt. Magkänslan blir sämre och sämre. :(

Samma sak varje jävla gång!!!!!!!!
Onödiga utvisningar flödar i modo.

Dwyer din jävla idiot................... Fan inte nog med Leksand är riktigt bra idag så ska vi göra dom ännu bättre med 5 min box play.....

Monno: Ytterligare ett sätt att förlora en match på

Rytter: Herregud behärska dig. Att man ska förlora fulspelet mot lif är lite klantigt.

Monno:

ja nu var det troligen inte meningen att träffa i klockspelet, men samtidigt kolla vart fan du har klubban och vad fan du gör.

Viktigt att klara detta nu.

NuMo: Idiot Dwyer.

NuMo:

Ja vi måste ha tålamod och tråka mer. Vi behöver inte vända varje gång och spela raggarhockey med Leksand. Prova ställ upp och styr och gå när lägen ges, är ju Leksand som måste framåt.

Monno:

Tyvärr är vårt spel i egen zon helt uselt. Vi försöker vara för konstruktiv och missar utspelen gång på gång vilket skapar onödiga chanser för Leksand. Vi måste kyla till oss lite. Det är i motståndarens zon vi skall var konstruktiva och heta, inte i egen.

{7633}: Nu måste modo få ordning på grejerna annars är det underläge snart.

Sven Tuta: Hur många i virket har Olofsson haft i denna matchserie?

Blake: Han kom ju från båset. Det där är helt Jakobssonslut mål som åker å byter i en spelvändning.

Blake:

Var ju fan inte hans fel! Han kom ju in sent pga uselt byte från Jakobsson, inte lätt att hinna hem då.

{7633}: Ush Ush Ush så jäkla onödigt klabbande

{7633}: fick Nilsson slut på ström i handkontrollen där i hemjobbet?

{7633}:

Och vi är ihålig bakåt. Uselt byte.

Det positiva är att vi har bra uppspel med bra fart. Sen gäller det att ta det till mål också.

{7633}:

Riktigt jävla dåligt byte av Jakobsson.

{7633}: Herregud vad uselt.

{7633}: Hängt i luften dessvärre.

Dexter : Modo kladdar med pucken emellanåt.

{7633}: Tänkte nyss skriva hoppas vi får första målet, för de ser nervösa ut. Voila!

{7633}: ilari filppula ...genipass än en gång

{7633}:

Filppula till Thomas! 1-0.

Hyfsat snyggt av alla.

{7633}: Men Filppula vilken snuskig liten rackare du är! Härligt! Viktigt!

{7225}: Chanser åt bägge håll såhär långt.

Sven Tuta: Nja ingen vidare start.

Eller: Leksand måste nog upp mer i banan än sist, ni är inte starka i egen zon. De måste försöka få till spelvändningar men samtidigt kan de ibland "låta" er ha långa anfall och på så sätt få ner ert tempo en aning.

Nucky: Japp, då är det dags.
Blir det Beethovens 5 (Ödessymfonin) eller "We are the Champions" på stereon ikväll? Tror på det senare med en go wirre till

Rytter: Mikael Nord och Patrik Sjöberg som domare ikväll.

Nucky:
Är nog mer jag som jinxar😳

Dundee: du jinxar i precis varenda inlägg du skriver..
Klart som fan Leksand också känner press, det är vinna eller försvinna för dom.

{7225}: Det blir intressant att se hur Leksand agerar från början, offensivt eller tillbakadragande och satsa på kontringar. Senast var inte styrspelet så lyckat från masarna.

Monno:
Är generellt lite försiktig med känslor, så det är bra:)

Eller: Vete fan om det inte blir Sudden l kväll.....

Tarasov: Är det bra eller dåligt? ;-)
Med tanke på hur det gått efter januari tänker jag...

Blake:
Känner mig faktiskt lugn idag för första gången sedan.... Januari:)

Dundee: Leksand gick på knä förra matchen kanske till och med så att tofsarna rök. Jag tror det låser sig för dom ikväll när de nu kommer till en måstematch. Det som kan förstöra för Modo är ju disciplinen, arbetsmoralen och de zebrarandiga herrarna som hela tiden har favoriserat den svage.

Eller: Är det verkligen så?. Leksand har ej satsat på nå Shl redan i år utan dom skulle etablera sig bra i allsvenskan med ett ganska orutinerat lag. Deras säsong hitils är ju en rejäl bonus. Det är vi som har allt att förlora Leksand har redan gjort vinst på sin säsong.

Det kommer bli en rejält tuff match att spela detta vid en förlust tror jag tyvärr vi kommer spela allsvenskan nästa år.

Eller: fyfan.. nu kommer kvalkänslorna tillbaka.. fixa detta nu gubbar!

Rytter: jag tyckte att disciplinen hos Modo-spelarna var bra i senaste matchen, till och med Torp höll sig lugn när en leksing provocerade framför Modos mål. Även Kwiatkovski höll sig lugn, annars brukar han ha svårt att inte ge igen.

Dundee: ikväll ligger all press på Leksand, Modo vinner med 4-2.

Eller:

Slashingen på Nilsson är en sådan situation. Sedan har vi en galen crosschecking i ryggen på Byron i slottet när han ska skjuta (undra om det var match 3 eller 4), den stod domaren också i närheten av. Efter den sekvensen så åker vi för en mildare crosschecking. Det är otroligt irriterande med sådan inkonsekvens mellan besluten och speciellt när vi är stora förlorare i detta.

Visst att man kan vara irriterad på nivån, men samtidigt är det något som Modo som det bättre laget måste klara av. Trots att man inte får med sig allt så måste man ändå hitta sätt att vinna ifall man vill förtjäna att vara kvar i SHL nästa år. Ifall vi åker ur så är det inte pga domarna iaf.

dempa: Frögren håller på att ha dålig balans så han måste hålla fast sig i någon. Men jag har svårt att glömma slashingen som Ludwig Nilsson fick över händerna och klubban i en av matcherna trots att domaren stod 3-4 meter ifrån händelsen och såg på. Som jag sagt förut, tycka synd om Leksand-syndromet vilar som en förbannelse över matchserien.

« · 1739664 · »