1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532755 inlägg · 4126 ämnen

MoDo - Leksand, bäst av 7

Sv: MoDo - Leksand, bäst av 7
Patrik Källstr:

Är det bara jag som tycker att den där tjejen på C More är extremt arrogant?

{7827}: 1 av 4. Check.

Spelar vi bara vårt spel ska det här tametusan gå vägen.

Det jobbiga är väl att vi hittills denna säsong inte vunnit två matcher i rad. :-P

Bad_Brett: Vilken av dom?

Bad_Brett: Jag brukar tycka att hon är ok. Allt är bättre än Hellber och Åke Unger. Nu hörde jag henne inte den här matchen, men...

Det var sådan klasskillnad som jag väntade mig ungefär. Butler ser otränad ut och Skröder var horribel. Filppula, Olofsson och Thomas är ruggigt bra. Synd att Olofsson lär dra. Pettersson tycker jag drar ned tempo alldeles för ofta, men killen har skills. Possler ändå bättre än på länge. Dwyers kedja var den största överraskningen. Bra jobb som vanligt, men mot Leksand kunde de även skapa bra med chanser. Ottosson kan bli riktigt nyttigt nästa år, för att inte tala om Grundström som verkligen kom under skinnet på dem.

Helt fantastisk start!

Monno:

Hon som gör intervjuerna. Hon avbryter, himlar med ögonen, skrattar smått hånfullt.

Det kan förstås vara nervositet från hennes sida också. Att hon överkompenserar genom att vara lite småkaxig.

leo:

Ja man får verkligen en drömstart. Man gjorde i princip allt rätt även fast det finns detaljer att förbättra. Nu gäller det för ledarna att nollställa spelarna så vi inte tror att detta bara kommer rulla iväg i fyra raka. Samma hårda jobb och inställning behövs i nästa match ifall vi ska ha en chans på bortaplan.

Rytter: Leksandsspelarna fick verkligen känna på skillnaden mellan ett mediokert allsvenskt lag och ett SHL lag, och Perra fick verkligen något att tänka på.
Nä, detta var ett riktigt knäckebrödskross, Leksand åker hem med knätofsarna mellan benen.

Sven Tuta:
Vad var publiksiffran?

{7225}:

Ruggigt skönt!

Nu blir det lite mindre ångest inför Tisdagen. Blir nog en tightare match då, tror inte Leksand kommer att försöka matcha Modo "head on" igen utan nu blir det igelkott och långa puckar på Bengt. Så länge Modos backar inte pinchar bort sig ska det nog gå bra.

Sawchuk: Tror du att leksand kan spela igelkottsförsvar? När man leder mot Mora med 4-0 fortsätter man ändå ösa på framåt. Jag tror helt enkelt inte att man har kapaciteten att effektivt spela igelkottsförsvar, men jag har fel förut:)

Sjukt vad bra Olofsson är när han får puckar av en spelfördelande center. Nu är det allsvenskt motstånd, men det kändes igår som om Leksand inte hade någonting att sätta emot den kedjan.

{5647}:

Filppula och Olofsson passar sjukt bra ihop. Filppula är nog den bästa passningsläggaren vi haft på centersidan efter Sundström och guldet 2007 (räknar bort Steen).

Bra att vi har honom på kontrakt till nästa år också.

Många som nämner att det kommer bli betydligt tuffare bortamatch, MEN med tanke på Modos långa uppehåll utan matcher och att man skulle vara "ur matchform", så säger jag att det är väl en sak som isåfall skulle tala för Modo imorgon, att man nu har en match i kroppen dessutom. Sedan är frågan hur mycket de sju(?) matcher mer som Leksand har spelat medan Modo vilat satt sig i deras kroppar.

Dock är jag liksom många andra osäkra på om det kommer att gå lika smärtfritt som det gjorde igår.

{7814}:

Bara att gratulera till en hockeylektion, som jag skrev tidigare så tror jag Leksand max tar 2 matcher, vinner man inte imorgon är det som sagt kört. Man vinner inga matcher i utvisningsbåset. Imorgon ligger pressen på oss och jag tror inte vi tar chansen imorgon heller tyvärr.

{5647}: De har en räv i båset. Men frågan är om de kan spela defensivt bra med det material de har. Av de matcher man sett med dem tidigare så har deras defensiv aldrig varit något att hänga upp i julgranen.

Jag var ruskigt orolig igår. Fastän det var skillnad i klass och Modo ledde med 2-0 eller till och med 3-0. Så satt jag och var rädd för att Modo skulle börja spela som Modo ibland gjort så bra Dvs spela tragiskt och slarvat.

Men det hela gick galant och en sten släppte från bröstet. Dock tror jag inte man skall gå omkring och tro att det är klart. Visst betyder det nog en hel del att vi fick stopp på deras segertåg, fick hålla nollan och gjorde ett antal mål.
Men nu skall vi ner till dem och massa galna leksingar på läktaren och dessutom se hur väl Leksand kan ändra sin spelstil för att göra det svårare för oss.

Nej fy sjutton att man måste va med om det här igen. Torr i munnen och benen skakandes till 3-0. Helt sjukt egentligen att man skall bry sig så.

Saxat från modohockey.se

Andreas Johansson inför match två mot Leksands IF

MODO Hockey vann den första matchen i bäst av sju-serien mot Leksands IF och nu väntar match två i Dalarna på tisdag kväll. "Vi ser fram emot matchen i Tegera Arena och de enda sakerna jag kan komma att ändra på är om jag sett några detaljer på video som vi kan förbättra", säger MODO Hockeys huvudtränare Andreas Johansson inför matchen.

MODO leder med 1-0 i matcher efter söndagkvällens första möte mot Leksands IF i kvalspelet till SHL 2016/2017. Den första matchen i Fjällräven Center slutade 5-0 efter mål från Victor Olofsson (2), Gustav Possler, Emil Pettersson och Ludvig Nilsson.

– Det var en okej start på en tuff matchserie där vi var lite rostiga men hittade ett sätt att vinna matchen. Vi hade inte spelat på ett par veckor innan söndagens match så det var lite ovisst inför nedsläpp men jag tycker att vi hanterade situationen bra. Men jag tycker att vi har en växel till i framför allt pucktempot, säger MODO Hockeys huvudtränare Andreas Johansson.

Resan i bäst av sju-serien går nu till Dalarna dit MODO Hockey reste med buss under måndag förmiddag för övernattning till tisdagkvällens match.

– Vi sover två nätter i Dalarna och det är bra att gruppen får spendera mycket tid tillsammans, det är så det ska vara att spela hockey. Vi hinner med både matchvärmning innan match och en träning på onsdag morgon innan vi reser tillbaka till Örnsköldsvik. Vi ser fram emot matchen på tisdag kväll i Leksand, säger Andreas Johansson.

MODO spelar i rött - på bortaplan

En intressant detalj inför tisdagens match är att Leksand spelar i vitt på hemmaplan vilket innebär att matchdräkterna kommer att vara samma under hela serien. MODO Hockey spelar med andra ord i sina röda matchställ på såväl hemma- som bortaplan under kvalspelet mot Leksand.

Läget i laget

MODO Hockey reser till Leksand med samma trupp som senast. Albin Carlson åker med medan Peter Öberg och Jesper Lindgren inte är aktuella för spel.

Gillar att Modo får spela i rött. Har alltid ogillat det mesiga vita stället. Fast å andra sidan har Modo tagit bägge sina guld i det vita, som Björn W brukar påpeka.

Men jag undrar varför Leksand bjussar Modo på att få spela i rött. Bra för oss. Korkat av dem.

hellge: För att Leksand har vita hemmatröjor?

{7225}: Självklart är det så, men i shl får man inte ha vita hemmatröjor. Rögle gnällde häromåret för att de inte fick spela i vitt hemma i elitserien.

{7225}: haha. Så är det naturligtvis :)

Någon som vet vart man kan få tag på denna Modo-logga som bildfil?
Uppladdat:

500x0-21modo_132661292.jpg

{7814}: det var faktiskt svårare än jag trodde, har testat ett antal icke lyckosamma googlingar. vet att jag sett klistermärken och annat på tradera men inte någon träff där för tillfället.

shit va jag saknar de tröjorna. otroligt snygga. främst de någon säsong innan när det var gröna revärer istället för allt det gula.

Sällsynt intressant intervju med Emil Pettersson om de tempofattiga träningarna under Huras

www.allehanda.se/ishockey/shl/modostjarnan-om-turbulenta-sasongen-och-tranarbytet-huras-hade-mycket-fuffens-for-sig#Ishockey

dempa: Tackar för hjälpen! :) Har också googlat men verkar helt omöjligt. Kanske finns någon datakunnig som kan "skapa den"? ;)

{7814}:

twitter.com/bjowas
och
twitter.com/frisco099

Brukar vara flink på skaka fram bilder loggor mm

hellge: Tackar, tyvärr har jag inte Twitter men nån av dom kanske är medlem i detta forum :)

{7814}:

Bägge gamla HS-ikoner. Numera bojkottar de stället :)

Det är två kinkiga gubbtjyvar. Fast jag misstänker att de läser här. Visst gör ni? :)

hellge: Klart de läser ibland! Fast inte är forumet som på den gamla goda tiden när sidan besöktes av massor med fyndiga troll som alltid avväpnades av Björn W, hellge, Frisco, Salle, Lumberjack och Poffa med flera med flera! Lite för dålig självdistans och ödmjukhet numera om du frågar mig.

hellge: Borde förresten finnas en uppsjö twitterprofiler som skulle kunna bidra med att återigen göra detta forum till det allra bästa, rörande hockey och MoDo i synerhet?!

hellge: Vi borde kanske börja med denna hashtag på twitter? #www.hockeysnack.com/modo-hockey/forum/

bj21: Tror inte det finns något intresse för dessa att återkomma. Jag försökte få tillbaka några. Det gick sådär :)

Det finnas en uppfattning, med all rätt, att somliga skribenter (även modoskribenter) fastnar i samma spår och ältar personliga vendettor i evigheter. Det är synd att det är på det viset.

Sedan vete fan om det var så mycket bättre förr. Tror t ex inte att det var färre troll. Andra troll möjligtvis, men inte färre

Jag tycker det är lite kul ändå att forumet lever vidare

hellge: Andra troll ja! Men de var nog lite roligare? Ja inte Gurra88 då förstås! :)

bj21: Ambroo var värst och fulast i truten

bj21: Gurra88 är väl lite för ny för att räknas i gamla klassika eran va? Jag var ju aktiv på Gurras tid. Och jag är ju rätt ny.
Fast Gurra kanske kört på längre än jag förstått det?

Edit: Fick lov att kolla in Gurras profil, han var reggad redan 2006 så fel av mig. =)

Men roligast var ju ändå det att det inte var någon liten avstäning han fick:
"Avstängningen upphör: 2038-01-19 04:14"

Monno: Ouch, hyfsat straff. Han får vara glad att han fick tidsbestämt straff :)

Monno: Bubbelbob var en legend

Robin Ztorken L: Han har jag i princip förträngt... kommer inte alls ihåg hur hen var.

Nu är det bara en timme kvar! Nervöst trots den stabila insatsen sist.
Samtidigt som man blir påmind om hur små ens hovkeybekymmer är sett till vad som händer i världen...

Monno: Nja tror på seger.och då är det ordnat!
Då tryter sugen hos tofsarna dom tar aldrg tre bortamatcher

Monno: Ganska skönt att slappna av och bara oroa sig över lite hockey.

{7639}:
Någon som vet varför Tom Hedberg valde Leksand?

{7639}: Jag är så jävla nervös att jag var tvungen och börja tidigt med ett 6pack till uppdateringar från Bryssel och tänka " det är ju bara hockey "

{7639}: Noha vem annars😡

Sven Tuta: Ja, det var lite onödigt. Annars har ju Leksand börjat lite darrigt i egen zon även ikväll.

Patrik Källstr: Jävlar så skönt. Ska vi verkligen tappa 2 av dessa unga spelare som är de som levererar?

Supertrött: vilken klasskillnad, det blir knäckebrödskross ikväll

Sven Tuta:
Skulle önska att dwyer får sätta en oxo
Och där tråcklar skröder in 2:an

Härliga tider

Sven Tuta: Skröder!!! Krävs en motspelares skridsko för att han ska näta...

Varför är inte Modo i kvartsfinal med detta spel?

Sven Tuta: Skröder! Nu är det inte kul att vara Leksing

Sven Tuta: Väntar fortfarande på att Leksand ska vara tuffare på hemmaplan...

« · 1737351 · »