1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

483079 inlägg · 4079 ämnen

MODO - Luleå 070115

« · 815922 Till forumet


MODO - Luleå 070115
Målvakter:
30 Michal Zajkowski,
60 Karol Krizan.

Backar:
38 Adam Andersson,
6 Tobias Enström

3 Mattias Timander,
35 Pierre Hedin

8 Oscar Hedman,
5 Hans Jonsson

32 Tobias Viklund.

Forwards:
12 Justin Morrison,
24 Niklas Sundström,
10 Per-Åge Skröder

28 Miloslav Horava,
39 Per Svartvadet,
59 Robert Döme

18 Peter Öberg,
20 Oscar Steen,
19 Mikael Pettersson

29 Andreas Molinder,
4 Mattias Hellström,
33 Johan Nilsson.

Extraspelare:
43 Niklas Öman,
23 Zdenek Blatny


Kommentar

Efter tre raka förluster, bl a två hemma i Swedbank Arena, blev det islossning för MODO Hockey borta mot Linköping. 6-1 efter 4-0 på lite drygt åtta minuter i andra ronden.
- Nu hade vi det tålamod som krävs för att klara sådana här matcher, säger ass tränaren Fredrik Andersson. Vi spelade rätt och växte allt eftersom in i matchen.

- På något sätt var sista perioden hur skön som helst. Vi ledde 5-1, trodde att de skulle komma ut och köra för fullt, men vi var aldrig illa ute. Det var skönt att få uppleva en sådan här match efter de tre raka förlusterna.

Nu väntar Luleå Hockey hemma i Swedbank Arena. 1-0 senast ni möttes här.
- Då spelade Luleå väldigt tillknäppt och disciplinerat. Tror att de kommer att spela offensivt och forechecka oss rejält nu. Det är ett svårt lag att ha grepp på eftersom de varvar bra insatser med sämre ofta.

- Av vad jag förstått gjorde de en mycket fin insats i Timrå senast. Starkt ta extrapoängen där nu, sedan Timrå kommit igång igen.

MODO Hockey har skämt bort alla med mycket bra insatser i nya arenan under säsongen. Just nu står man dock på två raka förluster, 1-4 HV 71 och 3-4 Brynäs.
- Så jag tycker det är dags för en kanoninsats hemmavid igen. Det känns också bra efter senaste bortasegern och var också bra fart på helgens två träningspass.

Nye Zdenek Blatny gjorde sitt första träningspass på söndagen med sitt nya lag.
- Han såg väldigt pigg ut. Bra på skridskorna och överhuvudtaget spelsugen. Han ska in i hetluften direkt och var han spelar mot Luleå tar vi efter att vi kollat in honom på matchvärvmningen.
Noterbart om laget

Noterbart 1: Tommy Wargh långtidsskadad, Andreas Salomonsson (axel) under rehab, borta någon vecka till.

Noterbart 2: Nye Zdenek Blatny anlände till Umeå på lördagen, tränade på söndagen ? och spelar alltså måndag mot Luleå. Lückner/Andersson nominerar det exakta laget först efter matchvärmningen.

Noterbart 3: MODO och Luleå har mötts tre gånger i vinter. 1-0 i Swedbank Arena, 1-5 och 5-2 är resultaten med MODO:s siffror först.
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Och så här skriver åfficijella angående Blatny.
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Poffa: Jag gillar att man ger nyförvärven förtroendet att spela i någon av de bättre kedjorna direkt och inte tvingas sitta på bänken för att träna sig in i laget. Upp till bevis och in hetluften direkt bara.
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Lumber Jack: Jo, jag hoppas han tar Horavas plats i andra kedjan, tillsammans med Svarten och Döme. Horava har varit så pass dålig, okej han kämpar men det händer ju inget, på slutet att jag vill se honom på bänken.

Tredje ska vi inte ändra på (byter han in Horava istället för Foppa Öberg blir jag trött), och jag anser att det är bättre att juniorerna får fortsatt förtroende i fjärde kedjan.
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Poffa: Kanske kunde det till och med sporra honom att få sitta på bänken, för som det varit denna säsong så har ju Milo fått enormt med speltid trots att han varit bland de sämsta spelarna i laget. Ska bli spännande att se vad den där Blatten kan uträtta, fast förmodligen sitter jag väl fast i Herrskogstrakten i en buss väntandes på sandbil precis som vid två tillfällen förra veckan.
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Paddan: Du får väl hoppa på hockeybussen från Kramfors istället, dom är prioriterade av vägverket (som förresten håller till i just Herrskog).
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Lumber Jack: Förhoppningsvis ska jag väl lyckas vistas en dag i Herrskog utan totalt väderkaos, fast kaos får man väl på sätt och vis räkna med ibland på skolor.
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Poffa:

Frågan är om inte Harald vill få ihop fyra stycken fungerande kedjor. Det skulle inte förvåna mig om han låter Molinder gå in som ytter brevid Pettersson och Steen, för att köra Öberg, Horava och Hellström i fjärdekedjan (påminner om Öberg-Hellström-Tuominen).
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Bad_Brett: Han ska alltså bänka Nilsson, som uträttat mer än Horava om man tittar till speltid? Det låter intressant, men jag ser nog hellre att Horava får nöta filt en match, eller två. Det kan kanske sporra honom, som Paddan tidigare sa.
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Paddan: Få ställen är bättre plogade än kring Herrskog, där vägverket har sina plogbilar. Ur snökaossynpunkt kan man nog inte hitta bättre ställe. Lycka till på jobbet, glöm inte att sprida evangeliet...

När du svänger av från gamla E4 in på Herrskogsallen och spanar in ett stort gult hus, det andra huset på höger sida. Huset har varit mitt för ett antal år sedan.
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
hellge: Om du läst lite hade du märkt att LJ sagt det redan...
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Poffa: Det är ju förutsatt att Milo tar en eventuell bänkning på rätt sätt, och inte börjar sura. Han måste helt enkelt sluta ta så stort ansvar över hela banan och försöka inrikta sig på det offensiva spelet. Samtidigt känns han inte direkt fokuserad i sina insatser, hattar än hit och än dit och dribblar i princip av sig själv pucken istället för att försöka gå på enkla avslut
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
hellge:
Min farmor bodde i ett hyreshus längre upp till höger på den vägen. Det har varit skottlossning i det huset, bara så ni vet. Stora saker kan hända i Herrskog.
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Poffa: Nåja.

Miloslav Horava 7 7 14
Nilsson Johan 0 0 0
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Lumber Jack: Ja, så är det nog. Nilsson trampar snabbt, trampar med lätta blixtsnabba skär. För lätta.
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Det blir utrikiskt i afton. Tur att både MoDo och Sälarna har utrikare.

HD Peter Jonak, Slovakien
LM Anders Karlberg, Gävle
LM Fredrik Molander, Gävle
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Salle: Ska bli intressant att se vart nivån hammnar i kväll då :)
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
5707 biljetter sålda till kvällens match. 6739 var publiksiffran senast mot Luleå. Ni vet den matchen när Pasi gjorde alla mål.

(6620 sålda till torsdagens match mot AIK)
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Frisco: Noterade att matchen mot AIK hade bra mycket mer biljetter sålda för bara en vecka sen. Hur kan det komma sig?
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Hawerchuk: Tror det börjar med ett W.
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Frisco: Jaha, Wilde är på ingång.
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Hawerchuk:

Min gissning är att pengarna till SAIK's biljetter försvann i St Petersburg, så dom var tvungen att ta tillbaka dom biljettinköpen...
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Frisco: Hur klåen får du det till 6620 sålda mot SAIK? Jag får det till 7075. 7600-491-34= 7075.

2007-01-18 Skellefteå 34 st 491 st Idag 10:30
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
shinzawai: Det var andra nuffror imorse.
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
shinzawai: De uppdaterade till dessa siffror en halvtimme efter Friscos inlägg.
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Hawerchuk: Tyckte väl. Jag försökte förgäves boka 2 sittplatser i rad på alla sittplatssektioner utan att lyckas på ticnet så jag blev lite fundersam när Frisco rapporterade 6600 sålda.

Varför känns det så tråkigt med 5700 sålda? Jag vill ha 6600+ på varje match för att få den där riktigt härliga känslan när man är där.
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
shinzawai: 7250 biljetter sålda till matchen mot SkAIK. Ingen ny siffra för kvällens match. Bara att konstatera, MODO-publiken vill inte se ett skitlag som Luleå. Man är trött på all ryggsäckshockey och vattenskidåkande i mittzon.
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Poffa:

Om någon sitter på min plats ikväll borde den räknas som dubbelt såld, tycker jag.
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
knaskamilla:

Håller med om det!

Min plats kommer att användas av en tillrest engelsman ikväll, det borde nästan räknas som tre gånger va?
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Poffa: OK att du hade lite röda ögon vid senaste SAIK-MODO-matchen men det var då fan det sjukaste ryggsäckandet jag sett i år, det är nog snarare så att man vill passa på att se SAIK en sista gång innan de åker ur. :)
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Gidde & knaskamilla:

Så storsint av er. Ge MODO dubbelt betalt för era platser. För det är väl så ni räknar, va?
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Poffa:

Nä.

Tyvärr ger det ju inte MoDo mer pengar, men jag håller med om att det är storsint av mig att ge upp min plats för att Andy ska få se lite riktig hockey! :)

Vi har redan hotat honom med hoppbacken några gånger, om han vågar komma in på kontoret i morgon efter en förlust ;-)
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
shinzawai: Hrmmm. Jag tycker att du ska vara tyst nu. Förmodligen misstog du mig med Paddan. Jag var i princip nykter. I princip. 
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Gidde: Är de du eller Herr Edström som sköter om tvätten ikväll?:)
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Ann:

Åtminstone så kommer jag att göra det :)
Men om vi tvättar bägge två så blir det ju bara ännu bättre.

Dessutom tänker jag hinna med att spola hockeyplanen bredvid huset några gånger också ikväll, så jag börjar nästan tro på storseger!!

;-)
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Gidde: Satan om jag vetat detta innan hade ja gjort annat matchtips...:)
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Poffa: Om du var nykter så hade du gjort en tequila suicide eller slängt tabasco i ögonen. :P
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Poffa:

Ja, verkligen! Så räknar i alla fall jag. Ehm.
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Poffa: Långväga gäster kanske väljer bort snöovädret och kollar på matchen på tv ikväll?
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
shinzawai:

Om man jämför med reseledaren på supporterklubbens arrangerade resa så var Poffa i princip spiknykter.
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
shinzawai: Skulle inte du vara tyst?! ;-)
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Gidde: Så jag antar att det inte är Eddie the Eagle som kommer på besök? :)
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Hawerchuk:

ASG!

Nä, det är inte Eddie.
Men han är fallskärmshoppare, så han borde ju inte vara rädd för höjder..
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Ann & Gidde: Japp, ikväll är det tandemtvätt som gäller! Jag kanske ska ta hand om frökens skitiga t-shirt med det obskyra trycket på...kan slänga med den i 90-tvätten. ;-) 
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Mats Edström: Blääääääää! Min fina tröja låter du bli....enda anledningen till att du vill tvätta den är för att se mej utan;p..snäll du så kanske du får se flera matcher i mitt vardagsrum...så länge Ölmaskinen är med vill säga:))
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Poffa: Ho ho ho, ta det inte som kritik, det är inte jag som är IOGTNTMTO-PTO-MPO-representanten här. :)
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
shinzawai: Kritik?! Nej, nej. Här bygger man upp en image om att man var en städad och ansvarsfull reseledare och så skjuter du den i sank på detta sätt.

Damn you! ;-)
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Poffa: Vaddå, det är väl ansvarsfullt att dricka upp sina resenärers dricka så att de inte gör något dumt?
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
shinzawai: Jahaaa, du tänker så. Fortsätt för all del... :-)
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Poffa: Pga. 4 meter snö utanför min dörr så ser jag matchen på tv ikväll.. hoppas klacken är laddad =)
Kommentera

Sv: MODO - Luleå 070115
Berka:

Du vet väl att fyra meter snö inte alltid är så mycket.

Frisco har en fin bild på hur det ser ut i Skåne efter att det kommit 1 dm snö.

Är det samma sak för dig?
Kommentera

« · 815922