NuMo, Albert Hall: Inte för att det har med er att göra, men en av de mest konstiga matcher (fotboll, 5-a-side) jag varit med om slutade 8-8, med halvlekssiffrorna (0-8, 8-0). Jag tror därför att ni båda har rätt, men bara till hälften. Matchen slutar därför 10-10, och Aftonbladet basunerar ut: "Den svängigaste matchen någonsin!"
En värsta pungräddning i början på andra vände fotbollsmatchen. Vår målis köpte en susp efteråt. Jag vågar dock inte gissa vad som blir den här tillställningens 'turnpoint'.
ria-ra: När vi mötte Nyland i en pojklagsmatch för något år sedan hade dom en kvinnlig ledare, och se hur det har gått för dem. På tröjorna har dom en fisk, japp du läste rätt, en FISK!
Forwards: 13 Mattias Weinhandl, 39 Per Svartvadet, 21 Peter Forsberg
17 Fredrik Warg, 20 Henrik Sedin, 12 Daniel Sedin
26 Mattias Wennerberg, 40 Magnus Gästrin, 18 Peter Öberg
27 Alexander Steen, 4 Jan Öberg, 22 Joakim Lindström.
Extraforward: 23 Magnus Hedlund.
================= Noterbart om laget:
Lars Jansson (knä) och Andreas Salomonsson (knä) ur spel. - Såväl Mattias Timander som Magnus Hedlund, vilka båda var ur spel mot Frölunda på grund av nackspärr resp sjukdom, är åter, vilket förstås är bra. =================
NuMo: blir du behandlad så hemma? nej du det tror jag inte! en kvinnas list vet du... med rätt knep kan vi få spelarna att utföra stordåd! synd att janne aldrig är här för han har kunnat tala om för er hur jag styr upp det på ståläktaren så att jag som är kort får frisikt. tänk då vilka under jag skulle kunna göra i båset när jag kan få en hel ståplats läktare att stå som jag vill.
ria-ra: Just det. det är ju diskriminerande intill kriminellt. En tränare som gör lite mysigt i båset. Och som klappar killarna på rumpan så att de skall utföra stordåd och som tar hand om dem när någon gett dem en smock så att det gör ont, så otroligt ont.
Med dina fiffiga ledtrådar och lite manlig infektion så pekar det åt ett visst håll: Menar du att Curva Nord kommer att köra bussen utan chaufför? Oerhört.
Nä, jag menade faktiskt inte Poffa. Hade inte räknat med att du skulle räkna med att jag räknade med folk du inte räknade upp. Ledtråd: personen i fråga är av ett annat kön än Poffa.
Jag hörde minsann rykten om att minst en person av de du räknade upp där inte alls tänker åka till Gävle på lördag. Matchen går visst på TV, tror jag att det sades.
Lumber Jack: Det finns en orsak att Poffa är på matchen - den är i Övik, som han liksom många nolaskogsare ogärna lämnar. Vill du se lättsmält raggarhockey så är givetvis MoDo-Lule ett lämpligt val.
Misstänker att Lule har haft sin stora stund uppe i toppen för i höst, men är det så konstigt? de har ju snö året runt däruppe och ligger ljusår före i försäsongsträning. Se på oss stackare ner i solen i Gävle, vi har ett helvete varje höst innan vi kommer ikapp.
Nä, tycker du, ria-ra, caveman, Frisco m fl gör rätt som satsar på Brynäs-MoDo på lördag, en given publik- och hockeyfest. Välkomna.