1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480423 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Örebro 3/3-2015

1668135 · » Till forumet


Sv: Modo - Örebro 3/3-2015

supertr?tt: Hoppas vi får mer Brashear.

"– Självklart vill vi fortsätta med en ny vinst efter Örebromatchen för att få en ännu bättre känsla inför kvalet, avrundar Per Svartvadet." 

Ännu bättre känsla? Avslutningen igår gav mig ingen bra känsla alls.

Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
supertr?tt: Tycker Brashear visade i sina sista matcher att han inte alls gör bort sig helt å denna nivå.
Att han sen har en inställning och ett hjärta som en jätte björn gör ju inte saken sämre när det är så viktiga matcher.
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
J F K: Gillar brashear, var dock lite förvånad när värvningen gjordes. Men blir inte mindre brydd nu när han åker jojo mellan kanada och Sverige. Som detta framställs i media ger det i mina ögon ett oprofessionellt handhavande av svartvadet.
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
J F K: Nu vill Svarten ha tillbaks Dåånald :)
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015

Monno: Hedman är steget efter. Han är hyggligt på rätt plats, han slår ok pass och gör det mesta rätt. BARA en halvsekund för sent helt tiden. Stabil ifjol, men en säkerhetsrisk i vinter.

Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015

J F K: Och Hedman är så osynlig så du glömmer bort honom. ;)

Djuse har ju gått från att våga följa med till att försöka hålla puck och skapa lägen redan från egen zon.

Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015

hanzon: Nej, både han och Smolenak vilade.

Pettersson var klart yr i egen zon, men tillförde precis det framåt vi har saknat av en center. Han får gärna spela enklare i egen zon och framförallt bättra markeringsspelet, men i en kvalserie kan han vara en oerhört tillgång.

Carlsson imponerade som vanligt inte. Jag ser inte den stora talangen i honom. Alldeles för många svaga avvägningar och taffligt försvarsspel.

Olofsson såg lite vilse ut. Jag hade hoppats på mer av honom, men han kom inte riktigt med i spelet. Däremot var Possler bättre än på länge och Kempe fortsatte sig stigande formkurva.

Roche har till sitt försvar blivit bättre på slutet. Nu kan han äntligen skjuta och han har spelat fram till en hel del riktiga farligheter. Tyvärr är han nonchalant och sävlig i egen zon fortfarande.

Djuse har börjat spela på tog för svårt. Det är inte en gång han kliver fram nu, utan snarare varenda tillfälle. Svåra passningar och dribblingsräder.

Ahnelöv har några hjärnsläpp, men gör i alla fall det mesta ganska rejält och i brist på bra backar behövs han verkligen.

Torp är en fullständig katastrof!!! Att han ens får spela är ett underbetyg till coachstaben.

Persson saknar kompetensen att värdera situationer. Härlig entusiasm och han jobbar bra, men det blir rätt ofta fel tyvärr.

Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
Rytter: Var Skröder avstängd?
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
Skellefteå verkar ha tagit över efter Göteborg med fuskande sekretariat. Utvisning i slutet då stoppar man klockan med 3 sek kvar utan att domaren blåst. Tur domaren är vaken och upptäcker fusket och meddelar att matchen är slut.

Vad fan tänkte dom med när dom stoppar klockan utan signal?
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
modomille: I och för sig men som modo spelar i motgång verkar man bjuda in till serverat bord och då tvivlar jag på att det allsvenska motståndet är så mycket sämre att de inte utnyttjar något tillfälle. Ser man då spelare som torp som gör tvärtemot allt sans och förnuft dvs en blunder ska repareras med ännu mera huvudlöst spel. Det är som att kocken skulle balansera upp den något för salta soppan med ännu mera salt.
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
jämtland: men i shl blir man mer straffad för sina misstag än i allsvenskan.
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
J F K: Hahaha alltså Torps agerande vid 5-3 är ju fruktansvärt fruktansvärt horribelt. Hur tänker karln?

Fattar inte, är det inget som sagt till honom hur han ska agera lr skiter han bara i det fullständigt?
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
modomille: Djuse och Torp har verkligen varit värre än vanligt idag. Det måste till tre nya tränare nästa säsong. Minst då jag ifrågasätter försäsongsträning också...
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
Monno: Här har ni anledningen till att jag känner oro inför kvalet. Att tappa något så fullständigt är på gränsen till galenskap.
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
Fyfan vad modo faller som ett korthus alltså. Lovar att modo kommer att få en utvisning oxå. Bedrövligt försvarsspel
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
Dexter :haha time ouy nu eller? 
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
Monno: Vad i hela helvetet gör Torp på sista målet? Är våra tränare så djävla dumma i huvudet att de inte sett honom spela hockey på hela säsongen?????
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
Monno: Hahahahaha men va faaan!
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
Dexter : Men för fan.
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
supertr?tt: Om jag varit tränare nu hade jag spöat hela laget. Fy faan vad dålig inställning detta lag har.
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
Monno: Haha. Det är ju helt otroligt. Classic Modo...
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015

Rytter:

Nu börjar man känna igen sig. 

Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
Monno: Det är verkligen huvudetiröven spel ibland alltså...
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
supertr?tt: Haha
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
supertr?tt: Det måste vara omöjligt...
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015

Monno:

Visst att vi fått utdelning, men det är ingen bra match från oss, inte alls så stabilt i försvarszon som man vill se.

Och där kom 3:an!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
Monno: Blir inte ens chockad om man tappar det här.
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
tjern: Sitter mest och hoppas att Önerud får göra ett hat-trick!
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015

jämtland: Roche fick en till, bra!

Sådär ska man ställa upp spelet i anfallszon.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
Monno: Jönsson stackarn i Örebros mål gör ingen vidare insats inte...
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
jämtland: Nästa år kan vi väl ha lite medstuts även när det gäller något...
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015

Monno:

Idiotiskt skott av Roche. Med en målvaktstavla fungerar det. 99 av hundra skall målvakten ta den.

Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015

jämtland:

Hoppas kvalmotståndarna har en lika dålig målvakt som Örebro har idag.

Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
jämtland:ja roche!!
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
Monno: Ahnelöv gör en del blunders måste jag säga. Sen vet jag inte nordgren kämpar förvisso men ser avig och okordinerad ut med puck.
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
Monno: Possler och Flanagan gör en av sina bättre matcher på länge tycker jag. Det säger väl iofs inte så mkt men ändå. :-)
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
Rytter: Carlssons försvarsspel ibland är verkligen... spännande.

Går verkligen styrfart i PP efter ett tag.
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015

spud:

Nej det ser ut som de matcher i höstas vi förlorade trots att vi spelmässigt var bättre, för vi har inte alls varit så bra som 4-0. Örebro har ju skapat riktigt vassa lägen.

Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015

Nån som egentligen förstår hur vi kan leda med 4-0? 

Pucken har ju dallrat efter att Ullmark har varit ute på vift..

Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
Carl Lejonkräk: jag erkänner att jag hade lite fel med Pettersson. Han är offensivt ett lyft, även om han har problem i egen zon.
När någon brynästomte trollar har jag inte fel.
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
J F K: bra skrivet där' man skall aldrig erkänna att man har fel, gå på offensiven istället. Bra jobbat.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
ULTIMAVICI: Trevligt att se att vi kan göra mål. Blir glad över det, mindre glad att läsa i gula boken om hur vissa personer kan spy sin skit över allt och alla utan åtgärd, ush fy man mår illa den skiten.
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
J F K: Ja, du har problem. Det är jag med på. :)
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
Steenm: mitt problem är att du kommenterar ett inlägg Som var ett svar på vad jag skrev. Själva poängen med att diskutera är i min värld att man lyssnar/läser vad som ligger till grund för saker.

jag har personligen lite svårt för de som.som hoppar rakt in i en diskussion och uttalar sig utan att ha en aning om vad som sagt en minut tidigare. Det blir oftast bara löjligt när någon tvärsäkert kastar sig in utan att ha en aning om vad denne kommenterar.
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
J F K: Mycket fint pass och mål!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
NuMo: Kempe för helvete, var har du varit?
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
S-vikaren: Vad händer?
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015
S-vikaren:ja!!!
Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015

J F K:

En Sedinare.

Kommentera

Sv: Modo - Örebro 3/3-2015

ULTIMAVICI:

Kempe måste ha missat.

Kommentera

1668135 · »