Steken84: Vi spelar äckligt svårt. Korta pass i egen zon som sätter den andre i trångmål. Dessutom går vi hem för tidigt och med för många så vi blir passiva.
Monno: Tyvärr är Örebro riktigt bra. Det bästa laget spelmässigt på lång tid när de mött oss. Vi har ju legat så långt bak att vi blivit underskattade ibland...
Ursäkta om man dyker in här och stör, men jag har en fundering.
Jag tyckte det var väldigt märkligt av Modo att gå in i SHL-säsongen med två målvakter av allsvensk klass. Och att man, även med facit i hand, inte gör något åt detta under uppehållet är det väl närmast ett tjänstefel. Riktigt jävla märkligt.
Asså, ta in Honken. Han är ledig. Eller vem fan som helst; en okänd tjeck, en norsk junis – gör något. Faktum är att det trots en tunn marknad kryllar av målvakter av bättre klass än era nuvarande, och detta hade gjort mig som supporter extremt jävla förbannad.
Jag lider faktiskt med er, tro det eller ej. För i hockey är man ingenting utan en bra – eller åtminstone stabil – burväktare. Notera; det här är inget inlägg som är till för att håna eller något liknande.
{5647}: Problemet blir ju att hela laget rasar sönder. Pga man ej kan lita på sin målvakt Vi kommer ej klättra om man inte värvar en målis. Jag tycker inte vi är sämre en Örebro och resultatet speglar verkligen inte matchen.
Alla modoiter kritiserar spelet idag efter de inledande tio minuterna. In kommer någon och ifrågasätter hur vi kan tycka att spelet alla kritiserar är bra? Läskunnig?
Nu är det viktigt att vi gör hål på Hudacek. Vi kommer på tok för nära honom i avsluten. Ett par medstudsar kan rädda oss, men vi har inte råd med fler misstag.
Tarasov: Blir nästan mest irriterad på att hur tänkte man -njaa, han har sina brister men vi chansar, han växer nog med uppgiften -vi har köpt in så många transatlanter så det blir inga skott bakåt -han är skitbra, lite oerfaren men ser riktigt bra ut på träningar
{5647}: Haha, det går ju aldrig att diskutera ordentligt med dig. Nej, den lilla raden kanske man kan ta med en nypa salt? "Vad som helst är bättre" är väl något man säger när de två killar man har är totalt klappkassa. Självklart ska man plocka in någon mer rutinerad, och uppenbart mer stabil mv. Som Honken.
NuMo: Så är det ju måste ha in ett mål fort om vi ska ha en chans till att kunna få med oss nån pinne från denna match. Men jag kan inte låta bli att vara förbannad över att det ska vara så svårt att plocka in en målvakt. Värvningen av dwyer kunde dom skitit i och värvat en målis istället.
Jag har ångrat mig. En bra back till kan inte få våra målvakter att bli bra nog. En målvakt behövs blir svaret på frågan från igår. Sen vore det inte fel att få torp på bänken på något vis.
Steenm: Ungefär som när vi chansade med Sockan och Ullmark? Jag är rätt säker på att Svartvadet trodde vi skulle göra om något liknande. Men jag tror inte att tappa Masken ingick i den planen. Inte heller att laget skulle bara så dåligt att dom skulle sabba all eventuell tro dom hade på sig själv.
Ben Perrault: Dom resonerade ju likadant ifjol fast då snålade man på utespelare och litade på Linus skulle spika igen hela säsongen. Förstår ej hur man tänker.
{5647}: Ja men säsongsstarten har ju dödat han självförtroende totalt. Håller med om att detta slarv han gör nu gjorde han inte ifjol. Sen är ju 0-3 tavlan enligt mig. 0-2 var ju ändå svår då riktningen på skottet blir omöjlig att avgöra. Förstår att Adam går ned på knä. Att skottet går över axelhöjd blir ju mkt slump.
Steenm: spelar Honken i allsvenskan eller inte? Jag delar åsikten att vi behöver en stabil målvakt, men då vill jag byta upp oss. Inte plocka in en Honken som inte var i närheten av SHL-klass för ett par år sedan. Det finns en stor anledning till att han inte spelar shl och det är att han inte håller måttet längre.