1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478919 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00

1710388 · » Till forumet


Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
hellge: Jag tycker försvaret definitivt ser stabilare ut. Under Huras verkade ingen vara medveten om hans spelidé, utan alla spelade Torp-hockey i egen zon.
Nu syns tydliga linjer i spelet vilket för mig ger hopp om framtiden.

Med handen på hjärtat, är det realistiskt att tro på en quickfix med coachbyte, träna en vecka och sedan rullar allt på räls?
Blev igår dessutom smärtsamt tydligt hur dåliga målvakter vi har, där 3-4 mål trillar in alldeles för enkelt.
Sådana misstag går inte att göra mot ett så bra lag som Örebro.(samma Örebro som torskade på övertid borta mot Ske)

Tyvärr måste det värvas återigen, men med en stabil målvakt tror jag på detta lag. Det kommer ta sig.

Gillar förresten som fan det Possler sa i en intervju, att AJ har sett till att få in tävlings- och kampmoment i varje träning.
Det behövdes verkligen enligt honom, vilket kan ses som en hyfsad sågning av Huras.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
snowden:

Att försvarsspelet ser lite bättre ut kan mycket väl vara resultatet av att det är en ny röst som får dem att kämpa lite mer, men om ett par omgångar kommer de kanske falla in i samma dystra trend.

Jaja, vi ytterligare svar på måndag
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
J F K:

Hade inte riktigt väntat mig det heller :)

Målvakterna är fortfarande samma. De kastade in puckar då och kastar in puckar nu.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Monno:
Försvarsspelet totalt sett är bättre. Men våra backar är jämn dåliga (om man bortser från Noah), med få undantag vissa matcher då någon sticker ut possitivt. Målvaktsspelet var största boven till att det blev 5 mål i baken igår.
Vi har nu gjort en bra och en dålig match med AJ. Jag tror vi har stor chans att ta poäng i många matcher framöver om laget är jämn bra från målvakt till sista forward.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
McFire: Timår tar nog gärna Reideborn. Han gjorde ju succé där ifjol och kan laget etc.
Bjurö vette fan.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Jag skrev efter FBK matchen att man nu bör ge både Reideborn och Bjurö chansen att spela nu bakom ett organiserat lag med någon form av försvarsspel. Jag kunde inte i min vildaste fantasi att bägge två skulle ta chansen att redan i nästkommande match visa att de inte kan vara med på den här nivån.
Reideborn känner pressen och säger själv "– Jag har ju sett allt som stått och jag vet ju att snacket går", uppenbarligen kan han inte hantera den då han inte har ett rätt under matchen igår utan ser helt lamslagen ut. In kommer Bjurö och visar inte heller upp någonting.

Torp fortsätter på samma nivå som tidigare med att inte tillföra någonting positivt utan sätter sina medspelare i jobbiga situationer alla gånger då han inte sätter sig själv i detsamma, helt otrolig vilken nivå han spelar på.

Ingen förbättring hos Djuse heller tyvärr, fortsatt enorma problem med beslutstagandet och förmågan att se och förstå spelet. Till skillnad från Torp har han dock förmågan att transportera puck, rörlig och kvick, tillsammans med Torp helt borta i positionsspelet gång på gång.

Så, vad göra i denna prekära situation Svartvadet?
Hur ser marknaden ut vad gäller målvakter och backar? Åt båda håll dvs.
Var kan man tänkas hitta lag som vill ta över kostnaden för backarna Torp och Djuse? Kan man få något lag att ta över åtminstone en del av kostnaden? Hur ser möjligheterna ut?
Vill något allsvensk lag låna Reideborn & eller Bjurö och ta över kostnaderna tills vidare? Vilka öppningar finns här?

I dagsläget skulle jag personligen byta bort båda våra målvakter och dessa två backar för att istället ersätta dem med 1 riktigt bra målvakt och en riktigt bra back, så illa är det i nuläget.
Det skulle vara intressant att se hur marknaden ser ut i detta fall, vilka möjligheter som finns dvs.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
hellge: Jag håller inte alls med dig mer än att vi släppte in en massa mål. Det liknar inte alls blödningen under Huras. Tvåan, trean och femman är rena målvaktsblunders och kan inte lastas försvarsspelet.
Nej, jag delar verkligen inte din analys.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Nu hände alltså det som inte fick hända - att blödningen fortsätter och vi har inget bot. Vi är helt oförmögen att stoppa den, trots nytändning, nya tränare, nytt spelsystem, nya spelare och nya förhoppningar. Vi är som den blödarsjuke som inte får sin medicin.

Möjligen är det något tidigt att konstatera att det inte var Huras som var problemet, men det ligger nära till hands. Som någon skrev på Twitter: "det var alltså inte Huras som hade beordrat alla felpass" Inte heller verkade han beordrat bristerna i försvarsspelet.

Skulle vi förlora på måndag ser det ut att bli nattsvart. Det blir atomvinter och ett evigt Mordor
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
snowden: Jag tycker att vi var usla på att skymma målvakten. Vi fanns där nära målet och hade Hudacek släppt fler returer hade säkert någon suttit, men vi skymde honom inte på skotten utifrån.

På Örebros första mål var väl både Possler passiv och lät Antilla runda honom och Olofsson passiv då hans kille bara åkte runt försvaret. Olofsson hoppades nog förjäves att Torp skulle ta djup, men det kan man väl inte hoppas på att Torp ska göra, för han saknar spelsinnet att upptäcka faran.
Vad jag egentligen vill komma till är att Reideborn var så chanslös. Jag räknar inte med att målvakten ska räda det där, men målvakten borde i alla fall göra ett försök? Han verkar bli helt förvånad över att den mest självklara passningen kommer och blir helt överspelad. Jag anser att en målvakt borde läst passningen och bara väntat på den. Sedan kanske inte det gått att rädda, men Reideborn borde varit mycket närmare.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Min sumering av matchen:
Spelmässigt jämt. Skillnaden var att Örebro hade en het målvakt, modo en (två) iskall. Dessutom var man uddlösa i offensiven. Dåliga avslut och för lite vilja framför mål. Örebro vann rättvist
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
J F K: Vad var det som hände???????
Vad jag förstår så har Adam återigen bjudit på motståndarna på några enkla.
Adam verkar inte ha ngt självförtroende och det smittar väl av sig på övriga laget.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
J F K: jo, men mellan sina lägen som ändå kommer rätt sällan försvinner han och märks inte alls av.
Saknar precis som du säger aggressivitet och tempo.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Nucky: Fast Wilson satte en mot FBK samtidigt som han hade en i ribban och ett friläge han brände där han innan snyggt fintade bort backen.
Jag kan tycka att det blir lite för dåligt tempo och aggresivitet. Butler är den enda riktigt vassa skridskoåkaren, men ingen av de tre gör "grisjobbet".
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Gusse: Butler tycker jag ändå skapar en hel del målchanser, men för Wilson och Thomas händer det tyvärr inte mycket.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Monno: Jag tycker synd om hans syster :/ Inte kul alls detta
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Nucky: Wilson , Thomas och Butler gör inte många glada. Känns inte som dom gör skitjobbet. Blir mycket glidande runt runt bara. Emil Pettersson blir iallefall bara bättre och bättre. Våran bästa spelare efter omstarten.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Dundee: ja, jävlar.. man blir matt när man inser hur mycket som inte stämde med detta lag från seriestarten.
När man skickat en hopplös tränare, och trots allt börjat få ett värdigt grundspel blir det smärtsamt uppenbart hur svaga vi är på målvaktssidan.
Förr kunde man skylla på svagt försvar och omöjliga lägen, men inte nu längre.
En rutinerad, säker målvakt med hög lägstanivå kommer tyvärr behöva värvas, frågan är om pengar finns?
Borde vara riktigt tajt ekonomiskt med tanke på vad man tvingats gå igenom tidigare i höst.

Avslutar med något positivt iallafall:
Jag tror på dessa tränare, spelet över hela banan känns säkrare och betydligt mer strukturerat.
Finns en annan inställning i laget med mer kamp och tydligare linjer.
Det är ännu sålänge ett fall framåt, frågan är om vi har tid att falla mer?
Sjukt att vi har måste-matcher redan i November, men alla resterande matcher blir med kniven på strupen.

Kul att se Lappy, trodde inte mycket på den värvningen mej oj vad han täppt till truten på mig. Ruggigt stark i närkamperna, hyfsat snabb på grillerna för sin storlek och en härlig inställning.
Gillar kidsen i tredje som fan också, känns lite vassare med Grundström istället för Olofsson som man spelade mot slutet.
Tycker Olofsson ska lira med Wilson, de hittade varann bra i början. Kanske flytta på Thomas som enligt mig gått ner sig rejält.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
NuMo: Jo, hade Örebro ställt Reideborn i hans nuvarande form och självförtroende hade vi gjort en hel del mål. Nu vet jag att en anledning till att vi skapade så många chanser givetvis är att Örebro drar sig tillbaka, men oavsett så hade vi gjort flera mål.

Jag tycker att Reideborn är en rätt ok målvakt för SHL när han spelar som ifjol. Då hade han som andremålvakt inte pressen på sig, utan kunde gå ut och spela avslappnad med vetskapen om att Ullmark finns med. Nu är det en helt annan sak och hans självförtroende har givetvis fått en gigantisk smäll av det bedrövliga försvarsspelet i inledningen av serien. Dessutom är det faktiskt inte alls ovanligt att det andra året i en högre serie går mycket tyngre. Det heter sophomore year och gissa var uttrycket sophomore slump kommer ifrån... Det är för att det är så vanligt att spelaren som gjort en bra säsong som rookie ställer mycket högre krav på sig samtidigt som omgivningens förväntningar är svåra att motsvara.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
NuMo: Inte många rättstavningar i mitt förra meddelande inte.

Vad gäller offensiv och PP så är det som det är nu. Man har ju vad jag förstått nästan bara tränat defensiv än så länge. Lr iaf till största del.
Är det lika uddlöst om 5 omgångar är det materialfel.
Men tycker vi är kreativt m.m. i offensiv zon. Tycker dett är dels uppspelen och sen det där sista lilla i avsluten som saknas.
Olofsson verkar ha gått vilse sen Byron blev skadad tyvärr...

Men vi måste göra något på målvaktssidan tyvärr. Och om inte Svarten hittar en målvakt till måndag så är det fan bäst han hittar en psykolog åt Adam iaf!

Adam är ingen superstar, men te.x. så är ju spelet med klubban en av hans styrkor. Något som inte funkat alls på slutet.
Han är inte en såhär dålig målvakt, han kan bättre. Men som det är nu funkar det inte.

Och hans stackars syster som söker upp vad folk skriver om honom på twitter. Självplågeri...
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Ben Perrault:
Vi är alla mkt förstående:):) trist och förlora idag... Uppställt spel i PP... mer än vid ett tillfälle på en match. Det var ett tag sen
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
NuMo: Fast måste säga att ni skulle gjort fler mål. Förvånad att ni blir nollade med så många chanser :O
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Chris11:

Du har helt rätt. Vi gör ju inte ett enda mål. Men om Örebro hade haft en värdelös målvakt så kanske vi hade gjort det. Fast det vet vi ju inte.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
J F K: Vi hade i alla fall garanterat tagit poäng med en normal målvakt. Men det är bara bryta ihop och komma igen. Tyvärr lär det ju ej hända något med målvakts sidan tills på Måndag.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
J F K: Är det målvakterna som gör mål menar du??
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Dundee: Ja Bjurö ser till att tappa förtroendet det sista han gör.
Visst är det en bjudning i första läget men...

NuMo: Jo men Hudda är tät och säger in puckarna på ett bra sätt. Returnerna som blir åker dit han vill. Visst saknas sista lilla från oss. Men nog gör Hudda en bra match.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Dundee:
Vi skuter 42 skott ikväll. Sjukt uddlösa framåt. Totalt sett en dålig match både offensivt och defensivt
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Dundee: Vibbar inte skapat så många chanser en period som vi gjorde den tredje och vi förlorar den med två noll. Nåja, nu när spelet ser bättre ut ser man att målvakterna verkligen inte håller

Hade lagen bytt målvakter hade vi vunnit lätt.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Vi får 0-1 i arslet reder ut ett 3 mot 5 och är på gång då slarvar Adam och energin försvinner ett tag sedan när vi är på g igen så kommer nästa misstag. Energin försvinner totalt. Jag tror absolut vi kunde ha haft chans på poäng om vi ej släppt dom billiga målen. Hade sett helt annorlunda ut.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Monno:

Efter att ha ägnat tid åt att steka fläsk och gjort en löksås och sen njutit av den måltiden så måste jag säga det igen. Vi gör Hudacek bra genom att ta avsluten från en halvmeter. Vi kommer på tok för nära och Huda är för tät.

Vi måste ha skott, styrning eller ev. ett jävlaranamma mot mål, vilket vi inte har den här matchen.

Gillar Mr. Spocks coachning när han plockar ut målvakten trots att halva perioden är kvar. Vi är aningen för långsamma och ineffektiva i PP, men självförtroendemässigt ser det ganska bra ut ändå. Vi vågar vårda och lägga upp ett spel. men vi har ingen prick över iet. Det blir för få avslut, för lite tryck, för lågt avslutstempo. Jag tycker mig ändå ana ett PP värt namnet.

Vi förlorar matchen, kanske gör vi inte ens mål, men jag känner mig ändå inte så frustrerad som när Huras överpretentiösa spelidé gjorde alla förvirrade och handlingsförlamade.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
S-vikaren: Fast sista perioden har vi varit bättre än ÖSK. Givetvis mycket för att de backar hem, men det är inte hela orsaken. Vi har inget att förlora och då åker vi mer skridskor och då genereras många fler chanser. Vi fungerar helt enkelt inte så mycket.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Monno: Inte ens lite tur har man..
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
J F K: Den största anledningen att vi förlorar ikväll är tyvärr målvaktsmatchen. Adam gör en dålig match och Hudda är faktiskt riktigt bra.

Med det sagt är nog ändå Örebro bättre än oss. Vi dominerade fram till 0-1 men efter det är vi en aning sämre.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
J F K: Helt klart, backens huvuduppgift är att omöjliggöra en passning så att målvakten kan koncentrera sig på skytten.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
snowden: bara jag som tycker att backens överlägset största fokus i ett två mot en läge är att passet inte får gå fram?

Det känns tryggare med Bjurö även om han i grunden nog är en sämre målvakt. Reideborns självförtroende är verkligen i botten.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
J F K: jo det håller jag ju med om :) någon målvakt som redan håller klass men samtidigt har utvecklingspotential att vara en klar förstamålvakt, svåra är väll att hitta en sådan.

Om honken spelar i SHL igen gör han det nog som andramålvakt eller i KHK
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Ben Perrault: Ok att Örebro leder rättvist, men resultatet speglar ibte matchen. Trots att många av våra skott varit från dåliga vinklar har vi definitivt haft chanser och puckar i stolpen för minst ett par mål.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
bara jag som tycker båda våra målvakter står långt ut när Örebro kommer två mot en?! Målvaktstränare?
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
J F K: Måste väl finnas en hyfsad erfaren målis nånstans
Enda problemet är väl att han kostar för mycket
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Charles: Fast Honken är en stor chansning. Förra gången han var i shl var han inte alls någon klippa. Att då tokchansa på en sådan målvakt vore korkat. Det skulle kunna riskera väldigt mycket förtroende.
Ska man ta in en målvakt måste det vara någon riktigt bra och kungen chansning.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Örebro har gjort 1 mål framåt och modo har gjort 3 bakåt
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Dundee: Oj vad grabbarna i 4 de kedjan skiter i att täcka upp för Welch i egen zon. Grundström står och kollar på bara.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Bad_Brett: Fast Haugen var en riktig prestigevärvning och många höll Fbks målvakter väldigt högt innan säsongen.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Johan Backlund står jag fast vid. En svensk målvakt som har rutinen. Jag vågar ej att dom chansar med nån utländsk målis som dom kollat på video. Sedan kanske ej Backlund är den där supermålisen men han skulle inte släppa alla billiga mål vi släpper in.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
J F K: tycker inte heller ni borde ta in en som honken, ni behöver något yngre som har potential att vara säker första målvakt några år framöver.

Men sen kastar du lite väll mycket skit på Honken, förra året var det experter som tyckte Honken förtjänade en plats i landslaget trotts att han spelade i allsvenskan, men han är helt klart blivit lite för gammal för att bli en säker första målvakt för ett lag med dåligt självförtroende och ett backspel som är på väg uppåt men inte riktigt håller klass än
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Jag tror mer känslor måste till om Modo ska vända detta
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Idagens hockey måste man ha en riktigt bra förstamålvakt. Sedan kan man ha en reserv på tillväxt bakom men det är ao att man har en säker sista utpost om man vill lyckas med att komma på en högre tabellplacering. Jag tror Adam absolut ska kunna bli en elitmålvakt dock kanske ej någon första keeper men en bra andra keeper.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
dempa: Försöker leta målvakt på prospects, men hittar ingen som passar

namedroppa gärna lite målisar
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Det som jag blir orolig över är att det alltid ska ta så lång tid för Svartvadet att agera och se vad som brister. De flesta som skriver här inne har påpekat detta sedan försäsongen och endå verkar Svartvadet tro att det är fel på offensiven och värvar Dwyer? Det som gör mig otroligt orolig.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
snowden: Fast nu blev han intervjuad av Sveriges sämsta kommentator, helvete vad osmidig han är.
Kommentera

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Monno:
Dock så förstår jag inte hur han inte lyckas stöta pucken utan att den flyger rakt upp i farligt område...
Kommentera

1710388 · »