1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478925 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Östersund 2022-11-23

2411192 · » Till forumet


Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Oscar Nordin fortsatt utlånad, åkte med Öik bussen söderut.

Fö så måste Näsen vara den mest ödmjuka spelaren någonsin.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Pinaceae: Det stämmer tyvärr:

granskningornskoldsvik.com/2022/11/08/allehanda-modo-hockey-anlitade-inkluderingskonsult-men-namner-inte-att-konsulten-ar-kommundirektorens-fru/

Har för mig att Rytter postade andra länkar tidigare också som visade att hon dessutom verkar vara en notorisk fifflare. Hennes bolag betalade ut extremt låga löner och hamnade under Migrationsverkets lupp efter att ha misstänkts ge människor påhittade jobb för att de skulle få uppehållstillstånd. Vidare har hon skickat massa suspekta fakturor till kommunen utan vettiga beskrivningar etc.

Det är illa att MoDo tagit in henne, men det är egentligen korruptionen i Öviks kommun som borde granskas. De har ju dessutom haft massa andra skumma saker för sig med Övik Energi, SEKAB etc. Hoppas tillräckligt många kan rapportera in detta till Uppdrag Granskning för att de ska ta upp saken.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Dexter :

"MoDo gör väl som de blir tillsagda för annars får de inga skattepengar. Inkluderingskonsulten de anlitade för några veckor sedan är för övrigt kommundirektörens fru.
"

Källa?

Om det stämmer så kör de alltså lite av en omvänd Kindberg.

KD säger åt MoDo att anlita KDfrun som sedan tjänar flis. Flyttar alltså kommunens pengar på ett smidigt sätt ner i egen ficka. Lite nya karolinska vibbar.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Bad_Brett:
Så för att sumera, du tycker att MoDo är en bunt hycklare då de endast låtsas bry sig. Likt amerikanska företag som har regnbågar på sin logotyp i juni månad.

Snett i din analys är att det helt klart är borgare, och inga andra, som går i spinn på "junilogotyper".
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Monno:
Men Niederbachgrejen och Tarasov är mkt roligare!
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
puffe2: Har Tomten skägg? God Natt
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Confusius: Vann vi? God Natt
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
puffe2: Valde att referera till mig själv för att inte väcka monster ;)
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Confusius: Då är vi alla rökta, forumet tystnar ganska snabbt
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
puffe2: "Den allmänna regeln är att sunt förnuft skall råda"

Oh shit, där vart man rökt!
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Rödluvan: Modigs grejen är ju mest kul. Från båda sidor kan jag nog gissa. :-)

Och regnbågsdebatten, han måste få ha en annan åsikt än andra, och andra måste få tycka han har fel. Så länge vi inte ägnar oss åt rena påhopp ser jag inte problemet med det.
Jag håller inte alls med BBs syn på det hela men han för ju argument och skriker inte bara "bort med homos, män ska va män!" så då måste han ju få tycka det.
Sen om man är tvärsöver får man ta att man får det hett på forumet ett tag, vilket nog Bad Brett är fullt medveten om, och nog gillar lite.

Sen vad det har i matchtråden att göra kan man ju diskutera. :-)
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Tarasov: Personligen gillar jag lagets ställningstagande
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
puffe2:
Ja gick iväg och tränade…..rensar lite men generellt så tycker jag vi skiter i politik. Men just ikväll gjorde laget ett ställningstagande och det får man tycka till om. jag är inte helt nöjd med nivån men det är
Iaf bättre än twitter!
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Confusius: Bara om dom följer forumets regelverk, fast vissa regler tycker jag är viktigare än andra, se Trivselregler till höger
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
JonteD: Du glömde att stänga av caps lock.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Rödluvan: Varför skulle vi banna dom? För att dom har avvikande åsikter? Det är ju sånt som gör ett forum levande.

Jag antar att vi även på MoDo-forumet är FÖR allas åsiktsfrihet
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
JonteD: Så du är för diktatur då alltså? Har man sympatier för andra politiska partier ska man tystas och hängas ut?
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Rödluvan: Fast det där med Modigs är ju bara roligt.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
erjo: Har jag sagt att jag känner mig hotad?
Anser bara att ”dom inkluderande och goda” människorna bara inkluderar de som tycker lika.

Det där med hitler är nog den dummaste jämförelsen jag någonsin har hört och ett fruktansvärt förminskande av förintelsens offer. Förstår inte ens vad det har med den här diskussionen att göra över huvudtaget.

Tycker förövrigt att du bekräftar min teori ganska bra med ditt ”beror på vad man inkluderar i allas lika värde”.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Dexter : 100%. Finns för lite att gnälla på. När inte bitterheten och besvikelsen längre förenar oss...
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Donald: Jo att inte respektera andra människors värde e ju en sak o att dom i Qatar inte får vara olika!!!!!
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Dexter : Haha, ja vi vann vår första match i Norrlandsgruppen.

Tror Löven leder den på 9 poäng, sedan dött lopp mellan republikens lag och MoDo på 3 poäng
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Silly: Hehe, fast nu är vi ju för religionsfrihet i Svergie, och borde så förbli. Även frihet FRÅN religion ;)
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Legendarisk matchtråd. Det går kanske för bra för MoDo just nu.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Donald: Ja att "tävla i godhet" är naturligtvis osmakligt, sånt är man allergisk mot. Folk som står på barikaderna och basunerar ut sin godhet ser då åtminstone jag på med skepsis, dom har ofta något att dölja.

MEN mänskliga rättigheter måste vi alla kämpa för, oavsett om man är höger eller vänster. Oavsett vilken gud vi tror på(verkar finnas många), om vi nu tror på någon.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Silly: Ännu roligare om man med Kristen menar svenska kyrkan, för då faller väl halva regeringen bort?

Kul med en föräldra..flåt moderatorfri kväll
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Donald: på vilket sätt känner du dig hotad av att man bär en armbindel för ”HBTQ++++”?
Sedan beror det väl lite på vad man inkluderar i mänskliga rättigheter och allas lika värde. Eller menar du att förintelsen var okej eftersom Hitler minsann hade ett värde och rättigheten att försöka utplåna judarna?
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
JonteD: Kan du ge något exempel av det han skrev som är nazistiskt? Jag har nog missat något isåfall.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Confusius: Skulle vara roligt om det kom ett regeringsbeslut på :
Alla människor som föds i Sverige är automatiskt Kristen för här gäller den religionen?
Undrar hur det beslutet skulle tas emot av våra nysvenskar?
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Bad_Brett: Men ge dig läs lite historia o tänk på va du häver ur dig de du tycker är ren o skär nazism!!!!!!!
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
hk: Du bekräftar mitt inlägg i debatten.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Donald: Men, har du helt missat att vi har ny regering? Man behöver inte vara skitnödig längre, tvärtom.

Fast denna tråden handlar ju om kvällens match och om vi fortsätter med politiken. Nu har vi rätt att återfå gamla delarna av Tåsjön. Vinner vi 2 matcher till så är hela sjön tillhörande Ångermanland!
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Bad_Brett: ska mejla modigs och be honom spela nästa match med regnbågsbindel
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Confusius: Fy faan va bra sagt Vm skulle inte ha hamnat i arabhelvetet undrar hur mycket dom betalat till topparna i Fifa för att få detta!!!! Min fru har bott i Saudiarabien när hennes pappa jobbade där dom fick inte cykla eller ha kjol eller bikini!!!! Nä stå upp för allas rättigheter för snart med denna regering blir de lag på att bära bruna skjortor!!!!!!!🇺🇿🇺🇿🇺🇿🇺🇿🇺🇿
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Donald: Det kan inte vara lätt att alltid vara under attack.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Bad_Brett: Allas lika värde inkluderar tyvärr oftast bara dom som tycker lika, vilket vissa kommentarer här inne visar. Man är välkommen här om man är på ”den goda sidan” i politiken.

Skulle vilja veta var alla ni som ”står upp för mänskliga rättigheter” och ”allas lika värde” höll hus när vaccinpassen infördes tex? Då var det häxjakt, samma sak gäller flyktingpolitik och HBTQ+++++, skulle man som företag eller förening välja att inte ta ställning politiskt i dessa frågor så blir man kölhalad. Därav skitnödigheten hos större företag och föreningar. Ingen vill sitta där med Svarte Petter på hand och få en massa epitet påklistrat på sig, då är det lättare att vara med och tävla i ”godhet”
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Robin Ztorken L: Haha, bra där
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Bad_Brett: har hört att man t.o.m inspirerar unga tjejer, vackert så
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Bad_Brett: "Förrän denna kultur dyker upp i Sverige dvs. Då blir det helt plötsligt helt okej att inte vilja ta i hand med kvinnor pga sin religion etc."

Vem tycker det förutom våra fega politiker?? Jag har inte stött på någon i det här landet som tycker att det är ok. Endast människor från diktaturer som fullständigt skiter i mänskliga rättigheter tycker att sånt är ok.


I övrigt gällande hyckleri/godhet så håller jag med dig i stort.

En människa som har goda intentioner har definitivt inget större behov av att basunera ut det till hela värden.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Confusius: Fixat 👍
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Confusius: Förrän denna kultur dyker upp i Sverige dvs. Då blir det helt plötsligt helt okej att inte vilja ta i hand med kvinnor pga sin religion etc.

Det finns extremt mycket skit i världen som ett resultat av tämligen komplexa problem. Att åka runt och ta selfies när man bär ett regnbågsarmband och svamla om hur man kämpar för "alla människors lika värde" är narcissism på hög nivå. Man gör det inte för att man är en altruistisk medborgare med hjärtat på det rätta stället - man gör det för att man, likt en hund, har insett att man blir belönad och fortsätter därför upprepa samma mantran, utan att ägna en endaste sekund åt personlig reflektion.

Vänstern har traditionellt sett synat kapitalisternas propaganda, men nu när man helhjärtat fokuserar på feminism, klimat, HBTQ, George Floyd, "allas lika värde" etc. så målas dessa blodsugande företag helt plötsligt upp som förebilder.

Jag har den största respekt för individer som är beredda att stupa för att följa sin moraliska kompass. Jag hyser däremot inget annat än förakt gentemot företag som hoppar på första bästa trend för att stärka varumärket.

MoDo har mycket fint att skylta med som inte är kopplat till detta trams, t.ex. att man inspirerar unga pojkar att söka sig till idrotten etc. Fokusera på sådant istället, som faktiskt är genuint.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Robin Ztorken L: Mejla Hinken!
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Icing-Ove: nocco nocco nocco
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Ove leder serien. Ove är glad. Länge leve Bernie!
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Hakning-Henrik: Bort med Marenis nu!
150 träningar o 25 matcher o han blir bara mer osynlig och iskallt oduglig.
Hitta en lösning för att bli av med, Hinkens stora jobb nu.
Lös det snabbt
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Bad_Brett: MoDos 'töntiga' rosa tröjor bidrar till att folk uppmärksammar och förhoppningsvis stöttar med pengar för att hjälpa forskningen framåt i cancerforskning.

Har oerhört svårt att förstå att man är emot det, oavsett om man gillar rosa eller ej.

Med din klarsynthet borde du kunna inse att empati med andra är viktigt för många, även om man personligen inte är drabbad


Apropå suck.

tror dessutom att alla dina vänner med allehanda sexuella beteenden heter Mållgan
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Bad_Brett: Självklart ska man ha respekt för andra kulturer och olika uppfattningar.

MEN att inte respektera mänskliga rättigheter som tyvärr många länder i mellanöstern gör är INTE ok.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
modomille: Jag var inte så imponerad av Theo N sist han var hos oss... Hoppas han kan överbevisa mig.
Hade hellre sett att man satsat på Oscar Nordin, att ha en sån straffskytt i laget är aldrig fel
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
puffe2: Suck.

Jag skiter fullständigt i vem folk tänder på och har nära vänner som har alla möjliga sexualiteter.

Likväl kan jag syna kapitalistiskt hyckleri, när man frossar i cancergalor, regnbågsevent, #prayforukraine etc. för att stärka det egna varumärket.

Jag hatar MoDos töntiga rosa tröjor, eller hur man fullkomligt utnyttjade Charlottes kamp för att dra in mer pengar.

Det är vidrigt helt enkelt.

Och gillar man inte Qatar kan man ta ställning genom att ge fan i att åka dit istället för att åka dit och hålla på med fjantiga manifestationer.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Hampie: Troligare att han är nedtränad, vi behöver inte Marenis på 100% före slutspel.
Hinken värvade honom för att vara en gris som gör mål ibland, inte en Woods.

Han gör inte ett misstag bakåt ikväll, spelar smart och ordentligt. Tappade en puck i egen zon men jobbade tillbaka den direkt. Vad mer kräver ni av en spelare i tredje kedjan?
Låst ämne

2411192 · »