1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478842 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Pantern 15/10

« · 1843040 · » Till forumet


Sv: Modo - Pantern 15/10
J F K: Du Vakna när du ser att Modano hade rätt ändå som slog dig och domarna på fingrar igen 3e året i rad blir det. Älskar och höra dig ändå hur man är bättre än ALLA motståndare ock ändå torska lite Kim (N-korea ) mycket snack men lite verkstad ses vid upp skjutningen av APOLLO JFK KEMPIS
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Tarasov:
De matcher jag sett har då Sam Marklund gjort det bra.
Gjorde visst mål idag undra hur det såg ut.

Såg i line up namnkunniga och relativt dyra? Röymark-Häggström-Karlqvist men verkar inte leda laget, låg produktion.
Är det inte en sådan lina som måste höja sig flera snäpp?
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
J F K:
Hört många TIK:are med samma synpunkter, be folk beskriva Djuse så tror jag man kan få samma åsikter i denna bok. Kan trots allt hända en hel del på två säs.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Modano: gnäll på rätt många spelare, men då du ger dig på Marklund som varit högst delaktig i att få en av seriens bästa kedjor att fungera visar det bara att du antingen är korkat eller bara vill provocera.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Modano:
Fortsätter du såhär så gör han hat-trick på fredag bror!
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Ja Marklund klinisk avslutare haha och vilken speed på rören inte ens blixten hänger med NHL klubbarna står i kö. SHL lagen chanslösa att lägga ett bud på guldklimpen
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Modano: Marklund är såhär långt en av de bästa värvningarna till årets lag.
Lite Skröder-light, tung och aggressiv i närkampsspelet, klinisk avslutare. Drar på sig lite onödiga utvisningar men inget som väger över fördelarna.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Tarasov: Ok Gratis då övertygad om att nollan förstör mer än gör nytta i längden ändå
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Otto1: Tycker han var helt ok även i Modo. Har inget vidare spelsinne, men kunde vara ruggigt tung att möta. Var en av få som var bra i kvalet mot Leksand.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Modano:
Hört samma innan, men otroligt bra hos oss. Levererat mkt poäng, och hårt spel.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Modano: Har du smuttat lite för mkt på träspriten ikväll eller?
Du verkar bitter.

Marklund har gjort det bra. Tyckte han fuskade ibland i träningsmatcherna men han har motbevisat mig. Gör ett bra jobb. Lite väl het ibland men det kan man väl ta.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Tarasov: japp. Nilsson är en nyttig spelare på HA nivå det har du rätt i. Till exempel så har han gjort 6 p på dem 9 inledande i Almtuna.
Fick en liten mer undanskymd roll ifjol jämfört med vad han hade hos oss innan. Mest pga att vi hade bättre offensiva spelare än vid hans tidigare sejour, dessutom hade han tagit några steg bakåt i utvecklingen inför fjolårssäongen..........

Men går som sagt bra i AIS, nu där han verkar få mer förtroende. Så jag håller med. Ludde är som sagt nyttig på HA nivå. :)
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Tarasov: Ville ha han kvar fatta inte varför man behöll Boyes eller Lill Challe . Men hur ni kunde värva pappas pojk Marklund från Skellefteå är en gåta förstörde mera än han gjorde nytta i Timrå. Bortskämnd sopa som inget lag ville ha kvar där han varit tror att han är en Världsspelare på sin höjd en Övik-player
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Tarasov: Kanske behövde ett miljöombyte. Men det är en spelare som man unnar framgång helt klart.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Otto1:
Min Almtunakompis är riktigt nöjd hittills, verkar gått ok denna säs.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Tarasov: Ja vi tog ju tillbaka honom inför förra säsongen. Trodde på succé. Vet inte vad som hade hänt med honom man det var inte den där tunga powerforwarden som lämnade oss som vi fick tillbaka iallafall.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Modano:
Vi tackar för Ludde, synd att vi inte kunde behålla honom när vi trilla ner, han skulle nog varit riktigt nyttig på allsvensk nivå.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Nucky: Lyckas vi nå vi playoff är jag riktigt nöjd! På pappret ska vi lätt nå playoff men det är på pappret det. Så här har det fan sett ut dom senaste 8-9 åren och det verkar inte spela någon som helst roll vilka tränare eller ledare vi har tyvärr. Men jag tror på Säcken och Sundlöv men hade gärna sett ett långsiktigare kontrakt med säcken. Jag hade inte bytt Säcken mot Freddan ngn dag i veckan.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gavelo: Håller med om Molinder en mjuk glas spelare som inte tillför ett skit däremot John krigar bra och spelar fysiskt nyttig för laget.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gavelo:
Tyckte att Torps negativa sidor övervägde de positiva, sen gilla jag honom som person och vill inte övergå i ”klander”. Uttrycket överallt men ingenstans kännetecknade tyvärr hans spel, förutom i kvalet mot leksand.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gavelo: liknar i mångt och mycket Leksands totala taktik...😆
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Otto1: Det förstår jag också, dock tror jag inte Muppen som mitt svar var riktat till förstår det.
Thorp och Hedman hade båda roller i Modo, thorp med sitt fysiska spel och Hedman med rutin. Hedman har dessutom varit våran kanske stabilaste back denna säsong.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gavelo: Skulle säga att just John Westin har gjort det riktigt bra hos oss så jag är mer än nöjd med den värvningen. Kanske inte alltid syns i poängprotokollet men är oerhört nyttig och jobbar stenhårt match efter match utan att klaga, likt sin bror. Har dessutom ett riktigt bra skott. Duktig straffskytt.

Sen handlar det inte alltid om stjärnor. Gäller att hitta spelare som fyller olika roller i ett lag. Kan inte bara ha målskyttar/playmakers på varje position.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Modano: Molinder och John Westin är riktiga stjärnvärvningar
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Modano:
Särki vill ha kvar honom om jag förstått saken rätt.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Rytter:
Tobias Åhström har tydligen skolats om till center men nämnde i allehanda att inte vill ta steget upp innan han är redo. En idé kan vara att låta Marklund/Häggström byta plats, Marklund spela center i en T-match och tyckte han gjord det bra. Men minns att Särki sagt att han är nöjd med vår centeruppsättning, iofs i början av säs men ger kanske en bild av hur ledningen ser på saken.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Modano: Att styf coachade fram ett av Sveriges bästa juniorlag räknas inte heller, sen tog ni ”sopan” Hedman av oss först, varför kan man undra?
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gavelo: Men sådär har vi uppträtt i perioder av matcherna vi vunnit också, men då har Hanses varit överjävlig och räddat oss. Men huvudproblemet är ju precis som du säger.
Mer än naivt att gå in i en säsong med bara två riktiga centrar(bröderna Öhman)
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Hur fan kan ni låta Styf få åka med på en räkmacka när A Johansson fick gå ???? Pajasen kan inte ett skit när det gäller andra lags spelare och backar. Var nog den mest okunniga i Timrå när det gällde andra lags spelare när man snacka me han, Men grattis till alla sopor ni tatt över från oss Hedman thorp mfl
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Confusius: Modo förlorar för att man spelar som krattor, taktiskt svaga, frångår spelidén, 90% felande passningar, dom 10% som går fram missas av mottagaren ändå, arbetsinsatsen är under 75% på många spelare, powerplayet har absolut 0 idé och dom få % skott som inte täcks bort hamnar i plexit och koncentrationen är lika vass som uppvaknandet efter en 3 dagars fylla på mörk rom och rödvin.

Med andra ord, ungefär exakt som förra säsongen !
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
dempa: Ska ringa gruvan och höra om Jimmie är bra att teka.. Fan matcherna mot löven skulle bli ännu roligare.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Tarasov:

Största problemet just nu är att vi bara har en kedja som funkar. Vi kan inte lita på att Molins enhet ska göra 3-4 mål i varje match. Får vi en till enhet som kan skapa tryck och långa anfall och hota kommer vi se stabilare ut bakåt.

Receptet är en ny center som ska gå in i toppkedjorna, och nej det är inte jimmie Ericsson. Vi måste få ut mer av Karlqvist och det får vi inte utan en kreativ center, Häggström är tyvärr en besvikelse så här långt.

Om vi inte får in en ny kan man göra om i kedjorna? Vågar vi prova att splittra på Molin/Eriksson för att se om dom kan bära en kedja var? Finns det någon offensiv kreativ center i j20 man kan prova?
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Otto1: Jag lastar honom inte för några mål, jag bara konstaterar att han inte spelar på topp just nu! När han gör det är han överjävlig!
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Confusius: Fast du kan ju inte lasta Hanses för dom där målen och säga att han inte är på topp? Det är ju friläge, 2-1or med överspel samt egen spelare som skymmer honom osv på målen.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gavelo: Uppenbart att vi förlorar när Hanses inte spelar på topp, det har han inte gjort dom senaste 3 matcherna tyvärr. Vi ska ju dock inte behöva förlora matcher bara för att keepern inte är i toppslag.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gavelo: ska vi inte bara nöja oss med att konstatera att det är plågsamt att vara MoDo-supporter?
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Otto1: Modos taktik i defensiven
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Otto1: förvisso lär många lag torska pantern borta, Men när man nästan jublar när en spelare får fram en femmeterspassning till rätt adress är det inte bra. Då är koncentrationen åt helvete.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Nucky: Man får heller inte glömma att Pantern är jävligt svårspelade på bortaplan. Seriens tyngsta lag förövrigt. Vi hade en liknande match mot dom i andra omgången och efter den då sa vi väll samma sak som ni säger nu, att det såg bedrövligt ut långa stunder. Bara att studsa tillbaka nästa match, dock inte på fredag ;)
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
J F K: ligger vi sist i serien vad gäller tekningar?

otroligt viktiga situationer ju..
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
MorganaLefaey: Jag tror att Laget kan bättre, Modo borde vara ett av topplagen, men som JFK skriver så är man inte där mentalt, man är inte intresserad av att jobba för en vinst, man är liksom bara där.

Detta var pinsamt att skåda, laget bör skämmas för ett så uselt utfört arbete
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Nucky: ärsch. Leksand fem raka torsk. AIK fyra raka torsk. Det är liksom inte seriöst att börja sådär redan nu. Speciellt inte efter en match som inte kan räknas.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gäsp: Tyvärr är man nog inte bättre än såhär. Vi har en Förstalina som i sina stunder är riktigt bra, samt en vass målvakt. Thats It. Resten är medioker allsvensk nivå.
Börjar kännas som vi ska vara jävligt nöjda med en plats i mitten i år.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Confusius: det hade nog skapat mer säkerhet för Sellgren och Oscarsson att ha en defensiv med sig. Samtidigt slipper Hedman vara så offensiv.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
J F K:
Det är mest synd är att man varit lite trubbiga offensivt på senare tid.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Supertrött: Jo, Carnestad tillsammans med Hedman är ju inte de skickligaste spelarna på blålinjen
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Snipan: dumma
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
J F K: Instämmer helt, backparen är inte riktigt kompade, två offensiva(Oscarsson-Sellgren) i ett backpar, och två defensiva(Carnestad-Hedman). Gör om gör rätt.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Webmaster: Så bitter.. så less på detta.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Supertrött: som sagt. Glöm den här matchen. Man är inte koncentrerade och därför spelar man inte efter vad man tränat. Sådana här skitmatcher händer liksom alltid någon gång då och då, även de bästa lagen kan åka på en sådan.

Det som stör mig mest är att det sker efter tre raka förluster. När man verkligen borde bita ihop och studsa tillbaka så skiter man i det.
Låst ämne

« · 1843040 · »